Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έχει ένα από τα πιο ακριβά sneaker deals

Δεκαέξι χρόνια από την τελευταία φορά που πάτησε το πόδι του σε παρκέ του ΝΒΑ, ο Μάικλ Τζόρνταν εξακολουθεί να βγάζει τα περισσότερα από κάθε άλλον, μέσω του deal για τα sneakers. Ποια είναι τα 'χρυσά' συμβόλαια. Ναι, αφορούν και τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έχει ένα από τα πιο ακριβά sneaker deals
Τα Zoom Freak 1 του Γιάννη Αντετοκούνμπο NIKE.COM

O Μάικλ Τζόρνταν εγκατέλειψε τα γήπεδα, οριστικά το 2003. Δηλαδή, πριν 16 ολόκληρα χρόνια. Δεκαέξι χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία φορά που πάτησε το πόδι του σε παρκέ και παρ' όλα αυτά τα παπούτσια (και τα ρούχα) του, πουλάνε περισσότερο από όλες τις άλλες signature lines παικτών του ΝΒΑ, μαζί.

O Γιάννης Δημητρέλλος σε είχε ενημερώσει πως τα Air Jordan 1 έγιναν τα νέα All Star παρ' όλα αυτά, η δυνατότητα του 'Air' να συντηρείται στην κορυφή των πιο πλουσιοπάροχων deals για sneakers αφορά και πολλά άλλα πράγματα. Πρώτο είναι ότι έχει τη δική του σειρά, με τη Jordan Brand να εμφανίζει, στο φετινό οικονομικό έτος, κέρδη της τάξεως του 10% από πέρυσι. Έφτασαν στα 3.14 δισεκατομμύρια δολάρια,ποσό τέσσερις φορές μεγαλύτερο από τον δεύτερο της λίστας, ΛεΜπρον Τζέιμς. Να σου θυμίσω ότι το brand του MJ έχει εισβάλει και στο ποδόσφαιρο, αλλά και στο football και επίσης, να μη ξεχάσω να σου πω ότι τα πιο ακριβά sneakers, σε μεταπώληση είναι τα Air Jordan 12.

Σύμφωνα με τους αναλυτές του Forbes, οι οποίοι αποκάλυψαν τους NBAers που 'χουν τις καλύτερες συμφωνίες για sneakers, η πρωτιά του Τζόρνταν έχει να κάνει με την ικανότητα του να δημιουργεί νέους χρωματικούς συνδυασμούς, να επανακυκλοφορεί προϊόντα και να διαχειρίζεται την εξίσωση 'προσφορά και ζήτηση', ώστε να κρατά ψηλά τις τιμές. Η τελευταία κίνηση κυριαρχίας που έκανε ήταν να πάρει στην ομάδα του τον Ζάιον Ουίλιαμσον (για 7 χρόνια και 75.000.000 δολάρια), o oποίος θεωρείται ως ο πιο εμπορεύσιμος ρούκι του ΝΒΑ, μετά τον ΛεΜπρον Τζέιμς (το 2003).

Το deal για τα sneakers είναι αυτό που δίνει τα περισσότερα έσοδα στους περισσότερους NBAers

Οι ειδικοί έχουν κάνει τα μαθηματικά και έχουν διαπιστώσει πως η συμφωνία για τα παπούτσια που θα φορέσουν οι NBAers είναι -στην συντριπτική πλειοψηφία των φορών- η πιο πλούσια όλων των προωθητικών deals. Συνήθως αντιστοιχεί σε ποσό μεγαλύτερο από τα μισά χρήματα που τους δίνει το συμβόλαιο με τον οργανισμό, στον οποίον αγωνίζονται. Αυτή που έκανε ο Τζόρνταν με τη Nike και αφορούσε τα δικαιώματα, αντιστοιχεί στο 90% του ετήσιου εισοδήματος του. Που είναι +40.000.000 δολάρια από αυτά που έβγαλε συνολικά, στα 15 χρόνια της καριέρας του (90.000.000 δολ.).

14 NBAers κερδίζουν τουλάχιστον 9.000.000 δολ. από τα παπούτσια τους

Στα αντιπροσωπευτικά παραδείγματα που έδωσε το οικονομικό μέσο για τη σχέση μεταξύ του μισθού τους, ως αθλητών και των έχουν λαμβάνειν από τις αθλητικές εταιρίες, υπήρχε και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, με το Greek Freak να ακολουθεί τους Τζόρνταν, Τζέιμς και Κέβιν Ντουράντ.

Δεκατέσσερις είναι συνολικά αυτοί (βετεράνοι ή ενεργοί παίκτες) που 'βγάζουν' τουλάχιστον 9 εκατομμύρια δολάρια από τα παπούτσια τους, με πρώτο τον Τζόρνταν (130.000.000 δολ.) και τελευταίο τον Κλέι Τόμπσον (9.000.000 δολ.).

> Η Νike έχει τους Αντετοκούνμπο (10.000.000 δολ.), Έρβινγκ (11.000.000 δολ.), Κόμπι Μπράιαντ (16.000.000 δολ.), Ντουράντ (26.000.000 δολ.), Τζέιμς (32.000.000 δολ.),

> H Jordan έχει τους Ουέστμπρουκ (12.000.000 δολ.), Ουίλιαμσον (13.000.000 δολ.), Τζόρνταν (130.000.000 δολ.),

> Η Αdidas έχει τους Λίλαρντ (10.000.000 δολ.), Ρόουζ (11.000.000 δολ.) και Χάρντεν (14.000.000 δολ.),

> Η -κινεζική- Li-Ning έχει τον Ντουέιν Ουέιντ (12.000.000 δολ.),

> Η Under Armour έχει τον Στέφεν Κάρι (20.000.000 δολ.),

 > Η -κινεζική- Anta έχει τον Τόμπσον (9.000.000 δολ.), που άφησε για πάρτη της τη Nike.

Στις συμφωνίες υπάρχουν και bonus πωλήσεων, ατομικών και ομαδικών διακρίσεων.

Δεδομένου ότι το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ είναι τα πραγματικά παγκόσμια ομαδικά σπορ, γίνεται κατανοητό γιατί τα κορυφαία brands δεν διστάζουν να δώσουν ασύλληπτα ποσά, στους αστέρες αυτών των αθλημάτων -τους οποίους και χρησιμοποιούν σε παγκόσμιες καμπάνιες. Όπως αναφέρει το Forbes, στην Κίνα περί τα 300 εκατομμύρια ανθρώπων παίζουν μπάσκετ και αυτό κάνει την αγορά υψίστης σημασίας για το ΝΒΑ. Ουδόλως λοιπόν, τυχαίως τύποι σαν τον ΛεΜπρον ή τον Στέφεν Κάρι επισκέπτονται την έδρα του φετινού Παγκοσμίου Κυπέλλου Κάθε καλοκαίρι -και κάνουν τις περιοδείες τους.

Τα 3/4 των NBAers που εμφανίστηκαν στην περασμένη αγωνιστική περίοδο, φορούσαν ή Nike ή Jordan. Το υπόλοιπο 1/3 μοιράστηκε σε διάφορα brands, με την Puma να είναι η νέα είσοδος, καθώς επέστρεψε στο μπάσκετ έπειτα από χρόνια, το περασμένο καλοκαίρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ