Ο Olivier Panis στο contra.gr
Αυτή την εβδομάδα, ο Olivier Panis συμμετέχει στις δοκιμές εξέλιξης των ομάδων της φόρμουλα 1 που διεξάγονται στην πίστα της Βαρκελώνης.

Αυτή την εβδομάδα, ο
Olivier Panis συμμετέχει στις δοκιμές εξέλιξης των ομάδων της
φόρμουλα 1 που διεξάγονται στην πίστα της Βαρκελώνης. Oμως, αυτό είναι το τελευταίο τεστ για τον Γάλλο που έχοντας πλέον πατήσει τα σαράντα, αποχωρεί οριστικά από την φόρμουλα 1. Στο περιθώριο των δοκιμών αυτών, ο Panis σχολιάσε το πως έχει πλέον η κατάσταση σε ότι αφορά στα ελαστικά.
“Οταν η πίστα στέγνωσε, ήμασταν σε θέση να αρχίσουμε να εξερευνούμε τις δυνατότητες των νέων ελαστικών της Bridgestone. Από την πρώτη μου επαφή, μπορώ να σας πω ότι είναι σταθερά στην απόδοση τους και πως δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα έως ότου έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία. Προφανώς είναι πιο σκληρά από τα ελαστικά που χρησιμοποιούσαμε πέρσι, άρα υπάρχει και λιγότερη πρόσφυση. Αλλά αυτό είναι κάτι που θα αντιμετωπίσουν όλοι αφού πλέον η Bridgestone είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής. Κι αυτό είναι πιστεύω καλό γιατί πλέον όλοι μάχονται επί ίσοις όροις”, δήλωσε ο Γάλλος.
Κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν αλλά και μέχρι να μας αφήσει το 2006, ο Panis μοιράζεται ανάμεσα σε δύο διαφορετικούς θεσμούς αγώνων: την φόρμουλα 1 και το Trophee Andros. Στην F1 έκανε εντατικές δοκιμές εξέλιξης με την Toyota, ενώ στο Andros οδηγεί και πάλι για λογαριασμό της Ιαπωνικής εταιρείας αλλά αυτή τη φορά, ως επίσημος οδηγός. Πρόκειται για ένα Γαλλικό πρωτάθλημα που διεξάγεται σε πίστες από πάγο και χιόνι, με τα αυτοκίνητα να έχουν μόνιμη τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση. Teammate του Panis στο Trophee Andros, είναι ο “Κύριος Καθηγητής”, Alain Prost.
To contra.gr συνάντησε τον Panis και τον ρώτησε για την Toyota, τη μάχη των ελαστικών αλλά και τον Prost.
Εχοντας ζήσει την περιπέτεια της Toyota στην φόρμουλα 1 από την πρώτη ημέρα εμπλοκής της στο σπορ, πως βλέπεις την μέχρι τώρα πρόοδο της;
“Η ομάδα είχε σημειώσει σταθερή βελτίωση και το 2005 ήταν μία εκπληκτική χρονιά. Φέτος τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν ανάλογα. Υπήρχε μία σημαντική αλλαγή, με τη νέα συνεργασία σε ότι αφορούσε στην παροχή των ελαστικών, με τη Bridgestone. Αυτό επέφερε κάποια προβλήματα αλλά νομίζω ότι θα εξελιχθεί σε ατού για το 2007 όπου η Ιαπωνική εταιρεία είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, αφού εμείς θα έχουμε ήδη ένα χρόνο συνεργασίας στο ενεργητικό μας. Πάντως σε σχέση με τις πρώτες ημέρες στο σπορ, νομίζω ότι η σημαντικότερη αλλαγή είναι η σταθερότητα που υπάρχει στην ομάδα”.
Είναι καλύτερα τα ελαστικά της Bridgestone από αυτά της Michelin;
“Δεν θέλω να κάνω απ’ ευθείας σύγκριση γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν άδικο και για τους δύο. Πιστεύω πάντως ότι τα ελαστικά της Ιαπωνικής εταιρείας θα αποδειχθεί ότι ταιριάζουν πολύ στο μονοθέσιο μας”.
Στο Trophee Andros έχεις ως teammate τον Alain Prost. Ποια είναι η γνώμη σου για εκείνον ως άνθρωπο και ως οδηγό;
“Γνωρίζω τον Alain εδώ και πάρα πολλά χρόνια, απ’ όταν έτρεχα για λογαριασμό της ομάδας του στην φόρμουλα 1. Έχουμε πολύ καλή σχέση και είμαι πολύ ευτυχισμένος που τον έχω ως teammate. Είναι κρίμα που πτώχευσε τότε η ομάδα του. Κρίμα για όλους τους Γάλλους. Ήταν καλό αφεντικό τότε. Δεν συμφωνούσαμε πάντα αλλά είχαμε αλληλοσεβασμό και μπορούσε να μας καταλάβει καλύτερα αφού είχε υπάρξει και εκείνος οδηγός. Τώρα έχουν αλλάξει λίγο οι ρόλοι αλλά είμαι και πάλι πολύ χαρούμενος που συνεργαζόμαστε. Ήθελε πολύ κι εκείνος να τρέξω για την ομάδα, προσπάθησε πολύ για αυτό και θέλω να τον ευχαριστήσω. Όσο για τον οδηγό Prost, μπορεί να έχει περάσει τα 50 αλλά είναι ακόμα, όπως ακριβώς τον θυμάστε από την φόρμουλα 1. Επαγγελματίας, παθιασμένος και πολύ γρήγορος. Αλλά αυτό που ξεχωρίζω πάνω του, είναι αυτό το πάθος για τους αγώνες”.
*** Περισσότερα από τον Olivier Panis για την οδήγηση στο χιόνι, το αγωνιστικό του μέλλον αλλά και την φόρμουλα 1, στο επόμενο τεύχος του περιοδικού DRIVE…