X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

O Φερνάντο Αλόνσο λέει πως η ζωή είναι μικρή για να κάνεις ό,τι θες

Στα τέλη του τρέχοντος μήνα θα 'κλείσει' τα 39. Έχει περάσει ενάμιση χρόνο μακριά από τις πίστες. Όταν είπε το 'αποχωρώ' ο Φερνάντο Αλόνσο, είχε νιώσει να 'πνίγεται' από την καθημερινότητα του ως 'πιλότου' της Formula 1. Τώρα λέει πως 'καθάρισε' και είναι έτοιμος για το τρίτο πρωτάθλημα. Θα το διεκδικήσει με τη Renault.

O Φερνάντο Αλόνσο διαβεβαιώνει πως 'καθάρισε' από το τοξικό περιβάλλον της Formula 1, στον ενάμιση χρόνο που έμεινε εκτός και είναι έτοιμος για νέες περιπέτειες, με την επιστροφή του στις πίστες ως οδηγός της Renault. AP PHOTO/LUCA BRUNO

To 2018 ένιωσε να μην διασκεδάζει πια τη δουλειά του. Είχε 'κλείσει' τα 36 και 18 χρόνια στη Formula 1, στη διάρκεια των οποίων είχε αναδειχθεί δυο φορές πρωταθλητής -με τη Renault. Όπως είπε o Φερνάντο Αλόνσο, είχε κουραστεί με την προβλεψιμότητα των Grands Prix. Τη σειρά δηλαδή, που τερμάτιζαν οι οδηγοί, δεδομένης της διαφοράς στη δυναμική των ομάδων, που προέκυπτε από τη διαφορά στις οικονομικές δυνατότητες. Είχε κουραστεί και από την καθημερινότητα του ως 'πιλότου' της F1, που αφορά την προετοιμασία του για τους αγώνες, αλλά και ουκ ολίγες υποχρεώσεις σε επίπεδο μάρκετινγκ.

Κάθε σεζόν ξεκινά με μια φωτιά να ανάβει μέσα σου. Οφείλεις να τη διατηρείς όλο το χρόνο, ενώ πρέπει να κάνεις πολλά εντός και εκτός πίστας. Είμαι πολύ ανταγωνιστικός τύπος και δεν άντεχα πια, όσα γίνονταν” είπε ο Ισπανός που θα γίνει 39 στις 29 του μήνα, σε συνέντευξη του στο επίσημο site της Formula 1. “Κάποιες φορές, όταν είσαι ενεργός για χρόνια ίσως να χάνεις την προοπτική σου. Τη γενική οπτική. Τώρα, με την επιστροφή μου στη Renault, θέλω να είμαι όσο πιο γρήγορος γίνεται, για να κάνω όσο λιγότερο εύκολη μπορώ τη ζωή των αντιπάλων. Ενάμιση χρόνο μετά είμαι ένας νέος Φερνάντο -όλοι οι άνθρωποι αλλάζουν με το πέρασμα των χρόνων. Νιώθω πως είμαι έτοιμος να περνώ καλά τα σαββατοκύριακα μου και να απολαμβάνω τον εαυτό μου στη Formula 1. Η αντοχή στο χρόνο είναι ομαδικό παιχνίδι, όχι motorace, αλλά αγώνας επιβίωσης”. Κάτσε να σου θυμίσω κάτι που είχε πει το 2016.

"Δεν πιστεύω ότι είμαι καλύτερος από τους άλλους στην ταχύτητα των προκριματικών. Δεν πιστεύω πως είμαι καλύτερος από όλους υπό βροχή ή χωρίς βροχή. Αλλά αν με βάλετε στο ίδιο αυτοκίνητο, την ίδια στιγμή, στην ίδια πίστα με τους άλλους, πιστεύω πως θα τους νικήσω".

Είχε φύγει μεν, από το αγωνιστικό κομμάτι, αλλά έμεινε στη Renault ως σύμβουλος των μηχανικών και των οδηγών, ενώ ήταν αυτός που δοκίμαζε τις εξελίξεις. Δοκίμασε και τα νέα ελαστικά της Pirelli, κατόπιν σχετικής συμφωνίας. Τα συμβόλαια που είχε υπογράψει, έληξαν το 2019 -τότε αναδείχθηκε και πρωταθλητής του FIA World Endurance Championship. Δεν ανανεώθηκαν για το 2020. Όχι γιατί είχε κάτι πάει στραβά. Υπήρχε άλλος λόγος, που αποκαλύφθηκε τώρα.

Η ζωή είναι μικρή και πρέπει να παίρνεις τις αποφάσεις που θεωρείς πως είναι σωστές, όταν νιώθεις ότι ήλθε η ώρα. Και πρέπει να έχεις το θάρρος και να δεσμεύεσαι με πράγματα. Αυτό σε βοηθά να 'βγάλεις' την καθημερινότητα. Λατρεύω την αίσθηση του τιμονιού στα χέρια. Κάθε σαββατοκύριακο οδηγώ κάτι -είτε είναι καρτ, είτε οτιδήποτε άλλο. Μιλούσαμε καιρό για το ενδεχόμενο της επιστροφής μου, με τη Renault, με σεβασμό ο ένας προς τον άλλον. Η πρώτη συζήτηση είχε γίνει στο Άμπου Ντάμπι, πέρυσι (Δεκέμβριο του 2019). Στους μήνες που ακολούθησαν, ήμασταν σε διαρκή επικοινωνία. Όταν αποφάσισα πως θέλω να επιστρέψω στη Formula 1, η Renault έγινε η ρομαντική επιλογή”. Ήταν η ομάδα που τον είχε κερδίσει το 2002, έμεινε έως το 2006, όταν πήγε για μια χρονιά στη ΜcLaren, μετά επέστρεψε στη γαλλική εταιρία, για να ξαναφύγει μετά το 2009, για τη Ferrari. Από εκεί έφυγε το 2015 για το comeback στη MacLaren που 'κράτησε' μια τριετία, αφού το 2018 ένιωσε πως δεν θέλει να συνεχίσει.

Η Formula 1 είναι ακόμα στην καρδιά μου και η Renault η ομάδα μου. Δεν χάσαμε ποτέ τη σχέση μας, καθώς συνεργαζόμασταν με την ακαδημία της σχολής, με αυτήν των karts στην Ισπανία. Πάντα υπήρχε σύνδεσμος. Είχα δώσει στον εαυτό μου ένα 'παράθυρο' έως το 2021 για να αποφασίσω αν θα επιστρέψω, με γνώμονα ότι τότε επρόκειτο να αλλάξουν οι κανονισμοί. Κάτι που μετά τον Covid-19 έχει πάει για το 2022. Καταφέραμε πολλά με τη Renault, στο παρελθόν. Ξέρω την ομάδα, πώς δουλεύει, τη δέσμευση που 'χει κάνει να γίνει καλύτερη. Πάμε να 'χτίσουμε' momentum για το 2022, όταν όλα θα είναι πιο δίκαια, με το financial fair play και τους νέους κανονισμούς που θα κάνουν μεγαλύτερη την ισότητα. Είπα πως ήταν ρομαντική επιλογή η Renault. Πάντα στο τέλος αποφασίζει το κεφάλι, που δίνει και την ισορροπία. Σκέφτηκα τα πάντα πριν πω το 'ναι' στην ομάδα”.

Στην επιστροφή του στις πίστες, θα είναι ένας από τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς. “Ξέρω πως είναι εποχή που επιλέγονται όλο και νεαρότεροι πιλότοι. Στα motosport όμως, το κριτήριο δεν είναι η ημερομηνία γέννησης που αναφέρεται στο διαβατήριο σου, αλλά ο χρόνος που θα κάνεις σε κάθε αγώνα. Οι γρήγοροι θα είναι πάντα γρήγοροι. Ελπίζω ότι δεν έχω χάσει την ταχύτητα μου. Στόχος είναι το τρίτο πρωτάθλημα”.

Αυτό που δεν είπε στη συνέντευξη που έδωσε, ήταν πως στις συζητήσεις που έκανε με τη Renault αναφέρθηκαν πολλάκις στη συνήθεια που έχει να λέει ό,τι σκέφτεται, χωρίς να το φιλτράρει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το 'η McLaren έχει μηχανή για το GP2', όταν 'φορούσε' αυτήν της Honda. Αργότερα χαρακτήρισε 'ντροπή'. Όταν ήταν στη Ferrari, το 2013, όταν τον ρώτησαν σε τηλεοπτική συνέντευξη, τι δώρο θέλει για τα γενέθλια του, είχε απαντήσει 'ένα άλλο αυτοκίνητο'. 

Ο αρχηγός της Renault, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ εξήγησε πως "ο χρόνος που πέρασε μακριά από το τοξικό περιβάλλον της Formula 1, ήταν πολύ σημαντικός για εκείνον. Η τοξικότητα αυτή δεν πρέπει να υποτιμάται. Όσο σκληρά και αν δουλεύεις, όσο σκληρά και αν προσπαθείς ή όσο καλός και αν πιστεύεις πως είσαι, κάποιες φορές είναι αδύνατο να απολαύσεις τα σχετικά αποτελέσματα. Και τελικά 'καίγεσαι'. Οι εξαιρέσεις ίσως να είναι μόνο ο Τότο Γολφ και ο Λιούις Χάμιλτον. Εμείς επικεντρώνουμε στο να μην τον απογοητεύσουμε, σε ό,τι αφορά όσα του υποσχεθήκαμε πως θα γίνουν”. Για την ιστορία, ο Αλόνσο θα πάρει τη θέση του Ντάνιελ Ρικάρντο, ο οποίος θα μετακινηθεί στη McLaren. Όσο για το αν μπορεί να ανταποκριθεί ή το comeback θα γίνει ανεπιτυχές, οι ειδικοί εξηγούν πως η ευφυϊα που διαθέτει ως οδηγός και ο επιθετικός τρόπος που έχει στις πίστες, θα τον βάζουν πάντα στους καλύτερους οδηγούς της ιστορίας του σπορ.

24MEDIA NETWORK