Σε ζωντανή μετάδοση...

Σε ζωντανή μετάδοση...
Οι πάντες συζητούν και αναφέρονται στην ραγδαία αύξηση της προσέλευσης των φιλάθλων στα ποδοσφαιρικά γήπεδα και τα περισσότερα αίτια (λες και πρόκειται για κάτι κακό) έχουν δοθεί εμπεριστατωμένα και με αποδείξεις.

Ναι, είναι γεγονός πως η ελληνική επιτυχία του καλοκαιριού στην Πορτογαλία ενθουσίασε τον κόσμο και τον έκανε να θέλει να δει από κοντά τις αγαπημένες του ομάδες ακόμα και αν το θέαμα που προσφέρει το δύσμοιρο ελληνικό ποδόσφαιρο δεν αξίζει ούτε τα 10-15 ευρώ που κοστίζει το εισιτήριο.

Το στάδιο Καραϊσκάκη, το ανακαινισμένο ΟΑΚΑ και το Παγκρήτιο προσφέρονται για μια ικανοποιητική κυριακάτικη έξοδο, μόνο όμως για να απολαύσει ο εκάστοτε ενδιαφερόμενος τους περιβάλλοντες χώρους και όχι τον αγωνιστικό.

Ο Ριβάλντο (πρωτίστως) και ο Γκονζάλες είναι δύο ποδοσφαιριστές που δικαιολογούν εν μέρει το αντίτιμο της αξίας του εισιτηρίου. Κάποιος μπορεί να δεχθεί να πληρώσει για να τους παρακολουθήσει από κοντά αλλά για μια, το πολύ, δυο φορές. Δεν γίνεται όμως να πληρώνει κάποιος φίλαθλος κάθε Κυριακή για να παρακολουθήσει έναν συγκεκριμένο παίκτη, είναι παράλογο.

Κανείς όμως δεν έχει αναφερθεί στον αιώνιο αντίπαλο του «ζωντανού» ποδοσφαίρου, την τηλεόραση και πιο συγκεκριμένα τις τηλεοπτικές μεταδόσεις και τις διάφορες ποδοσφαιρικές εκπομπές που ακολουθούν μετά την λήξη της κάθε αγωνιστικής.
Ο τραγικός τρόπος που παρουσιάζει η τηλεόραση το ποδοσφαιρικό θέαμα -έστω και σε επίπεδο «αστείου»- αποτελεί έναν σημαντικό λόγο που ο κόσμος αποφάσισε να παρακολουθεί φέτος το αγαπημένο του άθλημα με τα δικά του μάτια και τα δικά του αυτιά.

Η χρονιά ξεκίνησε με ακριβές «μεταγραφές» για τα κανάλια που ασχολούνται είτε με ζωντανή μετάδοση αγώνων, είτε έχουν εκπομπές στιγμιότυπων από τις αγωνιστικές της Α΄ Εθνικής. Και πάλι, με «οδηγό» την κατάκτηση του Euro και την ανταπόκριση του κόσμου, μεγάλα κανάλια (ET1, Alpha) αποφάσισαν να επενδύσουν σε αυτή την ανταπόκριση και εξασφάλισαν κατά τα δικά τους κριτήρια τους παρουσιαστές που θα αναλάμβαναν αυτό το δύσκολο έργο. Δίπλα σε αυτά τα «ισχυρά ονόματα» πρόσθεσαν και το θηλυκό στοιχείο και μέσα σε εντυπωσιακά στούντιο δίνουν τα δικά τους ντέρμπι τηλεθέασης.

Το αποτέλεσμα απογοητευτικό, τα λάθη πολλά, η επικέντρωση στους αγώνες των τριών μεγάλων (ΠΑΟ, ΟΣΦΠ, ΑΕΚ) και στα παρασκήνια κουράζει και όπως αποδεικνύεται δεν πουλάει. Η θηλυκή παρουσία περιορίζεται στο να αναφέρει ανά δεκάλεπτο τον διαγωνισμό της ημέρας… «Ποιο από τα τρία παρακάτω γκολ είναι το καλύτερο της αγωνιστικής;»

Τα επεισόδια έχουν μειωθεί σε σημείο που επιστρατεύτηκε ο αγώνας στο Χαλκούτσι για να δούμε ανοιγμένα κεφάλια έστω και αν πρόκειται για τοπικό πρωτάθλημα που τα φαινόμενα αυτά είναι μέρος της εκάστοτε αγωνιστικής.
Με αυτά και αυτά, ο μέσος οπαδός-φίλαθλος, σηκώθηκε από τον καναπέ ή την πολυθρόνα του, πήγε μέχρι την ντουλάπα να πάρει το ποδοσφαιρικό του αντί-ανεμικό τζάκετ, έριξε μια ματιά στο πορτοφόλι του και αποφάσισε να πάρει το δρόμο που οδηγεί στο γήπεδο της αγαπημένης του ομάδας.

Εκεί μπορεί να δει από πρώτο χέρι τα γκολ της ομάδας του, να ακούσει τα σχόλια της εξέδρας, να δει την αντίδραση του Ριβάλντο όταν γίνεται αλλαγή και όχι να μπουχτίσει από τα ριπλέι και γενικότερα να χαρεί ή να μετανιώσει τα χρήματα που έδωσε όντας ο μοναδικός υπεύθυνος. Στην επιστροφή του μπορεί να διαπιστώσει την τεράστια διαφορά που έχει η ζωντανή από την τηλεοπτική εικόνα και να αναρωτηθεί για τους πραγματικούς εχθρούς του αθλήματος.

24MEDIA NETWORK