GP Βραζιλίας: Νίκη για Massa, τίτλος για Alonso
Η δεύτερη θέση στον τελευταίο αγώνα του 2006, ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει ο Fernando Alonso τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Το θαύμα στο οποίο ήλπιζε ο Michael Schumacher δεν έγινε, ο Ισπανός είχε έναν απροβλημάτιστο αγώνα, και χωρίς να πάρει το παραμικρό ρίσκο, είδε δεύτερος την καρό σημαία. Έτσι διατήρησε τον τίτλο του, δίνοντας μάλιστα το καλύτερο αποχαιρετιστήριο δώρο στη Renault αφού οι οκτώ βαθμοί που πήρε, χάρισαν και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στη Γαλλική ομάδα.

Η δεύτερη θέση στον τελευταίο αγώνα του 2006, ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει ο Fernando Alonso τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Το θαύμα στο οποίο ήλπιζε ο Michael Schumacher δεν έγινε, ο Ισπανός είχε έναν απροβλημάτιστο αγώνα, και χωρίς να πάρει το παραμικρό ρίσκο, είδε δεύτερος την καρό σημαία. Έτσι διατήρησε τον τίτλο του, δίνοντας μάλιστα το καλύτερο αποχαιρετιστήριο δώρο στη Renault αφού οι οκτώ βαθμοί που πήρε, χάρισαν και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στη Γαλλική ομάδα.
Ύστερα από τα παραπάνω, δεν είχε κανένα νόημα το τι έκανε στην πίστα ο Schumi αλλά χρειάζεται ειδική μνεία στον αγώνα του. Και πάλι άτυχος (μετά τον σπασμένο κινητήρα στην Ιαπωνία) είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό κατά τη διάρκεια μονομαχίας του με τον Giancarlo Fisichella με αποτέλεσμα να πέσει στην τελευταία θέση. Στη συνέχεια, ξεκίνησε τη μεγάλη αντεπίθεση ελπίζοντας σε κάποια άτυχη στιγμή του Alonso. Από εικοστός ανέβηκε τέταρτος και έκλεισε την καριέρα του στην φόρμουλα 1 με μία εντυπωσιακή εμφάνιση. Ο τελευταίος γύρος του στο σπορ ήταν και ο ταχύτερος του αγώνα ενώ μερικά χιλιόμετρα πριν το αντίο, έκανε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Kimi Raikkonen – έτσι, για αποχαιρετιστήριο δώρο. Ευχαριστούμε λοιπόν Michael. Για αυτή και κάθε άλλη συναρπαστική στιγμή σε αυτή τη δεκαπενταετή, γεμάτη νίκες καριέρα…
M.Schumacher, 1:12.162
Εγκαταλείψεις:
Οδηγός-Ομάδα-Ελαστικά-Γύρος
Coulthard Red Bull-Ferrari (M) 15
Trulli Toyota (B) 11
R.Schumacher Toyota (B) 10
Webber Williams-Cosworth (B) 1
Rosberg Williams-Cosworth (B) 1
Η τελική βαθμολογία οδηγών:
1. Alonso 134
2. M.Schumacher 121
3. Massa 80
4. Fisichella 72
5. Raikkonen 65
6. Button 56
7. Barrichello 30
8. Montoya 26
9. Heidfeld 23
10. R.Schumacher 20
11. de la Rosa 19
12. Trulli 15
13. Coulthard 14
14. Webber 7
15. Villeneuve 7
16. Kubica 6
17. Rosberg 4
18. Klien 2
19. Liuzzi 1
Η τελική βαθμολογία κατασκευαστών:
1. Renault 206
2. Ferrari 201
3. McLaren-Mercedes 110
4. Honda 86
5. BMW-Sauber 36
6. Toyota 35
7. Red Bull-Ferrari 16
8. Williams-Cosworth 11
9. Toro Rosso-Cosworth 1
Όσο για τον Felipe Massa, συνέχισε το εκπληκτικό του Σαββατοκύριακο που άρχισε με την Pole position και ολοκληρώθηκε με μία εντυπωσιακή εντός έδρας νίκη – την πρώτη για Βραζιλιάνο ύστερα από το 1993 και τον αείμνηστο Ayrton Senna. Σε κανένα σημείο δεν απειλήθηκε, σε κανένα σημείο δεν έκανε λάθος και περνώντας τη γραμμή του τερματισμού, έδωσε το σύνθημα για την έναρξη του χορού, της μαγευτικής σάμπα, στις κατάμεστες κερκίδες του σιρκουί του Interlagos.
Μετά την ολοκλήρωση του Βραζιλιάνικου γκραν πρι λοιπόν, ξεκίνησε ένα τριπλό πάρτι. Οι Βραζιλιάνοι για τη νίκη του νέου τους ήρωα. Οι Ισπανοί και οι Γάλλοι για τους τίτλους του Alonso και της Renault αντίστοιχα. Άλλη μία σεζόν ολοκληρώθηκε και το επόμενο ραντεβού με τον μαγικό κόσμο της φόρμουλα 1, είναι στις 18 Μαρτίου, με το γκραν πρι Αυστραλίας. Το πρώτο μίας νέας εποχής. Το πρώτο χωρίς τον Michael Schumacher…
Ας δούμε αναλυτικά την εξέλιξη του αγώνα, γύρο με γύρο:
Υπό καλές καιρικές συνθήκες διεξάγεται το γκραν πρι της Βραζιλίας που σηματοδοτεί την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος. Υπάρχει ηλιοφάνεια με τη θερμοκρασία αέρα στους 25 βαθμούς Κελσίου και εκείνη του οδοστρώματος στους 45, με την υγρασία στο 55%. Στην pole position βρίσκεται ένας Βραζιλιάνος, ο Felipe Massa, προς ικανοποίηση των χιλιάδων θεατών.
1. Massa Ferrari (B) 1h31:53.751
2. Alonso Renault (M) + 18.658
3. Button Honda (M) + 19.394
4. M.Schumacher Ferrari (B) + 24.094
5. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 28.503
6. Fisichella Renault (M) + 30.287
7. Barrichello Honda (M) + 40.294
8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 52.068
9. Kubica BMW-Sauber (M) + 1:07.642
10. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 γύρος
11. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 γύρος
13. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 γύρος
14. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 1 γύρος
15. Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) + 1 γύρος
16. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 2 γύροι
17. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 6 γύροι
Αναλυτικά το grid
Felipe Massa
Kimi Raikkonen
Jarno Trulli
Fernando Alonso
Rubens Barrichello
Giancarlo Fisichella
Ralf Schumacher
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Michael Schumacher
Mark Webber
Pedro de la Rosa
Nico Rosberg
Jenson Button
Tonio Liuzzi
Scott Speed
Christjian Albers
David Coulthard
Takuma Sato
Sakon Yamamoto
Tiago Monteiro
Robert Doornbos
Εκκίνηση: Χωρίς απρόοπτα η εκκίνηση, χωρίς και αλλαγή στις πρώτες θέσεις. Γ1 Επαφή ανάμεσα στις δύο Williams με τον Nico Rosberg να πέφτει πάνω στον Webber. Ο Γερμανός έχασε την εμπρός πτέρυγα του ενώ ο Αυστραλός την εμπρός. O Schumi περνάει τις δύο BMW και τον αδερφό του και είναι πλέον έβδομος
Γ2 Εκτός πίστας ο Rosberg που εγκαταλείπει οριστικά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγαίνει στην πίστα και οι διαφορές εκμηδενίζονται. Η διαλυμένη Williams βρίσκεται ακινητοποιημένη στη μέση της πίστας, στο ανηφορικό κομμάτι που οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού. Η κατάταξη: Massa, Raikkonen, Trulli, Alonso, Fisichella, M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Kubica, Button, de la Rosa, Heidfeld, Liuzzi, Speed, Sato, Coulthard, Albers, Yamamoto, Doornbos, Monteiro
Γ3 Μεγάλος κερδισμένος μέχρι στιγμής ο Schumi που ανέβηκε έκτος
Γ5 Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί από την πίστα
Γ6 O Schumi προσπαθεί να περάσει τον Fisichella ενώ ο Alonso πιέζει τον Trulli
Γ8 Ο Schumi περνάει εντυπωσιακά τον Fisichella στο τέλος της ευθείας αλλά στην προσπάθεια του να παραμείνει στην πίστα, πατάει πάνω στα κερμπ και χάνει τη φόρα του. Χάνει όμως πολύ έδαφος. Το πίσω αριστερά ελαστικό της Ferrari έχει κλατάρει. Πολύ άτυχος ο Γερμανός
Γ9 O Schumu μπαίνει στα πιτ για να αλλάξει ελαστικό και επιστρέφει στην πίστα τελευταίος
Γ10 Εγκαταλείπει ο Jarno Trulli
Γ11 Εγκαταλείπει και ο Ralf, καταστροφικός αγώνας για την Toyota
Γ12 Ταχύτερος γύρος από τον Massa που έχει προβάδισμα 9.5 από τον Raikkonen με τις δύο Renault να ακολουθούν
Γ15 Εγκαταλείπει ο Coulthard
Γ18 Πληροφορίες από τα pit της Toyota αναφέρουν ότι και οι δύο οδηγοί της εγκατέλειψαν με πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση
Γ20 Ταχύτερος γύρος από τον πρωτοπόρο Massa
Γ21 Pit stop για τον Kimi στα 8.5 και για τον Fisichella στα 10.0. O Ιταλός παραλίγο να συγκρουστεί με τον Barrichello (ανεφοδιάστηκε επίσης) στο pit lane
Γ22 Πάλι ταχύτερος γύρος από τον Massa
Γ23 Pit stop Massa στα 8.3
Γ25 Pit stop Button στα 7.9
Γ26 Pit stop Alonso στα 8.7 ενώ ο Button επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τους Fisichella και Barrichello
Γ27 Pit stop Kubica
Γ28 Pit stop Heridfeld ενώ ο Button περνάει και τον Raikkonen – εντυπωσιακά, με βουτιά στο τέλος της ευθείας
Γ30 Επαφή ανάμεσα στους Liuzzi και Heidfeld, με τον Γερμανό να χάνει ένα αεροδυναμικό βοήθημα κατά την επαφή
Γ32 Ο Schumacher κερδίζει θέσεις, είναι πλέον δωδέκατος
Γ33 Μπλοκάρισμα τροχών από τον δεύτερο de la Rosa που ακόμα δεν έχει ανεφοδιαστεί. Έχει στην πλάτη του τους Button, Raikkonen, Fisichella
Γ35 Pit stop de la Rosa στα 10.8, μάλλον δεν θα χρειαστεί να ανεφοδιαστεί ξανά. Ο Alonso βρίσκεται 24.6 δεύτερα πίσω από τον Massa και έχει τον Button κολλημένο στην πλάτη του. Την ίδια ώρα, ο Schumi είναι δέκατος
Γ36 Ο Schumacher περνάει και τον Heidfeld και είναι ένατος
Γ37 Ταχύτερος γύρος από τον Schumi
Γ38 Pit stop Heidfeld που αλλάζει την τραυματισμένη εμπρός πτέρυγα του
Γ41 O Schumi περνάει και τον Kubica, είναι πλέον έβδομος
Γ44 Μετά το κλαταρισμένο ελαστικό, ο Γερμανός είχε επιστρέψει στην πίστα με περισσότερα από 60 δεύτερα να τον χωρίζουν από τον Alonso. Τώρα η διαφορά τους είναι στα 15. Ακόμα μπορεί να ελπίζει στο θαύμα αν πάθει κάτι ο Ισπανός.
Γ45 Δύο δεύτερα ανά γύρο κόβει από τον Barrichello o Schumi
Γ46 Pit stop Barrichello στα 8.3
Γ47 Pit stop Schumacher που επιστρέφει στην πίστα όγδοος, μπροστά από τον de la Rosa
Γ49 Pit stop Fisichella ενώ ο Schumi κάνει ταχύτερο γύρο
Γ50 Pit stop Button στα 7.3 ενώ ο Schumacher περνάει και τον Barrichello και είναι έκτος
Γ51 Pit stop Kimi στα 7.1
Γ52 Pit stop Massa στα 6.7 ενώ ο Schumi έχει κολλήσει πίσω και από τον Fisico
Γ54 Pit stop Alonso στα 6.8 – ο Ισπανός επιστρέφει στην πίστα και πάλι δεύτερος
Γ55 Προσωρινά στο γρασίδι ο Heidfeld ενώ λιγότερα από έξι δεύτερα χωρίζουν τους Alonso – Schumacher
Γ59 Βόλτα στο γρασίδι για τον Albers
Γ61 Και πάλι κολλημένος πίσω από τον Fisichella ο Schumi
Γ62 O Schumi προσπαθεί και πάλι στο τέλος της ευθείας και υπό πίεση ο Fisico βγαίνει εκτός πίστας! Επιστρέφει όμως ύστερα από μία βόλτα στο γρασίδι.
Γ64 Εγκαταλείπει ο Heidfeld – μπλόκαραν εντυπωσιακά οι πίσω τροχοί της BMW. Πρέπει να κατέρευσε η ανάρτηση
Γ67 Ο Schumi έχει γεμίσει τους καθρέφτες του Kimi
Γ68 Ο Γερμανός περνά εντυπωσιακά τον Φινλανδό στο τέλος της ευθείας – σχεδόν ακούμπησαν!
Γ1 Καρό σημαία για τον Massa – πρώτη εντός έδρας νίκη για Βραζιλιάνο μετά την εποχή του Ayrton Senna . Δεύτερος και πρωταθλητής ο Alonso με τον Button να συμπληρώνει το βάθρο. Τέταρτος ο M. Schumacher στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του. Ο Fisichella είναι έκτος και η Renault παίρνει τον τίτλο στους κατασκευαστές.