Η φετινή Racing Point είναι το απόλυτο copy paste της πρωταθλήτριας Mercedes

H ΜcLaren ζήτησε από τη FIA να εξηγήσει τι ακριβώς επιτρέπεται και τι όχι στους 'δανεισμούς' ιδεών και εξαρτημάτων από άλλες ομάδες της Formula 1, αφενός γιατί το φυσάει και δεν κρυώνει από το 2007, αφετέρου διότι η Racing Point φαίνεται να 'χει κάνει το τέλειο copy paste της περυσινής Mercedes.

H Μercedes και η Racing Point... σε παράταξη, στις 19/7, στην Ουγγαρία. Τα φετινά αυτοκίνητα της Racing Point είναι ίδια με τις περυσινές Silver Arrows, απλά έχουν ροζ χρώμα.
H Μercedes και η Racing Point... σε παράταξη, στις 19/7, στην Ουγγαρία. Τα φετινά αυτοκίνητα της Racing Point είναι ίδια με τις περυσινές Silver Arrows, απλά έχουν ροζ χρώμα. AP PHOTO/DARKO BANDIC

Όλες οι αθλητικές λίγκες εκατομμυρίων επιδίδονται στο σύστημα copycat. Ή copy-paste ή 'ας κάνουμε κι εμείς ό,τι κάνουν αυτοί διακρίνονται' ανά περίοδο. Δεν θα γινόταν η Formula 1 να ξεφύγει από τη νόρμα, με το τελευταίο φαινόμενο 'μιμητή' να είναι η Racing Point, η οποία κάνει φέτος 'καριέρα' ως 'pink Mercedes', καθώς θυμίζει -απεριόριστα- τη Mercedes W10 που πήρε πέρυσι τον τίτλο. Δες τα ντοκουμέντα που ακολουθούν, να 'χεις μια άποψη.

Mετά από τρεις αγώνες, η ομάδα που 'χει έδρα στη Silverstone και 'παίζει' με βρετανική άδεια -ενώ ανήκει σε Καναδό δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία, ονόματι Λόρενς Στρολ, πατέρα του οδηγού Λανς Στρολ- είναι στην τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, μετά τους Mercedes, Red Bull και McLaren.

Πριν συνεχίσω, θα ήθελα να σου πω πως όταν είχε εμφανιστεί η Haas στο πρωτάθλημα, η τότε Force India (νυν Racing Point) είχε ασκήσει κριτική που εστίασε στο πόσο μοιάζουν τα αυτοκίνητα της Haas με αυτά της Ferrari -από την οποία αγοράζουν τις μηχανές οι Αμερικανοί.

Μια που έγραψα 'McLaren': ζήτησε από τη FIA να γίνουν πιο αυστηροί οι κανονισμοί που αφορούν το τι μπορεί να 'αντιγράψει' κάθε ομάδα, από τον ανταγωνισμό. Έχουν προηγηθεί δυο διαμαρτυρίες της Renault, για τη νομιμότητα των αυτοκινήτων της Racing Point, που έχει 'στηριχτεί' στο σχεδιασμό των περυσινών Silver Arrows. Αυτό είναι κάτι που 'χει παραδεχθεί πως έχει κάνει η εταιρία. Δηλαδή, δεν το κρύβει. Επισημαίνει ωστόσο, πως οι 'αντιγραφές' έγιναν στο πλαίσιο των κανονισμών.

Η ΜcLaren παραδέχεται, δια του αρχηγού της ομάδας Αντρέας Σιντλ πως ιστορικά υπάρχει ένας βαθμός αντιγραφής στο παγκόσμιο πρωτάθλημα (πολύ περισσότερο μεταξύ των ομάδων που 'χουν συνεργασίες, όπως της Haas με τη Ferrari και της Red Bull με την Alpha Tauri). Πρόσθεσε όμως ότι οι ισχύοντες κανονισμοί επιτρέπουν τις ομοιότητες να ξεπερνούν το κομμάτι της εμφάνισης “που αφορά όσα μπορούμε να δούμε στις φωτογραφίες που είναι διαθέσιμες, δημοσίως". Μόνο που πια οι ομοιότητες αφορούν και πράγματα που δεν φαίνονται στις φωτογραφίες αυτές. "Υπάρχουν συνεργασίες που σχετίζονται με την τεχνολογία της αεροδυναμικής σήραγγας, τον τρόπο που χρησιμοποιείται και το πώς φτιάχνεις το αυτοκίνητο βάσει αυτής. Πρέπει να υπάρξουν διευκρινίσεις και ξεκάθαρη κατεύθυνση στο τι θα επιτρέπεται στο μέλλον".

Ώρα για μια ακόμη σημείωση: το 2007 η McLaren πλήρωσε 100.000.000 δολάρια, ως πρόστιμο για την 'ενοχή' της στην κατηγορία αντιγραφής τεχνικών στοιχείων που δεν επιτρέπονταν, από τη Ferrari -μέσω 'κατασκοπείας' που πέρασε στην ιστορία, ως Spygate. Επίσης, είχε αποβληθεί από το πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point, Άντριου Γκριν έχει πει στο ESPN πως "πέρυσι πήραμε το ρίσκο να 'διαλύσουμε' το αυτοκίνητο και να το φτιάξουμε από το μηδέν, βάσει του τι μπορούσαμε να δούμε πως κάνει η Mercedes. Ξέρουμε για αυτήν την ομάδα ό,τι ξέρουν όλοι και σε αυτά στηριχθήκαμε". Όπως σημείωσε ο αρθρογράφος Λόρενς Έντμοντσον 'είναι ένα κομμάτι να αντιγράφεις και ένα να καταλαβαίνεις τι αντιγράφεις. Τα πρώτα δείγματα της Racing Point δείχνουν πως πέτυχαν και στα δυο κομμάτια'. Ο Γκριν είπε πως "τα μονοθέσια είναι ούτως ή άλλως απίστευτα περίπλοκα αυτοκίνητα. Είναι ακόμα πιο περίπλοκο να φτιάξεις ένα, σύμφωνα με τις γνώσεις που έχεις από μια συγκεκριμένη κατεύθυνση, με διαφορετικά εργαλεία, λογισμικό και άλλους ανθρώπους να αποφασίζουν. Χρειάστηκε να αλλάξουμε φιλοσοφία και δεν ήμασταν σίγουροι για το πού θα μας οδηγήσει όλο αυτό". Θα ήταν χρήσιμο να γνωρίζεις πως παλαιότερα, η Racing Point (τότε Indian Force) είχε 'κοπιάρει' τη Red Bull. Μετά προχώρησε σε μείξη 'δανεισμών' στοιχείων από τη Mercedes και τη Red Bull, επειδή όμως λειτουργούν βάσει τελείως διαφορετικού σχεδιασμού, το αποτέλεσμα ήταν πάλι κακό. Και κάπως έτσι, εστίασαν στους Γερμανούς, στην τρίτη απόπειρα να κάνουν κάτι καλό.

Το WTF1 επιχείρησε να εξηγήσει το λόγο που ΔΕΝ αντιγράφουν όλες οι πιο αργές ομάδες τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα. Τονίζει πως τα κατά παραγγελία 'κομμάτια' των αυτοκινήτων δεν επιτρέπονται στη F1. Υπάρχει εν τω μεταξύ, αυστηρή λίστα με τα εξαρτήματα που επιτρέπεται να μοιράζονται μεταξύ τους οι ομάδες. Κάθε σημείωση της λίστας πρέπει να σχεδιάζεται από τις ίδιες τις ομάδες (πχ το 'σώμα', το roll structure που προφυλάσσει τον οδηγό σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά σχετίζεται και με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, τη δομή του μπροστινού μέρους, το survival cell). Τα εξαρτήματα που δεν είναι στη λίστα (μηχανές, κιβώτιο ταχυτήτων και φρένα) μπορούν να αγοραστούν από άλλες ομάδες. Το video δείχνει περίπου όσα διάβασες από πάνω και εξηγεί πως η ένσταση της Renault για τη Racing Point αφορά το σχεδιαστικό κομμάτι -με τους κανονισμούς να απαγορεύουν τη βοήθεια από άλλη ομάδα-, ενώ αναφέρει και τα φρένα που είναι πνευματική ιδιοκτησία της Mercedes.

Η McLaren που ξέρει καλύτερα -ως παθούσα-, έχει πει πως η διαμαρτυρία δεν έχει βάση. Κατά τα άλλα, υγεία -έως ότου η αρμόδια αρχή αποφασίσει να ξεκαθαρίσει πού αρχίζουν και πού τελειώνουν οι αντιγραφές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ