Η Hashtag United ξεπερνά σε followers Ολυμπιακό, ΠΑΟΚ, ΑΕΚ και ΠΑΟ μαζί

Η Hashtag United 'γεννήθηκε' στο διαδίκτυο και από εκεί πέρασε στην πραγματικότητα και στα ποδοσφαιρικά γήπεδα, για να διδάξει πώς συγκεντρώνεις το ενδιαφέρον φαν ηλικίας 18-24 χρόνων -και μετά να δεχθεί προτάσεις για συνεργασία με τις Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Μάντσεστερ Σίτι.

Η Hashtag United είναι η πρώτη ομάδα που πέρασε από το YouTube στα γήπεδα, χρησιμοποιώντας ως 'όπλο' το ενδιαφέρον των μελών της για τους φαν του σπορ.
Η Hashtag United είναι η πρώτη ομάδα που πέρασε από το YouTube στα γήπεδα, χρησιμοποιώντας ως 'όπλο' το ενδιαφέρον των μελών της για τους φαν του σπορ. HASHTAG UNITED

To επίσημο κανάλι του -ποδοσφαιρικού- Ολυμπιακού στο YouTube έχει 132.000 subscribers. Αυτό του ΠΑΟΚ φτάνει τους 130.000, της ΑΕΚ τους 50.100, του Παναθηναϊκού τους 39.400 και του Άρη τους 12.400. Όλοι μαζί έχουν λιγότερους από όσους έχει μόνη η Hashtag United. Αυτήν την στιγμή, φτάνουν τους 498.000 subscribers. Ποια όμως, είναι η Hashtag United; Είναι το ποδοσφαιρικό club με το έβδομο μεγαλύτερο ψηφιακό κοινό στην Αγγλία, μετά τους Άρσεναλ, Τσέλσι, Λίβερπουλ, Μάντσεστερ Σίτι, Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και Τότεναμ. Φαντάσου το σε ποδοσφαιρική ομάδα που 'συνάντησε' τη reality tv, μείον τα στοιχεία που μισείς σε αυτήν (τη reality tv). Δηλαδή, ως club παρέχει υλικό από ό,τι κάνει η ομάδα -και τα μέλη της- ενώ είναι στο γήπεδο. Μακριά από αυτό, ο καθένας διατηρεί την ιδιωτικότητα του.

Ο σύλλογος υπάρχει από το 2016 και αγωνίζεται στην Essex Senior League της Αγγλίας. Αν σκέφτηκες 'της ποιας;' να σου ότι είναι το level 9 της 'πυραμίδας' του αγγλικού ποδοσφαίρου. Παρ' όλα αυτά, ο σύλλογος έχει υπογράψει συμφωνίες με την Adidas και την Coca Cola, ενώ ο χορηγός της φανέλας είναι το Football Manager.

Πριν προχωρήσουμε, σημείωσε πως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Μάντσεστερ Σίτι ζήτησαν από τη Hashtag United συνεργασία. Δηλαδή, να γίνει η σύμβουλος τους. Βλέπεις, η Hashtag United έχει καταφέρει καλύτερα από κάθε επαγγελματικό οργανισμό, να 'τραβήξει' κοντά της άνδρες ηλικίας από 18 έως 24 χρόνων. Δηλαδή, 'τους φαν του αύριο' όπως γράφει το Forbes. Nα δούμε όμως, πώς το έκανε.

Η Hashtag United δημιουργήθηκε από τον Σπένσερ Όουεν, ο οποίος δηλώνει στην εφορία YouTuber. Το 2013 είχε δημιουργήσει το κανάλι 'Spencer FC' που σήμερα έχει 1.950.000 subscribers. Ήταν φοιτητής στο University of Reading (είχε δημιουργηθεί ως επέκταση του University of Oxford, αλλά από το 1926 απέκτησε το δικαίωμα να δίνει δικά του πτυχία -με βασιλική διαταγή) και του άρεσε το ποδόσφαιρο. Έφτιαχνε λοιπόν, videos και τα πόσταρε. Όταν δεν ασχολείτο με την καλλιτεχνία του πράγματος, έπαιζε ποδόσφαιρο με συμφοιτητές και φίλους. Τους είχε κάνει και ομάδα, με το όνομα Spencer FC -τους είχε φτιάξει και φανέλες. Αρχικά ήταν πέντε, μετά έγιναν επτά και έπειτα 11. Aπό τα πρώτα βήματα ο Όουεν είχε για άμεσο συνεργάτη του τον αδελφό του, ο οποίος επίσης είναι YouTuber γνωστός ως Seb on Golf (aka Σεμπ Μαρκάικλ Μπράουν, ο οποίος αναλύει το γκολφ σε 109.000 subscribers).

Η ιδέα του Όουεν ήταν η εξής: ήθελε να δει πώς θα αντιδράσει ο κόσμος στο πέρασμα των online μαχών που έκαναν έως τότε οι Youtubers στο video game του ποδοσφαίρου στον πραγματικό κόσμο. “Το κόνσεπτ ήταν να πάρω όλους τους μεγάλους YouTubers, που ήταν οι μετρ στο FIFA και να τους πάω σε πραγματικές συνθήκες αγώνα”. Ο αγώνας αυτός έγινε στο Wembley.

Τα αδέλφια 'πούλησαν' την ιδέα στην εταιρία τηλεφωνίας ΕΕ. Δηλαδή, μαζί 'έφτιαξαν' EE Wembley Cup, ετήσιο event με πρωταγωνιστές τους ποδοσφαιρικούς αστέρες του YouTube. Η όλη ιστορία που 'χει ροή (επεισόδια έως το μεγάλο τελικό) συγκέντρωσε 35.000.000 views σε τρία χρόνια. Από το 2016 κάθε ομάδα είχε και πρώην επαγγελματίες παίκτες (τύπου Πίτερ Σμάιχελ, Ρόμπι Φάουλερ, Πάτρικ Κλάιφερτ, Νταβίντ Τρεζεγκέ). “Τα έξοδα για τις μεταγραφές είναι 100 λίρες και τόσο κοστίζουν τα εισιτήρια”.

Ευθύς εξ αρχής τα μυαλά πίσω από το project (του ενός αγώνα) γνώριζαν πως αν ήθελαν να αυξάνουν διαρκώς, το κοινό τους θα έπρεπε να προσφέρουν (διαρκώς) νέο, ενδιαφέρον περιεχόμενο. Έτσι, το ένα παιχνίδι -και οι κάποιες προπονήσεις που 'ανέβαιναν' στο κανάλι του Όουεν-, έγιναν το Μάρτιο του 2016 ομάδα: η Hashtag United. Τετραμελές συνεργείο βιντεοσκοπούσε τα παιχνίδια -στα οποία η ομάδα δοκίμαζε πράγματα από το video game- και τα 'ανέβαζε' στο YouTube. “Αντί να βιντεοσκοπούν αγώνες σε λασπώδη, ερειπωμένα γήπεδα, συνέχισαν να συνδυάζουν τον πραγματικό με τον εικονικό κόσμο. Πήραν τα σενάρια του FIFA-video game και τα έβαλαν στο πραγματικό γήπεδο”.

Απέναντι τους είχαν την ομάδα Κωμικών, αυτήν της Google, την εθνική κωφών, το σταφ της Μάντσεστερ Σίτι και σύνολα που είχαν για μέλη πρώην επαγγελματίες. Η ομάδα είχε λογαριασμούς σε όλα τα social network. Tη σήμερον ημέρα έχουν 465.000 followers στo Instagram και τους 187.100 στο Twitter και στο 'δυναμικό' περιλαμβάνεται και γυναικεία ομάδα. Το Σεπτέμβρη του 2016 είχαν 'ανεβάσει' video που είχε τον τίτλο “Penalty challenge” και ξεπέρασε ξεπερνά το 1.000.000 views. Εκείνη την περίοδο είχαν φτάσει κοντά στην υπογραφή συμβολαίου με τον Αντεμπαγιό Ακινφένουα. Ήταν φίλος του Όουεν, του έκανε την πρόταση και για λίγο καιρό τη συζητούσαν σοβαρά.

Tη σεζόν 2018-19 οι πρωτοπόροι 'μπήκαν' στo σύστημα των αγγλικών λιγκών ποδοσφαίρου. Άρχισαν από το μηδέν. Δηλαδή, την Division One της Spartan South Midlands League. Από εκεί μεταφέρθηκαν στην Eastern Senior League, που αφορούσε το Έσεξ, με τον Όουεν να παραιτείται από προπονητής και να δίνει τη θέση σε έναν που 'χε κάνει κανονικά τη δουλειά (Τζέι Ντεβερό). Πήραν τον τίτλο και προκρίθηκαν στην Essex Senior League, όπου θα έπαιζαν φέτος, αν δεν προέκυπτε ο κορονοϊός.

Οι ιδιοκτήτες θέλησαν να διευκρινίσουν πως το ενδιαφέρον τους δεν είναι να γίνουν οι πιο διάσημοι του πλανήτη -στο Internet-, αλλά να φτιάξουν ένα μοντέλο που είναι βιώσιμο και ενδιαφέρον. “Το παραδοσιακό μοντέλο του ποδοσφαίρου έχει στη βάση του την επιτυχία εντός των γηπέδων. Το 'πρέπει' της νίκης, ώστε να συνεχίσει να βάζει χρήματα ο ιδιοκτήτης. Όσο αυξάνονται οι επιτυχίες, αυξάνονται και τα έσοδα από τους χορηγούς, όπως και αυτά από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Αν δεν ακολουθήσεις αυτόν τον δρόμο, 'πεθαίνεις'”, εξηγεί ο Καρλμάικλ-Μπράουν, ο οποίος προτείνει -μαζί με τον αδελφό του-, αλλαγή πλεύσης. “Αντί να 'χτίσουμε' γύρω από το ταλέντο και το θρίαμβο στο γήπεδο, αξιολογούμε πρωτίστως τις ιστορίες και τις προσωπικότητες που διαθέτουμε, ώστε να προσφέρουμε διασκέδαση στο κοινό μας, αντί να το κάνουμε να αγχώνεται για το αν θα νικήσουμε ή θα χάσουμε”.

“Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε μια προσωποκεντρική ομάδα που τροφοδοτεί τον μοντέρνο φίλο του ποδοσφαίρου: θα του δείχνει ποιο είναι το παιχνίδι, ποια είναι η προσωπικότητα και ποιο είναι το περιεχόμενο. Δηλαδή, ποιο είναι το πραγματικό ποδόσφαιρο”.

Eνώ ομάδες της Premier League συμβουλεύουν τους παίκτες τους να μην είναι ιδιαίτερα δραστήριοι στους λογαριασμούς τους στα social media -ενώ υπάρχει και ένας φόβος μην γίνουν πολύ ειλικρινείς-, η Hashtag United τα βγάζει όλα στη φόρα, γιατί οι παίκτες θέλουν να δημιουργούν περιεχόμενο. “Δεν είναι εκατομμυριούχοι που ενδεχομένως να πιστεύουν ότι είναι κάπως που τελικά, δεν είναι. Και ενδιαφέρονται πραγματικά να αφιερώνουν το χρόνο τους στους φαν. Να κάνουν πράγματα, όπως να τους εύχονται χρόνια πολλά στα γενέθλια τους”. Η συμβουλή του ειδικού είναι πως 'τα clubs όλων των επιπέδων πρέπει να βρουν τρόπους να έλθουν πιο κοντά και πιο ουσιαστικά, με τους φαν τους'.

Οι ιδιοκτήτες του πρωτότυπου αυτού μοντέλου διευκρίνισαν πως τα έσοδα από το YouTube δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτά όσων αγωνίζονται στο κορυφαίο επίπεδο. Όπως και ότι για να πάρεις, πρέπει πρώτα να επενδύσεις. “Πολλές ομάδες μπήκαν στο YouTube, με τη βεβαιότητα ότι θα βγάλουν αμέσως πολλά λεφτά. Σύντομα κατάλαβαν ότι χρειάζεται πολύ σκληρή δουλειά και επένδυση. Εμείς έχουμε την τρελή ιστορία του να είμαστε η πρώτη ομάδα που πέρασε από το ΥοuTube στα γήπεδα και αυτό είναι δύσκολο να το αντιγράψει κάποιος”. Γιατί δύσκολα αντιγράφεται η αυθεντικότητα, που είναι στο Νο1 των 'πρέπει' όσων θέλουν να 'χουν επιτυχία στις ψηφιακές πλατφόρμες -στο Νο2 είναι η διαθεσιμότητα στο κοινό, για την οποία διάβασες ήδη. Δεν έχουν στόχο τους τίτλους (τους οποίους προφανώς και θέλουν), αλλά τη βιωσιμότητα.

“Στόχος μας δεν ήταν να δημιουργήσουμε μια επιχείρηση, για να την πουλήσουμε. Θέλουμε να κάνουμε ό,τι κάνουμε, ως τρόπο ζωής και να περνάμε καλά με αυτό”. Εκ του παραλλήλου, 'βγάζουν' και λεφτά, ενώ έχουν και ομάδα στα eSports, όπου εκεί πληρώνουν επαγγελματίες.

News 24/7

24MEDIA NETWORK