Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ-Παρί Σεν Ζερμέν: Η... μινιμάλ ανάγκη του Τούχελ έφερε την πρόκριση

Η Παρί Σεν Ζερμέν προκρίθηκε ουσιαστικά στους προημιτελικούς του Champions League μετά τη νίκη της επί της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 2-0 στο 'Ολντ Τράφορντ', με τον Τόμας Τούχελ να υπακούει αναγκαστικά στον ορισμό του μινιμάλ, 'less is more', και να δικαιώνεται.

Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ-Παρί Σεν Ζερμέν: Η... μινιμάλ ανάγκη του Τούχελ έφερε την πρόκριση

Πόσο ολέθρια μπορεί να γίνει μία λάθος πάσα, που φαινομενικά δεν κοστίζει; Το μποτιλιάρισμα στην αριστερή πλευρά της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ έφερε ένα triple team πάνω στον Αλέξις Σάντσες. Ήταν στο 51' του πρώτου ματς της φάσης των '16' με την Παρί Σεν Ζερμέν στο 'Ολντ Τράφορντ' και ο Όλε Γκούναρ Σόλσκιερ είχε αναγκαστεί, στην ανάπαυλα, να αντικαταστήσει τον Τζέσε Λίνγκαρντ με το Χιλιανό, ο οποίος πρέπει ήδη να έχει αποφασίσει ότι δεν θα θέλει να θυμάται και τη φετινή σεζόν με τη φανέλα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Έτσι η μπάλα παραμένει στην ούτως ή άλλως υπερφορτωμένη, με τον Ντάνιελ Άλβες και τον Γιούλιαν Ντράξλερ, δεξιά πλευρά της Παρί Σεν Ζερμέν.

Ο Άλβες κάνει την πρώτη σέντρα, η μπάλα διώχνεται πάλι προς τα δεξιά, λίγο αργότερα ο Βραζιλιάνος επιχειρεί δεύτερη σέντρα, ο Κιλιάν Εμπαπέ πιάνει την κεφαλιά, ο Νταβίντ ντε Χέα διώχνει σε κόρνερ. Από αυτό, η νέα απόκρουση φέρνει το βολέ του Άλβες, με την μπάλα να κοντράρει στον Άσλεϊ Γιανγκ και να φεύγει ξανά ξυστά από το δεξί δοκάρι του Ντε Χέα. Νέο κόρνερ. Ο Άνχελ ντι Μαρία το εκτελεί, είναι ξυραφιά και ο Πρεσνέλ Κιμπεμπέ χάνεται με οπίσθια κίνηση από τα μάτια του Νεμάνια Μάτιτς, για να πετύχει με προβολή το πρώτο γκολ του με τη φανέλα της Παρί.

Αυτή η αλληλουχία γεγονότων δείχνει τη ρευστότητα της κατάστασης στη Γιουνάιτεντ, που δεν είχε την πολυτέλεια να χάσει ένα μέσο όπως ο Λίνγκαρντ, ένα χαφ που μπορεί να βγάλει με ασφάλεια την μπάλα από την πίεση, είτε με μακρινή ή με κοντινή πάσα και να την μεταφέρει στο μισό που επιτίθεται η ομάδα του. Επίσης, φέρνει μαζί της μόνο κακά μαντάτα για τους γηπεδούχους, οι οποίοι βρίσκονται να πιέζουν απλώς για να πάρουν την μπάλα και η Παρί φτάνει σχεδόν το 60', δηλαδή 7 λεπτά μετά το γκολ, για να τους την δώσει. Και όταν τελικά η κατοχή αλλάζει, το σχέδιο έχει εκπονηθεί και είναι το απλούστερο.

Πίσω από την μπάλα, τόσο ο Ντι Μαρία, που αποδοκιμάστηκε έντονα από τους οπαδούς της πρώην ομάδας του και ξέδωσε όταν έβαλε το 0-1, για να δεχθεί ακόμα και αντικείμενα (emoticon με ανοιχτό στόμα από την έκπληξη) όταν πήγε να εκτελέσει ένα κόρνερ, όσο και ο Εμπαπέ, είναι τα αρπακτικά που θα περιμένουν την υποψία της ευκαιρίας στο ανοιχτό γήπεδο για να κάνουν τη διαφορά. Πάνω σε αυτήν την ικανότητα, ειδικά του Γάλλου επιθετικού, στήθηκε όλο το παιχνίδι της εθνικής Γαλλίας στα νοκ άουτ ματς του Παγκόσμιου Κυπέλλου, η συνεισφορά του Ολιβιέ Ζιρού κρίνεται πολύτιμη μόνο και μόνο διότι δεν είχε να ασχολείται με το δημιουργικό κομμάτι στο βαθμό που απαιτείται από το φορ να κάνει. Όσο περισσότερο χώρο έχει για να κινηθεί, στο πλάτος του γηπέδου, τόσο το καλύτερο για τον Εμπαπέ.

Paris Saint Germain's Kylian Mbappe, left controls the ball as Manchester United's Ander Herrera, right, looks on during the Champions League round of 16 soccer match between Manchester United and Paris Saint Germain at Old Trafford stadium in Manchester, England, Tuesday, Feb. 12, 2019. (AP Photo/Dave Thompson)
Paris Saint Germain's Kylian Mbappe, left controls the ball as Manchester United's Ander Herrera, right, looks on during the Champions League round of 16 soccer match between Manchester United and Paris Saint Germain at Old Trafford stadium in Manchester, England, Tuesday, Feb. 12, 2019. (AP Photo/Dave Thompson) AP

Κι αφού ο Ντι Μαρία ξέρει, αν μη τι άλλο, πώς να κάνει την πάσα στην περιοχή σε έναν τρέιλερ, κι αφού ο Εμπαπέ έχει μάθει, πλέον, πώς να ρυθμίζει τη φόρα και το διασκελισμό ώστε να μπορεί να κάνει επαφή τη στιγμή και με τον τρόπο που πρέπει, ήρθε το 0-2 που ουσιαστικά προκρίνει την Παρί, η οποία έχει κάνει αρκετές ευχάριστες βόλτες στην Αγγλία τα τελευταία χρόνια. Ποιος δεν θυμάται το παιχνίδι του Λονδίνου στις 11 Μαρτίου 2015, όταν είχε μείνει από νωρίς με 10 παίκτες εξαιτίας της αποβολής του Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, αλλά ο Νταβίντ Λουίς ισοφάρισε 1-1 την Τσέλσι και στην παράταση ο Τιάγκο Σίλβα πέτυχε την κεφαλιά της πρόκρισης;

Το κλίμα πριν από το ματς το έκανε να φαντάζει σημαντικό. Το 'Ολντ Τράφορντ' είναι πάντα ένα από τα σημεία κατατεθέν του φιλοθεάμονος κοινού, ειδικά σε τέτοιας φύσης παιχνίδια, μόνο που η Γιουνάιτεντ απέχει ακόμα από το να μπορεί να έχει έστω και το ένα τέταρτο της... κατηφόρας, για την οποία φημιζόταν στην έδρα της. Πριν αρχίσει το ματς, όμως, οι 'κόκκινοι διάβολοι' αν δεν φάνταζαν φαβορί δεν έμοιαζαν με αουτσάιντερ.

Στα 11 παιχνίδια του Σόλσκιερ, ο οποίος δεδομένα θα παραμείνει και τον επόμενο χρόνο (και, ας επιχειρηθεί η πρόβλεψη, τα έτη που έρχονται μετά από αυτόν) στον πάγκο, η Γιουνάιτεντ είχε 10 νίκες και 1 ισοπαλία. Επιπλέον, ήταν ο τραυματισμός του Έντισον Καβάνι που προστέθηκε σε εκείνον του Νέιμαρ, που έδειχνε ότι η αποστολή της Παρί, μίας ομάδας που πέρυσι λύγισε ως φαβορί στις αναμετρήσεις με τη Ρεάλ Μαδρίτης, θα ήταν δύσκολη, τουλάχιστον στο Μάντσεστερ. Όμως για τον Τόμας Τούχελ, έστω και καθ’ υπερβολή, οι δύο απόντες ήταν καλά νέα. Οι αμυντικοί χαφ, ο Μάρκο Βεράτι και ο Μαρκινιός, ήξερε ότι θα κόπιαζαν, ενώ στην εμπροσθογραμμή ουσιαστικά τα κενά δεν ήταν κενά.

Manchester United's manager Ole Gunnar Solskjaer, right, greets Paris Saint Germain's coach Thomas Tuchel, just before the start of the Champions League round of 16 soccer match between Manchester United and Paris Saint Germain at Old Trafford stadium in Manchester, England, Tuesday, Feb. 12,2019.(AP Photo/Dave Thompson)
Manchester United's manager Ole Gunnar Solskjaer, right, greets Paris Saint Germain's coach Thomas Tuchel, just before the start of the Champions League round of 16 soccer match between Manchester United and Paris Saint Germain at Old Trafford stadium in Manchester, England, Tuesday, Feb. 12,2019.(AP Photo/Dave Thompson) AP

Η Παρί δεν μπορεί να παίξει στην ενδεκάδα της με Ντι Μαρία, Ντράξλερ, Νέιμαρ, Καβάνι και Εμπαπέ και, σίγουρα, δεν μπορεί να παραταχθεί με αυτήν την πεντάδα και όλοι να είναι ευχαριστημένοι. Σε αυτήν την περίπτωση, παραδείγματος χάρη, για τον Ντράξλερ, τον ίσως πιο ταλαντούχο Γερμανό ποδοσφαιριστή από τους αρκετούς που έχουν βγει μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2006, το κίνητρο ήταν αυξημένο, λόγω ότι πιθανότατα δεν έχει τις ευκαιρίες στα παιχνίδια που να επιθυμεί ώστε να αναδείξει την ηγετική ικανότητα, το γεγονός ότι είναι καταλύτης. Ο Τούχελ δεν αναγκάστηκε, απλώς, να εμπιστευθεί παίκτες που δεν είναι, τουλάχιστον εκ προοιμίου, οι κορωνίδες της Παρί, αλλά τους τοποθέτησε κατά τέτοιο τρόπο που δεν θα μπορούσαν να είναι πιο ευχαριστημένοι. Και, βέβαια, εμπιστεύθηκε αυτόν που έλειψε στην εθνική Βραζιλίας από οποιονδήποτε άλλο περισσότερο στο Παγκόσμιο Κύπελλο του 2018: τον Ντάνι Άλβες.

Λένε ότι οι καλοί ακραίοι μπακ της Βραζιλίας είναι ακραίοι μπακ επειδή έχουν καλυφθεί οι υπόλοιπες θέσεις και στην περίπτωση του συγκεκριμένου Βραζιλιάνου αυτό ισχύει μέχρι τα νύχια των ποδιών. Ο τρόπος που το παιχνίδι βρισκόταν υπό τον έλεγχό του γινόταν φανερός κυρίως όταν η Παρί είχε την κατοχή, δηλαδή την περισσότερη ώρα, και ασφαλώς ήταν εκείνος που ανάγκασε τον Πολ Πογκμπά να πάει άγαρμπα πάνω του στο 89', να δει την κόκκινη κάρτα και να μειώσει ακόμα περισσότερο τις ελάχιστες πιθανότητες πρόκρισης της Γιουνάιτεντ στον επόμενο γύρο.

Βεβαίως, πρόκειται για τα διπλά παιχνίδια του Champions League και πριν από λιγότερο από ένα χρόνο η Γιουβέντους προηγείτο 3-0 στο Μπερναμπέου επί της Ρεάλ Μαδρίτης ως τις καθυστερήσεις και έστελνε στην παράταση το δεύτερο προημιτελικό, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση η σύγκριση μόνο υποβοηθάται από το τελικό σκορ, προκειμένου να απομακρύνει τη Γιουνάιτεντ από τη διεκδίκηση της πρόκρισης. Ακόμα και αν βγάλεις το ζουμί από την πρώτη αναμέτρηση, η Παρί ήταν η πιο σοφή ομάδα στις συνθήκες που αντιμετώπισε, η πιο μεστή, η πιο συμπαγής και η πιο άνετη.

Πρέπει να ζήσεις τραγωδίες, για να μπορείς να φτάσεις να έχεις τον έλεγχο απέναντι σε έναν άπειρο αντίπαλο, που στην καλύτερη περίπτωση πρόκειται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο και να πάθει, όπως το βράδυ της Τρίτης, για να μάθει.

(φωτογραφίες: AP Photos/Dave Thompson)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK