ΣΠΟΡ

Ικανοποίηση στη Ford για το 1-2 στην Τουρκία

Η BP-Ford World Rally Team σημείωσε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο Ράλι Τουρκίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, τερματίζοντας στην 1η και 2η θέση και προωθήθηκε στην κορυφή για τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Οι Marcus Gronholm & Timo Rautiainen ήταν πρώτοι από την αρχή μέχρι το τέλος με το Focus RS World Rally Car και κατέκτησαν την πέμπτη νίκη τους τη φετινή σεζόν σε τρομερά ολισθηρές συνθήκες. Η νίκη των Φιλανδών ήρθε με διαφορά 2min 23.4sec από τους συμπατριώτες τους, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen, οι οποίοι επανέλαβαν το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας τους, επίσης με Focus RS.

default image

Η BP-Ford World Rally Team σημείωσε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο Ράλι Τουρκίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, τερματίζοντας στην 1η και 2η θέση και προωθήθηκε στην κορυφή για τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Οι Marcus Gronholm & Timo Rautiainen ήταν πρώτοι από την αρχή μέχρι το τέλος με το Focus RS World Rally Car και κατέκτησαν την πέμπτη νίκη τους τη φετινή σεζόν σε τρομερά ολισθηρές συνθήκες. Η νίκη των Φιλανδών ήρθε με διαφορά 2min 23.4sec από τους συμπατριώτες τους, Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen, οι οποίοι επανέλαβαν το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας τους, επίσης με Focus RS.

Ήταν το πρώτο 1-2 της Ford από το Rally Mexico το 2004 και το αποτέλεσμα αυτό ανέβασε την ομάδα στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των κατασκευαστών, με διαφορά οκτώ βαθμών από το δεύτερο και ενώ απομένουν ακόμα μόλις τρεις γύροι από τους 16 της σεζόν. Στη βαθμολογία των οδηγών, ο 38χρονος Gronholm μείωσε τη διαφορά του από τον τραυματισμένο επικεφαλής του πρωταθλήματος Sebastien Loeb στους 25 βαθμούς, ενώ ο Hirvonen ανέβηκε στην τρίτη θέση της κατάταξης.

Ο 13ος γύρος της σεζόν επιφύλασσε μερικές από τις πιο επικίνδυνες συνθήκες που είχε να δει το WRC εδώ και πολλά χρόνια. Η καταρρακτώδης βροχή μετέτρεψε σε βάλτους τις χωμάτινες ειδικές διαδρομές στο όρη Toros, πάνω από την τουριστική πόλη Kemer της νότιας ακτής της Τουρκίας. Περισσότερες από τις μισές ειδικές της πρώτης ημέρας ακυρώθηκαν, περιορίζοντας τα αγωνιστικά χιλιόμετρα σε 268.78. Το Σάββατο, οι οδηγοί συνέκριναν τους πλημμυρισμένους δρόμους με παγοδρόμιο. Αντίθετα, το τελευταίο σκέλος διεξήχθη κάτω από λαμπερό ήλιο και σε στεγνούς δρόμους.

Ο Gronholm ξεκίνησε την Κυριακή το πρωί με διαφορά 2min 05.2sec από τον Hirvonen. Αμφότεροι, απέφυγαν τα περιττά ρίσκα στις τελευταίες τρεις ειδικές και πήγαν με ασφάλεια στο Kemer. Αμφότεροι είχαν αγώνα χωρίς προβλήματα και δήλωσαν ικανοποιημένοι με την απόδοση των ελαστικών της BFGoodrich σε επικίνδυνες συνθήκες.

«Το να νικήσεις χωρίς προβλήματα σε τόσο επικίνδυνες συνθήκες είναι ένα φανταστικό επίτευγμα όλης της ομάδας», είπε ο Gronholm, για τον οποίο ήταν η 23η νίκη WRC. «Το Σάββατο, ήταν μία από τις χειρότερες ημέρες που έχω δει στο WRC. Ήταν ένα δύσκολο ράλι με πολύ λάσπη και ένοιωσα πολύ πιο ανακουφισμένος που δεν θα χρειαζόταν πλέον να οδηγώ με πίεση μετά την εγκατάλειψη του Petter Solberg. Ήταν εξαιρετικά δύσκολο να επιτεθείς και να αντισταθείς σε τόσο ολισθηρούς δρόμους. Τώρα, πρέπει να προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε την πρωτοκαθεδρία μας στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Αυτή είναι η προτεραιότητά μου. Η νίκη αυτή με βοήθησε να μειώσω τη διαφορά από τον Sebastien Loeb στο πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν με απασχολεί αυτός ο τίτλος προς το παρόν», πρόσθεσε.

«Ήταν ένα πολύ δυνατό Σαββατοκύριακο από την ομάδα και ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα», δήλωσε ο 26χρονος Hirvonen. «Δεν κάναμε λάθη, κάτι που θεωρείται εξαιρετικό σε τόσο σκληρές συνθήκες, οι οποίες συνεχώς μεταβάλλονταν, ενώ είδαμε ακόμα και χαλάζι το Σάββατο. Είχα αυτοπεποίθηση πριν την εκκίνηση επειδή γνώριζα ότι οι αλλαγές στο σετάρισμα του αυτοκινήτου μου θα με ωφελούσαν και θα ήμουν ταχύτερος. Ήταν φανταστικός ο τερματισμός 1-2 για τη Ford και τη Φινλανδία. Είχαμε εξαιρετικό αυτοκίνητο και η προσπάθεια της ομάδας ήταν θαυμάσια. Απομένουν τρία ακόμα ράλι και ελπίζω σε περισσότερους τερματισμούς στο πόντιουμ».

Ο διευθυντής της BP-Ford, Malcolm Wilson, δήλωσε: «Είναι ένα ονειρεμένο αποτέλεσμα, κυρίως σε έναν αγώνα με δύσκολες συνθήκες, στις οποίες ήταν πολύ εύκολο να γίνουν λάθη. Πολλά συγχαρητήρια και στους δύο οδηγούς. Ο Marcus επιβλήθηκε στο ράλι από την αρχή και ο Mikko ήταν απίστευτα δυνατός, δείχνοντας πόσο βελτιώνεται. Κάνει θαυμάσια δουλειά ενώ, αν και νεαρός, χαρακτηρίζεται από απίστευτη ωριμότητα. Όλη η ομάδα απέδωσε θαυμάσια. Ευχόμαστε στον Sebastien ταχεία αποκατάσταση της υγείας του και ελπίζουμε να επανέλθει στη δράση το συντομότερο δυνατό».

Ο Jost Capito, διευθυντής της Ford TeamRS, πρόσθεσε: «Ήταν η καλύτερη εμφάνιση του νέου Focus RS World Rally Car στη πρώτη σεζόν της συμμετοχής του. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε σε τρομερές καιρικές και εδαφικές συνθήκες, αλλά κανένα αυτοκίνητο δεν παρουσίασε το παραμικρό πρόβλημα. Τώρα είμαστε πρώτοι στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και η διαφύλαξη αυτού του πλεονεκτήματος είναι ο στόχος μας για το υπόλοιπο της σεζόν».

Στη συνέχεια, το WRC μεταβαίνει στην Αυστραλία, στα τέλη του μήνα. Το Perth, πρωτεύουσα της Δυτικής Αυστραλίας, φιλοξενεί το Ράλι Αυστραλίας για τελευταία φορά, 26 – 29 Οκτωβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK