Η κόντρα Χάμιλτον-Ρόσμπεργκ θ' αναβιώσει στη Γροιλανδία, στα Ιμαλάια και στον Αμαζόνιο

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ μιμήθηκε τον Λιούις Χάμιλτον κι έφτιαξε τη δική του ομάδα για το πρωτάθλημα Extreme E που θα κάνει πρεμιέρα το 2021 και ο χρόνος γυρίζει στα 4 έντονα χρόνια που (υποτίθεται πως) συνεργάστηκαν στη Mercedes.

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει τη στιγμή που ο Λιούις Χάμιλτον δεν ασχολείται ιδιαίτερα
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ πανηγυρίζει τη στιγμή που ο Λιούις Χάμιλτον δεν ασχολείται ιδιαίτερα AP PHOTO/KAMRAN JEBREILI

Το Extreme E, που θα κάνει πρεμιέρα το τρίτο δεκαήμερο του Γενάρη του '21, τείνει να μετατραπεί στη διοργάνωση των πρωταθλητών του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Έχοντας εξασφαλίσει ήδη την καλοδεχούμενη αναγνώριση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας (FIA), για να λειτουργεί ως ισότιμο μέλος, η ηγετική ομάδα (με επικεφαλής τον Ισπανό Αλεχάντρο Άγαγ και τον Γαλλο-βραζιλιάνο Ζιλ ντε Φεράν που υπήρξαν οι εμπνευστές) δημιουργεί έναν πυρήνα ζηλευτών ονομάτων με την προσδοκία ότι θ' αποσπάσει ένα μερίδιο από την πίτα του (τηλεοπτικού) ενδιαφέροντος. Ούτως ή άλλως η κεντρική ιδέα της σύστασής του Extreme E μοιάζει σύγχρονα ιερή, μια και οι εκτός δρόμου αγώνες με τα ηλεκτρικά SUV θα διεξάγονται σε απομακρυσμένα εδάφη της υφηλιού, αφενός για να διαφημίζουν τον φυσικό πλούτο των περιοχών αφετέρου για να προωθούν την ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος, εν μέσω κλιματικής αλλαγής.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το καλεντάρι περιέχει πέντε αγώνες:

  • του Ωκεανού στη Ροζ Λίμνη της Σενεγάλης, 30 χλμ. από το Ντακάρ.
  • της Ερήμου στην εντυπωσιακή Αλ Ούλα της βορειοδυτικής Σαουδικής Αραβίας.
  • του Παγετώνα στο περίφημο Φαράγγι Κάλι Καντάγκι του Νεπάλ, στους πρόποδες των Ιμαλαΐων.
  • του Αρκτικού στο Μεγάλο Φιορδ της παγωμένης Γροιλανδίας.
  • του Τροπικού Δάσους του Αμαζονίου, στη πόλη Σανταρέμ της Βραζιλίας.

Καθένας εξ αυτών θα χωρίζεται σε τρία βασικά σκέλη. Την Παρασκευή θα λαμβάνουν χώρα οι δύο προκριματικοί, το Σάββατο ο ένας ημιτελικός και ο 'τρελός αγώνας' των αποκλεισμένων και την Κυριακή ο τελικός, μέσα από τον οποίο θ' αναδεικνύεται ο νικητής.

Ήδη οι ομάδες που έχουν δηλώσει συμμετοχή στο ιδιότυπο αυτό πρωτάθλημα είναι εννέα. Όλες τους θα χρησιμοποιούν την ίδια τεχνολογία της γαλλικής Spark σε οχήματα ODYSSEY 21 των 1.650 κιλών και το οδηγικό δίδυμο τους θ' αποτελείται υποχρεωτικά από έναν άνδρα και μία γυναίκα, ως εγγύηση της ισότητας και των ίδιων ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων.

Η μία από τις δύο αμερικανικές ομάδες που θα πάρει μέρος ανήκει κατά το ήμισυ στον Μάικλ Αντρέτι, άλλοτε κάτοχο του τίτλου στα Indy. Που θα εμφανίσει ντουέτο με τον Σουηδό Τίμι Χάνσεν και τη Βρετανίδα Κέιτι Μάνινγκς. Επίσης στην Abt Sportsline θα οδηγά ο Σουηδός Ματίας Έκστρεμ, τρεις φορές πρωταθλητής με αυτοκίνητα Τουρισμού και μία σε Ράλικρος, που περιμένει την παρτενέρ του, ενώ ο Γάλλος Σεμπαστιάν Οζιέ (έξι φορές κάτοχος του τίτλου του WRC) έχει εκφράσει το ζωηρό ενδιαφέρον να καθίσει πίσω από ένα τιμόνι. Αντίστοιχα συμβαίνει με πρώην πιλότους της Formula 1 (Λούκας ντι Γκράσι, Μπρούνο Σένα, Καρούν Τσάντχοκ και Ζερόμ Ντ' Αμπρόζιο).

Επ' αυτού πάντως η είδηση αφορά το ζωντάνεμα της κόντρας που γεννήθηκε μέσα στις πίστες της F1 ενόσω ο Λιούις Χάμιλτον και ο Νίκο Ρόσμπεργκ συνυπήρχαν για τέσσερις αγωνιστικές περιόδους στη Mercedes. Ο πρώτος είχε ήδη ιδρύσει την Team X44, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι δεν θα οδηγήσει ούτε θα εμπλέκεται στην καθημερινότητά της, προτού ο δεύτερος πατήσει πάνω στα βήματά του και φτιάξει τη Rosberg Xtreme Racing, ως αντίπαλο δέος στους αγώνες.

Η ιστορία των δύο άρχισε όταν το 2013 ο Βρετανός άφησε τη McLaren και διάλεξε να πάει στη γερμανική ομάδα. Θεωρητικά συνάντησε έναν παιδικό φίλο του, καθώς στα 13 τους οδηγούσαν παρέα στα καρτ. Εντούτοις ο Γερμανο-φιλανδός, γιος του Κέκε Ρόσμπεργκ, δεν ήθελε με τίποτα ν' αμφισβητηθεί η πρωτοκαθεδρία του στην ομάδα, ύστερα από την απόσυρση του Μίκαελ Σουμάχερ, με συνέπεια όλο αυτό να οδηγήσει σε μια σταθερή διαμάχη τεσσάρων ετών, που διακόπηκε μονάχα από την ξαφνική απόφαση του να τελειώσει από το σπορ ως πρωταθλητής το 2016.

Η σπίθα που είχε ανάψει τη φωτιά στα γκαράζ της Mercedes, κι έφερνε μνήμες από το Σένα-Προστ στη McLaren, είχε μπει από την εντολή που -κατά τη διάρκεια του grand prix στη Μαλαισία το 2013- έλαβε ο Ρόσμπεργκ, ενώ ήταν ταχύτερος, να μείνει πίσω από τον Χάμιλτον. Υπάκουσε, αλλά ήδη μέσα του σιγόκαιγε η αμφιβολία για τις προθέσεις των προϊσταμένων του στο ζήτημα της ιεραρχίας. Στο Μπαχρέιν το 2014 ο Ρόσμπεργκ θα μπορούσε, με φρέσκα ελαστικά, να προσπεράσει τον Χάμιλτον, αλλά δεν συνέβη, ενώ την ίδια σεζόν στο Μονακό όλοι υποπτεύθηκαν πως η έξοδος του πρώτου ήταν μάλλον εσκεμμένη προκειμένου ν' αποτρέψει το ενδεχόμενο ο Βρετανός να γράψει καλύτερο χρόνο στις κατατακτήριες και να του πάρει την pole. Στην Ουγγαρία ο Χάμιλτον αρνήθηκε να παραμερίσει για να τον περάσει ο Ρόσμπεργκ που είχε διαφορετική στρατηγική, με... συνέπεια ό,τι συνέβη στο βελγικό Σπα λίγες εβδομάδες αργότερα, όταν οι δυο τους συγκρούστηκαν στο δεύτερο γύρο του αγώνα, από απρόσμενα άγαρμπη οδήγηση του πάντα κοντρολαρισμένου Ρόσμπεργκ που εξώθησε τον Χάμιλτον σε εγκατάλειψη.

Στην Κίνα το 2015 ο Ρόσμπεργκ κατηγόρησε τον Χάμιλτον πως δεν τον βοήθησε στη μάχη του με τον Ζεμπάστιαν Φέτελ, με τον ίδιο ν' απαντά πως "δεν είναι δική μου δουλειά να φροντίζω τον αγώνα του Νίκο", προτού το 2015 μιλήσει εκ νέου εις βάρος του για την πίεση που του ασκούσε έως ότου τον αναγκάσει σε λάθος κατά τη διάρκεια του grand prix του Όστιν.

Ακόμη ένα επεισόδιο των δύο εκτυλίχθηκε στην Ισπανία το 2016, όταν με τον Χάμιλτον στο γρασίδι, το συμβάν θεωρήθηκε αγωνιστικό, πριν στην Αυστρία η μπροστινή πτέρυγα του Ρόσμπεργκ στραπατσαριστεί από την επαφή με τον Βρετανό πιλότο.

Και να 'ταν μόνο αυτά; Όταν πια ο Γερμανο-φιλανδός είχε γίνει το φαβορί για τον τίτλο του πρωταθλήματος των οδηγών to 2016, ο Χάμιλτον έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για ν' αποτρέψει τη στέψη του στο Άμπου Ντάμπι μήπως και στο φινάλε επωφεληθεί και κλέψει το στέμμα. Κόντρα στις οδηγίες από την ενδοεπικοινωνία, είχε επιβραδύνει τον ρυθμό του και είχε επιτρέψει τεχνηέντως στους Φέτελ και Φερστάπεν να φτάσουν τον δεύτερο Ρόσμπεργκ και να τον πιέσουν προκειμένου να τον οδηγήσουν σε λάθος και πιο πίσω στην κατάταξη. Αυτός άντεξε όμως και πανηγύρισε τον τίτλο. Τον μοναδικό του, καθώς πέντε ημέρες αργότερα θ' ανακοίνωνε την αποχώρησή του από τη Formula 1. Ο Χάμιλτον θα δήλωνε σίγουρος πως "το σπορ θα χάσει", παρόλο που ταυτόχρονα άφηνε να εννοηθεί πως ο Ρόσμπεργκ δεν θα 'χε άλλη ευκαιρία να διατηρήσει τα σκήπτρα του και γι' αυτό έκρινε πως είναι προτιμότερο να φύγει.

Ό,τι κι αν είχε στο μυαλό του πάντως, ένα ξέρουμε σίγουρα μετά τις πρόσφατες εξελίξεις: πως η κόντρα τους θα ζωντανέψει σ' ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον. Ως ιδιοκτήτες πλέον οι δυο τους. Νικητής στο τέλος θα είναι το σπορ.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK