Η Honda παρατάει τη Red Bull για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από το 1964 και την πρώτη εμφάνιση της Honda στη Formula 1 έως σήμερα, έχει κάνει τρία comeback. Κάθε φορά που είχε άλλη προτεραιότητα (συνήθως την επιβίωση), αποχωρούσε. Αυτήν την φορά θα φύγει γιατί έχει μείνει πίσω στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και το 'μάρμαρο' θα το πληρώσει η Red Bull.

Με τις μηχανές της Honda η Red Bull έγινε διεκδικήτρια του τίτλου. Μόνο που τώρα πρέπει να βρει αλλού κινητήρες, αφού οι Ιάπωνες θα εγκαταλείψουν το 2021.
Με τις μηχανές της Honda η Red Bull έγινε διεκδικήτρια του τίτλου. Μόνο που τώρα πρέπει να βρει αλλού κινητήρες, αφού οι Ιάπωνες θα εγκαταλείψουν το 2021. KIRILL KUDRYAVTSEV, POOL VIA AP

Πριν ένα μήνα, στην επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1 δημοσιεύτηκε το 'πώς η Honda κατάφερε να φτιάξει ξανά κινητήρες πρώτης γραμμής'. Σήμερα, έχει το 'η Honda αποχωρεί από τη Formula 1 στο τέλος της σεζόν 2021'. Δεν είναι η πρώτη φορά που εγκαταλείπει.

✔ Η ιαπωνική εταιρία είχε εμφανιστεί ως διαγωνιζόμενη, κατασκευάστρια εταιρία και πάροχος κινητήρων από το 1964 έως το 1968, όταν αποσύρθηκε. Τότε είπε πως είχε να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες στην πώληση αυτοκινήτων πόλεως στις ΗΠΑ. Είχε συμβεί και αυτό.

✔ Ο Γάλλος οδηγός Jo Schlesser, σκοτώθηκε στις 7/7 του 1968, στην πίστα της Γαλλίας. Στον τρίτο γύρο, το μονοθέσιο γλίστρησε στη γωνία Six Frères, μπήκε στο ανάχωμα και ο σκελετός του Honda που οδηγούσε (και ήταν από μαγνήσιο) πήρε φωτιά, έχοντας καύσιμα για 58 γύρους. Δεν είχε την παραμικρή ελπίδα σωτηρίας.

✔ Η πρώτη επιστροφή έγινε το 1983, όταν η Honda αποφάσισε να κάνει το comeback ως προμηθευτής κινητήρων και πήρε την πρώτη θέση -στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών- από το 1986 έως το 1991, με τις Williams και τις MacLaren. Πήρε και το πρωτάθλημα οδηγών από το 1987 έως το 1991, με τους Πικέ, Σένα και Προστ.

✔ Ένα χρόνο αργότερα (1992) ενημέρωσε πως δεν είχε να προσφέρει ή να ζήσει κάτι άλλο. Επιπροσθέτως, τότε 'έσκασε' η 'οικονομική φούσκα' της Ιαπωνίας, που γιγαντώθηκε μετά τη μεγάλη ύφεση της οικονομίας της χώρας, το 1986. Για να εμφανίζονται τώρα, οι Ιάπωνες ως πειθαρχημένοι και ολιγαρκείς, χρειάστηκε να φτάσουν στο ναδίρ (με το χρηματιστήριο και τα κτηματομεσιτικά να είναι στο επίκεντρο). Μεσολάβησε το 'πάρε κόσμε δάνεια' και όποια άλλη διευκόλυνση, ώστε να γίνουν επενδύσεις -που όπως συμβαίνει παντού στον πλανήτη, είχε ως συνέπεια τη διαφθορά και την υπερβολή.

✔ Το 2000 ήταν η χρονιά της δεύτερης επιστροφής, με τη Honda να δίνει τους κινητήρες στην British American Racing, που τερμάτισε δεύτερη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών το 2004. Στο τέλος του 2005 η Honda εξαγόρασε την ομάδα και το 2008 την παράτησε, λέγοντας πως κάπως πρέπει να διαχειριστεί την παγκόσμια οικονομική κρίση.

✔ Μια πενταετία αργότερα (2013) οι Ιάπωνες δημοσιοποίησαν τη σκέψη τους να γυρίσουν και πάλι στη Formula 1 (για τρίτη φορά) το 2015. Όχι μόνοι, αλλά με τη McLaren (είχαν συμφωνήσει να δίνουν κινητήρες). Aυτό που παρείχαν δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Δούλεψαν τρία χρόνια για να φτιάξουν τις ατέλειες, πριν ακούσουν το 'αντίο' της McLaren.

“Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά και έγινε ξεκάθαρη η τεράστια πίεση που ένιωθε η εταιρία. Οι υπάλληλοι της δεν παραπονέθηκαν ποτέ. Αυτό που έκαναν ήταν να δουλεύουν νυχθημερόν, για να βρουν λύσεις”.

✔ Όταν η Toro Rosso πλησίασε τη Honda για να της φτιάχνει τους κινητήρες, επρόκειτο να αλλάξει η γενική 'εικόνα' της Formula 1. Εν αντιθέσει με τη McLaren, η Τoro Rosso έδωσε πλήρη ελευθερία στους Ιάπωνες και τερμάτισε τέταρτη, στο δεύτερο αγώνα της συνεργασίας τους.

✔ Η Red Bull δεν χρειαζόταν κάτι περισσότερο για να ζητήσει κι εκείνη, κινητήρες από το 2019. Ήταν τότε που αποφάσισε πως η συνεργασία με τη Renault δεν θα 'έβγαζε' κάπου καλά. Από την αρχή αυτής της σχέσης (στον πρώτο αγώνα η Red Bull ανέβηκε στο πόντιουμ και στον 9ο πήρε την πρώτη νίκη), η Honda απέκτησε πρόσβαση σε μέσα που έως τότε δεν είχε πρόχειρα, σε ό,τι αφορά τα δεδομένα, τη διαχείριση αυτών και τελικά την εξέλιξη. “Το μεγαλύτερο ρόλο έπαιξε η επικοινωνία” εξήγησε ο Μασάσι Γιαμαμότο, αφεντικό των motorsport της εταιρίας, “είμαστε απόλυτα ειλικρινείς στις συζητήσεις που κάνουμε και λέμε ό,τι θέλουμε να πούμε, μεταξύ μας. Επίσης, έχουμε άμεσο feedback από τους οδηγούς. Η Red Bull θέλει να κερδίσει και αυτό θέλουμε κι εμείς”. Και από ό,τι φάνηκε και φέτος, έχουν βρει και τους τρόπους.

✔ Πριν αρχίσει η τρέχουσα σεζόν, οι Ιάπωνες είχαν πει πως δεν ξέρουν τι ακριβώς θα κάνουν, μετά το 2021 που λήγει το συμβόλαιο τους με τη Red Bull και την Alpha Tauri. Θα έπρεπε να αποφασίσει σχετικά το διοικητικό συμβούλιο. Και ήταν ξεκάθαρη η ανησυχία για το κόστος της δημιουργίας ενός project που θα τερματίσει πρώτο.

✔ Εν τέλει αποφάσισε να δώσει αυτά τα λεφτά, στην εξέλιξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης -που είναι το νέο trend σε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες. “Χρειαζόμαστε αυτούς τους πόρους, για την έρευνα και την εξέλιξη σε τομείς μελλοντικών κινητήρων και την τεχνολογία ενέργειας, που θα αποτελέσουν τη βάση των τεχνολογιών χωρίς άνθρακα”, ανέφεραν στο δελτίο Τύπου. Έχε υπ' όψιν σου πως μόλις σήμερα η κινεζική εταιρία Lynk & Co ανακοίνωσε πως έχει φτιάξει μπαταρία, η οποία 'αντέχει' 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Αντιλαμβάνεσαι το πρόβλημα που προκύπτει για τη Red Bull, ενώ είχε μπει σε ρότα που μπορούσε να την κάνει πρωταθλήτρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ