H La Liga κατακτά τον ψηφιακό κόσμο των ποδοσφαιρικών apps

Αφού ξεπέρασε τις 100 εκατομμύρια συνολικές λήψεις τον Σεπτέμβριο, η La Liga σχεδίασε την πιο αποτελεσματική στρατηγική εφαρμογών στο ποδόσφαιρο. Μόνο το NFL και το NBA μπορούν να παρουσιάσουν παρόμοιους αριθμούς στον αθλητικό κόσμο.

Αφού αξιολόγησε 14 προτάσεις από όλο τον κόσμο, η La Liga αποφάσισε να συνεργαστεί με την εταιρεία τεχνικού προγραμματισμού 'YinzCam' για να υλοποιήσει το πρότζεκτ 'Club App Platform'. (AP Photo/Manu Fernandez)
Αφού αξιολόγησε 14 προτάσεις από όλο τον κόσμο, η La Liga αποφάσισε να συνεργαστεί με την εταιρεία τεχνικού προγραμματισμού 'YinzCam' για να υλοποιήσει το πρότζεκτ 'Club App Platform'. AP PHOTO/MANU FERNANDEZ

Η La Liga είναι το πιο δημοφιλές πρωτάθλημα της Ευρώπης όσον αφορά τις λήψεις εφαρμογών, ξεπερνώντας τα 100 εκατομμύρια τον Σεπτέμβριο. Για τις αθλητικές διοργανώσεις, η ισχυρή ψηφιακή ταύτιση αφορά το επόμενο βήμα μιας ποδοσφαιρικής αναμέτρησης. Ένας ζωντανός αγώνας θα προκαλέσει φυσικά αύξηση των χρηστών που ανοίγουν εφαρμογές για να παρακολουθήσουν το σκορ ή την δράση, αλλά το να διατηρηθούν ενεργοί κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης εβδομάδας μπορεί να τους μετατρέψει από παθητικούς ακόλουθους σε αφοσιωμένους οπαδούς.

Αφού ξεπέρασε τις 100 εκατομμύρια συνολικές λήψεις τον Σεπτέμβριο, η La Liga σχεδίασε την πιο αποτελεσματική στρατηγική εφαρμογών στο ποδόσφαιρο. Μόνο το NFL και το NBA μπορούν να παρουσιάσουν παρόμοιους αριθμούς στον αθλητικό κόσμο. Αλλά η προσέγγιση αυτή δεν εξυπηρετεί μόνο την διοργάνωση. Η διορατικότητα και η τεχνογνωσία της La Liga χρησιμοποιούνται επίσης για να βοηθήσουν τους συλλόγους-μέλη της να σχεδιάσουν ψηφιακές πλατφόρμες που υποστηρίζουν την ανάπτυξή τους σε όλο τον κόσμο.

Ο Ντανιέλ Βιθέντε, επικεφαλής των εφαρμογών και των τυχερών παιχνιδιών στη La Liga, εξήγησε τους λόγους πίσω από την επιτυχία της διοργάνωσης στην προσέγγιση των οπαδών του ποδοσφαίρου μέσω των διαφόρων εφαρμογών της. Μιλώντας στην πρόσφατη εκδήλωση Soccerex στην Πορτογαλία, ο Βιθέντε περιέγραψε το έργο του τμήματος του και τους τρόπους με τους οποίους η La Liga υποστηρίζει τους συλλόγους-μέλη της στις στρατηγικές ψηφιοποίησης και αφοσίωσης των οπαδών.

Η πρωτοβουλία γνωστή ως 'Club App Platform' ξεκίνησε το 2017, σε μια στιγμή που μόνο 15 από τα επαγγελματικά σωματεία στην Ισπανία είχαν επίσημες εφαρμογές, η πλειονότητα των οποίων δεν αποδείχθηκε ελκυστική για τους οπαδούς. Έτσι, η La Liga αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο σχεδιασμό εφαρμογών για τους συλλόγους, το οποίο θα μπορούσε αργότερα να εξατομικευτεί. Αφού αξιολόγησε 14 προτάσεις από όλο τον κόσμο, η La Liga αποφάσισε να συνεργαστεί με την εταιρεία τεχνικού προγραμματισμού 'YinzCam' για να υλοποιήσει αυτό το πρότζεκτ.

"Θέλαμε να βοηθήσουμε τους συλλόγους μας με την ψηφιοποίησή τους", δήλωσε ο Βιθέντε, εξηγώντας ότι ο στόχος της La Liga ήταν η άρση των τεχνικών εμποδίων. "Ο κύριος ρόλος των συλλόγων είναι να φροντίζουν τους οπαδούς τους. Τώρα μπορούν να το κάνουν αυτό, χωρίς να επικεντρωθούν σε τεχνικά προβλήματα ή τον συντονισμό".

Ενώ ένας βασικός στόχος ήταν να απλοποιηθεί η έναρξη μιας επίσημης εφαρμογής ενός συλλόγου, υπήρχε επίσης η επίγνωση στη La Liga για το γεγονός ότι διάφορες ομάδες θα θέλουν να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές τους με διαφορετικούς τρόπους. "Στη La Liga έχουμε διαφορετικούς τύπους συλλόγων, από μικρούς έως πολύ μεγάλους", επεσήμανε ο Βιθέντε. "Το πρότζεκτ έπρεπε να επιτρέψει σε κάθε σύλλογο να πάει με τη δική του ταχύτητα. Μερικοί σύλλογοι διαχειρίζονται την πλατφόρμα με έναν πολύ απλό τρόπο, αλλά κάποιοι άλλοι θέλουν να πάνε πολύ γρήγορα, κάτι που έκανε την προσαρμογή πολύ σημαντική. Η πλατφόρμα μας βοήθησε με αυτό".

Σήμερα, ο αριθμός των συλλόγων που έχουν αναπτύξει επίσημες εφαρμογές έχει αυξηθεί σε 23, ενώ ο συνολικός αριθμός των εφαρμογών που παράγονται ανέρχεται σε 43. Αυτές οι εφαρμογές εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς που φτάνουν πέρα από την ημέρα του αγώνα, βοηθώντας τις ομάδες να προσεγγίσουν νέους οπαδούς τόσο στην Ισπανία όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, να πουλήσουν εισιτήρια και εμπορεύματα, να προσφέρουν νέο χώρο σε χορηγούς ή διαφημιζόμενους και να επικοινωνήσουν με τους οπαδούς τους σε όλη την διάρκεια της εβδομάδα. Αντί για απλά ένα κέντρο πληροφόρησης για τους οπαδούς, οι εφαρμογές προσφέρουν ένα πολύτιμο εργαλείο ανάπτυξης.

Η εστίαση στη δημιουργία εφαρμογών για ένα παγκόσμιο κοινό, σε πολλές περιπτώσεις με στόχο νεότερους σε ηλικία χρήστες, σημαίνει ότι η La Liga και οι ομάδες της δημιουργούν συνθήκες για να προσελκύσουν νέους οπαδούς. Σε πολλές περιπτώσεις, οι εφαρμογές και τα παιχνίδια της La Liga αποτελούν ένα μονοπάτι προς το ισπανικό ποδόσφαιρο.

Όπως εξήγησε ο Βιθέντε: "Συνειδητοποιήσαμε ότι θα μπορούσαμε να έχουμε τεράστιο κοινό σε όλο τον κόσμο. Οι εφαρμογές μπορούν να αποτελέσουν το σημείο εισόδου για πολλούς οπαδούς στην δική μας διοργάνωση".

Η επίσημη εφαρμογή της La Liga είναι χρήσιμη για την παροχή λεπτομερών πληροφοριών σχετικά με τους αγώνες, αλλά ο Βιθέντε εξήγησε ότι αυτή η εφαρμογή χρησιμοποιείται κυρίως το Σαββατοκύριακο, όταν συνήθως διεξάγονται τα ματς. Προκειμένου να αλληλεπιδράσει με τους οπαδούς όλη την εβδομάδα, η La Liga κυκλοφόρησε πολλές εφαρμογές παιχνιδιών που χρησιμοποιούνται καθημερινά.

Το παιχνίδι Head Soccer είναι εξαιρετικά δημοφιλές, με περισσότερες από 60 εκατομμύρια λήψεις και το 95% από αυτές εκτός της Ισπανίας. Άλλα δημοφιλή παιχνίδια περιλαμβάνουν τα Tiny Striker (ένα παιχνίδι freekick), Top Cards (ένα παιχνίδι μάχης με κάρτες), Edujoy (ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά), La Quiniela (ένα παιχνίδι στοιχημάτων) και Fantasy (εικονικό παιχνίδι ποδοσφαίρου).

Η 24/7 φύση αυτών των εφαρμογών είναι ένας σημαντικός παράγοντας πίσω από τους κορυφαίους αριθμούς της La Liga στην αγορά. Ωστόσο, η εστίασή της στο να συμπεριληφθούν όλοι οι σύλλογοι στο πρότζεκτ είναι αυτό που θα διασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία.

Ενώ κάθε σύλλογος έχει διαφορετικά κίνητρα και διαφορετικές μεθόδους πίσω από τη χρήση των επίσημων εφαρμογών τους, όλα τα αναλυτικά δεδομένα από όλες τις εφαρμογές συγκεντρώνονται για να μοιραστούν σημαντικές πληροφορίες με όλους τους εμπλεκόμενους με το ισπανικό ποδόσφαιρο.

"Αυτή είναι μια βασική πτυχή της στρατηγικής", δήλωσε ο Βιθέντε. "Η LaLiga λαμβάνει αυτά τα δεδομένα από κάθε σύλλογο σε συνολική λειτουργία. Μπορούμε να μοιραστούμε τους υπόλοιπους συλλόγους και μπορούμε να πάρουμε κοινές αποφάσεις. Μπορούμε να μάθουμε ο ένας από τον άλλο και να μεγαλώσουμε όλοι μαζί".

News 24/7

24MEDIA NETWORK