Ακόμα πιο κοντά στο κόκπιτ ο Hakkinen
Πριν από μερικές εβδομάδες, πολύ γύρω μας ερμήνευαν εντελώς λανθασμένα την "και καλά" διάψευση της McLaren Mercedes, σχετικά με φήμες που ήθελαν τον Mika Hakkinen να επιστρέφει στο τιμόνι μονοθεσίων της φόρμουλα 1. Αντίθετα, εμείς πηγαίναμε κόντρα στο ρεύμα των Ελληνάρων, λέγοντας ότι οι ίδιες δηλώσεις που κάποιοι θεωρούσαν ότι ξεκαθάριζαν τη μη επιστροφή του Φινλανδού, ήταν στην ουσία δηλώσεις που άφηναν διάπλατα ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε και πάλι τον Mika στις πίστες.

Πριν από μερικές εβδομάδες, πολύ γύρω μας ερμήνευαν εντελώς λανθασμένα την “και καλά” διάψευση της McLaren Mercedes, σχετικά με φήμες που ήθελαν τον Mika Hakkinen να επιστρέφει στο τιμόνι μονοθεσίων της φόρμουλα 1. Αντίθετα, εμείς πηγαίναμε κόντρα στο ρεύμα των Ελληνάρων, λέγοντας ότι οι ίδιες δηλώσεις που κάποιοι θεωρούσαν ότι ξεκαθάριζαν τη μη επιστροφή του Φινλανδού, ήταν στην ουσία δηλώσεις που άφηναν διάπλατα ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε και πάλι τον Mika στις πίστες.
Να όμως που κάθε μέρα που περνά, το ρεπορτάζ του contra.gr επιβεβαιώνεται όλο και περισσότερο. Τι έλεγε το ρεπορτάζ αυτό; Ότι ο Lewis Hamilton θα πάρει τη θέση του teammate του Fernando Alonso, ενώ ο Mika Hakkinen θα αποκτήσει ενεργό ρόλο στη McLaren. Ότι η εμπειρία του θα αξιοποιηθεί ώστε να διορθώσει τα κακώς κείμενα στα ασημί βέλη και πως κατά πάσα πιθανότητα, ο “Ιπτάμενος Φινλανδός” θα βρεθεί κάποια στιγμή στο τιμόνι της MP4/22 με σκοπό την περαιτέρω εξέλιξη της. Κι αν ο Hamilton δεν ανταποκριθεί στις απαιτήσεις, ποιος ξέρει…
Και πάμε από τη θεωρία στην πράξη αφού το ρεπορτάζ μας έχει επαληθευτεί μέχρι τα μισά του δρόμου. Ο Hamilton πήρε τη θέση ενώ ο Hakkinen περνάει όλο και περισσότερο χρόνο στις εγκαταστάσεις της βρετανικής ομάδας. ” Αν η McLaren ζητήσει τη βοήθεια μου, θα την προσφέρω με μεγάλη ευχαρίστηση “, σχολίασε σχετικά ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής. Από την πλευρά του, ο ισχυρός άνδρας της McLaren, Ron Dennis, δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι ο Mika θα χρησιμοποιηθεί στην αξιολόγηση νέων εξαρτημάτων αλλά και σε προγράμματα εξέλιξης.
Και για να πάμε και πιο πέρα, ο Φινλανδός αναμένεται να βρεθεί στην Ισπανία στο πλαίσιο των πρώτων δοκιμών εξέλιξης ενόψει της νέας σεζόν και υπάρχουν έντονες φήμες ότι θα οδηγήσει το μονοθέσιο της Βρετανικής ομάδας, είτε αυτή την εβδομάδα στη Βαρκελώνη, είτε την επόμενη στη Jerez.
Άραγε επιμένουν ακόμα κάποιοι πως ο Martin Whitmarsh δήλωσε ότι “ο Hakkinen δεν πρόκειται να οδηγήσει για λογαριασμό της”;
Και για να μη μιλάμε στον αέρα, σας παραθέτουμε και το ρεπορτάζ που διαβάσατε στο contra.gr στις 15 Νοεμβρίου, έτσι για να δούμε κατά πόσο πέφτουμε μέσα ή όχι, υπενθυμίζοντας απλά, ότι τριγύρω διαβάζατε ότι δεν υπάρχει θέμα Hakkinen στη McLaren και πως ο Mika είχα απλά επισκεφθεί το εργοστάσιο και παίξει λίγο στον εξομοιωτή:
“H επίσκεψη του Mika Hakkinen στις εγκαταστάσεις της McLaren Mercedes, γέννησε πολλά ερωτηματικά και πληθώρα σεναρίων. Ειδικά από τη στιγμή που πέρασε αρκετό χρόνο στο εξομοιωτή της Βρετανικής ομάδας. Πολλοί λοιπόν έσπευσαν να αναγγείλουν την επιστροφή του στην ενεργό δράση, ως teammate του Fernando Alonso το 2007 αλλά ο επικεφαλής της McLaren, Martin Whitmarsh ξεκαθάρισε (εν μέρη) το τοπίο.
‘Ο Mika βρέθηκε στον εξομοιωτή καθώς στο πλαίσιο της επίσκεψης του στο γκραν πρι της Βραζιλίας, είχε εκφράσει την επιθυμία του να βοηθήσει με οποιονδήποτε δυνατό τρόπο το πρόγραμμα της ομάδας μας. Υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν έχουμε σκοπό να χρησιμοποιήσουμε τον Mika μαζί με τον Fernando την επόμενη σεζόν. Το όνομα του δεύτερου οδηγού μας, θα ανακοινωθεί προσεχώς’, δήλωσε ο Whitmarsh.
Τι σημαίνουν όμως οι παραπάνω δηλώσεις; Μόνο ένας αδαής θα μπορούσε να κρίνει ότι θέτουν εκτός διεκδίκησης θέσης οδηγού τον Mika. Άλλωστε, ο Whitmarsh δεν λέει ξεκάθαρα ότι δεν υπάρχει θέμα επιστροφής του 38χρονου Φινλανδού στο κόκπιτ ενός ασημί βέλους. Αντίθετα, αφήνει ανοιχτή πόρτα για το μέλλον, αφού στην πορεία της σεζόν, πολλά μπορούν να αλλάξουν. Και εξηγούμαι…
Το φαβορί για τη θέση του teammate του 25χρονου Alonso, είναι ο νεαρός Lewis Hamilton. Προστατευόμενος του μεγάλου αφεντικού της McLaren, Ron Dennis, ο 21χρονος, αναμένεται να γίνει ο πρώτος έγχρωμος πιλότος στην ιστορία της φόρμουλα 1. Που κολλάει λοιπόν ο Mika; Η στρατολόγηση του, θα βοηθούσε σημαντικά στον τομέα της προβολής και των media ενώ η εμπειρία του, θα μπορούσε να βοηθήσει ακόμα περισσότερο την εξέλιξη του νέου μονοθεσίου της Βρετανικής ομάδας. Είναι λοιπόν πιθανό να τον δούμε σε θέση δοκιμαστή. Κι αν στην πορεία της σεζόν η απειρία του Hamilton αρχίσει να «πονάει» βαθμολογικά τη McLaren, η λογική θα μιλάει για αντικατάσταση του, εκ των έσω… Και σκεφτείτε τι έχει να γίνει αν για παράδειγμα στην Ουγγαρία (ο πιο κοντινός στη Φινλανδία αγώνας), ο Mika βρίσκεται στο grid…
Πριν από δύο εβδομάδες (σ.σ. 4 πια…), κάθισα στο ίδιο τραπέζι με τον Φινλανδό. Άκουγα με προσοχή όσα έλεγε και παρακολουθούσα κάθε κίνηση του. Η λεγόμενη γλώσσα του σώματος, δεν έβρισκε ποτέ εφαρμογή στον παγωμένο Φινλανδό που πάντα θύμιζε ρομπότ. Όμως ο Mika έχει αλλάξει. Είναι πια διψασμένος. Η επιστροφή του στους αγώνες, τον κάλυψε μόνο κατά το ήμισυ. Γιατί το DTM δεν είναι φόρμουλα 1 αλλά και γιατί έπρεπε να παλέψει πάλι από την αρχή. Να μάθει τον τρόπο οδήγησης, τους ανθρώπους, τα πάντα… Και δεν του βγαίνει. Φέτος, οι επιδόσεις του ήταν χειρότερες από πέρσι, ένιωσε αφόρητη πίεση από τον Τύπο και την ομάδα του και είναι σαφές ότι θα προτιμούσε να επιστέψει στα δικά του λημέρια. Οι δεσμοί τόσο με τη Mercedes όσο και τη McLaren υπάρχουν. Η εμπειρία και οι ικανότητες του, είναι δεδομένες και πολύτιμες. Και λαμβάνοντας υπόψη τις χαμηλές πτήσεις που κάνουν τα τελευταία χρόνια τα ασημί βέλη, μην αποκλείετε το ενδεχόμενο να τον δείτε στο κόκπιτ μέσα στο 2007…”