X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Από πότε οι Influencers υποστηρίζουν ομάδες και πηγαίνουν γήπεδο;

Τι συμβαίνει τελικά και όλο και περισσότεροι instagramers βρίσκονται στα γήπεδα, ανεβάζοντας φωτογραφίες από αγώνες; Και πόσο κερδισμένες βγαίνουν οι ομάδες από όλο αυτό;

Οι εικονολήπτες στα γήπεδα πάντα στόχευαν τις ωραίες παρουσίες στις κερκίδες. Ειδικά σε κάποια χρονικά σημεία που το παιχνίδι δεν έχει ιδιαίτερο αγωνιστικό ενδιαφέρον, η κάμερα γυρνάει προς τους φιλάθλους και οι σχολιαστές πετάνε και κάποια ατάκα για την "όμορφη κυρία που ξεπροβάλλει στις οθόνες μας". Μόνο που τα τελευταία χρόνια, αυτές οι ωραίες παρουσίες είναι κάτι παραπάνω από απλά όμορφες κοπέλες. Είναι celebrities, αναγνωρίσιμες από ένα μεγάλο μέρος του κοινού και τις περισσότερες φορές με αρκετές χιλιάδες ή και εκατομμύρια (αν μιλάμε για το εξωτερικό) followers στο Instagram.

Ένα παιχνίδι μεγάλου ενδιαφέροντος, όπως για παράδειγμα ένας αγώνας για το Champions League, αποτελεί εξαιρετική ευκαιρία για μια ομάδα να καλέσει κάποιον Instagram Influencer στις κερκίδες του σταδίου. Και είναι κάτι που γίνεται εδώ και καιρό στο εξωτερικό. Πριν από λίγους μήνες, στο ματς της Γιουβέντους με την Ατλέτικο Μαδρίτης για τη φάση των ομίλων της διοργάνωσης, έγινε ντόρος με την παρουσία της Ριάνα στο 'Allianz Stadium' του Τορίνο.

Η Γιουβέντους άλλωστε είναι μία από τις ομάδες που χρησιμοποιούν αρκετά το Influencer Marketing, διαθέτοντας μάλιστα στο ρόστερ της και τον άνθρωπο με τους περισσότερους followers στο Instagram, τον Κριστιάνο Ρονάλντο (πάνω από 200 εκ.). Οι Ιταλοί, λοιπόν, έστειλαν πρόσκληση στη Ριάνα για να παρακολουθήσει το παιχνίδι από τα επίσημα του γηπέδου, να απολαύσει ΟΛΕΣ τις ανέσεις του γηπέδου, με αντάλλαγμα να κάνει μερικά stories ή και post στο λογαριασμό των 79.000.000 ακολούθων της στο Instagram. Τώρα το πώς δουλεύει αυτή η μέθοδος marketing είναι αρκετό απλό. Όποιος είναι fan της Ριάνα και τη δει να φοράει τη φανέλα της Γιουβέντους, γράφοντας για το πόσο όμορφα περνάει στο γήπεδό της, αυτόματα πηγαίνει και στο προφίλ της Γιουβέντους και κάνει like. Το ότι η Ριάνα φόρεσε τη φανέλα της Γιούβε φυσικά δεν την κάνει αυτομάτως και οπαδό της. Ας μην τα μπερδεύουμε. Άλλωστε, στο παρελθόν έχει σηκώσει σημαίες ή έχει φορέσει φανέλες και άλλων ομάδων.

Είναι καθαρά business. Δεν γνωρίζουμε αν υπάρχει και χρηματικό αντάλλαγμα στην όλη διαδικασία (που μπορεί και να υπάρχει σε ορισμένες περιπτώσεις), αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι, είναι μια μορφή διαφήμισης, που λειτουργεί εξαιρετικά και για τις δύο πλευρές. Μια ομάδα που το κάνει αρκετά καλά εδώ και κάποια χρόνια είναι η Παρί Σεν Ζερμέν, η οποία έχει καταφέρει να συνδέσει το ποδόσφαιρο με το παγκόσμιο star system. Προς αυτήν την κατεύθυνση, άλλωστε, ήταν κι η επένδυση που έκανε το καλοκαίρι του 2017, αγοράζοντας τον Νεϊμάρ. Παράλληλα, όμως, είχε ξεκινήσει ήδη να καλεί αρκετούς celebrities στο 'Παρκ ντε Πρενς' του Παρισιού, όπως η Μπιγιόνσε κι ο Jay-Z, η Κένταλ Τζένερ, η Τζίτζι Χαντίντ, η Κόρτνεϊ Καρντάσιαν, η Ναόμι Κάμπελ και πολλοί άλλοι.

Η Κένταλ Τζένερ (αριστερά) και η Τζίτζι Χαντίντ (δεξιά) στο γήπεδο της Παρί σε αγώνα κόντρα στη Μαρσέιγ AP PHOTO/THIBAULT CAMUS

Όλοι τους, σε κάθε τους παρουσία στο γήπεδο της Παρί, ανέβασαν stories, έκαναν κοινοποίηση της παρουσίας τους και φυσικά οι εκατοντάδες εκατομμύρια followers που έχουν στους λογαριασμούς τους άρχισαν να βλέπουν με άλλο μάτι την ομάδα της γαλλικής πρωτεύουσας. Χωρίς να είχαν προηγουμένως καμία απολύτως σχέση με την ομάδα, το Παρίσι, τη Γαλλία, το ποδόσφαιρο γενικότερα. Κάπως έτσι, τόσο η Γιουβέντους, όσο κι η Παρί έχουν καταφέρει να βρίσκονται στο top-10 με τις ομάδες που έχουν τους περισσότερους followers στα social media, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο την αξία του brand τους.

To ‘κλείσιμο’ μεγάλων ονομάτων και celebrities από τα ποδοσφαιρικά (και όχι μόνο) clubs, προκειμένου να βρεθούν στις κερκίδες τους κατά τη διάρκεια αγώνων, έχει μπει για τα καλά στο πρόγραμμα. Και το πλάνο των Γιουβέντους και Παρί αρχίζουν να ακολουθούν κι άλλοι μεγάλοι σύλλογοι, βλέποντας πως το influencer marketing είναι το μέλλον.

Στην Ελλάδα έχουμε παρατηρήσει κατά καιρούς τέτοια φαινόμενα, αλλά σε μικρότερο βαθμό. Μία από τις top Ελληνίδες Instagramers που το κάνουν αρκετά είναι η Έλενα Κρεμλίδου (με περίπου 300.000 followers), την οποία έχουμε δει κατά καιρούς σε κερκίδες διαφόρων γηπέδων μπάσκετ και ποδοσφαίρου, όπως στην Πυλαία, στο ΟΑΚΑ, στο 'Γεώργιος Καραϊσκάκης', στο κλειστό του Περιστερίου. Ίσως το παράδειγμά της να ακολουθήσουν κι άλλες fans του αθλητισμού.

Πρέπει πια να φύγει ο Μέσι από την Μπαρτσελόνα; Η απάντηση στο Pod-όσφαιρο:

 

24MEDIA NETWORK