Ο Χάμιλτον προελαύνει πάνω στα χαλάσματα της Ferrari και της Red Bull

Ο Μαξ Φερστάπεν 'πλακώθηκε' με το γκαράζ του, ομοίως και ο Σεμπάστιαν Φέτελ με το δικό του, αλλά αυτό δεν ήταν έκπληξη. Έκπληξη ήταν η 7η θέση του Γερμανού, με τη Ferrari να μην αντέχει άλλη επιτυχία και το αυτοκίνητο του Σαρλ Λεκλέρ να σβήνει. Όλα αυτά ακολούθησαν την απόλυτη κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον.

O Λιούις Χάμιλτον προηγήθηκε από την αρχή και έκανε τον 'τέλειο αγώνα' έως ότου δει πρώτος την καρό σημαία στην Ισπανία -και επιστρέψει στις νίκες, με τη Mercedes να λύνει το θέμα που 'χε με τα ελαστικά.
O Λιούις Χάμιλτον προηγήθηκε από την αρχή και έκανε τον 'τέλειο αγώνα' έως ότου δει πρώτος την καρό σημαία στην Ισπανία -και επιστρέψει στις νίκες, με τη Mercedes να λύνει το θέμα που 'χε με τα ελαστικά. AP PHOTO, EMILIO MORENATTI

Η Mercedes είχε δηλώσει χαρούμενη που είχε μια νέα πρόκληση, στην οποία έπρεπε να ανταποκριθεί, όταν είδε τα ελαστικά να λιώνουν σε δυο σερί αγώνες και αυτόν για τα 70 χρόνια των Grand Prix (πριν μια εβδομάδα στη Silverstone) να χάνεται, εξαιτίας αυτού του προβλήματος. Οι Γερμανοί πήγαν στην Ισπανία και μεταξύ άλλων, έκαναν επίδειξη δύναμης. Δηλαδή, ο Λιούις Χάμιλτον έκανε την επίδειξη αυτή, όντας πρώτος από την αρχή έως το τέλος. Για να καταλάβεις την άνεση που είχε, είδε την καρό σημαία 24.1'' νωρίτερα από τον δεύτερο, Μαξ Φερστάπεν (Red Bull). Ήταν η υπ' αριθμόν 88 νίκη του Βρετανού. Θέλει άλλες τρεις για να ισοφαρίσει το ρεκόρ όλων των εποχών, το οποίο 'κρατά' ο Μίκαελ Σουμάχερ.

Στο Circuit de Catalunya πήρε ένα άλλο ρεκόρ από τον θρύλο της Formula 1: αυτό των συνολικών εμφανίσεων οδηγών σε πόντιουμ, στην ιστορία του σπορ. Έφτασε τις 156 και άφησε πίσω τον Σουμάχερ των 155. Για την ιστορία, ο επτά φορές πρωταθλητής της F1 είχε αποθεώσει τον Χάμιλτον, όταν ήταν ρούκι (το 2007). Τον είχε χαρακτηρίσει πολύ ταλαντούχο οδηγό και είχε εξηγήσει πως δεν νιώθει την παραμικρή έκπληξη για την επιτυχία του 'γιατί τον είχα παρακολουθήσει πέρυσι στην GP2. Ίσως είναι έκπληξη ότι είναι συνεπής στην απόδοση του από τόσο νωρίς, αλλά ευχόμαστε να το συνεχίσει'. Ο διάδοχος δήλωσε υπερήφανος και μόνο που βρίσκεται σε λίστες, στις οποίες υπάρχει το είδωλο του.

Δεύτερος, στην Καταλονία, τερμάτισε ο Φερστάπεν, ο οποίος είναι στο -37 από τον Χάμιλτον, στη βαθμολογία των οδηγών και στο +6 από τον τρίτο, Βάλτερι Μπότας. Ο Φινλανδός ανέβηκε στο τρίτο σκαλοπάτι του βάθρου, στην Ισπανία, για να ομολογήσει -απογοητευμένος- ότι 'βλέπω το στόχο της κατάκτησης του πρωταθλήματος να απομακρύνεται. Ναι, θα ρεφάρω στο Spa, όπως κάνω πάντα. Θα είμαι σε εξαιρετική κατάσταση στο μυαλό και το σώμα και θα δώσω ό,τι έχω. Τώρα όμως, θέλω να είμαι οπουδήποτε αλλού, εκτός από εδώ”.

Aς μείνουμε λίγο, στον Oλλανδό, που είναι ο κύριος ανταγωνισμός του Χάμιλτον σε ό,τι αφορά το φετινό τίτλο στο πρωτάθλημα των οδηγών. Πάτα λίγο το play σε αυτό που ακολουθεί. Είναι το ξέσπασμα (το λες και ξεχ...) του πιλότου στο γκαράζ του, με highlight 'θέλετε να το πω ξανά; Αυτό το γ... λάστιχο είναι νεκρό'. Ο Κρίστιαν Χόρνερ, αφεντικό της ομάδας της Red Bull, του απάντησε με ψυχραιμία που θα πλήρωνα για να έχω 'δεν υπάρχει ανάγκη να το επαναλάβεις, Μαξ'. Μετά είπε στα media πως καταλαβαίνει τον οδηγό του, γιατί ξέρει πόσο ανταγωνιστικός είναι και ξέρει ότι μπορεί να απειλήσει τον πρωταθλητή.

Ο Φερστάπεν εξήγησε ότι 'έχασε' τα λάστιχα, όταν πίεσε για να απειλήσει τον Χάμιλτον. Μετά επικέντρωσε στο να μείνει μπροστά από τον Μπότας. Και προς τι το ξέσπασμα; “Στο τέλος της ημέρας, δεν μπορείς να ελέγξεις τι κάνουν οι άλλοι. Μόνο το τι κάνεις εσύ, ώστε να καταλήξεις στην πιο γρήγορη στρατηγική. Ήθελα να μπω για pit stop, αλλά δεν με κάλεσαν. Είχα μεγάλο πρόβλημα με τα ελαστικά και έχασα χρόνο, σε δυο γύρους.

“Είχα πει στην ομάδα μου πως δεν με νοιάζει αν βρεθώ πίσω από τις Racing Points, γιατί θα τις περάσω εύκολα -εφόσον είμαστε πολύ πιο γρήγοροι και δη με τα νέα ελαστικά. Αυτή ήταν η συζήτηση”.

Όχι ακριβώς, αλλά υγεία να υπάρχει. Τέταρτος τερμάτισε ο Σέρχιο Πέρεθ (Racing Point), ο οποίος επέστρεψε στις πίστες μετά δυο εβδομάδες -καθώς το τεστ για τον Covid-19 ήταν αρνητικό. Ενώ εκτέλεσε άψογα την τακτική του ενός pit stop, ατυχώς, αγνόησε τις μπλε σημαίες και χρεώθηκε ποινή 5'' που τον έκαναν πέμπτο. Τη θέση του την πήρε ο 'συμπαίκτης' του, Λανς Στρολ, ο οποίος είναι πέμπτος στην κατάταξη των οδηγών -4ος είναι ο Λεκλέρ. Το σφάλμα που έκανε ο Μεξικανός, κατά τους ειδικούς, ήταν να παρεμποδίσει την πορεία του τελικού νικητή, μεσούσης της διαδικασίας.

Mετά τις ατυχίες στη Silverstone (λάστιχα, σύστημα ψύξης κλπ), ο Κάρλος Σάινθ (McLaren) εμφανίστηκε στην Καταλονία με νέο σασί και νέα μηχανή, 'πήρε' τη μάχη με τον Άλεξ Αλμπόν (Red Bull) και τερμάτισε 6ος. Δήλωσε “νομίζω πως μπορούμε να αισθανόμαστε υπερήφανοι, σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό με τη Racing Point και το πώς ανταποκριθήκαμε στο ρυθμό που έχουν”. Ο ομόσταυλος του, Λάντο Νόρις πήρε έναν πόντο -ως 10ος- “και θα μπορούσα να πάρω περισσότερους, αν έπαιρνα περισσότερα ρίσκα. Αλλά σε επίπεδο ρυθμού, είμαι χαρούμενος με το αυτοκίνητο”. Nα στο δώσω και σε επίπεδο βαθμών, να καταλάβεις τι εννοούν τα παιδιά. Η Mercedes προηγείται στη βαθμολογία των κατασκευαστών με 221 πόντους, ακολουθεί η Red Bull (135), η Racing Point έχει 63, η McLaren 62 και η Ferrari 61 -η Renault είναι έκτη μεν, αλλά με 36 πόντους.

O Φέτελ πήρε την κατάσταση στα χέρια του

Κάπως έτσι, έφτασα στον οδηγό που τερμάτισε 7ος. Ήταν ο Σεμπάστιαν Φέτελ, ο οποίο λίγα εικοσιτετράωρα νωρίτερα είχε πει πως δεν έχει πρόβλημα με τη Ferrari, αλλά τελικά έχει. Στα ευχάριστα νέα, με τους πόντους που πήρε από την έβδομη θέση, πέρασε τους 3000 στην καριέρα του στην Formula 1 και έγινε ο δεύτερος οδηγός της ιστορίας που έκανε αυτήν τη σούμα, μετά τον Χάμιλτον. Προφανώς και δεν κύλησε 'αναίμακτα' ο αγώνας. Είχε τους διαπληκτισμούς του, με το γκαράζ με κυριότερο το 'θες να δοκιμάσεις να τερματίσεις με αυτά τα λάστιχα;' από το ράδιο.

Φέτελ: For fuck's sake, σας έκανα αυτήν την ερώτηση νωρίτερα και τώρα πιέζω εδώ και τρεις γύρους'.

Γκαράζ: Ναι, καταλαβαίνω, απλά τσεκάρουμε.

Φέτελ: Εξαρτάται. Πόσους γύρους έχω ακόμα;

Γκαράζ: 16 και νομίζουμε ότι υπολειπόμαστε πέντε γύρων.

Φέτελ: Ποιος είναι ο ρυθμός των άλλων που σταμάτησαν;

Γκαράζ: 22.6

Φέτελ: Ωραία, ιδού το task σας. 22.6 έως το τέλος και μετά τι πρέπει να κάνω για να μείνω μπροστά;

Γκαράζ: Περίμενε λίγο. (λίγα δευτερόλεπτα μετά) Πρέπει να είσαι στο 23.4, 23.5 έως το τέλος.

Φέτελ: Μπορώ να το κάνω αυτό. Μπορούμε να προσπαθήσουμε. Δεν έχουμε κάτι να χάσουμε.

Γκαράζ: Είσαι πέμπτος. Αυτό ρωτούσα.

Ο Γερμανός έκανε εντυπωσιακή δουλειά -ώστε να μην την 'πατήσει' από λιωμένα ελαστικά- και να αναδεικνύεται 'ο οδηγός της ημέρας'. Όσοι δεν είχαν ακούσει τον 'τρυφερό' διάλογο με το μηχανικό του, ενημερώθηκαν πως δεν έχει αλλάξει κάτι στη σχέση του Φέτελ με τη Scuderia, μέσω της συνέντευξης που έδωσε μετά τον αγώνα, στο Sky Italia. Τον ρώτησαν τι θα έπρεπε να μάθει η ομάδα από το σαββατοκύριακο. Απάντησε 'η άποψη μου δεν είναι πια σημαντική. Το αυτοκίνητο είναι αυτό που είναι και προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε'.

Τη μετέφεραν στον αρχηγό της ομάδας, Ματία Μπινότο και αυτός σχολίασε "πρόκειται για απάντηση που είναι οριακή με την απογοήτευση που νιώθει, που δεν θα είναι μέλος της ομάδας του χρόνου. Πιστεύω ότι εννοούσε πως δεν είναι δουλειά του πια, να δίνει συμβουλές για το μέλλον. Δουλεύει σκληρά, οι σχέσεις μας είναι καλές και το σαββατοκύριακο ήταν αξιοπρεπές. Έκανε καλό αγώνα, έκανε ένα βήμα μπροστά και στο Spa θα πάμε με καλύτερο πνεύμα”. Hip hip hooray.

'Έσβησε' το αυτοκίνητο του Λεκλέρ

Το 50% επιτυχίας των Ιταλών τιμήθηκε για έναν ακόμα αγώνα, καθώς ο Σαρλ Λεκλέρ τέθηκε εκτός (πόση επιτυχία να αντέξουν;). Είχε πρόβλημα με τα ηλεκτρολογικά, όταν ήταν πίσω από τη McLaren του Νόρις (10ος). Είχε αλλαξει τη μαλακή γόμα σε μεσαία και του έφυγε το αυτοκίνητο στον 36ο γύρο. Τo replay έδειξε πως του 'χε σβήσει. Με τα πολλά, ο Μονεγάσκος το έβαλε ξανά μπροστά για να επιστρέψει στο γκαράζ δυο γύρους αργότερα.

Εκεί είπε “είχαμε δυο προβλήματα. Κατ' αρχάς, η μηχανή έσβησε. Για την ακρίβεια, όχι μόνο η μηχανή, αλλά όλο το αυτοκίνητο και 'κλείδωσε' τις μπροστινές ρόδες. Δεν ξέρω τι έγινε και η ομάδα μου δεν έχει καταλάβει ακόμα το λόγο. Προσπάθησα να βάλω το αυτοκίνητο ξανά μπροστά, δεν τα κατάφερα και έβγαλα τη ζώνη μου, για να βγω από το μονοθέσιο. Μου είπαν να δοκιμάσω άλλη μια φορά, πήρε μπροστά, αλλά συνέχισα χωρίς ζώνη, άρα έπρεπε να σταματήσω”. Στο ράδιο είπε πως δεν έχει θέμα να συνεχίσει απροστάτευτος. Ομολόγησε όμως, πως όταν πατά φρένα το σώμα του φεύγει προς τα εμπρός και του ζήτησαν να γυρίσει στο γκαράζ -αφού πρώτα το συσκέφτηκαν για λίγο.

Κάτι άλλο που θα είχε ενδιαφέρον να γνωρίζεις από την Ισπανία είναι πως ο Κίμι Ραϊκόνεν ολοκλήρωσε το δεύτερο γύρο του κόσμου -ως πιλότος της F1- και συνεχίζει. Μόλις ολοκλήρωσε τον 37ο από τους 66 γύρους, τον ενημέρωσαν πως έχει τρέξει 83,846 km στη F1. Δεν υπάρχει άλλος, με περισσότερα.

Πιστός στις παραδόσεις, έριξε ένα καντήλι στον συμπαίκτη του, στη Lotus το 2012 και το 2013, Ρομέιν Γκροζάν, ο οποίος δεν τον είδε και λίγο έλειψε να πέσει επάνω του.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ