Οι τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια πριν το γυμναστήριο

ΠΟΤΕ προπόνηση με άδειο στομάχι. Προτείνουμε τις τροφές που θα σου δώσουν ενέργεια και δύναμη στο γυμναστήριο.

κολατσιό με φρούτα, γιαούρτι και δημητριακά
κολατσιό με φρούτα, γιαούρτι και δημητριακά

Υπάρχουν δυο κατηγορίες ανθρώπων που πηγαίνουν γυμναστήριο. Πρώτον, εκείνοι που γράφονται Απρίλιο-Μάιο με την ελπίδα τον Ιούλιο να είναι 'φέτες' και 'φιτίλια', ώστε όταν θα παίζουν ρακέτες στην παραλία να τραβούν τα βλέμματα και τα κορίτσια/αγόρια να έρχονται προς το μέρος τους. Στα γυμναστήρια βέβαια, αυτού του είδους η ελπίδα, πεθαίνει πάντα πρώτη. Δεύτερον, εκείνοι που έχουν συμπεριλάβει τη γυμναστική στον τρόπο ζωής τους, που η άθληση αποτελεί μια φροντίδα και μια λύτρωση του σώματος και του πνεύματος τους, ύστερα από την καταπόνηση της καθημερινής εργασίας. Το κείμενο αυτό αναφέρεται κυρίως σε αυτή την ομάδα αθλουμένων. Η γυμναστική δεν είναι μια επιφανειακή διαδικασία.

Αν 'σκάψουμε' λοιπόν, πέρα από την επιφάνεια, θα διαπιστώσουμε ότι η γυμναστική συνδέεται άμεσα με κάτι που δεν συμβαίνει σε χώρους άθλησης, αλλά -συνήθως- στο σπίτι σου: το φαγητό. Δεν αναφέρομαι φυσικά σε συμπληρώματα διατροφής, αλλά σε πραγματικές τροφές, που μπορούν να γίνουν 'καύσιμο' και να δώσουν ενέργεια στην άθληση και να σε βοηθήσουν μετά το πέρας της προπόνησης, στη σωστή συντήρηση του σώματος σου. Σε αυτό το κείμενο, θα μας απασχολήσει το σκέλος πριν την προπόνηση.

Σε ένα μέσο γυμναστήριο, οι περισσότεροι αθλούμενοι προσέρχονται στις 6-7 το απόγευμα ή και αργότερα, για την καθημερινή τους προπόνηση. Αυτό σημαίνει πως τις περισσότερες φορές έχει προηγηθεί κάποια 8ωρη δουλειά ή παρόμοια δραστηριότητα (πχ. μαθήματα) και άμεση μετάβαση στην περιοχή που βρίσκεται το γυμναστήριο. Αυτό σημαίνει πως -ενδεχομένως- δεν είναι πάντα εύκολο για τον αθλούμενο να πάρει κάποιο μικρό κολατσιό πριν ξεκινήσει την προπόνηση. Όμως, αναγνώστη-αθλητή, ΠΡΕΠΕΙ να τρως κάτι πριν την προπόνηση. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση, μπορούν να προκύψουν ζαλάδες, ναυτία ακόμα και τάση για λιποθυμία, κατά τη διάρκεια της προπόνησης, ενώ πρέπει να τονίσουμε ότι ένα αδύναμο σώμα, είναι πάντα ευάλωτο σε τραυματισμούς.

Η μαγική λέξη είναι 'υδατάνθρακες'. Πιο συγκεκριμένα, υδατάνθρακες=ενέργεια. Το ανθρώπινο σώμα αγαπάει τους υδατάνθρακες, τους 'αγκαλιάζει' και τους αποδομεί, κρατώντας το βασικό μέλος αυτών, τη γλυκόζη ή τα πολυμερή αυτής, γλυκογόνα. Η γλυκόζη αποθηκεύεται στον οργανισμό και κατά τη διάρκεια της προπόνησης, γίνεται το 'καύσιμο' που αναζητά ο οργανισμός, ώστε να αντεπεξέλθει στην καταπόνηση. Μια ενδεικτική λύση για κολατσιό, είναι μια μπάρα δημητριακών, φρούτα, βρώμη, κάποια ριζογκοφρέτα ή ακόμα και μια φέτα ψωμί. Σε κάθε περίπτωση συνδυάζεις και αυτοσχεδιάζεις ανάλογα με το γούστο σου.

Οι τροφές που θα σε γεμίσουν ενέργεια πριν το γυμναστήριο
Οι μπάρες δημητριακών είναι πάντα μια καλή λύση

Επιπλέον, αν ασχολείσαι με κάποια έντονη άσκηση, όπως άρση βαρών, τότε πρέπει να συμπεριλάβεις και την πρωτεΐνη στην προ-γυμναστηριακή ρουτίνα σου. Τίμια σνακ που θα σου δώσουν θρεπτικά συστατικά άρα και 'καύσιμα', είναι; ξηροί καρποί, γιαούρτι, μια φέτα γαλοπούλα, ένα βραστό αυγό, γάλα (ή γάλα σόγιας). Όπως είπαμε και παραπάνω, συνδυάζεις και αυτοσχεδιάζεις! Και πάντα, μα πάντα δεν ξεχνάς να πίνεις τουλάχιστον ένα ποτήρι νερό για κάθε 15 λεπτά προπόνησης. Δηλαδή τουλάχιστον μισό λίτρο για μια ώρα.

Ένα μικρό σνακ, όπως γιαούρτι με φρούτα, ή ένα τοστ με μια φέτα γαλοπούλα, ή ψωμί με φυστικοβούτυρο, είναι λύσεις που θα σου δώσουν ενέργεια. Σημαντικό όμως είναι και το ζήτημα του χρόνου, που θα επιλέξεις να πάρεις κολατσιό. Έστω πως προπονείσαι απογευματινές ώρες. Η στιγμή που θα φας, πρέπει να είναι τουλάχιστον μια ώρα πριν. Εναλλακτικά, μπορείς να διατηρήσεις τις 'μπαταρίες' σου φορτισμένες ως το απόγευμα, με ένα μεσημεριανό πλούσιο σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες (μακαρόνια, ρύζι, κοτόπουλο, κιμάς από μοσχάρι), που θα το έχεις πάρει τουλάχιστον 2-3 ώρες πριν από την προπόνηση. Καλή όρεξη και let the games begin!

Πηγές: Self, Reddit

24MEDIA NETWORK