Η Ρόμα έγινε influencer -και παράδειγμα προς μίμηση για όλους τους συλλόγους

Η Ρόμα θέλησε να αξιοποιήσει τη δυναμική των social media που διαθέτει, ώστε να γίνει ουσιαστική influencer: συνεργάστηκε με οργανισμούς που ασχολούνται με αγνοούμενα παιδιά και τα αποτελέσματα φάνηκαν από τους πρώτους μήνες.

Ανήμερα του πρώτου γκολ που έβαλε ο Μιχιταριάν με τη νέα του ομάδα (Ρόμα), βρέθηκε το παιδί που συνόδευε την ανακοίνωση της μεταγραφής του.
Ανήμερα του πρώτου γκολ που έβαλε ο Μιχιταριάν με τη νέα του ομάδα (Ρόμα), βρέθηκε το παιδί που συνόδευε την ανακοίνωση της μεταγραφής του. AP PHOTO/GREGORIO BORGIA

Η δαιμονοποίηση της εξέλιξης υπάρχει από καταβολή αυτής, με την pop κουλτούρα να αντιμετωπίζεται από τη μάζα όπως αντιμετωπίζει ο διάβολος το λιβάνι, από τότε 'που προέκυψαν οι πρώτες φθηνές αστυνομικές ιστορίες για τους έφηβους' στις αρχές του 19ου αιώνα, όπως ενημέρωσε η Λίζα Τσαλίκη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο τμήμα Κοινωνικής και Πολιτικής Ανάλυσης της Επικοινωνίας, στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ.

Τα social media έγιναν μάνα εξ ουρανού για όσους αποζητούσαν να αποκτήσουν υπόσταση, χωρίς να 'χουν κάτι να επιδείξουν, με τις γνωστές συνέπειες. Την ίδια ώρα, βέβαια έγιναν ένα τεράστιο εργαλείο που αν χρησιμοποιηθεί σωστά δίνει γνώσεις και λύσεις. Σε αυτήν τη λίστα προστέθηκε η AS Roma.

Η ιταλική ομάδα συμφώνησε να συνεργαστεί με το Εθνικό Κέντρο αγνοουμένων παιδιών και θυμάτων κμετάλλευσης (National Center for Missing and Exploited Children-υπάρχει από το 1984) και την Telefono Azzurro (ιδρύθηκε το 1987 με στόχο να προσφέρει στήριξη σε παιδιά που είναι σε κίνδυνο ή έχουν κακοποιηθεί).

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, οι 'τζαλορόσι' θα 'έτρεχαν' καμπάνια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα πρότυπα των φωτογραφιών αγνοουμένων παιδιών, που εμφανίζονταν παλαιότερα στα κουτιά γάλατος στις Ηνωμένες Πολιτείες τις δεκαετίες του '80 και του '90). Κάθε φορά που ο οργανισμός θα ανακοίνωνε μια μεταγραφή, στο σχετικό post θα εμφάνιζε και ένα παιδί του οποίου τα ίχνη έχουν εξαφανιστεί στις ΗΠΑ και ένα από την Ιταλία.

Σημείωση: έμπνευση για αυτήν την ενέργεια αποτέλεσε το music video του ροκ συγκροτήματος Soul Asylum, για το -βραβευμένο με Grammy- “Runaway Train”. Σε αυτό εμφανίζονταν τα ονόματα και τα πρόσωπα αγνοουμένων παιδιών.

Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος στρατηγικής της Ρόμα (δεν θέλω να σου πέφτει το σαγόνι με όσα διαβάζεις -και τα συγκρίνεις με την Ελλάδα), Πολ Ρότζερς στο BBC θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τη viral φύση των ανακοινώσεων μας στα social media, για ενημέρωση επί παιδιών που έχουν χαθεί. Έχουμε πάρα πολλούς followers και οι ανακοινώσεις μας φτάνουν σε πάρα πολλούς, άρα μπορούν να ενημερωθούν πάρα πολλοί σε όλον τον κόσμο. Οπότε σκεφτήκαμε πως ο συνδυασμός μπορεί να γίνει αποτελεσματικός”. Πρόσθεσε και ότι ο σύλλογος είναι σε συζητήσεις με οργανισμό της Μεγάλης Βρετανίας, ώστε να πάρει περισσότερες πληροφορίες για παιδιά που αγνοούνται σε όλη την Ευρώπη.

Την 1η Ιουλίου, με την απόκτηση του Λεονάρντο Σπινατσόλα, δημοσιεύτηκε αυτό.

Στις 22 Αυγούστου δίπλα από τον Μερτ Τσετίν εμφανίστηκε μια έφηβη από το Λονδίνο, η οποία βρέθηκε και επέστρεψε στην οικογένεια του. Το ίδιο συνέβη και με το αγόρι από την Κένυα που συνόδευσε την είδηση της απόκτησης -με δανεισμό- του Χενρίκ Μιχιταριάν. Συμπτωματικά, οι αρχές βρήκαν τον μικρό την ημέρα που ο Αρμένιος σκόραρε το πρώτο του γκολ με τη νέα του ομάδα.

Mε όλα αυτά, θέλω να σου πω ότι όσοι έχουν εκατομμύρια 'φίλους' και 'ακόλουθους' στα social media και δεν έχουν ως μόνο καημό να γίνουν influencers, μπορούν να 'χουν πραγματική/ουσιαστική επιρροή. Άσε που δεν στοιχίζει και τίποτα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK