ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Οι Σαμπράνο, Μαουρίσιο, Ελ Καντουρί και Βιεϊρίνια προετοιμάζονται για βασικοί. Για να το κάνουν, θα βγάλουν από την 11άδα παίκτες που παραμένουν στο ασπρόμαυρο ρόστερ. Με τη βοήθεια του Wyscout αναλύσαμε τους τέσσερις νεοαποκτηθέντες, και τους συγκρίναμε με τους παίκτες που θα αφήσουν τον πάγκο.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας
paok kolaz

Η σύγκριση έχει να κάνει με τα αγωνιστικά δεδομένα που καταγράφηκαν κατά την διάρκεια της περσινής σεζόν, στους αγώνες που έδωσε ο κάθε παίκτης με την ομάδα του σε όλες τις επίσημες εγχώριες και Ευρωπαϊκές διοργανώσεις.

ΚΑΡΛΟΣ ΣΑΜΠΡΑΝΟVSΦΕΡΝΑΝΤΟ ΒΑΡΕΛΑ

Με την φανέλα της Ρουμπίν Καζάν, ο Σαμπράνο έγραψε πέρυσι συνολικά 24 συμμετοχές, ενώ ο Φερνάντο Βαρέλα στον Δικέφαλο είχε συνολικά 39 συμμετοχές.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στην συνολική καταγραφή αγωνιστικών ενεργειών αποτυπώνεται και η διαφορά αριθμού αγώνων. Μπορεί όμως από τη μια ο Σαμπράνο να έγραψε 1815 ενέργειες και ο Βαρέλα 3495, όμως ο μέσος όρος ενεργειών του Περιουβιανού ανά 90 λεπτά αγώνα (80,7) είναι μεγαλύτερος από αυτόν του Αφρικανού (76,8). Όσον αφορά το χώρο στον οποίο κινήθηκαν, δεν διαφέρει ως προς την πλευρά, με τον Σαμπράνο να έχει περισσότερα πατήματα και προς τα αριστερά, αλλά όχι τόσο ψηλά στο γήπεδο όσο ο Βαρέλα. Ο Αφρικανός αμυντικός ήταν και πιο “ζεστός” στις εκτελέσεις κόρνερ του ΠΑΟΚ από ότι ο Σαμπράνο σε αυτά της Ρουμπίν.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο αμυντικών μονομαχιών, η τάση του Βαρέλα να κινείται στα δεξιά αποτυπώνεται ακόμα πιο έντονα, με τον Σαμπράνο να έχει και εκείνος μεν παρόμοιο χώρο ευθύνης, αλλά τα μαρκαρίσματά του να καταγράφονται πιο κεντρικά και πιο μπροστά στη μεγάλη περιοχή. Σε αυτό, υπάρχει εξήγηση. Από τη μια, ο Σαμπράνο είναι ο παίκτης που πολλές φορές βγαίνει προς πάνω στον αντίπαλο επιθετικό, κάτι που τον ΠΑΟΚ συχνά το έκανε ο Κρέσπο όταν αγωνιζόταν μαζί με τον Βαρέλα, με τον Αφρικανό να αποτελεί την “κάλυψη” του Μάτος στη δεξιά πλευρά της άμυνας. Ο Βαρέλα είχε ελαφρώς καλύτερο ποσοστό επιτυχίας έναντι του Σαμπράνο, πέρυσι.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στις φορές που αμφότεροι κλήθηκαν να ανακόψουν αντίπαλο που επιχείρησε ντρίπλα, ο θερμικός χάρτης δεν αλλάζει, με τον Περουβιανό να έχει μεγαλύτερο μέσο όρο τέτοιων επεμβάσεων ανά 90 λεπτά αγώνα, σε σχέση με τον Βαρέλα, αλλά και μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στα κοψίματα, αυτό που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο είναι η ταύτιση στον μέσο όρο ανά 90 αγωνιστικά λεπτά, καθώς αμφότεροι κατέγραφαν από 11 κοψίματα κάθε 180 λεπτά. Ο Βαρέλα είχε περισσότερα κοψίματα στο ύψος της μικρής περιοχής, που αφορά την παρουσία του στα μετόπισθεν όταν ο αντίπαλος επιχειρούσε γέμισμα. Ο Σαμπράνο από την πλευρά του έχει δυο θερμές περιοχές κοντά στις γωνίες της μεγάλης περιοχής, και αυτό διότι εκεί έβγαινε για να “υποδεχθεί” τον αντίπαλο που περίμενε τη μπάλα, είτε με γέμισμα, είτε στα πόδια.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο ανάκτησης της κατοχής της μπάλας, ο Βαρέλα υπερτερεί σε ποσότητα ανά 90 λεπτά αγώνα (συνολικά ήταν αναμενόμενο να υπερτερεί καθώς έδωσε πολλά περισσότερα παιχνίδια), με τον Σαμπράνο να έχει μεγαλύτερο “πεδίο δράσης” σε σχέση με τον Αφρικανό.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στο τομέα των εναέριων μονομαχιών, ο Βαρέλα έχει “βραχεία κεφαλής” με το 64% επιτυχία έναντι του 62% που έχει ο Σαμπράνο, με τον Περιουβιανό να έχει και πάλι μεγαλύτερο χώρο δράσης κάτω από τη μεσαία γραμμή, καθώς κατέγραψε εναέριες μονομαχίες και από την αριστερό πλευρά του γηπέδου.

Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟFOOTBALL MANAGER 2017

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

ΖΟΣΕ ΜΑΟΥΡΙΣΙΟVSΓΚΟΙΚΟ ΤΣΙΜΙΡΟΤ

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Ο Ζοσέ Μαουρίσιο αγωνίστηκε σε 27 παιχνίδια κατά την διάρκεια της περσινής σεζόν για λογαριασμό της Ζενίτ Αγίας Πετρούπολης, με τον Γκόικο Τσίμιροτ να έχει 49 εμφανίσεις με τον Δικέφαλο.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Μπορεί ο Τσίμιροτ να έγραψε τριπλάσιες συνολικές ενέργειες σε σχέση με τον Μαουρίσιο, όμως ο μέσος όρος του Βραζιλιάνου ανά 90 αγωνιστικά λεπτά ήταν μεγαλύτερος από αυτόν του Βόσνιου. Οι θερμικοί χάρτες των δυο παικτών δείχνει μια προτίμηση του Μπίσεσβαρ προς τη δεξιά πλευρά του γηπέδου, ενώ ο Μαουρίσιο είχε περισσότερο ρόλο στον άξονα και προς τα δεξιά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο επιθετικών μονομαχιών, η υπεροχή του Μαουρίσιο είναι ξεκάθαρη και όσον αφορά τον αριθμό ανά αγωνιστικά λεπτά, αλλά και στο ποσοστό επιτυχίας, με τον Βραζιλιάνο να έχει το εντυπωσιακό 84% έναντι 75% του Βόσνιου. Το ακόμα πιο σημαντικό έχει να κάνει με τον θερμικό χάρτη, που δείχνει πως οι περισσότερες επιθετικές μονομαχίες του Μαουρίσιο δόθηκαν πάνω από τη μεσαία γραμμή, σε αντίθεση με αυτές του Τσίμιροτ.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο προσπάθειας ντρίπλας του αντιπάλου, ο Γκόικο Τσίμιροτ υπερτερεί και σε ποσότητα ανά 90 αγωνιστικά λεπτά αλλά και σε ποσοστό επιτυχίας έναντι του Μαουρίσιο. Το πιο σημαντικό για τον Τσίμιροτ έχει να κάνει με τον χώρο εκτέλεσης αυτών των προσπαθειών καθώς ο κύριος όγκος καταγράφηκε έξω από την αντίπαλη μεγάλη περιοχή και προς τα αριστερά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Οι φορές οι κάποιος από τους δυο διένυσε πάνω από δέκα μετρά στο γήπεδο με τη μπάλα στα πόδια, επιταχύνοντας ήταν λίγες, καθώς φαίνεται πως αυτό δεν είναι κάτι που τους “εκφράζει” ή κάτι που τους το ζητούν οι προπονητές τους, καθώς παίζει και αυτό ρόλο.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Όσον αφορά τις πάσες, το παιχνίδι της Ζενίτ περνούσε περισσότερο από τα πόδια του Μαουρίσιο, από ότι το παιχνίδι του ΠΑΟΚ από τα πόδια του Τσίμιροτ, με τον θερμικό χάρτη να δείχνει πως ο Βραζιλιάνος είχε μικρότερο χώρο δράσης όσον αφορά τις πάσες. Αυτό έχει να κάνει και με τον τρόπο παιχνιδιού, καθώς ο ΠΑΟΚ στηρίχθηκε αρκετά στα άκρα του.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο αμυντικών μονομαχιών, ο Τσίμιροτ είχε περισσότερη δουλειά και μάλιστα την έκανε και πιο πετυχημένα. Ο Βόσνιος αποτελούσε την πρώτη γραμμή άμυνας κάτω από τη μεσαία γραμμή και προς τα αριστερά, όντας το στήριγμα του Μαρίν Λέοβατς. Ο Μαουρίσιο από την πλευρά του, στην Ζενίτ είχε ένα μεγαλύτερο χώρο ελέγχου, με το ποσοστό επιτυχίας του (60%) να μην είναι αμελητέο.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αμυντικές μονομαχίες, σε επίπεδο προσπάθειας κοψίματος ντρίπλας, ο Μαουρίσιο είχε καλύτερο ποσοστό επιτυχίας έναντι του Τσίμιροτ, κινούμενος κυρίως στο δεξί κομμάτι του γηπέδου, με τον Τσίμιροτ να έχει κάνει αρκετή δουλειά κυρίως προς την αριστερή πλευρά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο κοψιμάτων, ο Μαουρίσιο είχε περισσότερα σε μέσο όρο ανά 90 λεπτά αγώνα , κινούμενος κυρίως στο χώρο μπροστά από το ημικύκλιο της μεγάλης περιοχής.

Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟFOOTBALL MANAGER 2017

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

ΟΜΑΡ ΕΛ ΚΑΝΤΟΥΡΙVSΝΤΙΕΓΚΟ ΜΠΙΣΕΣΒΑΡ

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

OΟμάρ Ελ Καντουρί είχε συνολικά 20 συμμετοχές την περσινή σεζόν (τις περισσότερες στο δεύτερο μισό,με την φανέλα της Έμπολι), με τον Ντιέγκο Μπίσεσβαρ να φτάνει στις 47.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στην συνολική καταγραφή των ενεργειών τους εντός αγωνιστικού χώρου, αμφότεροι είχαν πάνω από 100 ανά 90 αγωνιστικά λεπτά, με τον μέσο όσο του Μπίσεσβαρ να είναι ελάχιστα μεγαλύτερος από του Καντουρί, με τον Ολλανδό να υπερτερεί στο συνολικό ποσοστό επιτυχίας. Όσον αφορά τον χώρο δράσης, ο Μπίσεσβαρ είχε μεγαλύτερη δράση στην αριστερή πλευρά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Αμφότεροι επιχειρούσαν περίπου δυο σουτ ανά 90 λεπτά αγώνα, με το ποσοστό ευστοχίας του Ελ Καντουρί να είναι λίγο καλύτερο. Όπου ευστοχία, το σουτ εντός εστίας. Η καταγραφή στον συνολικό θερμικό χάρτη έχει τη συνέχειά της στον χάρτη των σουτ, με τον Ελ Καντουρί να τα επιχειρεί κυρίως από τον άξονα, και τον Μπίσεσβαρ να... γέρνει προς τα αριστερά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στο επίπεδο των επιθετικών μονομαχιών, ο Μπίσεσβαρ είχε περισσότερες σε μέσο όσο ανά 90 αγωνιστικά λεπτά αλλά και ήταν και κατά 10% πιο αποτελεσματικός. Σε αυτό βέβαια θα πρέπει κανείς να προσμετρήσει τον βαθμό δυσκολίας του Ιταλικού πρωταθλήματος σε σχέση με το Ελληνικό, και τότε, το 70% του Ελ Καντουρί θα... εκτιμηθεί όσο και το 80% του Μπίσεσβαρ στο Ελληνικό πρωτάθλημα.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο προσπάθειας ντρίπλας αντιπάλου, η απόσταση Μπίσεσβαρ και Ελ Καντουρί είναι μειωμένη σε σχέση με αυτή των συνολικών επιθετικών μονομαχιών, με τον Μαροκινό να έχει να επιδείξει ένα 78% ποσοστό επιτυχίας, που δεν περνάει απαρατήρητο όταν μιλάμε για καμπιονάτο. Στις ντρίπλες, αμφότεροι είχαν παρόμοιο χώρο δράσης.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στις πάσες - “κλειδιά”, που είναι εκείνες που καταλήγουν σε τελική προσπάθεια, ο Μπίσεσβαρ κατέγραφε σχεδόν διπλάσιες ανά 90 λεπτά συμμετοχής σε σχέση με το Ελ Καντουρί, με τον Ολλανδό να παίζει σε ομάδα που είχε κατοχή μπάλας και τον Μαροκινό στην Έμπολι που προσπάθησε να στηριχθεί στις αντεπιθέσεις.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Ο Ολλανδός είχε και περισσότερες πάσες (στο μέσο όρο) στον συμπαίκτη του που βρισκόταν ανάμεσα στους αντίπαλους κεντρικούς αμυντικούς, κάτι που και πάλι έχει να κάνει με τον τρόπο παιχνιδιού της κάθε ομάδας. Όσον αφορά το ποσοστό επιτυχίας, ο Ελ Καντουρί ήταν πιο ουσιαστικός σε αυτές τις πάσες, αντί του Μπίσεσβαρ.

Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟFOOTBALL MANAGER 2017

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

ΑΝΤΕΛΙΝΟ ΒΙΕΪΡΙΝΙΑVSΤΖΑΛΜΑ ΚΑΜΠΟΣ

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Ο Αντελίνο Βιεϊρίνια, στην τελευταία του χρονιά στην Βόλφσμπουργκ έγραψε 25 συμμετοχές, ενώ ο Τζάλμα Κάμπος, στη πρώτη του σεζόν στον ΠΑΟΚ έγραψε 44 συμμετοχές.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Αν και ο μεν Βιεϊρίνια αγωνίστηκε κυρίως ως δεξί μπακ και ο Τζάλμα ως δεξί εξτρέμ, οι θερμικοί τους χάρτες δεν έχουν τη μεγάλη διαφορά που ίσς να περίμενε κανείς και αυτό διότι ο Πορτογάλος αγωνιζόταν ως φουλ μπακ και ο Ανγκολέζος ήταν από τους πλέον συνεπείς τακτικά παίκτες του ΠΑΟΚ. Οι συνολικοί αριθμοί δείχνουν έναν πιο ενεργό στα παιχνίδια, και πιο ουσιαστικό Βιεϊρίνια.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο επιθετικών μονομαχιών, η διαφορά είναι αναμενόμενα μεγάλη, καθώς ο Τζάλμα έπαιρνε αρκετές πρωτοβουλίες και είχε τις περισσότερες επιθετικές μονομαχίες από κάθε άλλο παίκτη του ΠΑΟΚ. Το ποσοστό επιτυχίας του Τζάλμα δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, όπως και η κινητικότητα του Πορτογάλο πάνω από τη μεσαία γραμμή. Άλλωστε, μέχρι να βρεθεί στην Γερμανία, ο Βιεϊρίνια ήταν εξτρέμ.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο προσπάθειας ντρίπλας αντιπάλου, μπορεί το δείγμα γραφής να μην είναι πολύ μεγάλο για τον Βιεϊρίνια, αλλά αυτό το 92% ως ποσοστό επιτυχίας είναι εξωπραγματικό, με τον Τζάλμα να έχει 79% από την πλευρά του, σε διπλάσιο αριθμό ενεργειών ανά 90 αγωνιστικά λεπτά.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στα γεμίσματα, ο Βιεϊρίνια είχε περισσότερα κατα μέσο όρο λόγω θέσης καθώς ο Τζάλμα αγωνιζόταν στα άκρα αλλά κυρίως ως εσωτερικός επιθετικός, καθώς συνέκλινε προς τη μεγάλη περιοχή. Τα ποσοστά επιτυχίας τους ήταν ικανοποιητικά, κοντά στον συνολικό μέσο όρο.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Στις μακρινές πάσες, ο Βιεϊρίνια φαίνεται πως έχει “εξειδικευτεί”, έχοντας πάνω από 50% επιτυχίας, με τον Τζάλμα να τον ακολουθεί αλλά να επιχειρεί σαφώς λιγότερες ανά 90 αγωνιστικά λεπτά. Ο Βιεϊρίνια έψαχνε συχνά το σημείο αναφορά της περσινής επιθετικής γραμμής της Βόλφσμπουργκ, τον Μάριο Γκόμεζ.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο αμυντικών μονομαχιών, η συνέπεια του Τζάλμα Κάμπρος είναι αξιομνημόνευτη, καθώς είχε κατά μέσο όρο σχεδόν ίσιο αριθμό προσπαθειών “αναχαίτισης” αντιπάλου, όντας εξτρέμ, με τον αμυντικό Βιεϊρίνια, και με ποσοστά επιτυχίας ικανοποιητικότατα.

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Σε επίπεδο προσπάθειας έναντι ντρίπλας αντιπάλου, ο Ανγκολέζος βάζει μεν τα γυαλιά στον Πορτογάλο σε ποσοστό επιτυχίας, αλλά θα πρέπει να προσμετρηθεί και ο βαθμός δυσκολίας της Σούπερ Λιγκ με αυτόν της Μπουντεσλίγκα για να “αξιολογηθεί” το ποσοστό επιτυχίας του Βιεϊρίνια.

Η ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΟFOOTBALL MANAGER 2017

ΠΑΟΚ ANALYSIS: Τέσσερα crash test 11άδας

Συνοψίζοντας, το πρώτο που θα πρέπει να καταγραφεί δεν έχει να κάνει με τα νούμερα των στατιστικών αλλά των αγώνων των παικτών. Στο φινάλε της σεζόν, ένα θέμα συζήτησης είχε να κάνει με το γεγονός πως παίκτες όπως οι Βαρέλα, Μπίσεσβαρ και Τζάλμα κλήθηκαν μετά από σεζόν με 20-30 παιχνίδια να αντεπεξέλθουν σε μια σεζόν με +50 επίσημες αναμετρήσεις. Ο πρόωρος αποκλεισμός του ΠΑΟΚ από την Ευρώπη έχει μειώσει κατά πολύ τον αριθμό των αγώνων που θα δώσει η ομάδα στα... περσινά όρια των παικτών που αποκτήθηκαν.

Οι επιδόσεις των παικτών που προστέθηκαν στο ασπρόμαυρο ρόστερ ήταν ικανοποιητικά για τα πρωταθλήματα στα οποία έδωσαν πέρυσι το παρών. Δυο παίκτες προέρχονται από το Ρωσικό πρωτάθλημα, ένας από το Ιταλικό και ένας από το Γερμανικό, και όλοι τους με “γεμάτες” συμμετοχές. Πλέον, θα πρέπει να βγάλουν την εμπειρία τους στα Ελληνικά γήπεδα για να δώσουν στον ΠΑΟΚ το κάτι παραπάνω που ψάχνει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ