GP Κίνας – Απίστευτη νίκη Schumi, ισοπαλία στη βαθμολογία
Εκπληκτικό σε εξέλιξη ήταν το γκραν πρι της Κίνας, 16ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της φόρμουλα 1. Ο Michael Schumacher πήρε μία από τις συναρπαστικότερες νίκες της καριέρας του, φτάνοντας τις 91, και ισοφάρισε στη βαθμολογία των οδηγών τον Fernando Alonso. Και τώρα, οι δύο μονομάχοι του τίτλου, κοντράρονται στα ίσια, με μόλις δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν.

Εκπληκτικό σε εξέλιξη ήταν το γκραν πρι της Κίνας, 16ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της φόρμουλα 1. Ο Michael Schumacher πήρε μία από τις συναρπαστικότερες νίκες της καριέρας του, φτάνοντας τις 91, και ισοφάρισε στη βαθμολογία των οδηγών τον Fernando Alonso. Και τώρα, οι δύο μονομάχοι του τίτλου, κοντράρονται στα ίσια, με μόλις δύο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν.
Βέβαια στους 56 γύρους του αγώνα της Σαγκάη, υπήρξαν πολλές ανατροπές πριν φτάσουμε στον κόκκινο θρίαμβο. Πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα, η Renault ήταν το μεγάλο φαβορί με τους Alonso και Giancarlo Fisichella να βρίσκονται στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, την ίδια ώρα που ο Schumi ήταν 6ος στο grid. Και στο πρώτο μισό του αγώνα, όσο η πίστα ήταν μουσκεμένη από τη βροχόπτωση που είχε προηγηθεί, οι R26 είχαν το πάνω χέρι. Ο Alonso είχε αποκτήσει διαφορά που έμοιαζε ασφαλείας ενώ ο Fisichella φυλούσε τα νότα του. Όμως όσο περνούσε η ώρα, η πίστα στέγνωνε όλο και περισσότερο, με αποτέλεσμα τα ελαστικά της Bridgestone να ανακτήσουν το πάνω χέρι έναντι εκείνων της Michelin. Ή αλλιώς, η Ferrari έναντι της Renault.
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h37:32.747
2. Alonso Renault (M) + 3.121
3. Fisichella Renault (M) + 44.197
4. Button Honda (M) + 1:12.056
5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 1:17.177
6. Barrichello Honda (M) + 1:19.131
7. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1:31.979
8. Webber Williams-Cosworth (B) + 1:43.588
9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1:43.790
10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
11. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 γύρος
12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 γύρος
13. Kubica BMW-Sauber (M) + 1 γύρος
14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 γύρος
15. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
16. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 3 γύροι
17. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 4 γύροι
Ταχύτερος γύρος: Alonso, 1:37.586
Εγκαταλείψεις
R.Schumacher Toyota (B) 50
Massa Ferrari (B) 47
Trulli Toyota (B) 39
Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 38
Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 19
Βαθμολογία οδηγών
1. M.Schumacher 116
2. Alonso 116
3. Fisichella 63
4. Massa 62
5. Raikkonen 57
6. Button 45
7. Barrichello 28
8. Montoya 26
9. Heidfeld 22
10. de la Rosa 18
11. R.Schumacher 18
12. Coulthard 14
13. Trulli 12
14. Webber 7
15. Villeneuve 7
16. Kubica 6
17. Rosberg 4
18. Klien 2
19. Liuzzi 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Renault 179
2. Ferrari 178
3. McLaren-Mercedes 101
4. Honda 73
5. BMW-Sauber 35
6. Toyota 30
7. Red Bull-Ferrari 16
8. Williams-Cosworth 11
9. Toro Rosso-Cosworth 1
Ο Raikkonen βγήκε μόνος του εκτός μάχης (ας όψεται η αναξιοπιστία της McLaren), ενώ τους υπόλοιπους του πέρασε στη πίστα ο Schumi. Όμως το κρισιμότερο ίσως σημείο του αγώνα, ήταν στον 22ο γύρο. Στο pit stop του πρωτοπόρου με άνεση τότε Alonso που έβαλε καινούρια ελαστικά μόνο εμπρός, κρατώντας τα ίδια πίσω. Τι ακολούθησε; Η ισορροπία της R26 πήγε περίπατο, ο Ισπανός γυρνούσε σαν ματιασμένος και ήταν θέμα χρόνου να τον πιάσουν οι Fisichella-Schumacher. Επί δύο γύρους, οι δύο Renault άλλαζαν θέσεις ώσπου ο Fisico πέρασε μία και καλή, ακολουθούμενος από τον Schumi λίγα μέτρα μετά.
Όμως οι ισορροπίες άλλαξαν ξανά στη συνέχεια. Οι Fisichella-Schumacher έδειχναν να παίζουν μόνοι τους, ειδικά ύστερα από το νέο λάθος των μηχανικών της Renault, που καθυστέρησαν τραγικά στην αλλαγή του πίσω δεξιού ελαστικού του Alonso, όταν ο πρωταθλητής αποφάσισε να μπει για να βάλει ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα. Εκεί ο Ισπανός έχασε περίπου δώδεκα, υπέρ-πολύτιμα όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια δευτερόλεπτα. Κι αυτό διότι, στον υπόλοιπο αγώνα πετούσε, μειώνοντας συνεχώς τη διαφορά από την κορυφή. Εκεί, ο Schumi ήταν αυτός που τόλμησε πρώτος με ελαστικά για στεγνό. Ελαφρώς χρησιμοποιημένα να σημειωθεί.
Ένα γύρο μετά, ελαστικά για στεγνό –αλλά καινούρια- έβαλε και ο Fisico που ενώ επέστρεψε στην πίστα εύκολα πρώτος, έχασε τον έλεγχο στην πρώτη στροφή, δωρίζοντας την πρωτοπορία στον Schumacher! Φυσικά, ο Γερμανός τέτοια δώρα δεν τα αφήνει και έτσι πέρασε πρώτος και έμεινε εκεί μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Από την πλευρά του ο Alonso, έριχνε συνεχώς το ρεκόρ ταχύτερου γύρου, κατάπιε τον Fisichella (με προκλητική ευκολία) και τέθηκε στο κυνήγι του Schumi αλλά ήταν πολύ αργά…
Η τελική τους διαφορά ήταν λίγο πάνω από τα τρία δευτερόλεπτα και παρότι είναι σαφές ότι στο φινάλε ο Schumi προφύλασσε και λίγο το μονοθέσιο του, αποδείχθηκε ότι η καθυστέρηση στο δεύτερο pit stop, κατέστρεψε τον Alonso. Τι γίνεται όμως τώρα; Οι δύο τους ισοβαθμούν αλλά με τον Γερμανό να υπερτερεί αφού έχει μία περισσότερη νίκη. Έτσι ο Schumacher απέκτησε το πάνω χέρι, αφού με μόλις δύο αγώνες να απομένουν, έγινε εκείνος ο κυνηγημένος, αφήνοντας στον Alonso το ρόλο του κυνηγού. Επαναλαμβάνω, με τα έως τώρα δεδομένα, σε πιθανή ισοβαθμία στο τέλος, πρωταθλητής είναι ο Schumacher γιατί έχει μία νίκη περισσότερη. Αν μετά τα γκραν πρι της Ιαπωνίας και της Βραζιλίας οι δύο τους είναι και πάλι ισόβαθμοι αλλά ο Alonso έχει πάρει μία νίκη και ο Schumi καμία, θα έχουν από επτά άρα έπειτα, ο τίτλος θα κριθεί από τις περισσότερες δεύτερες θέσεις (εκεί ο Alonso έχει προβάδισμα με έξι έναντι τεσσάρων του Γερμανού) κ.ο.κ
Η τρίτη θέση του Fisichella επανέφερε τη Renault στην κορυφή της μάχης των κατασκευαστών, έστω και με το ελάχιστο προβάδισμα του ενός βαθμούς. Κι αυτό διότι ο Massa εγκατέλειψε όταν συγκρούστηκε με τον David Coulthard, σε μία μονομαχία για την όγδοη θέση.
Εκτός βάθρου έγινε επίσης χαμός, με τις θέσεις 4 έως 7 να κρίνονται στην τελευταία στροφή! Ο Jenson Button πέρασε τον Nick Heidfeld που κλείστηκε από τον (αρκετούς γύρους πίσω) Takuma Sato. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επαφή της BMW-Sauber του Γερμανού με την McLaren του Pedro de la Rosa αλλά και τη σύγκρουση της εν συνεχεία με τη Honda του Rubens Barrichello. Ένα μπάχαλο που εκτός από την κατάταξη, ίσως κρίνει πολλά και στη βαθμολογία κατασκευαστών αφού έτσι η BMW έχασε την ευκαιρία να ανοίξει περισσότερη τη διαφορά της από την Toyota (35 βαθμοί έναντι 30). Σε μία εβδομάδα οι Ιάπωνες θα τρέχουν σπίτι τους και μην ξεχνάτε, ότι μία θέση στην τελική βαθμολογία, διαφέρει κατά αρκετά εκατομμύρια δολάρια…
Πάμε για συγκλονιστικό λοιπόν φινάλε στη σεζόν, αρχής γενομένης από το προσεχές Σαββατοκύριακο με τη μάχη της Suzuka στην Ιαπωνία. Ο Schumi πάει για το χατ-τρικ και στοχεύει στο να στήσει ένα ακόμη γλέντι με τους μηχανικούς τους στο φινάλε και τους 17ου αγώνα της σεζόν. Από την άλλη, στη Renault πρέπει να κάτσουν να αναλογιστούν τα δύο τραγικά λάθη που έκαναν σήμερα, που ενδεχομένως να τους στοιχήσουν τους δύο τίτλους. Όσο για τον Alonso, πρέπει να ηρεμήσει και με καθαρό κεφάλι να ριχτεί στη μάχη των δύο τελικών. Γιατί τα δύο τελευταία γκραν πρι, θα είναι δυο συγκλονιστικοί τελικοί! Στο συναρπαστικότερο πρωτάθλημα εδώ και πάρα πολλά χρόνια!
Ας δούμε την εξέλιξη του αγώνα γύρο με γύρο
Δεν βρέχει αυτή τη στιγμή στη Σαγκάη αλλά ο ουρανός είναι γεμάτος σύννεφα και η πίστα μουσκεμένη. Ως αποτέλεσμα, οι ομάδες επέλεξαν ελαστικά για ενδιάμεσες συνθήκες. Η θερμοκρασία αέρα είναι στους 21 βαθμούς και αυτή του οδοστρώματος στους 22.
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Rubens Barrichello
Jenson Button
Kimi Raikkonen
Michael Schumacher
Pedro de la Rosa
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Robert Doornbos
Scott Speed
David Coulthard
Tonio Liuzzi
Mark Webber
Nico Rosberg
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Tiago Monteiro
Sakon Yamamoto
Felipe Massa
Takuma Sato
Christijan Albers
Εκκίνηση Εύκολα διατηρεί την πρωτοπορία ο Alonso ενώ ο Button περνάει τον Barrichello και το ίδιο κάνει και ο Kimi Raikkonen. Εκπληκτική εκκίνηση και για τον Speed που ανεβαίνει 8ος
Γ1 Περνάει και τον Button ο Raikkonen που βάζει πλώρη για τον Fisichella. Στα pit o Doornbos ενώ ο Alonso έχει ήδη ανοίξει διαφορά σχεδόν τεσσάρων δευτερολέπτων
Γ2 Πολύ δύσκολες συνθήκες για τους οδηγούς που έχουν ελάχιστη ορατότητα λόγω του σπρέι νερού από τα προπορευόμενα μονοθέσια. Ο Schumi παραμένει έκτος
Γ4 Στα έξι δευτερόλεπτα το προβάδισμα του Alonso
Γ5 Ταχύτερος γύρος από τον Alonso που βρίσκεται 16 δεύτερα μπροστά από τον έκτο, Michael Schumacher
Γ6 O Webber έχει γεμίσει τους καθρέφτες του 11ου Coulthard. Παραλίγο επαφή ανάμεσα στους μελλοντικούς teammates και τελικά o Αυστραλός περνάει!
Γ8 Βόλτα στο γρασίδι για τον Massa ενώ ο Coulthard χάνει άλλη μία θέση, αυτή τη φορά από τον Kubica. Μάχη ρόδα με ρόδα για τους Barrichello – M. Schumacher, με τον Γερμανός τελικό νικητή. Ο Webber περνάει τον Liuzzi και είναι δέκατος
Γ9 Μονομαχία ανάμεσα στους Massa-Ralf. Ο Βραζιλιάνος περνάει 16ος. Όσο περνάει η ώρα, οι χρόνοι του Schumi είναι όλο και πιο κοντά σε εκείνους του Alonso που όμως παραμένει ο ταχύτερος οδηγός στην πίστα
Γ10 Ασφυκτική πίεση στον Coulthard από τον Rosberg ενώ ο Massa περνάει και τον Trulli. Ο οδηγός της Red Bull πρέπει να μάχεται με βαρύ φορτίο καυσίμου
Γ11 Συνεχίζει να σκαρφαλώνει ο Massa, περνάει τον Rosberg και είναι 14ος. Ο Kimi πιέζει τον Fisichella. Προσωρινά εκτός πίστας ο Sato, ύστερα από επαφή με τον Yamamoto
Γ12 Οι δύο Ferrari έχουν ανεβάσει ρυθμούς, πράγμα που σημαίνει ότι όσο περνάει η ώρα, με το νερό στο δρόμο να ελαττώνεται, τα ελαστικά της Bridgestone λειτουργούν όλο και καλύτερα. Ο Raikkonen περνάει τον Fisichella και είναι δεύτερος αλλά ήδη 15.6 πίσω από τον Alonso που έκανε έναν ακόμα ταχύτερο γύρο
Γ13 Περνάει και τον Button o Schumacher που βάζει πλώρη και για τον Fisichella
Γ14 Ταχύτερος γύρος (1’44’’094) για τον Raikkonen που έχοντας απαλαχθεί από το εμπόδιο του Fisico, πετάει. Εντυπωσιακό τρενάκι Coulthard, Rosberg, Trulli, Ralf ενώ μπροστά τους, ο Massa περνάει και τον Liuzzi και είναι 12ος.
Γ15 Προσωρινά εκτός πίστας ο Alonso που όμως δεν χάνει πολύ χρόνο έναντι των αντιπάλων του. Ο Button ανοίγει το χορό των pit stop
Γ16 Pit stop Kimi στα 9.3
Γ17 Pit stop Barrichello στα 9.0 (δεν άλλαξε λάστιχα) ενώ ο Schumi πλησιάζει τον Fisico. Μάλιστα ο Γερμανός κινείται πλέον ταχύτερα από τον Alonso και η μεταξύ τους διαφορά είναι πλέον στα είκοσι δευτερόλεπτα. Pit stop για τον de la Rosa
Γ18 Άλλη μία εγκατάλειψη για τον Kimi Raikkonen, με την MP4-21 να ακούγεται «άρρωστη»
Γ19 Τετ α κε για τον Liuzzi που πέφτει 17ος
Γ20 Ο Massa περνάει τον Button και είναι ένατος αλλά ακόμα δεν έχει ανεφοδιαστεί. Pit stop για τον Rosberg στα 8.5
Γ21 Pit stop για τον Schumi στα 7.2. Ο Γερμανός δεν αλλάζει λάστιχα.
Γ22 Σειρά της Renault να μπει για ανεφοδιασμό. Πρώτος στα pit o Alonso (8.4) που βάζει νέα λάστιχα εμπρός αλλά πάλι ενδιάμεσα. Pit stop και για τον Webber
Γ23 Pit stop για τον Fisichella στα 8.4, χωρίς αλλαγή ελαστικών. Ο Ιταλός επιστρέφει μπροστά από τον Schumi. Ταχύτερος γύρος από τον Kubica και από τον Heidfeld στη συνέχεια
Γ24 Η διαφορά Alonso-Schumi έχει πέσει στα 12.7
Γ25 Pit stop Kubica που τολμά με ελαστικά για στεγνό και το πληρώνει μερικά χιλιόμετρα μετά με ένα τετ α κε, ευτυχώς, χωρίς να κολλήσει στην αμμοπαγίδα. Δύσκολα τα πράγματα για τον Πολωνό που βγαίνει ξανά εκτός πίστας. Επιστρέφει στα pits και βάζει τα λάστιχα που είχε πριν! Μάλιστα δεν μπόρεσε να σταματήσει στο ιδανικό σημείο για το pit stop και παρασέρνει ελαφρά κάποιους μηχανικούς της BMW-Sauber
Γ26 Κάτι δεν πάει καλά με τον Alonso που χάνει συνεχώς έδαφος. Μόνο στο προηγούμενο πέρασμα, έχασε σχεδόν τέσσερα δευτερόλεπτα! Είναι πλέον 6.1 μπροστά από τον Fisichella και 7.2 μπροστά από τον Schumi
Γ28 Μία ματιά στις απώλειες του Alonso έναντι του Fisichella στους τρεις τελευταίους γύρους: Γ25-0.8, Γ26-3.6, Γ27-3.1. Ο Ιταλός έχει κολλήσει στην πλάτη του Ισπανού με τον Schumi ακριβώς πίσω τους. Μόνο οι Coulthard-Massa συνεχίζουν χωρίς pit stop. Εκπληκτικό τρενάκι στην κορυφή! Ο Fisico περνάει τον Alonso που ανακτά τη θέση του, με τον Schumi έτοιμο να εκμεταλλευτεί κάθε λάθος!
Γ29 Η πρώτη τριάδα κινείται πιο αργά, σχεδόν από όλο το grid. Pit stop για τον Massa. Πάλι τα ίδια, στο ίδιο σημείο, ο Fisichella περνάει μπροστά ενώ ο Alonso κάνει μπλοκ άουτ στον Schumi
Γ30 O Schumacher περνάει τον Alonso
Γ31 Αμέσως, ο ρυθμός του Fisichella κατέβηκε από το 1’46 στο 1’42! Ο Alonso είναι τρία δεύτερα ανά γύρο πιο αργός κι από τον τέταρτο, Barrichello. Ωστόσο, η διαφορά τους είναι ακόμα πολύ μεγάλη, στα 22.1 Στα 1.4 η διαφορά Fisico-Schumi
Γ32 Ταχύτερος γύρος για τον Fisichella στα 1’41’’960 που αποκτά προβάδισμα δύο δευτερολέπτων
Γ33 Pit stop Rosberg στα 9.4. Πάλι ταχύτερος γύρος για τον Fisico στο 1’41’’742. Απαντά ο de la Rosa στο 1’41’’690
Γ34 Ξανά ταχύτερος γύρος για τον Fisichella στο 1’41’’322. Pit stop Button που βάζει στεγνά. Το ίδιο και ο Massa, στα 7.2
Γ35 Pit stop για τον Alonso που βάζει ελαστικά για στεγνό αλλά υπάρχει πρόβλημα στην αλλαγή του πίσω δεξιού ελαστικού (στα 19 δεύτερα το pit stop) την ίδια ώρα που ο Schumacher κατεβαίνει κάτω από το 1΄41 (1’40’’997)!
Γ36 Ο Schumi έχει βρεθεί σε απόσταση βολής από τον Alonso ενώ σιγά-σιγά, όλοι βάζουν ελαστικά για στεγνό
Γ37 Τετ α κε de la Rosa. Pit stop του Barrichello στα 9.0. Ταχύτερος γύρος από τον Ralf στο 1’40’’396
Γ38 Εγκαταλείπει ο Trulli
Γ39 Τετ α κε Monteiro, το μονοθέσιο του οποίου ακινητοποιείται στην πρώτη στροφή, λίγα μέτρα εκτός διαδρομής.
Γ40 Pit stop για Schumacher στα 6.9 που βάζει χρησιμοποιημένα ελαστικά για στεγνό. Πάλι ταχύτερος γύρος για Ralf ενώ ο Massa κάνει τετ α κε
Γ41 Σειρά του πρωτοπόρου Fisichella να μπει στα pit. Στα 6.6. ο ανεφοδιασμός του Ιταλού που επιστρέφει και πάλι πρώτος στην πίστα αλλά γλιστρά και ο Schumacher τον περνά και είναι πρώτος, δεκαπέντε γύρους πριν το τέλος! Ο Γερμανός αναγκάστηκε να πατήσει στο γρασίδι για να κερδίσει την πρωτοπορία
Γ42 Ταχύτερος γύρος από τον Massa στο 1’39’’850. Η κατάταξη: Schumi, Fisichella, Alonso, Heidfeld, Barrichello, Button, de la Rosa, Coulthard, Massa, Webber. Ταχύτερος γύρος για τον Alonso στο 1’39’’400 αλλά είναι 15’’ πίσω από τον teammate του
Γ43 Νέος ταχύτερος γύρος για Alonso στο 1’39’’163. Είναι έντεκα δεύτερα πίσω από τον Fisico (του έκοψε τρία σε αυτόν τον γύρο) και 21 πίσω από τον Schumi.
Γ44 Πάλι τα ίδια! Στο 1’39’’157 ο Alonso. Με ανάλογο ρυθμό μειώνει τη διαφορά από τον Barrichello και ο Button
Γ45 Στο 1’38’’525 o Alonso που κατεβάζει συνεχώς την καλύτερη επίδοση του αγώνα. Είναι 7.4 πίσω από τον Fisico και 19.2 πίσω από τον Schumi. Εγκαταλείπει ο Felipe Massa ύστερα από σύγκρουση με τον Coulthard
Γ46 Χάνει τέσσερα δεύτερα ο Schumi, τίποτα δεν έχει τελειώσει αφού ο Alonso πετάει!
Γ47 Πάλι ταχύτερος χρόνος από τον Alonso, στο 1’38’’412 με εννέα γύρους να απομένουν!
Γ48 Ο Alonso περνάει τον Fisichella και είναι πλέον δεύτερος, έχοντας στόχο να πιάσει τον Schumacher μέχρι το φινάλε και να διεκδικήσει και πάλι τη νίκη! Προβλήματα για τον Coulthard (ως συνέπεια της επαφής με τον Massa) που κάνει τετ α κε και χάνει την 8η θέση από τον Webber. Το ίδιο και ο Button που χάνει μία θέση από τον de la Rosa
Γ50 Στα 12 δευτερόλεπτα η διαφορά Schumi-Alonso, μάλλον ο Ισπανός δεν έχει αρκετό χρόνο για να πιάσει τη Ferrari. Εγκαταλείπει ο Ralf
Γ51 Άρχισε να ψιχαλίζει!
Γ52 Στα 9.7 η διαφορά των δύο πρώτων
Γ53 Στα 8.8 το προβάδισμα του Schumi ενώ κάνει τετ α κε ο Speed – χωρίς να χάσει κάποια θέση
Γ54 Άλλο ένα δεύτερο έκοψε ο Alonso αλλά δεν προλαβαίνει. Ο Button ανακτά την 6η θέση από τον de la Rosa
Γ55 Στα 6.6 η διαφορά μπαίνοντας στον τελευταίο γύρο του αγώνα. Η πίστα γλιστράει, φοβερή μονομαχία στις θέσεις 4-7. Ο Button πέρασε τον Barrichello αλλά και τον Heidfeld που κλείστηκε από το Sato και ήρθε σε επαφή με τον de la Rosa αρχικά και εν συνεχεία και με τον Barrichello!
Γ56 Καρό σημαία για τον Schumacher που πιάνει στη βαθμολογία τον Alonso. Ο Fisichella συμπληρώνει το βάθρο με τους Button, de la Rosa, Barrichello, Heidfled, Webber να συμπληρώνουν την πρώτη οκτάδα