Η McLaren βλέπει στον Ντάνιελ Ρικάρντο έναν πρωταθλητή

Ο Ντάνιελ Ρικάρντο είχε γενέθλια την 1η Ιουλίου. Έγινε 31. Μυαλά προφανώς και δεν σκοπεύει να αλλάξει. Τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις βασικές του αρχές. Μια είναι να μην είναι ποτέ δεύτερο 'βιολί' σε οτιδήποτε κάνει.

Ο Ντάνιελ Ρικάρντο συμφώνησε να πάει στη McLaren, δυο χρόνια μετά τη μετακόμιση του από τη Red Bull στη Renault.
Ο Ντάνιελ Ρικάρντο συμφώνησε να πάει στη McLaren, δυο χρόνια μετά τη μετακόμιση του από τη Red Bull στη Renault. AP PHOTO/RICHARD VOGEL

H Formula 1 έχει ραντεβού, αυτήν την Παρασκευή 3/7 στην Αυστρία, όπου θα διεξαχθούν οι δυο πρώτοι αγώνες του προγράμματος των οκτώ δοκιμασιών που 'χουν εγκριθεί ήδη. Ενδεχομένως να γίνουν περισσότερες -από 15 έως 18. Αλλά αυτό θα το δούμε εν καιρώ.

Τι μένει ίδιο: η Ferrari

Αν υπάρχει κάτι που δεν φαίνεται να 'χει αλλάξει φέτος -δεδομένων όσων έχουν συμβεί και του lockdown- είναι η συνέπεια της Ferrari στο να μη βρίσκει τον τρόπο να εμφανίσει αυτοκίνητο, ικανό να διεκδικήσει με αξιώσεις τον τίτλο. “Στα δοκιμαστικά, τα μονοθέσια της Scuderia δεν έδειξαν να 'χουν το ρυθμό της Mercedes ή της Red Bull και υπήρχαν φάσεις που απειλήθηκαν και από τη Racing Point” γράφει η επίσημη ιστοσελίδα της Formula 1. Προσθέτει και ότι “σε μια περιοχή που έδειχνε να 'χει ξεκάθαρο πλεονέκτημα στο μεγαλύτερο διάστημα της περυσινής σεζόν, τις ευθείες, η Ferrari έχασε χρόνο συγκριτικά με τη Mercedes. Εμφανίστηκε ωστόσο, πιο γρήγορη στις αργές ταχύτητες των στροφών”.

Τι αλλάζει: oμάδες 3 οδηγοί

Προς το παρόν, έχε πρόχειρο ότι οι ομάδες φτάνουν μια, προς μια στο Red Bull Ring και τρεις οδηγοί ετοιμάζονται να κάνουν τη δουλειά τους, για εταιρίες στις οποίες δεν θα ανήκουν του χρόνου. Oι 'μουσικές καρέκλες' των 'πιλότων' άρχισαν όταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ ανακοίνωσε πως φεύγει από τη Ferrari, λίγο αργότερα έγινε γνωστό ότι τη θέση του θα πάρει ο Κάρλος Σάινθ και αμέσως μετά πως ο Ντάνιελ Ρικάρντο θα αντικαταστήσει τον Ισπανό, στη McLaren.

Ο Σάινθ επελέγη για 'συμπαίκτης' του Σαρλ Λεκλέρ, μολονότι δεν έχει νικήσει ποτέ σε αγώνα και έχει ανέβει μόλις μια φορά σε βάθρο. Το 'γιατί' κρύβεται πίσω από την απόφαση της ομάδας να βάλει δίπλα στον Μονεγάσκο κάποιον που έχει ποιότητα και ικανότητες (εντός και εκτός πίστας), αλλά δεν θα γκρινιάζει για τις αποφάσεις που πια, θα ευνοούν τον Λεκλέρ. Σημείωσε και ότι ο Σάινθ μιλάει ιταλικά, είναι 25 και έχει ήδη 102 αγώνες στο 'κοντέρ' του.

Ο πρώην οδηγός της F1, Μάρτιν Μπραντλ σχολίασε στο Sky Sports πως 'και οι τρεις θα είναι σε διαρκή επαφή με ευαίσθητα δεδομένα και συστήματα των εταιριών που θα εγκαταλείψουν. Κάτι που σε κάνει persona non grata'. Δηλαδή, οι ομάδες θα κρύβουν πράγματα από τους 'πιλότους' που θα αλλάξουν 'στρατόπεδα' το 2021. Και δη στην περίπτωση του Ρικάρντο, ο οποίος αφήνει τη Renault για τη McLaren -μολονότι ο επικεφαλής Σιρίλ Αμπιτεμπούλ έχει διαβεβαιώσει ότι αυτό δεν θα συμβεί.

Την πρώτη ημέρα του Ιουνίου ο Αυστραλός αποκάλυψε στο CNN πως όντως, συζητούσε με τη Ferrari για να πάρει το αυτοκίνητο του Φέτελ. Όπως και ότι δεν ήταν η πρώτη φορά που μίλησαν για το κοινό τους μέλλον. “Γίνονταν συζητήσεις εδώ και χρόνια και συνεχίστηκαν έως τώρα. Αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να αρνηθώ. Προφανώς, όμως δεν τελεσφόρησαν”. Ένα από αυτά που τον ένωναν με τους Ιταλούς ήταν η καταγωγή του πατέρα του (είναι από τη γείτονα). Παρ' όλα αυτά, εφόσον δεν 'έκλεισε' η δουλειά “προσπαθώ να μη γίνω συναισθηματικός με την καριέρα μου και όσα ειπώθηκαν για το ταίριασμα μου στην εταιρία”. Εξήγησε και ότι καταλαβαίνει γιατί η Ferrari διάλεξε τον Σάινθ. “Δεν σκέφτηκα ποτέ 'γιατί αυτός και όχι εγώ'. Σκέφτηκα 'ο Κάρλος είχε ένα πολύ δυνατό 2019'.

Σε ό,τι αφορά την απόφαση του να πει το 'ναι' στη McLaren που τον διεκδικούσε από όταν είπε πως θα φύγει από τη Red Bull (το 2018), εξήγησε πως “δεν υπάρχει απάντηση που να είναι μαύρη ή άσπρη. Δεν υπήρχε κάποια στιγμή που είχα επιφοίτηση και είπα 'θα κάνω αυτό'. Δεν είδα κάτι στη McLaren ή στη Renault που να με οδήγησαν στη 'θεία φώτιση'. Και προφανώς δεν αποφάσισα σε ένα βράδυ”. 

Δεν φλέρταρε βλέπεις, μόνο η Ferrari με τον Ρικάρντο εδώ και χρόνια. Το αυτό έκανε και η McLaren, όπως ομολόγησε το αφεντικό της, Ζακ Μπράουν. Για την ακρίβεια, είπε πως τον πλησίασαν 'από τότε που είπε πως θα φύγει από τη Red Bull, το 2018'. Και παρ' ότι σε πρώτη φάση, απέτυχαν να τον κάνουν δικό τους, δεν εγκατέλειψαν. Όπως δεν εγκατέλειψαν την προσπάθεια να βελτιωθούν, με προσλήψεις προσωπικού και τις μηχανές της Mercedes από το 2021. Βλέπεις, ο Μπράουν έχει δει στον Αυστραλό 'έναν οδηγό βεληνεκούς πρωταθλητή' και αυτό περιμένει από εκείνον: εμφανίσεις πρωταθλητή.

Σε κάθε περίπτωση, να πούμε ένα 'χρόνια πολλά' στον Ρικάρντο, ο οποίος έχει σήμερα γενέθλια. Από τα ευχητήρια posts ξεχωρίσαμε αυτό του Λάντο Νόρις, που από του χρόνου θα είναι 'συμπαίκτης' του.

✌ Ο Daniel Joseph Ricciardo γεννήθηκε την 1η Ιουλίου του 1989, στο Περθ της Αυστραλίας.

✌ Ο πατέρας του, Τζουζέπε είναι ιταλικής καταγωγής. Ομοίως και η μητέρα του, Γκρέις. Η Γκρέις γεννήθηκε στην Αυστραλία. Ο Τζουζέπε μετανάστευσε εκεί, όταν ήταν 7 -από την Καλάμπρια.

✌ Ο Ντάνιελ έχει και μια αδελφή, τη Μισέλ. Έχει δηλώσει ως έδρα το Μονακό (για τον ευνόητο λόγο), ενώ έχει σπίτι και στο Λος Άντζελες -στα Hollywood hills. Πρώτη φορά πήγε στην 'πόλη των αγγέλων' πριν πέντε χρόνια. Είχε προηγηθεί η μετακόμιση του εξαδέλφου του, εκεί. Του άρεσε τόσο που πέρυσι πήρε το δικό του σπίτι.

✌ Ο ίδιος έχει πει πως κανονικά το όνομα του προφέρεται ως Ρικιάρντο, εκείνος όμως έχει προτιμήσει το Ρικάρντο, γιατί έτσι του το έμαθε η οικογένεια του, έτσι μας το λέει.

✌ Το ψευδώνυμο του είναι μελοασβός 'γιατί υποτίθεται πως είναι το πιο ατρόμητο ζώο στο ζωικό βασίλειο. Όταν το κοιτάς, φαίνεται γλυκό και ζουζουνιάρικο. Όταν κάποιος το πλησιάσει και δεν του αρέσει, δαγκώνει με πολύ βάρβαρο τρόπο, χωρίς να το νοιάζει τι έχει απέναντι του -αν είναι πύθωνας ή τίγρης'. Γενικά, κάνει πλάκες. Και δεν αφήνει κανέναν στην ησυχία του.

✌ Η διαδρομή άρχισε από τα karts, όταν ήταν 9 χρόνων. Έβλεπε τον πατέρα του να τρέχει και ήθελε να το κάνει και αυτός. Το 2005 (στα 16) μπήκε στο πρωτάθλημα Western Australian Formula Ford. Τερμάτισε 8ος.

✌ Του έδωσαν υποτροφία στην Eurasia Motosport, που μετείχε στη Formula BMW Asia. Τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα οδηγών. Ο πρώτος είχε +59 πόντους. Από εκεί πέρασε στη Formula BMW UK και την Ιταλία.

✌ Το 2007 έγινε μέλος στη Formula Renault και μετείχε στα ευρωπαϊκά και τα ιταλικά πρωταθλήματα. Στο τέλος του 2008 πήρε τον πρώτο τίτλο. Πήγε στη Formula 3 και από εκεί το Δεκέμβρη του 2009 στη Formula 1, ως οδηγός δοκιμών της Red Bull Racing. Ήταν ο μικρότερος σε ηλικία, οδηγός στο Circuito de Jerez. Την τελευταία μέρα των δοκιμών, έκανε τον πιο γρήγορο χρόνο. Του έδωσαν τη δουλειά του αναπληρωματικού. Το Νοέμβριο του 2010 κυριάρχησε απόλυτα στο event που αφορούσε νέους. Ο πιο γρήγορος γύρος που έκανε ήταν 1.3 δευτερόλεπτα καλύτερος του Σεμπάστιαν Φέτελ. Στις 26/11 του 2010 η Toro Rosso τον πήρε κοντά της. To 2011 έκανε ντεμπούτο στη Silverstone.

✌ Το 2014 έφυγε για τη Red Bull (ως αντικαταστάτης του Μαρκ Ουέμπερ -ο οποίος εγκατέλειψε την ενεργό δράση) όπου έμεινε έως το 2019 που πήγε στη Renault (γιατί δεν ήθελε να είναι το 'δεύτερο βιολί', αφού ο Μαξ Φερστάπεν ήταν το πρώτο και επειδή οι Γάλλοι του έδωσαν ένα από τα καλύτερα συμβόλαια του πρωταθλήματος), με την πρώτη σεζόν να είναι απογοητευτική -καθώς το αυτοκίνητο ήταν πολύ κακό.

✌ Πανηγύρισε την πρώτη νίκη το 2014, στον Καναδά. Για να τα καταφέρει, προσπέρασε τον Νίκο Ρόζμπεργκ, στον 68ο από τους 70 γύρους. Έως το Μονακό, το 2018 που ήταν η τελευταία φορά που είδε πρώτος την καρό σημαία, είχε 7 νίκες και 29 παρουσίες σε πόντιουμ, σε 171 αγώνες.

Ο Ρικάρντο έξω από τα circuits

Στη bucket list του, στην κατηγορία 'events' έχει το SuperBowl. Η αγαπημένη του χορευτική κίνηση ήταν το κούνημα των γοφών 'αλά Σακίρα' όπως έχει πει ο ίδιος. Η αγαπημένη του διασκέδαση είναι να πηγαίνει σε συναυλίες ('παίζω φανταστική air guitar'), φοβάται τα φίδια και τις αράχνες 'και σε συναισθηματικό επίπεδο το να μετανιώνω για κάτι'. Αυτό που έλεγαν οι δάσκαλοι του στο σχολείο για εκείνον 'ήταν πως μιλάω πολύ'. Ως παιδί έκανε συλλογή μινιατούρες μηχανών του Βαλεντίνο Ρόσι και φελλούς μπουκαλιών ('ειλικρινά, δεν ξέρω το γιατί'). Στην ερώτηση 'για ποιο λάθος αισθάνθηκες τη μεγαλύτερη ντροπή' απάντησε 'συνήθως δεν ντρέπομαι. Αν γίνει κάτι πραγματικά ντροπιαστικό, γελάω πρώτος'.

Τον ρώτησαν 'αν είχες να διαλέξεις μια υπερδύναμη, μεταξύ του να μπορείς να πετάξεις ή να γίνεις αόρατος, τι θα επέλεγες' εξήγησε πως 'θα πετούσα, γιατί ποιος άνθρωπος που θα ήταν όσο όμορφος είμαι εγώ, θα ήθελε να είναι αόρατος;'.

Δεν πιστεύει στον έρωτα με τον πρώτη ματιά 'πιστεύω στην έλξη με την πρώτη ματιά. Ο έρωτας χρειάζεται χρόνο. Πριν δέκα χρόνια, θα απαντούσα 'ναι' στην ερώτηση'. Το χειρότερο του να είναι διάσημος 'είναι οι απαιτήσεις που 'χουν από εμένα'. Το πιο ενδιαφέρον πράγμα του να είσαι παιδί 'είναι η ενέργεια και η έλλειψη δεσμεύσεων'. Αν σου προτείνει να δοκιμάσεις κάτι, στη ζωή σου 'είναι το skydiving, που συνοδεύεται με εξωπραγματικό συναίσθημα'. 

Για το 'κλείσιμο', σου έχω τις δέκα κορυφαίες στιγμές του Αυστραλού, στην επικοινωνία του με το γκαράζ -για τα δέκα χρόνια που συμπληρώνει φέτος στη Formula 1.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ