Ο σύμβουλος της Red Bull πιστεύει ότι ο κορονοϊός δίνει φτερά στους πιλότους

Ο υπεύθυνος για το πρόγραμμα εξέλιξης οδηγών της Red Bull και σύμβουλος της ομάδας, Χέλμουτ Μάρκο πρότεινε να γίνει καμπ με τη συμμετοχή όλων των οδηγών 'που είναι χρήσιμο να κολλήσουν τώρα κορονοϊό, για να αποκτήσουν ανοσία'. Η απάντηση των αφεντικών δεν ήταν αυτή που περίμενε.

O Xέλμουτ Μάρκο, αγκαλιά με τον Μαξ Φερστάπεν, μετά το τελευταίο Grand Prix της Βραζιλίας, όπου ο Ολλανδός τερμάτισε πρώτος.
O Xέλμουτ Μάρκο, αγκαλιά με τον Μαξ Φερστάπεν, μετά το τελευταίο Grand Prix της Βραζιλίας, όπου ο Ολλανδός τερμάτισε πρώτος. AP PHOTO/NELSON ANTOINE

Ο Χέλμουτ Μάρκο γεννήθηκε το μακρινό 1943, στην Αυστρία. Είναι πρώην 'πιλότος' της Formula 1 (πήρε μέρος σε 10 αγώνες, με πρώτο στη Γερμανία το 1971 και τελευταίο στη Γαλλία το 1972, χωρίς να έχει κάποια διάκριση -ή βαθμό). Από το 2005 απασχολείται ως σύμβουλος στην ομάδα της Red Bull, στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, ενώ έχει πτυχίο και ντοκτορά στη νομική. Είναι και επικεφαλής στο πρόγραμμα εξέλιξης των οδηγών -στην ίδια ομάδα.

Την περασμένη εβδομάδα έγινε τίτλος στα media όλου του κόσμου, όταν αποκαλύφθηκε πως πρότεινε στον Μαξ Φερστάπεν να 'κολλήσει' άμεσα κορονοϊό. Είχε -ας πούμε- εξηγήσει ότι ο Ολλανδός είναι 22 και άρα το ρίσκο να πάθει κάτι σοβαρό είναι πολύ μικρό. Οπότε 'θα ήταν χρήσιμο να 'κολλήσει' τώρα και να το ξεπεράσει, ώστε ο οργανισμός του να αποκτήσει ανοσία, όπως θα προσπαθεί να ρίξει από το θρόνο της F1 τον Λιούις Χάμιλτον'. Όπως είχε αποκαλύψει στην εφημερίδα Kronen Zeitung "μιλήσαμε με τον Μαξ στο τηλέφωνο. Μου είπε πως έχει τρομοκρατηθεί με την ιδέα ότι θα νοσήσει με κορονοϊό. Του είπα πως θα είναι ό,τι καλύτερο, να συμβεί αυτό τώρα".

Αυτήν την εβδομάδα, το πήγε ένα βήμα παραπέρα. Η φανταστική (νοτ) ιδέα που είχε ήταν να προτείνει στα αφεντικά να κάνουν ένα καμπ για τους οδηγούς των ομάδων της Red Bull GmbH Formula One 'ώστε να μολυνθούν από τον κορονοϊό, ενώ η σεζόν είναι σε παύση, ώστε να είναι έτοιμοι -και να έχουν ανοσία-, όταν αρχίσει η σεζόν'. Το τελευταίο δεν έχει διαπιστωθεί πως συμβαίνει -δεν υπάρχει σχετική ενημέρωση από τους επιστήμονες που ερευνούν τα του Covid-19, ώστε να βρουν και τη λύση στο πρόβλημα. Δηλώσεις σαν και αυτές συνήθως έχουν ως συνέπεια την εισαγγελική παρέμβαση.

Σύμφωνα με το project του, θα είναι χρήσιμο να κάνει ένα καμπ για όλους τους οδηγούς και τους νέους οδηγούς. “Είναι δυνατοί νέοι άνδρες, με καλή υγεία. Αυτή είναι η ιδανική στιγμή για να αποκτήσουν τον ιό. Με αυτόν τον τρόπο θα είναι έτοιμοι, για όποτε αρχίσει η δράση”.

Όταν ανακοίνωσε τη σκέψη του στους διοικούντες τη Red Bull, εκείνοι δεν την ενίσχυσαν και έτσι το πλάνο εγκαταλείφθηκε. Όπως είπε ο ίδιος, σε συνέντευξη του στο τηλεοπτικό κανάλι ORF της Αυστρίας “θα το θέσω ως εξής: δεν την καλοδέχτηκαν την ιδέα. Έχουμε τέσσερις οδηγούς στη F1 και οκτώ με 10 νεαρούς. Η ιδέα ήταν να οργανώσουμε ένα καμπ, για να γίνει η ψυχολογική και σωματική 'γέφυρα' ενώ δεν υπάρχουν αγώνες. Το πλάνο δηλαδή, ήταν να διασφαλίσουμε πως οι οδηγοί θα είναι έτοιμοι, όταν αρχίσει η σεζόν. Αν το φετινό πρωτάθλημα μείνει με 15 έως 18 αγώνες, θα είναι πάρα πολύ δύσκολο και ουδείς θα 'χει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση, ενόσω είναι σε εξέλιξη το πρωτάθλημα. Για αυτό σκέφτηκα πως το ιδεώδες είναι να ασχοληθούμε με αυτήν, τώρα”. Θύμισε και πόσα χρήματα θα χάσει η ομάδα. “Αν ακυρωθούν πέντε αγώνες, θα 'χάσουμε' 100.000.000 δολάρια. Ο ιδιοκτήτης έχει υπολογίσει πως γενικά, θα έχουμε 'χασούρα' που θα είναι μεταξύ των 200 και των 300 εκατομμυρίων”.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ