Μία βόλτα στην πίστα της Σαγκάη
Η Κίνα συμπεριλαμβάνεται για 3η φορά στο καλαντάρι της φόρμουλα 1 και το σιρκουί της Σαγκάη ανήκει αναμφίβολα στην ελίτ του σπορ. Είναι υπερσύγχρονη και περιέχει ότι θα επιθυμούσε ένας οδηγός αγώνων...

Η Κίνα συμπεριλαμβάνεται για 3η φορά στο καλαντάρι της φόρμουλα 1 και το σιρκουί της Σαγκάη ανήκει αναμφίβολα στην ελίτ του σπορ. Είναι υπερσύγχρονη και περιέχει ότι θα επιθυμούσε ένας οδηγός αγώνων…
” Το σιρκουί είναι φανταστικό. Για μένα είναι ένα από τα καλύτερα. Από τον πρώτο κιόλας αγώνα, ένιωθα ότι είχα εμπειρία χρόνων εκεί. Κι αυτό συνέβη και με τους θεατές. Δεν είμαι σίγουρος αλλά νομίζω είχαν πουληθεί όλα τα εισιτήρια. To κοινό ήταν εξαιρετικά ζωντανό και ενθουσιώδες και είμαι σίγουρος ότι θα είναι ακόμα περισσότερο φέτος “, δηλώνει ο Nick Heidfeld.
” Η Κίνα έχει πολύ μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού για την οποία πρέπει να είσαι προετοιμασμένος, με τις ρυθμίσεις στις πτέρυγες και την τελική ταχύτητα να αποτελούν συμβιβασμό με τις απαιτήσεις των αργών κομματιών του σιρκουί. Η Σαγκάη έχει τα πάντα, πολύ γρήγορες στροφές, μεγάλες ευθείες, σημεία έντονου φρεναρίσματος και κλειστές φουρκέτες, άρα ένα καλό μείγμα. Είναι μία πίστα όπου απολαμβάνεις να οδηγείς και αποτελεί πρόκληση για ομάδες και οδηγούς“, σχολιάζει ο Mark Webber.
Η πρώτη πρόκληση έρχεται αμέσως μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού: οι πιλότοι πρέπει να στρίψουν την κατάλληλη στιγμή, ακολουθώντας την ιδανική γραμμή ώστε να μην χάσουν πολύτιμο έδαφος. Ακολουθούν δύο πολύ δύσκολες στροφές, με υψομετρικές διαφορές, όπου τόσο το μονοθέσιο όσο και ο οδηγός, πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για την αλλαγή κατανομής βάρους.
” Στη Σαγκάη υπάρχουν πολλά σημεία υψηλής ταχύτητας όπου υπάρχει αλλαγή κατεύθυνσης. Άρα είναι σημαντικό να έχεις ένα μονοθέσιο που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και όταν στρίβει το τιμόνι ο οδηγός. Πρέπει με την κάθε κίνηση, να αλλάζει και η κατεύθυνση. Η φθορά των ελαστικών είναι μέτρια ενώ σε ό,τι αφορά στη στρατηγική, φυσιολογικά μιλάμε για δύο ή τρία pit stop. Αν και τα τρία δεν είναι και τόσο πιθανά, λόγω των κανονισμών στις κατατακτήριες δοκιμές. Άρα υποθέτω ότι θα κάνουμε δύο pit stop “, λέει ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael.
Επιστροφή στην χάραξη της πίστας. Με τέρμα γκάζι, οι πιλότοι περνούν μία γρήγορη αριστερή, δεχόμενοι ισχυρές πιέσεις από τις δυνάμεις G. Η έκτη στροφή είναι μία φουρκέτα όπου η ταχύτητα πέφτει από τα 300 στα 100 χλμ/ω. Στη συνέχεια το πόδι κολλάει στο γκάζι, καθ’ οδόν για άλλο ένα σύμπλεγμα στροφών. Όντας νεόκτιστη, η πίστα της Κίνας είναι από τις πιο ασφαλείς με μεγάλες εξόδους διαφυγής. Ωστόσο, το μυαλό των πιλότων είναι συγκεντρωμένο εντός πίστας αφού πλησιάζουν στο πιο κρίσιμο σημείο του σιρκουί.
Πρόκειται για μία στροφή η ακτίνα της οποίας ανοίγει όλο και περισσότερο, θυμίζοντας καβούκι σαλιγκαριού. Εκεί οι πιλότοι χρειάζονται κατάλληλο συγχρονισμό ώστε να πατήσουν το γκάζι την κατάλληλη στιγμή ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη δυνατή επιτάχυνση για την απόλυτη ευθεία που έπεται. Τα μονοθέσια αγγίζουν τα 340 ενώ στο τέλος της, υπάρχει μία καλή ευκαιρία για προσπέρασμα. Αν φρενάρεις πρόωρα ή πολύ αργά, χάνεις χρόνο, ταχύτητα και θέσεις. Αυτά για το στολίδι της F1, την πίστα που το σχήμα της θυμίζει τον Κινέζικο χαρακτήρα ‘shang’ που σημαίνει εκεί ψηλά….