Η Mercedes ενημέρωσε τη Red Bull πως είναι έτοιμη για 'πόλεμο'

Ο πρώτος αγώνας της σεζόν στη Formula 1 έγινε την Κυριακή 5/7 και ημέρα Τετάρτη 8/7 συνεχίζεται το 'σου είπα, μου είπες' της Mercedes με τη Red Bull, με τους Γερμανούς να ειδοποιούν πως θα δώσουν τα μάχαιρα που έλαβαν.

Η αντιδικία της Red Bull με τη Mercedes άρχισε ημέρα Παρασκευή 3/7 και συνεχίζεται έως σήμερα, με τη γερμανική εταιρία να ενημερώνει πως σταματάει να παίζει άμυνα και είναι έτοιμη να βγει στην επίθεση.
Η αντιδικία της Red Bull με τη Mercedes άρχισε ημέρα Παρασκευή 3/7 και συνεχίζεται έως σήμερα, με τη γερμανική εταιρία να ενημερώνει πως σταματάει να παίζει άμυνα και είναι έτοιμη να βγει στην επίθεση. AP/JOE KLAMAR

Ο τρόπος με τον οποίον έγινε η εκκίνηση της σεζόν στη Formula 1 είναι από αυτούς που σε κάνει φαν -ακόμα και αν δεν είσαι. Που, μεταξύ μας, δεν γίνεται να μην είσαι. Κατ' αρχάς, το τριήμερο ξεκίνησε με ένσταση της Red Bull για το νέο σύστημα DAS (Dual Axis Steering) της Mercedes και το ρόλο που έπαιζε στην αεροδυναμική των αυτοκινήτων της. To θέμα είχε τεθεί τον Φλεβάρη, αλλά προέκυψε ο κορονοϊός και όλα ξεχάστηκαν. Όχι όμως, για πάντα.

Η αρμόδια αρχή (FIA) την απέρριψε, εξηγώντας πως δεν παραβιάζει το σχετικό τεχνικό κανονισμό που ισχύει έως το τέλος της φετινής σεζόν. Θα παραβιάζει εκείνον που θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2021. Παραδέχθηκε ότι ως σύστημα είναι ασυνήθιστο. Η Red Bull ολοκλήρωσε με την υπόσχεση να φτιάξει ανάλογο. Παρ’ όλα αυτά, καταλαβαίνεις πως ο ‘πόλεμος’ είχε ξεκινήσει.

Ανήμερα του αγώνα (Κυριακή 5/7), η Red Bull κατέθεσε νέα ένσταση, καθώς όπως είπε είχε νέο υλικό στα χέρια της, που ήθελε τον Λιούις Χάμιλτον να αγνοεί τις κίτρινες σημαίες στα προκριματικά, όταν ο Βάλτερι Μπότας γλίστρησε εκτός Red Bull Ring. Σαράντα ένα λεπτά πριν την εκκίνηση, η FIA ενημέρωσε πως κατόπιν της μελέτης του οπτικού υλικού, ο Βρετανός όντως, δεν ‘έκοψε’ ταχύτητα (τουναντίον επιτάχυνε). Ως εκ τούτου, επρόκειτο να ξεκινήσει από την πέμπτη θέση, μετά την τιμωρία τριών θέσεων που του επιβλήθηκε.

Στα του αγώνα, τερμάτισαν σχεδόν οι μισοί οδηγοί.

Εννέα δεν είδαν ποτέ την καρό σημαία του τερματισμού. Kαι δεν έφταιξαν για όλους τα γκαράζ. Ο Φερστάπεν έμεινε από ενέργεια, ομοίως και οι Στρολ, Ράσελ και Μάγκουνσεν (αυτοί πρόλαβαν να βγουν μόνο εκτός πίστας), ο Ρικάρντο… έβγαλε καπνούς, o Φέτελ χτύπησε τον Σάινθ και τελικά, πλήρωσε εκείνος τη νύφη. Ο Ραϊκόνεν έχασε το δεξί μπροστά μέρος του μονοθεσίου -και το λάστιχο-, λάστιχο έχασε και ο Κβίατ, ενώ ο Γκροζάν έμεινε από φρένα,

Ο Άλεξ Αλμπόν ένιωσε μεν, το αυτοκίνητο του να τον αφήνει από ενέργεια, αλλά είχε προηγηθεί αυτό που του έκανε ο Λιούις Χάμιλτον. Πριν το δεις (ή ξαναδείς) να μεταφέρω την άποψη ειδικών, κατά την οποία ο Βρετανός δεν παρανόμησε. Η πρώτη αντίδραση του Αλμπόν ήταν καντήλια και το ‘δεν ξέρει να χάνει ο Λιούις’, στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα του.

Σου είπα πως η μέρα ξεκίνησε γενικά, στραβά για τον Χάμιλτον. Μετά το συμβάν με τον Αλμπόν, ‘χρεώθηκε’ ποινή 5’’ και από 2ος που τερμάτισε (πίσω από τον Βάλτερι Μπότας), έγινε 4ος. Η δεύτερη θέση πήγε στον Σαρλ Λεκλέρ και η τρίτη στον Λάντο Νόρις, ο οποίος ανέβηκε στο βάθρο (για πρώτη φορά στην καριέρα του, ως πιλότου της F1 -δηλαδή, πέρυσι και τη φετινή πρεμιέρα) και να παίζει το ‘ένα δύο’ του ‘δεν κλαίω, εσύ κλαις’ με την ομάδα του. Ακολουθεί η επικοινωνία του νεαρού με το γκαράζ, στους δυο τελευταίους γύρους, αφού ο Νόρις ‘κυνηγούσε το χρόνο -και τον κυνηγούσε ο συμπαίκτης του, Κάρλος Σάινθ.

O Mπότας αποθεώθηκε από όλους, για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το opening της σεζόν 2020, δεδομένου του προβλήματος που παρουσίασε το αυτοκίνητο του από την εκκίνηση. Όπως είπε, αφορούσε τους αισθητήρες και το σύστημα κραδασμών και συγκράτησης. Παρεμπιπτόντως, το ίδιο εμφάνισε και το αυτοκίνητο του Χάμιλτον. Aμφότεροι οι οδηγοί ενημερώθηκαν εγκαίρως να αποφεύγουν τα κράσπεδα πλαγιόθεν της πίστας -κάτι που θα στοίχιζε σε χρόνο, αλλά θα έσωζε τα μονοθέσια έως το τέλος. Ιδού πώς διαχειρίστηκε την κατάσταση η Mercedes, αφού όλα είχαν τελειώσει.

Η ‘μάχη’ της Red Bull με τη Mercedes συνεχίζεται μέχρι σήμερα, μετά τις δηλώσεις του επικεφαλής της γερμανικής εταιρίας, Τότο Γολφ κατά τις οποίες “η διαμαρτυρία της Παρασκευής ήταν στο πλαίσιο του fair play, όχι όμως και αυτό που έγινε με τον Χάμιλτον την Κυριακή. Για να απαντήσω στην ερώτηση σας (αν η Red Bull προκαλεί εντός και εκτός πίστας), θα σας πω ότι τώρα βγαίνουν τα μαχαίρια. Στο εξής το θέμα γίνεται σοβαρό για εμάς”.

Ο ομόλογος του στη Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ έκρινε πως ήταν η κατάλληλη μέρα σήμερα, για να πει ότι “ο Άλεξ δεν έχει την απαιτούμενη ταχύτητα, ώστε να περάσει μια Mercedes στην ευθεία. Οπότε ο μόνος τρόπος για να βρεθεί μπροστά της είναι να την περάσει σε στροφή. Αυτό και έκανε. Για να φτάσει έως τον Μπότας, έπρεπε να περάσει τον Χάμιλτον, αλλά αυτός τον 'έκλεισε'. Μάλλον εκείνον πρέπει να ρωτήσετε, αν μπορούσε να κάνει κάτι διαφορετικό. Προφανώς είναι ενοχλητικό για τον Άλεξ που αυτό συνέβη δεύτερη φορά σε τρεις αγώνες. Ήταν πραγματικά κρίμα γιατί πραγματικά πιστεύω ότι θα είχε την ευκαιρία να κερδίσει τον αγώνα”.

Παρεμπιπτόντως, οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές για τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, είναι σε δυο μέρες (Παρασκευή 10/7).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ