Επτά τιμόνια μένουν χωρίς χέρια στη Formula 1

O Bάλτερι Μπότας συμφώνησε να συνεχίσει στη Mercedes, όπου θα μείνει και ο Λιούις Χάμιλτον, αλλά... δεν νιώθει πως τώρα είναι το κατάλληλο timing να υπογράψει. Διάβασε το λόγο, ποιες είναι οι εταιρίες που 'ξέμειναν' από οδηγούς και πώς διαμορφώθηκε η βαθμολογία, μετά την τιμωρία της pink Mercedes.

Ο Βάλτερι Μπότας είχε πρόταση από τη Renault, τελικά όμως, αποφάσισε να συνεχίσει να αγωνίζεται με τη Mercedes, όπου πήγε το 2017.
Ο Βάλτερι Μπότας είχε πρόταση από τη Renault, τελικά όμως, αποφάσισε να συνεχίσει να αγωνίζεται με τη Mercedes, όπου πήγε το 2017. BRYN LENNON, POOL PHOTO VIA AP

Για να μη λες ότι δεν στα είχαμε πει, η Racing Point φλέρταρε φέτος με τα όρια του τι επιτρέπεται να 'αντιγράφει' κάθε ομάδα της Formula 1 από άλλη. Και η Renault έκανε τρεις διαμαρτυρίες (στους ισάριθμους τελευταίους αγώνες) για παρατυπία, με δανεισμό του αγωγού φρένων. Όπως είχες διαβάσει στο σχετικό κείμενο, οι ομάδες μπορούν να αντιγράφουν ό,τι φαίνεται στις φωτογραφίες των μονοθεσιών άλλων ομάδων, δημιουργώντας τα πανομοιότυπα μοντέλα στα δικά τους εργαστήρια.

Η FIA ερεύνησε μαζί τις τρεις διαμαρτυρίες και ανακοίνωσε πως η pink Mercedes (δηλαδή, η Racing Point) χρησιμοποίησε τον αγωγό που 'χε πέρυσι η Mercedes (αντί να τον φτιάξει) και έτσι αφαιρούνται 15 βαθμοί, ενώ επιβάλλεται πρόστιμο 400.000 ευρώ. Προφανώς και στο εξής πρέπει να αποκτήσει το δικό της αγωγό -αλλιώς θα συνεχίσει να παρανομεί. Κατόπιν τούτου, η βαθμολογία των ομάδων διαμορφώνεται ως εξής: Μercedes 146, Red Bull Honda 78, McLaren Renault 51, Ferrari 43, Renault 32, Racing Point BWT Mercedes 27, Alpha Tauri Honda 13, Alfa Romeo Racing Ferrari 2, Haas Ferrari 1, Williams Mercedes 0. Nαι, η Racing Point ήταν έναν πόντο μακριά από τη Ferrari.

Σε δεύτερο χρόνο η FIA ανακοίνωσε πως θα ετοιμάσει νέους κανονισμούς, που θα είναι πολύ πιο ακριβείς, σχετικά με τις αντιγραφές “ώστε να αποτρέψει άλλες ομάδες από το να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Racing Point”, όπως γράφει το Autosport.

Σε ό,τι αφορά την 70η επέτειο του σπορ, που εορτάζεται αυτήν την εβδομάδα στη Silverstone, ο Σέρχιο Πέρεθ βρέθηκε θετικός στον Covid-19 ξανά και ως εκ τούτου θα τον αντικαταστήσει πάλι ο Νίκο Χάλκενμπεργκ -o οποίος έμεινε εκτός του αγώνα της περασμένης Κυριακής, λόγω μηχανικού προβλήματος. Δεν ξέρω αν θυμάσαι, αλλά στον τέταρτο αγώνα της σεζόν έγινε ο κακός χαμός με τα λάστιχα που διαλύθηκαν, η Pirelli έκανε έρευνα και κατέληξε στο ότι δεν φταίει -αλλά έφταιγαν οι οδηγοί που τσέκαραν τα όρια των αυτοκινήτων και των ελαστικών, με κατάχρηση 'σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες που υπάρχουν στο καλεντάρι'.

Μια εβδομάδα αργότερα, στο ίδιο circuit εμφανίστηκαν κάποιες αλλαγές, ώστε να αποφευχθεί το repeat. Για αρχή, πρόσθεσαν προστατευτικά με λάστιχα, στο σημείο που τράκαρε ο Ντανιίλ Κβιάτ (Alpha Tauri) και ήταν αυτό όπου τα μονοθέσια μπορούσαν να πιάσουν τις υψηλότερες ταχύτητες -με συνέπεια την πιο γρήγορη αλλαγή ελαστικών και τελικά το 'λιώσιμο' τους. Το πόρισμα για το ατύχημα του Κβιάτ ανέφερε ότι έφταιγε η υπερθέρμανση του εσωτερικού της ζάντας (εκεί όπου εφάπτεται το ελαστικό με το μέταλλο). Όσο για τη νέα προστασία, έχει ως στόχο να αποτρέψει τους οδηγούς από το να μπαίνουν στο γρασίδι, κάτι που έκαναν πολλάκις πριν μια εβδομάδα.

Το αυτό έκαναν και με άλλο ένα σημείο, ενώ πρόσθεσαν και κράσπεδο, ως απάντηση στις επισημάνσεις των οδηγών που ήθελαν συντρίμμια να 'χουν 'παγιδευτεί' σε αυτό που υπήρχε -με συνέπεια τη διάλυση των ελαστικών. Η Pirelli δεν άλλαξε τα ελαστικά, αλλά αύξησε την ελάχιστη πίεση των μπροστινών -για να ανταπεξέλθουν καλύτερα 'σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες που υπάρχουν στο καλεντάρι'.  Σε αυτά που άλλαξαν, εν συγκρίσει με ό,τι έγινε προ επταημέρου, είναι και οι αλλαγές μηχανών στις Red Bull, με τη Honda να δίνει νέες και ανανεωμένες.

Σε άλλα νέα, η Mercedes ενημέρωσε πως ο Βάλτερι Μπότας θα κρατήσει τη θέση του και το 2021. O Φινλανδός απέρριψε την πρόταση της Renault και έμεινε στους Γερμανούς, για ένα ακόμα χρόνο -πρωτοπήγε το 2017, όταν αποσύρθηκε ο Νίκο Ρόσμπεργκ. Από πάνω μπορείς να δεις τι έχει κάθε ομάδα για τη νέα σεζόν και τι εκκρεμεί. Στη Racing Point που θα γίνει Aston Martin, το κενό θα συμπληρώσει ο Σεμπάστιαν Φέτελ (με τριετές συμβόλαιο). Αυτό είναι κάτι που ακούς εδώ και μέρες. Έλα όμως, που πριν λίγες ώρες τον εντόπισαν να μοιράζεται ένα αυτοκίνητο με τον αρχηγό της Racing Point, Ότμαρ Σαφνάουερ. Σε σχετική ερώτηση ο Φέτελ απάντησε 'δεν έχω να ανακοινώσω κάτι' και ο Σαφνάουερ ότι "ξέρει να κερδίζει ο Σεμπάστιαν. Τον γνωρίζω προσωπικά. Είναι φίλος, ένας αξιαγάπητος άνθρωπος".

Tο κενό της Mercedes ουσιαστικά δεν υπάρχει -καθώς όλα δείχνουν πως θα μείνει εκεί όπου είναι ο Χάμιλτον. Πριν λίγες ώρες εξήγησε γιατί διστάζει να υπογράψει το νέο συμβόλαιο. "Γιατί δεν νιώθω πως είναι η κατάλληλη στιγμή. Όταν υπάρχουν τόσοι άνθρωποι στον κόσμο που 'χουν χάσει τη δουλειά τους, δεν γίνεται εσύ να διαπραγματεύεσαι ένα μεγάλο συμβόλαιο. Είναι γεγονός πως θέλω να συνεχίσω, όπως και ότι δεν θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια για να 'κλείσουμε' τη νέα συμφωνία. Αλλά δεν νιώθω άνετα να το κάνω αυτό τώρα". 

Ως εκ τούτου, αυτήν τη στιγμή δεν έχουν κάτοχο τα τιμόνια της Alpha Tauri, αυτά της Alfa Romeo και εκείνα της Haas, όπως και ένα της Red Bull (αυτό που κρατά φέτος ο Αλμπόν). Η αμερικανική εταιρία πρώτα πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να υπάρχει στη Formula 1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ