ΣΠΟΡ

Ο περίπατος του Loeb

Το 2006 δεν ήταν και η συναρπαστικότερη χρονιά στην ιστορία του WRC. Τουλάχιστον μέχρι λίγο πριν μπούμε στην τελική ευθεία της σεζόν.

default image

Το 2006 δεν ήταν και η συναρπαστικότερη χρονιά στην ιστορία του WRC. Τουλάχιστον μέχρι λίγο πριν μπούμε στην τελική ευθεία της σεζόν. Άλλωστε από την αρχή η σεζόν αναμενόταν φτωχή αφού η Citroen δήλωνε απούσα, οι Peugeot, Mitsubishi και Skoda το ίδιο και ουσιαστικά, υπήρχαν δύο εργοστασιακές ομάδες μόνο στο παιχνίδι: η Ford και η Subaru. Αμφότερες κατάφεραν να εκτεθούν από την Kronos Citroen που αποτελούσε ένα υβρίδιο ανάμεσα σε ιδιωτική και εργοστασιακή ομάδα και ήταν ουσιαστικά το μέσο με το οποίο θα συνέχιζε στο WRC o Sebastien Loeb μέχρι να επιστρέψει η Γαλλική κατασκευάστρια εταιρεία στο σπορ. Με όπλο την Xsara η οποία έχει πιάσει ταβάνι στην εξέλιξη της εδώ και χρόνια, ο Αλσατός παγκόσμιος πρωταθλητής μετέτρεψε και το φετινό πρωτάθλημα σε υγιεινό περίπατο.

Παρότι στα δύο πρώτα ράλι της σεζόν, σε Μόντε Κάρλο και Σουηδία, έμεινε πίσω από τον Marcus Gronholm, στη συνέχεια ήταν καταιγιστικός. Θριάμβευσε σε Μεξικό, Ισπανία, Κορσική, Αργεντινή και Σαρδηνία και χάθηκε στη βαθμολογία. Ακολούθησαν δύο δεύτερες θέσεις σε Ελλάδα και Φινλανδία αλλά και τρεις ακόμα νίκες, σε Γερμανία, Ιαπωνία και Κύπρο. Με τέσσερις αγώνες να απομένουν για το φινάλε της σεζόν, ο Loeb ήταν 35 βαθμούς μπροστά και ήθελε μόλις μία 3η θέση για να ανακηρυχθεί ξανά πρωταθλητής.

Και κάπου εκεί αποφάσισε να δώσει ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα. Έσπασε το χέρι του κάνοντας mountain bike και έδωσε την ευκαιρία στον Gronholm να ελπίζει. Ο Φινλανδός έκανε φέτος ένα νέο ξεκίνημα στην καριέρα του. Η μετά-Peugeot εποχή τον βρήκε σε μία νέα ομάδα, τη Ford. Το ντεμπούτο του ήταν ιδανικό (με την παρθενική του νίκη στο πριγκιπάτο), η συνέχεια εντυπωσιακή (με το 2 στα 2 στα χιόνια της Σουηδίας) αλλά στη συνέχεια υποτάχτηκε και αυτός στην ανωτερότητα του συνδυασμού Loeb-Xsara. Και όλα έμοιαζαν χαμένα μέχρι τον τραυματισμό του Loeb. Τότε όμως, γεννήθηκε και πάλι ελπίδα. Ήθελε τρεις νίκες και μία τρίτη θέση – εφόσον πάντα ο μεγάλος του αντίπαλος έμενε εκτός μάχης όλη τη σεζόν. Ο ψηλός κέρδισε στην Τουρκία και έδειξε ικανός για το θαύμα αλλά κάπου εκεί, οι Γάλλοι ξεκίνησαν τα παιχνίδια ψυχολογίας. Άφησαν να διαρρεύσει στον Τύπο ότι ο Loeb θα επιστρέψει στους δύο τελευταίους αγώνες, στην πλειοψηφία τους οι συντάκτες ψάρωσαν αλλά και ο ίδιος ο Gronholm αγχώθηκε, πίεσε και τελικά έκανε το λάθος στην Αυστραλία που τον άφησε εκτός βάθρου αλλά και εκτός διεκδίκησης του τίτλου. Και φυσικά, ο Loeb δεν επέστρεψε ποτέ και ούτε θα το έκανε άλλωστε…

Πριν δέκα μέρες έκανε δοκιμές με το C4 WRC και πονούσε όταν έκλεινε δεκάλεπτο πίσω από το τιμόνι, άρα δεν θα μπορούσε να βγάλει ολόκληρο αγώνα. Κι ο Gronholm, έχασε το πρωτάθλημα μόνος του… Οι νίκες στους δύο τελευταίους γύρους του 2006, εξασφάλισαν στην Ford το πρωτάθλημα για πρώτη φορά μετά το 1979! Αλλά είναι σαφές ότι τίποτα δεν θα είχε γίνει ο Loeb δεν είχε πάρει τα… βουνά. Άλλος ένας τίτλος λοιπόν για τον αστέρα της Citroen που καλείται από εδώ και πέρα να τα βγάλει πέρα με μία ακόμα μεγάλη πρόκληση. Να πάρει τον τίτλο χωρίς να οδηγεί την Xsara – ένα αυτοκίνητο που ουσιαστικά, αποτελεί πια προέκταση του εαυτού του.

Τι άλλο μας έμεινε από το 2006; Όχι πολλά. Η παταγώδης αποτυχία της Subaru, η έλλειψη ομάδων και οδηγών (μετά τις δύο πρώτες εγκαταλείψεις, η μάχη είχε τελειώσει), οι άδειες κερκίδες στις υπέρ-ειδικές του ΟΑΚΑ.

Πάμε για άλλα λοιπόν, με τη Citroen να επιστρέφει, τη Mitsubishi να τρέχει στην κατηγορία M2 αλλά και τη Skoda να επιστρέφει ως εργοστάσιο. Όσο για την πρεμιέρα, δεν είναι μακριά. Στις 19-21 Ιανουαρίου, τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο Μόντε Κάρλο, στη μάχη ανάδειξης του νέου πρίγκιπα του WRC…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ