Πολυτιμότερη μεταγραφή ο Μπερμπάτοφ
Περίπου 16.000.000 ευρώ κόστισε το περασμένο καλοκαίρι ο Ντίμιταρ Μπερμπάτοφ στην Τότεναμ.
Ο καθηγητής Τομ Κάνον και το επιτελείο του προσπάθησαν να υπολογίσουν την αξία των μεταγραφών του περσινού καλοκαιριού, λαμβάνοντας υπ’ όψιν διάφορες παραμέτρους όπως είναι οι ακόλουθες: Τιμή απόκτησης, συμμετοχές στη βασική ενδεκάδα, συνολικός αγωνιστικός χρόνος, επιτυχία της ομάδας, γκολ, κάρτες, εμπορική επιτυχία, δέσιμο με τους οπαδούς, τρέχουσα αξία και προσφορά πόντων στην ομάδα ανάλογα με τις σημαντικές ενέργειες.
Όσο για τα πεπραγμένα του, ήταν βασικός σε 49 ματς σε όλες τις διοργανώσεις, σκόραρε 23 φορές, έδωσε με τα γκολ του δέκα πόντους στην Τότεναμ, παρατηρήθηκε μόλις μία φορά με κίτρινη κάρτα, ενώ η ζήτηση προϊόντων που φέρουν το όνομά του ήταν τεράστια στις τάξεις των φίλων των “σπιρουνιών”.
Μία ξεχωριστή κατηγορία η οποία υπολογίστηκε ιδιαίτερα ήταν η λεγόμενη FFFF (Football Fan Feelgood Factor), η οποία αφορά μόνο στα καίρια γκολ και συμπάθεια των θεατών προς τον πρωταγωνιστή.
Όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία επεξεργάστηκαν και το αποτέλεσμα ήταν σαφές. Ο Ντίμιταρ Μπερμπάτοφ ήταν η πιο επιτυχημένη επιλογή και αξίζει περισσότερες από 14 φορές το βάρος του σε χρυσάφι. Παράλληλα, με 93% επιτυχία πήρε την πρωτιά και στο FFFF.
Οι ερευνητές έδωσαν στη δημοσιότητα μερικές από τις έντεκα κορυφαίες μεταγραφές και σε αυτές συμπεριλαμβάνεται ο Μπένι ΜακΚάρθι της Μπλάκμλπερν (2ος), ο Μίκαελ Μπάλακ (5ος) και ο Κάρλος Τέβεζ (7ος). Ο Αργεντινός επιθετικός της Γουέστ Χαμ πήρε τη δεύτερη θέση στην κατάταξη FFFF (84%).
Να σημειωθεί ότι η πιο ακριβή μεταγραφή στην ιστορία της Πρέμιερσιπ, ο Αντρέι Σεφσένκο της Τσέλσι, απουσίαζε από τις λίστες αλλά και η παρουσία του Γερμανού συμπαίκτη του μάλλον έκπληξη προκαλεί.
Σχετικά με το παράτολμο εγχείρημα, ο καθηγητής Κάνον δήλωσε: ” Τα χρήματα που πληρώνονται για έναν ποδοσφαιριστή, λένε μόνο τη μισή αλήθεια. Παίκτες όπως ο Μπερμπάτοφ και ο Τέβεζ είναι εξαιρετικά πολύτιμοι για τις ομάδες τους επειδή προσφέρουν πόντους με τα γκολ τους και ο κόσμος τους λατρεύει, κάτι που έχει εμπορικό αντίκτυπο“.