Flexible Fuel Vehicle (FFV) από τη Honda
Η Honda ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει το νέο σύστημα flexible fuel vehicle (FFV) το οποίο επιτρέπει σε κινητήρες βενζίνης να λειτουργούν είτε κατά 100% με αιθανόλη ή με ένα μείγμα καυσίμου αιθανόλης-βενζίνης. Μέχρι στιγμής, οι μεταβολές της αναλογίας αιθανόλης-βενζίνης επηρέαζαν την απόδοση εκκίνησης σε χαμηλές θερμοκρασίες, και προκαλούσαν μεταβολές στην αναλογία αέρα-καυσίμου και στην απόδοση κινητήρα. Αποτελούσε πρόκληση η διατήρηση μίας σταθερής δυναμικής απόδοσης, οικονομίας καυσίμου και επιπέδων ρύπων.

Η Honda ανακοίνωσε ότι έχει αναπτύξει το νέο σύστημα flexible fuel vehicle (FFV) το οποίο επιτρέπει σε κινητήρες βενζίνης να λειτουργούν είτε κατά 100% με αιθανόλη ή με ένα μείγμα καυσίμου αιθανόλης-βενζίνης. Μέχρι στιγμής, οι μεταβολές της αναλογίας αιθανόλης-βενζίνης επηρέαζαν την απόδοση εκκίνησης σε χαμηλές θερμοκρασίες, και προκαλούσαν μεταβολές στην αναλογία αέρα-καυσίμου και στην απόδοση κινητήρα. Αποτελούσε πρόκληση η διατήρηση μίας σταθερής δυναμικής απόδοσης, οικονομίας καυσίμου και επιπέδων ρύπων.
Το νέο σύστημα της Honda προσαρμόζεται σε διαφορετικές αναλογίες αιθανόλης-βενζίνης υπολογίζοντας την συγκέντρωση αιθανόλης στο μίγμα αιθανόλης-βενζίνης στην δεξαμενή καυσίμου βάσει των μετρήσεων συγκέντρωσης ρύπων στο σύστημα εκπομπών του οχήματος. Αυτό δίνει την δυνατότητα προσαρμογής σε αναλογίες αιθανόλης-βενζίνης από 20% έως και 100%, ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνεται εξαιρετική οικονομία καυσίμου και δυναμική απόδοση αντίστοιχη ενός αυτοκινήτου που κινείται κατά 100% με βενζίνη. Επιπλέον, ένα σύστημα για κρύα εκκίνηση χρησιμοποιεί μία δευτερεύουσα δεξαμενή καυσίμου εξασφαλίζοντας αξιόπιστες εκκινήσεις ακόμη και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Το καύσιμο βιο-αιθανόλης, όπως χρησιμοποιείται στην Βραζιλία και σε άλλες χώρες, προέρχεται από φυτικές πηγές όπως το ζαχαροκάλαμο. Επειδή τα φυτά απορροφούν CO2 μέσω της φωτοσύνθεσης, το ποσό του CO2 που απελευθερώνεται στην ατμόσφαιρα από την καύση του καυσίμου βιο-αιθανόλης δεν αυξάνει το ατμοσφαιρικό ποσοστό CO2. Αυτό καθιστά το καύσιμο της βιο-αιθανόλης ένα πολύ αποτελεσματικό μέσο για την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου καθώς και ως εναλλακτικό του πετρελαίου.
Στα τέλη του 2006, η Honda σκοπεύει να ξεκινήσει τις πωλήσεις του FFV στην Βραζιλία, όπου η βιο-αιθανόλη έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλής.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά (Υπολογισμοί Honda)
Civic FFV
-Κυβισμός:1.8 Λίτρα
-Μέγιστη Απόδοση: 103kW(140PS)/6,200rpm (αιθανόλη1)
102kW(138PS)/6,200rpm (βενζίνη2)
-Μέγιστη Ροπή: 174N•m(17.7kg•m)/4,300rpm (αιθανόλη 1)
172N•m(17.5kg•m)/5,000rpm (βενζίνη 2)
Fit FFV
-Κυβισμός: 1.4 Λίτρα
-Μέγιστη Απόδοση: 61kW(83PS)/5,700rpm (αιθανόλη 1)
59kW(80PS)/5,700rpm (βενζίνη 2)
-Μέγιστη Ροπή: 119N•m(12.1kg•m)/2,800rpm (αιθανόλη 1)
116N•m(11.8kg•m)/2,800rpm (βενζίνη 2)