X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

Ο 80χρονος Πελέ και τα ντουέτα με την τραγουδίστρια που πολιορκούσε

Ο Πελε δεν ήταν μόνο ηθοποιός, όταν δεν έπαιζε ποδόσφαιρο. Ήταν και τραγουδιστής, κάνοντας ντουέτα με μία από τις κορυφαίες ερμηνεύτριες της Βραζιλίας. Η άγνωστη ιστορία για το 'μαύρο μαργαριτάρι'.

Ο Πελέ της Νιου Γιορκ Κόσμος με τη σύζυγό του Ροζεμέρι σε συνέντευξη Τύπου στο '21 Club', Νέα Υόρκη | Τρίτη 10 Ιουνίου 1975 AP PHOTO

Ο Πελέ ή Έντσον Αράντες ντο Νασιμέντο ή 'δεκανέας Λουίς Φερνάντες' της 'Μεγάλης Απόδρασης των 11' μετράει 8 δεκαετίες στη Γη. Το παντοτινό 'δεκάρι' της Βραζιλίας και κορυφαίος ποδοσφαιριστής του 20ού αιώνα -κατά τη FIFA- γεννήθηκε σαν σήμερα, στις 23 Οκτωβρίου του 1940.

Κέρδισε τόνους λάμψης και θαυμασμού, όσο βρισκόταν εντός των τεσσάρων γραμμών κι άρχισε να σκοτεινιάζει τη μαρμαρυγή του άστρου του -με τη συχνά αμφιλεγόμενη στάση του- από την 1η Οκτωβρίου του 1977 κι έπειτα. Τότε, χόρεψε -για τελευταία φορά- στο χορτάρι σε φιλικό αγώνα μεταξύ των δύο ομάδων της καριέρας του, του Κόσμου της Νέας Υόρκης και της Σάντος. Ο 'Deus do Estádio' (Θεός του Γηπέδου) των Βραζιλιάνων εγκατέλειψε τον ποδοσφαιρικό ρομαντισμό, πριν ο ρομαντισμός εγκαταλείψει το ποδόσφαιρο. Τσαλάκωσε συναισθήματα και δεν απέφυγε τη σύγκριση με τον 'τσόγλανο' μπαλαδόρο Ντιέγο Μαραντόνα, που ακόμη κι αν δεν ήταν ρομαντικός, φαινόταν τέτοιος. Το ατελείωτο δίλημμα του ποδοσφαίρου, 'Πελέ ή Μαραντόνα', δεν χάθηκε δίπλα στο σύγχρονο 'Κριστιάνο Ρονάλντο ή Λιονέλ Μέσι'. Δεν ξέρω ποιος ήταν πιο διπλωμάτης εκ των δύο, ποιος δηλαδή εκ των Πελέ και Μαραντόνα, χειρίστηκε με μεγαλύτερη ευφυΐα και μαεστρία τα γούστα, τις διαθέσεις και τις ιδιαιτερότητες του ποδοσφαιρικού κοινού. Πάντως, ο Αργεντινός ακούμπησε τα φάλτσα του πάνω τους σαν ηδονικό χάδι.

Αμφότεροι είχαν φάλτσα και 'φάλτσα' στη ζωή –διαφορετικού τύπου. Το 'μαύρο μαργαριτάρι' και μουσικά. Διότι, δεν εγκατέλειψε το 'ψώνιο' του -το τραγούδι, ούτε στα γεράματα. Λίγοι γνωρίζουν πότε ηχογράφησε τα πρώτα τραγούδια του και πόσο δύσκολο ήταν γι' αυτόν να 'ντριμπλάρει' τις αντιστάσεις της κορυφαίας Βραζιλιάνας τραγουδίστριας της δεκαετίας του '60, Ρεζίνα Έλις.

Το 1969, ο -σήμερα- 80χρονος Βραζιλιάνος προετοίμαζε γκολ-γκολ μία από τις πιο σημαντικές στιγμές της καριέρας του, την 'Ημέρα του Πελέ'. Έτσι, ονομάστηκε από τη Σάντος η 19η Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς. Δικαίως. Ο θρύλος της έφτασε τα 1.000 γκολ σε 909 αγώνες που είχε συμμετάσχει έως τότε (σε όλες τις διοργανώσεις). Στο 32ο λεπτό της αναμέτρησης με τη Βάσκο ντα Γκάμα κέρδισε πέναλτι κι οι οπαδοί της Σάντος που είχαν κατακλύσει το 'Μαρακανά' απαιτούσαν να το εκτελέσει για να γραφτεί Ιστορία.

Μήνες πριν, πολιορκούσε την Έλις για ένα-δυο ντουέτα. "Γαμ... Πελέ! Ποτέ δεν ήθελα να παίξω ποδόσφαιρο στη Σάντος κι εσύ θέλεις να γίνεις τραγουδιστής μαζί μου;" Η 24χρονη από το Πόρτο Αλέγκρε -σύζυγος του δημοσιογράφου, παραγωγού και συνθέτη Ρονάλντο Μπόσκολι- τον κλότσησε στο 'καλάμι' με τη σκληρότητά της. Εκείνη την περίοδο, το 'αστέρι' της Σάντος είχε ξετρελαθεί με τον Ρομπέρτο Κάρλος και τη φήμη του. Τον τραγουδιστή Ρομπέρτο Κάρλος, όχι -τον αγέννητο το 1969- ποδοσφαιριστή που έμεινε στην ιστορία με την ίδια ονομασία.

Ο Πελέ βρισκόταν σε προετοιμασία με τη Βραζιλία για τα προκριματικά του Παγκοσμίου Κυπέλλου 1970 και παράλληλα συνέχιζε το στενό μαρκάρισμα στη Ρεζίνα. Την κατάφερε μετά κόπων και βασάνων. Το δισκάκι ονομάστηκε 'Tabelinha' και τα ντουέτα 'Perdão não tem vez' και 'Vexamão'.

Στις 31 Αυγούστου 1969 -το απόγευμα-, η Βραζιλία αντιμετώπιζε την Παραγουάη για τα προκριματικά, παρουσία 183.341 οπαδών στο 'Μαρακανά'. Η Έλις παρακολούθησε τον αγώνα στην τηλεόραση. Είχε διδαχθεί τους κανονισμούς του ποδοσφαίρου δια ζώσης από τον άσο της ομάδας. Πετάχτηκε από τον καναπέ της 13 λεπτά μετά την έναρξη του β' ημιχρόνου. Ο φίλος της Πελέ είχε σκοράρει! Ο αγώνας τελείωσε κι η νεαρή τραγουδίστρια για μια στιγμή σκέφτηκε ότι ίσως γλιτώσει την ηχογράφηση που ήταν προγραμματισμένη για το ίδιο βράδυ, καθώς κανείς εκ των δύο δεν είχε άλλο κενό στο προσεχές πρόγραμμά του.

Η Έλις πίστευε ότι ο σκόρερ της Βραζιλίας θα ήταν αρκετά κουρασμένος, ενώ είχε δει πολύ καλά στην τηλεόραση ότι φώναζε συχνά στους συμπαίκτες του. Υποψιάστηκε ότι η φωνή του δεν θα ήταν σε καλή κατάσταση. Ωστόσο, γρήγορα άλλαξε γνώμη. Σκέφτηκε ότι είναι πρόκληση να τραγουδήσει με τον 'Rei' (Βασιλιά). Πήγε πρώτη στο 'Teatro da Praia' με τους μουσικούς της και τσέκαρε τον ήχο. Ο Πελέ έφτασε, πράγματι, βραχνιασμένος. Αλλά, δεν ήθελε κανείς εκ των δύο να χαλάσει το deal. H Έλις σκέφτηκε θα ήταν χαριτωμένο και διαφορετικό να τραγουδήσει με τον... άφωνο Πελέ, που εντέλει έβγαλε τα απαιτούμενα φωνήεντα και σύμφωνα για να ηχογραφηθούν τα ντουέτα.

Η Ρεζίνα Έλις 13 χρόνια μετά πέθανε από υπερβολική δόση κοκαΐνης. Ο Πελέ συνέχισε να τραγουδάει μέχρι τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο. Ένα δικό του τραγούδι για τη Βραζιλία ηχογραφήθηκε με αφορμή την κορυφαία των αθλητικών διοργανώσεων.


24MEDIA NETWORK