Ο Βαλεντίνο Ρόσι 'έκλεψε' το θάνατο -και ο Ζάρκο γλίτωσε τη φυλακή

Στον 8ο γύρο του αγώνα του MotoGP, στο Red Bull Ring, ο Γιόχαν Ζάρκο φρέναρε, για να μην τον περάσει ο Μορμπιντέλι και λίγο έλειψε να σκοτώσει τον Βαλεντίνο Ρόσι, ενώ απειλήθηκε η ζωή και άλλων δυο αναβατών.

To στιγμιότυπο αυτό δείχνει πραγματικά πόσο κοντά έφτασε ο Βαλεντίνο Ρόσι, στο θάνατο -εξαιτίας της 'ανεύθυνης' συμπεριφοράς του Γιοάν Ζάρκο. Η ποινή του Γάλλου ουδεμία σχέση είχε με τη σοβαρότητα της κατάστασης.
To στιγμιότυπο αυτό δείχνει πραγματικά πόσο κοντά έφτασε ο Βαλεντίνο Ρόσι, στο θάνατο -εξαιτίας της 'ανεύθυνης' συμπεριφοράς του Γιοάν Ζάρκο. Η ποινή του Γάλλου ουδεμία σχέση είχε με τη σοβαρότητα της κατάστασης. BT SPORT (TWITTER)

Oι αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος Moto2 προηγούνται αυτών του MotoGP. Δες λοιπόν, τι έγινε την Κυριακή 16/8, στο Red Bull Ring της Αυστρίας, στον τρίτο γύρο του δεύτερου τη τάξει πρωταθλήματος των μηχανών -ανήμερα της δημοσίευσης της ιστορίας του Μικ Ντούχαν, οδηγού που επέλεξε το πρωτάθλημα από το πόδι του. Ξεκάθαρα δεν θα το πάρω πάνω μου. Απλά το αναφέρω. Ας περάσω στο θέμα μας.

Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Ένεα Μπαστιανίνι έχασε τον έλεγχο της μηχανής, όπως έμπαινε στην Turn 1, με την Kalex να μένει στη μέση της πίστας, ενώ εκείνος σηκώθηκε και απομακρύνθηκε. Αρκετοί οδηγοί κατάφεραν να την αποφύγουν. Όχι όμως, ο Χαφίζ Σιαρίν που έπεσε ακριβώς επάνω στην πεσμένη μηχανή, 'πέταξε', προσγειώθηκε στην πίστα και τα κομμάτια των δυο δίτροχων άρχισαν να 'πετούν' και αυτά προς πάσα κατεύθυνση. Οι σχολιαστές είπαν πως αν ο Σιαρίν είχε δει το ατύχημα, δεν θα πήγαινε αριστερά, αλλά δεξιά και θα απέφευγε το κακό. Κάπου εκεί βγήκε η κόκκινη σημαία. Εκ των τεσσάρων που ενεπλάκησαν, ο Σιαρίν πήγε για αχτινογραφίες -για παν ενδεχόμενο. Το μόνο που είχε ήταν μώλωπας στη λεκάνη. Ο 26χρονος οδηγός από τη Μαλαισία, ομολόγησε πως στάθηκε τυχερός. "Ήταν δυνατή πτώση. Ένιωσα πόνο στα πόδια και στο γοφό, σαν να είχα 'σπάσει' τα άκρα μου. Μετά επιβεβαιώσαμε πως δεν υπάρχουν κατάγματα. Θα προσπαθήσω να επιστρέψω την ερχόμενη εβδομάδα".

Ας πέσει το επόμενο video -μόνο να σε προειδοποιήσω πως είναι εξόχως σοκαριστικό.

Kάποιες ώρες μετά, άρχισε ο αγώνας για το MotoGP, που για κάποιο -πολύ διεστραμμένο- λόγο δεν επιτρέπει τη αναδημοσίευση των επίσημων videos στο YouTube (σαν να τα κάνει για τον εαυτό του και όχι για τους φαν -πόσο μάλλον, ώστε να αποκτήσει περισσότερους φαν). Έδωσε ωστόσο, στους έχοντες την τηλεοπτική μετάδοση τη δυνατότητα να δουν την πτώση, από την κάμερα που ήταν στη μηχανή του Βαλεντίνο Ρόσι.

"Ο Ζάρκο είναι σχεδόν δολοφόνος"

Η μηχανή που πετάει πρώτη είναι η Yamaha του Φράνκο Μορμπιντέλι -που απογειώθηκε με 300 χιλιόμετρα την ώρα. Αν προσέξεις, δεν 'βρίσκει' τον Ιταλό για κάποια εκατοστά. Προηγήθηκε η σύγκρουση του Μορμπιντέλι με την Ducati του Γιόχαν Ζάρκο, στην Τurn 4, στον όγδοο γύρω. Πέραν της ιπτάμενης Yamaha, ο Ρόσι γλίτωσε και από τον Ζάρκο -που είχε φτάσει απελπιστικά κοντά στον 'γιατρό', αλλά και από τη Yamaha του Μάβερικ Βινιάλες -που ήταν μπροστά του. Όταν τελείωσε ο αγώνας, ο Ρόσι εξηγούσε στο Sky Italia (via FoxSports) πως "η μηχανή του Μορμπιντέλι παραλίγο να με σκοτώσει. Ακόμα και αυτή του Ζάρκο πέρασε λίγα μέτρα από εμένα. Ήταν μια πολύ επικίνδυνη στιγμή".

Κάτσε λίγο, γιατί δεν σου είπα το καλύτερο. Ο 41χρονος επέστρεψε στον αγώνα και τερμάτισε πέμπτος. "Πήρα το μεγαλύτερο ρίσκο της ζωής μου" δήλωσε, με υπερηφάνεια. "Είδα μια σκιά, νόμισα πως ήταν από ελικόπτερο -κάτι που συμβαίνει κάποιες φορές σε αγώνες. Αντ' αυτού ήταν δυο 'σφαίρες' -βλέπετε, οι μηχανές μας σε αυτές τις ταχύτητες, είναι σφαίρες. Ο άγιος των μοτοσυκλετιστών έκανε πολύ καλή δουλειά σήμερα.

"Διαγωνιζόμαστε σε ένα πολύ επικίνδυνο σπορ και πρέπει να σέβεσαι αυτούς που τρέχουν μαζί σου. Ο Ζάρκο δεν είναι νέος σε αυτές τις καταστάσεις. Αυτό που έγινε ήταν ξεκάθαρο: προσπέρασε τον Μορμπιντέλι στην ευθεία και μετά δεν ήθελε να τον περάσει ο Φράνκο και για αυτό φρέναρε μπροστά του. Με 300 χιλιόμετρα την ώρα ο Μορμπιντέλι δεν μπορούσε να κάνει κάτι".

Ο Μορμπιντέλι ήταν πιο αγριεμένος στις δηλώσεις του. Είπε πως "ο Ζάρκο είναι σχεδόν δολοφόνος. Το να φρενάρεις, όπως το έκανε αυτός, στα 300 χιλιόμετρα σημαίνει ότι έχεις ελάχιστη αγάπη για τον εαυτό σου και για όσους τρέχουν στον ίδιο αγώνα με εσένα. Ελπίζω να μάθει από αυτό που έκανε. Ήταν κάτι πολύ επικίνδυνο για εκείνον, εμένα, τον Ρόσι και τον Βινιάλες".

Με τις τοποθετήσεις των Μορμπιντέλι και Ρόσι συντάχθηκε και ο Αλέιξ Εσπαργκαρό, ο οποίος ήταν πίσω από τον 'γιατρό' και είδε ακριβώς τι έγινε. "Σήμερα θα μπορούσε να είναι η χειρότερη μέρα για τα MotoGP. Όταν συμβαίνουν τέτοια πράγματα, είναι πάντα ο Ζάρκο στη μέση. Πάντα ξεπερνά τα όρια και αναρωτιέμαι για το λόγο που το κάνει. Δεν μπορείς να συμπεριφέρεσαι έτσι στα MotoGP. Είναι ούτως ή άλλως δύσκολο να κοντρολάρεις τη μηχανή, με αυτές τις ταχύτητες, τον αέρα και τα αεροδυναμικά φτερά. Πρέπει να μιλήσουμε με τους υπεύθυνους για την ασφάλεια. Σε τέτοια συμβάντα, πρέπει να είσαι προσεκτικός, θεωρώντας δεδομένο πως ο Ζάρκο δεν θα είναι. Κάποιοι αναβάτες σκέφτονται μόνο τον εαυτό τους, ενώ καλούμαστε να σκεφτόμαστε και τους άλλους. Αναρωτιέμαι γιατί δεν μπορούσε να περιμένει έναν ακόμα γύρο. Δεν πάλευε για τη νίκη. Και δεν ήταν ο τελευταίος γύρος".

"Δεν έκανα κάτι λάθος"

Ο Ζάρκο δήλωσε πως δεν ξέρει τι προκάλεσε το ατύχημα. Δήλωσε και βέβαιος ότι δεν έφταιγε εκείνος. "Νιώθω πως η μηχανή του Μορμπιντέλι με έσπρωξε. Μπορούσα να τον προσπεράσω στην ευθεία, ήμουν ήδη μπροστά και όταν πάτησα φρένο, έκανα ελιγμό προς τα δεξιά και τότε 'βρήκαμε'. Δεν έκανα μανούβρα επί τούτου, όπως είπα στους Φράνκο και Βαλεντίνο. Ήταν τρομακτικό να βλέπεις δυο μηχανές να καταστρέφονται".

O Αντρέα Ντοβιτσιόζο (Ducati) τερμάτισε πρώτος, ο Χοάν Μιρ (Suzuki) ήταν δεύτερος και ο Τζακ Μίλερ (Ducati) τρίτος, με τον ρούκι Μπραντ Μπίντερ (KTM) να τερματίζει τέταρτος και τον Ρόσι να συμπληρώνει την πρώτη πεντάδα. Στη βαθμολογία των οδηγών πρώτος είναι ο Φάμπιο Κουαρταράρο (Υamaha) με 67 πόντους και ακολουθούν οι Ντοβιτσιόζο (56), Βινιάλες (48), Μπίντερ (41), Ρόσι (38), Νακαγκάμι (37), Μίλερ (36), Μπορμπιντέλι (31), Μιρ (31) και Ζάρκο (28).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK