Ο εκλιπών Ζουλς Μπιανκί δεν άφησε περιθώρια στη F1

Ο Τυφώνας Χαγκοπίτ αναμένεται να φτάσει στο Τόκιο και στo Suzuka Circuit μέσα στο σαββατοκύριακο, με τη FIA και τη Formula 1 να προχωρά σε αναβολή του προγράμματος του Σαββάτου (12/10) για αρχή.

Η ισχυρή βροχόπτωση στο Suzuka Circuit, το 2014 είχε ως συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο Ζουλς Μπιανκί. Έκτοτε η F1 πρόσθεσε τα halo στα μονοθέσια και έγινε πιο προσεχτική στο θέμα της ασφάλειας των οδηγών.
Η ισχυρή βροχόπτωση στο Suzuka Circuit, το 2014 είχε ως συνέπεια να χάσει τη ζωή του ο Ζουλς Μπιανκί. Έκτοτε η F1 πρόσθεσε τα halo στα μονοθέσια και έγινε πιο προσεχτική στο θέμα της ασφάλειας των οδηγών. AP PHOTO/SHIZUO KAMBAYASHI

Tην περασμένη Παρασκευή (4/10) η Fédération Internationale de l'Automobile (διοικούσα αρχή των πρωταθλημάτων του μηχανοκίνητου αθλητισμού) ενέκρινε το καλεντάρι της Formula 1 για το 2020. Σε αυτό υπάρχει το ρεκόρ των 22 αγώνων, αριθμός στον οποίον έφτασαν οι υποχρεώσεις των καλύτερων οδηγών των πιο γρήγορων αυτοκινήτων του πλανήτη με την προσθήκη της πίστας στο Βιετνάμ και την επιστροφή εκείνης της Ολλανδίας -μετά το 1985. Από τη λίστα διεγράφη το Grand Prix της Γερμανίας. Για να προλάβουν να τα κάνουν όλα από τις 13-15/3 έως τις 27-29/11, επτά φορές οι οδηγοί θα 'χουν back to back αγώνες. Το θέμα είναι ότι δεν αλλάζουν οι ημερομηνίες που γίνεται η επίσκεψη στο Suzuka Circuit, το οποίο βρίσκεται 300 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Τόκιο, στην Ιαπωνία και τακτικά πλήττεται από τυφώνες τον Οκτώβρη. Σε έναν έχασε τη ζωή του ο Ζουλς Μπιανκί.

Το 2014 ο Τυφώνας Φονφόν που συνοδεύτηκε με ανέμους, οι οποίοι έπνεαν με ταχύτητα έως 180 χιλιόμετρα την ώρα, είχε προκαλέσει το θάνατο δεκάδων ανθρώπων. Οι οδηγοί της F1 ήταν στην Ιαπωνία όταν έγινε το πέρασμα του τυφώνα από τη χώρα, με την ισχυρή βροχόπτωση να αυξάνει κατακόρυφα την επικινδυνότητα της πίστας. Τότε δεν υπήρχαν halo. Μπήκαν μετά το θάνατο του Γάλλου, ο οποίος είχε σφοδρή σύγκρουση, υπέστη κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και 'παραδόθηκε' εννέα μήνες αργότερα.

Οι FIA, Formula 1 και η Ομοσπονδία Αυτοκίνησης της Ιαπωνίας προχώρησαν στην κοινή ενημέρωση που θέλει να ακυρώνεται ό,τι είχε προγραμματιστεί για το Σάββατο 12/10 (ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές) και να μεταφέρονται όλα στην Κυριακή 13/10. Ο λόγος της αλλαγής είναι ο Τυφώνας Χαγκοπίτ -κατηγορίας 5- που έφτασε στην Ιαπωνία σήμερα (Παρασκευή 11/10). Η μετεωρολογική υπηρεσία της χώρας προειδοποίησε πως μπορεί να είναι πιο ισχυρός από τον Τυφώνα Κανογκάουα που έπληξε το Τόκιο το 1958 και σκότωσε περισσότερους από 1200 ανθρώπους. Ειδοποίησε πως οι κάτοικοι της περιφέρειας Τοκάι θα πρέπει να περιμένουν βροχή ύψους 78 εκατοστών και αέρα ταχύτητας 96 χιλιομέτρων, μέσα στο σαββατοκύριακο -ενώ τη Δευτέρα 14/10 μπορεί να φτάσει στα 160 χιλιόμετρα, με τη βροχή να είναι εντονότατη. Η περιφέρεια αυτή βρίσκεται σε απόσταση 64.9 χιλιομέτρων από την πίστα που 'χει αγώνα η F1.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που αναβάλλονται στην Ιαπωνία κατατακτήριες δοκιμές, λόγω έντονων καιρικών φαινομένων. Είχε γίνει το 2004 και το 2010. Στην κοινή ανακοίνωση αναφέρεται ότι 'καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να ελαχιστοποιηθεί η αναστάτωση στο χρονοδιάγραμμα της Formula 1, παρ' όλα αυτά η ασφάλεια των φαν, των οδηγών και όλων όσων βρίσκονται στην πίστα είναι πρώτη προτεραιότητα'.

Oι οδηγοί συμφώνησαν με την απόφαση, με τον Λεκλέρκ να λέει ότι "αν έλθει ο τυφώνας στην πίστα, δεν υπάρχει περίπτωση να οδηγήσουμε", με τον διευθυντή της Ένωσης Οδηγών Grand Prix, Ρομέιν Γκροζάν να λέει "έχουμε ενημερωθεί πως οι άνεμοι θα πνέουν με ταχύτητα 120 χιλιόμετρα, το Σάββατο, οπότε δεν είναι ασφαλές να είναι κάποιος στην πίστα ή στις εξέδρες ή οπουδήποτε αλλού στο χώρο".  Ο Σεμπάστιαν Φέτελ κατέληξε στο ότι "δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος που να θέλει να ρισκάρει τη ζωή του. Υπάρχει πρόγνωση καιρού, όπως υπάρχουν και πολλές φορές που 'χει αλλάξει αυτή. Θα δούμε πώς θα πάει και ανάλογα θα αποφασίσουν οι ειδικοί".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ