Η ερώτηση "παράθυρο ή διάδρομο" απειλεί με απεργία το MLS

Η σέντρα του MLS είναι προγραμματισμένη για τις 29 Φλεβάρη, ωστόσο η Ένωση παικτών απειλεί με απεργία αν δεν βρεθεί λύση στα προβλήματα που προκύπτουν με τους χειρισμούς της λίγκας. Ένα από αυτά αφορά την πολιτική για τις μετακινήσεις μέσω αέρος.

Ο Κάρλος Βέλα σε στιγμιότυπο από την αναμέτρηση της Los Angeles FC κόντρα στο Toronto FC στις 21/09/2019 στο Λος Άντζελες. (AP Photo/Marcio Jose Sanchez)
Ο Κάρλος Βέλα σε στιγμιότυπο από την αναμέτρηση της Los Angeles FC κόντρα στο Toronto FC στις 21/09/2019 στο Λος Άντζελες. AP PHOTO/MARCIO JOSE SANCHEZ

Τον κίνδυνο απεργίας αντιμετωπίζει το MLS, καθώς η Ένωση των παικτών βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την λίγκα, θέτοντας μια σειρά από προβλήματα στο τραπέζι. Ένα από αυτά αφορά τις αεροπορικές πτήσεις, που αφορούν τις μετακινήσεις των ομάδων. Μέχρι σήμερα η λίγκα επιτρέπει μόλις 4 πτήσεις τσάρτερ, για μια σεζόν που μπορεί να φτάσει και στα 40 παιχνίδια. Ουσιαστικά μιλάμε για δύο παιχνίδια, καθώς το πήγαινε - έλα για ένα ματς προσμετράται ως δύο ξεχωριστές πτήσεις τσάρτερ.

Πρόκεται για ένα θέμα που πολλές φορές κατά το παρελθόν έχουν στηλιτεύσει οι ποδοσφαιριστές, εξηγώντας πως τόσο οι ώρες πτήσεων, όσο και ο τρόπος που μεταχειρίζονται το σώμα τους πετώντας με εμπορικές πτήσεις, είναι παράγοντες εξαιρετικά επίπονοι για τον οργανισμό τους. Είτε μιλάμε για τις ώρες που προηγούνται ενός αγώνα, είτε για αυτές που υποτίθεται πως θα έπρεπε να υπολογίζονται στο πλαίσιο της αποθεραπείας.

"Έπρεπε να φύγουμε χθες το βράδυ από το Βανκουβέρ, μετά το ματς. Αντιθέτως ξυπνήσαμε στις 04:45 τα ξημερώματα, χάσαμε όλη την ημέρα στα αεροδρόμια (ανταπόκριση από το Τορόντο) και τα αεροπλάνα, χωρίς χώρο να βολέψουμε τα πόδια μας. Τρομερή μέρα αποκατάστασης... Είναι τόσο ενοχλητικό. Δεν είνα πρόβλημα της ομάδας αλλά της λίγκας. Μιλάω εκ μέρους όλων των παικτών του πρωταθλήματος. Έλαβα μηνύματα από ποδοσφαιριστές όλων των ομάδων που γελούσαν με αυτό, τονίζοντας μου πόσο δίκιο έχω", δήλωσε πριν λίγους μήνες ο Αλεχάντρο Μπεντόγια της Φιλαδέλφεια Γιούνιον.

"Δεν υπάρχει ούτε ένας παίκτης στο MLS που δεν σκέφτεται ότι η λίγκα πρέπει να βελτιώσει πολύ την κατάσταση με τις πτήσεις τσάρτερ και τα ταξίδια γενικά. Αν πραγματικά θέλουν να αποτελεί το MLS επιλογή για τους παίκτες, τότε πρέπει να διαγράχουν τις περισσότερες - αν όχι όλες - τις εμπορικές πτήσεις για τις ομάδες", τόνισε με τη σειρά του ο Μπομπ Φουζ, εκτελεστικός διευθυντής της Ένωσης των παικτών.

Ο Μπράντλεϊ Ράιτ Φίλιπς παίζει στους Red Bulls της Νέας Υόρκης από το 2013, μετρώντας 126 γκολ και 31 ασίστ σε 240 συμμετοχές. Ωστόσο έχει παραδεχθεί πως δεν μπόρεσε ποτέ να συνηθίσει αυτή την κατάσταση. "Δεν ήξερα πως ορισμένες πτήσεις έχουν διάρκεια 7 ώρες... Όταν μπήκα στο αεροπλάνο για το Σιάτλ πίστεψα πως κάποιος μου την είχε στήσει. Είχα μόλις τελειώσει μια ταινία και ρώτησα σε πόση ώρα φτάνουμε. Μου απάντησαν πως θέλουμε ακόμη 5 ώρες! Ήταν τρελό. Πίστευα πως μέχρι να πιω ένα αναψυκτικό θα είχαμε προσγειωθεί... Δεν πιστεύω πως θα συνηθίσω ποτέ αυτά τα ταξίδια. Ποτέ".

H αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα τεράστιο έξοδο στο οποίο ακόμη η λίγκα δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Το ίδιο αλήθεια όμως είναι πως μοιάζει αστείο παίκτες παγκόσμιας κλάσης όπως οι Ιμπραχίμοβιτς και Ρούνεϊ (σε Μίλαν και Ντέρμπι αντίστοιχα πια) να βρίσκονται σε ένα καναπέ σε αίθουσα αναμονής για ώρες, αφού οι καθυστερήσεις στις εμπορικές πτήσεις είναι συχνό φαινόμενο.

"Στεναχωρημένος για το αποτέλεσμα χθες βράδυ. Αξίζαμε περισσότερα. Ανυπομονώ για το 12ωρο ταξίδι που μας περιμένει, το οποίο θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί σε 6 ώρες, αλλά αυτό είναι το MLS. Θα προετοιμαστούμε για τους Red Bulls την Τετάρτη", είχε tweetάρει ο Ρούνεϊ τον περασμένο Αύγουστο, έχοντας προηγουμένως απορρίψει την προσφορά της Ουάσινγκτον να ταξιδεύει πάντα first-class. "Αν θες να είσαι μέλος μιας ομάδας, τότε οφείλεις να είσαι μέλος μιας ομάδας. Όλοι πρέπει να κάνουν το ίδιο πράγμα. Δεν θέλω ειδική μεταχείριση, θέλω να έχω την ίδια αντιμετώπιση με τους συμπαίκτες μου. Είμαι μέλος αυτής της ομάδας".

Με την Ίντερ Μαϊάμι του Ντέιβιντ Μπέκαμ έτοιμη για την παρθενική της συμμετοχή, το πιο μακρινό εκτός έδρας παιχνίδι θα είναι αυτό με το Βανκούβερ. Πρόκειται για μια απόσταση 4.300 χιλιομέτρων, όσα περίπου χωρίζουν το Ρέικιαβικ από την Κωνσταντινούπολη... Οι αποστάσεις είναι μεγάλες, ακόμη και για τις δύο ομάδες του Καναδά. Από το Τορόντο ως το Βανκούβερ μεσολαβούν 3,365 χιλιόμετρα, δηλαδή 820 χιλιόμετρα περισσότερα από αυτά που χωρίζουν το Λονδίνο από τη Μόσχα.

Το πρόβλημα είναι οικονομικό και αφορά την λίγκα, που μέχρι σήμερα επί της ουσίας άφηνε να εννοηθεί πως θα πρέπει να γίνουν περικοπές μισθών από τους παίκτες για να καλυφθεί η διαφορά. Κάτι που φυσικά δεν θα γινόταν ποτέ δεκτό από την Ένωση παικτών του MLS. Το θέμα είναι μακροχρόνιο και έχει πέσει στο τραπέζι μαζί με τις αιτιάσεις των ποδοσφαιριστών για το salary cap και το καθεστώς των free agent (στο οποίο μπαίνουν μόνο όσοι από 28 ετών και πάνω, με προϋπηρεσία 8 σεζόν στο πρωτάθλημα).

Η σέντρα στη νέα σεζόν είναι προγραμματισμένη για τις 29 Φλεβάρη, ωστόσο υπάρχουν μια σειρά από προβλήματα που φέρνουν την απεργία των παικτών ως ένα ορατό ενδεχόμενο. Και η λύση τουλάχιστον όσον αφορά την 'απαλλαγή' των παικτών από την ερώτηση "παράθυρο ή διάδρομο", δεν μοιάζει ως απλή υπόθεση...

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ