Πόσο τρομακτική (δεν) είναι η δίαιτα ωμοφαγίας;

Η ωμοφαγία είναι το σκληροπυρηνικό αδελφάκι της vegan διατροφής. Πόσο επικίνδυνη ή βοηθητική είναι για τον οργανισμό σου;

Πόσο τρομακτική (δεν) είναι η δίαιτα ωμοφαγίας;

Αρχικά, ακούγεται το ίδιο τρομακτικό με την υγρή δίαιτα. Φαντάσου μπέργκερ, μενού με μακαρόνια, τσίζκεϊκ, μπράουνις, ένα σωρό πιάτα όπως αυτά που απολαμβάνουμε σε ένα τυπικό εστιατόριο, με τη μόνη διαφορά πως στο καθένα εξ' αυτών, η πρώτη ύλη είναι ωμή, όλες οι πρώτες ύλες είναι ακατέργαστες, ένα πραγματικό 'δυναμωτικό' για τον οργανισμό σου. Αναφερόμαστε στο μενού του Essentially, ενός από τα πολλά εστιατόρια ωμοφαγίας που λειτουργούν ανά τον κόσμο.

Το Essentially αποτελεί την πιο γκουρμέ εκδοχή της ωμοφαγίας, παρασκευάζοντας όλα τα πιάτα που απολαμβάνουμε σε μια καθημερινή διατροφή, αλλά με πρώτες ύλες ακατέργαστες και σε ιδιαίτερα υψηλή ποιότητα. "Υψηλότερα επίπεδα ενέργειας, διανοητική διαύγεια, δυνατότητα να φτάσεις στο peak της απόδοσης σου σε κάθε δύσκολη καθημερινή εργασία και γενικότερο συναίσθημα αναζωογόνησης". Αυτά είναι τα κυριότερα οφέλη που προσφέρει η δίαιτα ωμοφαγίας, σύμφωνα με την σεφ του Essentially, Κριστίν Φρέιζερ. Μια δίαιτα ωμοφαγίας μπορεί να περιέχει τροφές όπως αβοκάντο, ντομάτες, μανιτάρια, χόρτα και κάθε είδους πράσινη τροφή, φρούτα, ελαιόλαδο.

Η τενίστρια Βένους Γουίλιαμς, οι ηθοποιοί Γούντι Χάρελσον και Αλίσια Σίλβερστοουν, το μοντέλο Μιράντα Κερ, είναι μερικοί από τους σελέμπριτι που υπερασπίζονται την δίαιτα ωμοφαγίας το ίδιο δυναμικά με αυτούς τους δημοφιλείς εχθρούς της κρεατοφαγίας. Η αλήθεια πάντως βρίσκεται κάπου στη μέση. Από τη μια, το ζέσταμα μια τροφής σε υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφει σχεδόν τα ένζυμα της. Σε κάθε τροφή, τα ένζυμα είναι οι καταλύτες των σημαντικότερων λειτουργιών του σώματος, από την κυτταρική αναδόμηση, το κτίσιμο των μυών, μέχρι την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος και την πέψη. Όταν καταναλώνουμε τροφές σε χαμηλή περιεκτικότητα ενζύμων, το σώμα γίνεται πιο ευάλωτο σε καταστάσεις φθοράς. Από την άλλη, η μηδαμινή κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης σε δίαιτες raw/vegetarian/vegan λέγεται πως ενδεχομένως μπορεί να είναι επιβλαβής για τον οργανισμό.

Ως προς το τελευταίο επιχείρημα, σύμφωνα με αυτό το δημοσίευμα του Esquire Middle East, συχνά η υπερβολική κατανάλωση πρωτεϊνούχων τροφών μπορεί να έχει αντίστροφες συνέπειες για τον ανθρώπινο οργανισμό. Το συκώτι δυσκολεύεται ως προς τη διαχείριση υπέρογκων ποσοτήτων πρωτεΐνης και εκπέμπει την ορμόνη IGF-1, που ευθύνεται για την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Αντίθετα, η φυσική πρωτεΐνη που προέρχεται από πράσινες τροφές, καρπούς και σπόρους βρίσκεται σε εξίσου γενναίες ποσότητες στη φύση και μπορεί να καταναλωθεί πιο εύκολα από τον ανθρώπινο οργανισμό. Οι οπαδοί της χορτοφαγίας ή/και ωμοφαγίας επικαλούνται ότι μερικά από τα μεγαλύτερα είδη του ζωικού βασιλείου, όπως ο ελέφαντας, είναι χορτοφάγα, αρά η ωμοφαγία δεν είναι τόσο τρομακτική, όσο νομίζεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ