Pit Stop

Pit Stop
Όσοι έχετε παρακολουθήσει λίγο τη F1 φέτος θα συμφωνήσετε ότι το πρωτάθλημα είναι τουλάχιστον ανατρεπτικό. Το one man show του Michael Schumacher που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια έχει εκλείψει και αρκετοί νεαροί οδηγοί έχουν πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Οι αλλαγές τόσο στο τρόπο διεξαγωγής των κατατακτήριων δοκιμών όσο και οι περιορισμοί στον αριθμό κινητήρων και ελαστικών έχουν δώσει μια νέα τροπή.

Το Ευρωπαϊκό γκραν πρι έδειξε για μία ακόμα φορά πόσο μπορεί να ανατραπεί ένας αγώνας ακόμα και στο τελευταίο γύρο. Ο Κίμι Ραϊκονεν, μετά το τελευταίο του ανεφοδιασμό πάσχισε να κρατήσει το αυτοκίνητο μέσα στη πίστα καθώς τα ελαστικά του είχαν μηδενική πρόσφυση, αποσταθεροποιούσαν τη McLaren, μετέφεραν πολλούς κραδασμούς στο τιμόνι και καταπονούσαν σε υπερθετικό βαθμό την ανάρτηση. Η τελευταία δεν άντεξε και λίγες στροφές πριν από τη καρό σημαία έστειλε τον Ραϊκονεν στην αμμοπαγίδα.

Ο κανονισμός που απαγορεύει την αλλαγή ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι κατά τον υπογράφοντα ένας από τους χειρότερους που έχει επιβάλει η FIA. Και αυτό για πολλούς και διάφορους λόγους με βασικότερων όλων την ασφάλεια των οδηγών.

Η φθορά των ελαστικών προς το τέλος των αγώνων είναι τόση μεγάλη που αλλάζει δραματικά την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και θέτει σε κίνδυνο την ακεραιότητα οδηγών και αυτοκινήτων. Αν έχετε ποτέ οδηγήσει συμβατικό αυτοκίνητο με φθαρμένα ελαστικά τότε θα καταλάβετε την αίσθηση ανασφάλειας που δημιουργούν τέσσερα κομμάτια λιωμένης γόμας. Και αν αναλογιστείτε τους ρυθμούς με τους οποίους κινούνται μέσα στη πίστα τα αυτοκίνητα τότε καταλαβαίνετε τους κινδύνους που διατρέχουν οι οδηγοί. Ο Ραϊκονεν εκτός του ότι μπορούσε να είχε τραυματιστεί λίγο έλειψε να πάρει μαζί του το μονοθέσιο του Μπάτον που … του ξέφυγε για λίγα εκατοστά.

Οι περισσότερες αλλαγές που γίνονται στην F1 γίνονται με κριτήριο την μείωση του κόστους ώστε η ανταγωνιστικότητα των μικρών και των μεγάλων ομάδων να μην απέχει έτη φωτός. Η μείωση του κόστους όμως δεν επιτυγχάνεται από τέτοιου είδους σπασμωδικές κινήσεις ούτε από τις παλαιότερες απαγορεύσεις ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Επιπλέον, τέτοιου είδους περιορισμοί βλάπτουν σοβαρά ολόκληρο το χώρο της αυτοκίνησης καθώς πολλές φορές η τεχνολογία της F1 βρίσκει εφαρμογές και στα συμβατικά αυτοκίνητα που οδηγούμε.

Βάση αυτού του κριτηρίου δεν πιστεύω ότι τέτοιοι κανονισμοί βοηθούν το άθλημα αλλά περιορίζουν την τεχνολογική εξέλιξη και κρατούν στάσιμη την παθητική και ενεργητική ασφάλεια των δικών μας αυτοκινήτων.

Στη περίπτωση που οι ιθύνοντες θέλουν πραγματικά να μειώσουν το κόστος και να δώσουν στις μικρές εταιρίες την ευκαιρία να γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές τότε θα πρέπει να περιορίσουν τις δοκιμές που γίνονται το χειμώνα. Όσο αυτό δεν συμβαίνει τότε οι μεγάλες ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να βελτιώνουν περαιτέρω τα αυτοκίνητα τους και τους κινητήρες τους ενώ οι μικρές ομάδες θα περιορίζονται στη χρήση τεχνολογιών περασμένων ετών που αγοράζουν από τη Ferrari ή τη Mercedes.

Σε καμία όμως περίπτωση οι κινήσεις που κάνουν δεν πρέπει να έχουν αντίκτυπο στην ασφάλεια των οδηγών. Μπορεί να πληρώνονται αδρά για αυτό που κάνουν αλλά δεν σημαίνει ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ανδρείκελα σε crash test.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ