Μία ρομαντική αντεπίθεση

Ο Πάνος Σεϊτανίδης γράφει για την αναγεννημένη ομάδα της Williams.

Μία ρομαντική αντεπίθεση

Μπορεί η Ferrari να έχει τους πιστούς tifosi που απλώνονται σε κάθε άκρη του κόσμου, η McLaren να είναι η κορυφαία βρετανική ομάδα και η Red Bull να έχει κερδίσει τη νέα γενιά φίλων της Formula 1, υπάρχει όμως μία ομάδα που απευθύνεται σε… ρομαντικούς. Αυτή δεν είναι άλλη από τη Williams.

Με 37 χρόνια ιστορίας, 9 τίτλους κατασκευαστών και 7 οδηγών αλλά μία δεκαετία με προβλήματα, μακριά από τις μάχες της κορυφής. Φέτος τα πράγματα έχουν αλλάξει. Κι αν δεν εκπληρώθηκαν οι δυσθεώρητα υψηλές προσδοκίες που γεννήθηκαν στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, οι εμφανίσεις των FW36 είναι οι καλύτερες που έχουμε δει από την ομάδα του Sir Frank Williams εδώ και χρόνια.

Προφανώς, η καθοριστική κίνηση από πλευράς του, που άλλαξε τις τύχες της ομάδας προς το καλύτερο, ήταν η απόφαση αλλαγής προμηθευτή κινητήρα. Αν η Williams έτρεχε και φέτος με Renault, ακόμα δεν θα είχαμε βρει καν αφορμή να γράψουμε καλό λόγο. Όμως αυτή τη στιγμή, είναι η δεύτερη καλύτερη ομάδα με κινητήρα Mercedes – πίσω από την εργοστασιακή.

Στην Αυστρία έδωσε την καλύτερη παράσταση της. Όχι πως μέχρι τώρα δεν ήταν ανταγωνιστική – είχε πάντα μονοθέσιο στους βαθμούς αλλά ενώ όλα έδειχναν θετικά, συνήθως κάτι συνέβαινε, κάτι στράβωνε και οι προσπάθειες για βάθρο αποδεικνύονταν ανεπιτυχείς στο φινάλε. Λίγο οι στρατηγικές, λίγο τα pit stop, λίγο τα λάθη ή οι ατυχίες. Ο Massa θα ήταν κάλλιστα στο βάθρο του Montreal αλλά τελικά αντί αυτού, βρέθηκε στο ιατρικό κέντρο της πίστας μετά τη σύγκρουση με τον Sergio Perez.

Στο Σπίλμπεργκ ήταν αναμενόμενο πως η Williams θα πρωταγωνιστούσε. Μία πίστα με μόλις 9 στροφές και ευθείες για χόρταση. Βούτυρο στο ψωμί της FW36 (αλλά και των W05 και Force India VJM07). Είναι χαρακτηριστικό πως αυτές οι τρεις ομάδες είχαν τους οδηγούς τους στο Top5 των ταχύτερων περασμάτων από κάθε ένα εκ των τριών τομέων της πίστας στα δοκιμαστικά. Η Williams είχε τα ηνία και στα τρία.

Αυτό αλλά και η μανία των οδηγών της Mercedes να ασχολούνται μόνο με το πώς θα είναι ο ένας μπροστά από τον άλλο, πιέζοντας στα όρια και κάνοντας λάθη, έφερε το εντυπωσιακό 1-2 στις κατατακτήριες δοκιμές του Red Bull Ring. Για τον Massa, ήταν το ιδανικό come back μετά το "μπαμ" του Καναδά, μία απάντηση με πολλαπλούς αποδέκτες/κριτικούς αλλά και ένα δώρο στον μικρό Felipinhio που μέχρι τώρα δεν είχε δει ποτέ τον μπαμπά του πρώτο.

Η στιγμή της οικογενειακής αγκαλιάς ήταν συγκινητική, δεν ξέρω αν η πατρότητα με έκανε κι εμένα υπέρ-ευαίσθητο σε τέτοιες εικόνες. Υπήρχαν αποτελέσματα, χρόνοι, set-up, όμως στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε, δεν ήθελα να τον ρωτήσω τίποτα άλλο από το πώς ένιωσε αντικρίζοντας τον γιο του, μιας και η οικογένειά του ήταν αυτή που στα "πέτρινα χρόνια", από τον τρομακτικό τραυματισμό του στην Ουγγαρία το 2009 και μετά, αποτελούσε το μόνιμο στήριγμά του στη μάχη με τα θηρία.

"Όταν ήμουν παιδί, ταξιδεύαμε πάντα με όλη την οικογένειά μου στους αγώνες μου. Πάντα απολάμβανα τη στήριξή τους, όπως τώρα, με τη σύζυγο και τον γιο μου. Ήταν μία σπουδαία στιγμή. Όταν τον αντίκρισα, ήταν σαν… ποτέ δεν με είχε δει στην πρώτη θέση, ήταν η πρώτη φορά! Με έκανε να νιώσω όμορφα σαν πατέρας, να με βλέπει ο γιος μου στην πρώτη θέση. Είναι ένα από τα κίνητρά μου, είναι κομμάτι όλων όσον κάνω", μου απάντησε ο 33χρονος.

Στα paddock, ακολούθησε "πανηγύρι" έξω από το motorhome της Williams, όλοι γιόρταζαν και ο υιός Massa έπαιζε ασταμάτητα με τη μπάλα του. Ίσως από τώρα να δείχνει τάση για καριέρα διαφορετική από εκείνη του μπαμπά.

Την επόμενη ημέρα η Williams δεν παρέμεινε στην κορυφή, δεν κέρδισε τον αγώνα. Ήταν όμως "νικήτρια" από πολλές πλευρές. Με τις Mercedes να μην αντιμετωπίζουν προβλήματα, ο ρεαλιστικός στόχος ήταν οι 27 βαθμοί της τρίτης και της τέταρτης θέσης. Αυτοί ήρθαν και ο Vdata-altteri Bottas πανηγύρισε το παρθενικό του βάθρο στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η θέση της ομάδας από το Grove στη βαθμολογία δεν άλλαξε, παραμένει πέμπτη, όμως πλέον έχει τις Force India και Ferrari σε απόσταση βολής. Έχουμε μπροστά έντεκα αγώνες και η μάχη των κατασκευαστών θα είναι μεγάλη.

Μπορεί όλοι εμείς να επικεντρωνόμαστε σε πρόσωπα, όμως για κάθε ομάδα, μία θέση παραπάνω στη βαθμολογία συνεπάγεται μερικά επιπλέον εκατομμύρια από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Αν λοιπόν η Williams καταφέρει να κλείσει τη σεζόν τρίτη, στόχος απόλυτα ρεαλιστικός, θα ζήσει εποχές… 2003. Από τότε είχε να βρεθεί τόσο ψηλά (σ.σ. ήταν δεύτερη) και να εισπράξει τόσο παχυλή επιταγή στο τέλος του χρόνου. Και να είστε σίγουροι πως τη χρειάζονται.

Για όσους άσκησαν κριτική για την απώλεια της νίκης (!), νομίζω δεν τέθηκε καν τέτοιο θέμα. Οι Mercedes δεν μπορούν να ηττηθούν αν δεν έχουν ατυχίες ή λάθη. Το γεγονός πως στον τερματισμό ο Bottas ήταν 8 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή Nico Rosberg, χωρίς να έχει εμφανιστεί το αυτοκίνητο ασφαλείας για να μηδενίσει τις διαφορές, ήταν ένα μικρό θαύμα. Ο υπεύθυνος απόδοσης μονοθεσίου, Rob Smedley, δήλωσε: "Οι Mercedes ήταν στο Red Bull Ring τρία δέκατα στο γύρο ταχύτερες από εμάς, ενώ μπορούσαν να διατηρήσουν λίγο περισσότερο σε καλή κατάσταση τα ελαστικά τους". Αυτό εξηγεί γιατί ο Bottas ήταν τρίτος.

Στην περίπτωση του Massa, το γεγονός πως από πρώτος, μετά το pit Stop του επέστρεψε στην πίστα μόλις στην τέταρτη θέση, μπορεί να ήταν απογοητευτικό αλλά είχε και εξήγηση, πάλι διά στόματος Smedley: "Ο γύρος του Felipe προς τα pit ήταν πιο αργός από εκείνον του Vdata-altteri. Παράλληλα, δυσκολεύτηκε να φέρει άμεσα σε κατάλληλη θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά του, πρόβλημα που δεν αντιμετώπισε στο δεύτερο pit stop. Ήταν μικρές λεπτομέρειες λοιπόν που έκαναν τη διαφορά".

Αν και μεταξύ μας, αν όλα αυτά πήγαιναν ρολόι για τον Βραζιλιάνο, όπως και τα pit stop του, δεν θα μπορούσε να πετύχει κάτι περισσότερο από το να είναι μπροστά από τον teammate του.

Για όλες τις εξελίξεις στη Formula 1 μπορείτε να με βρείτε στο twitter και στο facebook!

News 24/7

24MEDIA NETWORK