Όσο και αν επιμένεις ο Μπινότο δεν δέχεται πως η Ferrari είναι σε κρίση

Για δυο διαδοχικούς αγώνες, τα αυτοκίνητα της Ferrari δεν έχουν πάρει έστω έναν πόντο. Παρ' όλα αυτά, ο team principal της Scuderia, Ματία Μπινότο επιμένει πως δεν περνά κρίση η ομάδα. Καταλαβαίνει την απογοήτευση των φαν και ζητά συγγνώμη, αλλά δεν μπορεί να κάνει κάτι.

O Ματία Μπινότο, στην Κίνα, τον Απρίλιο του 2019, όταν η Ferrari είχε ως κύριο πρόβλημα τα στρατηγικά λάθη. Φέτος, δεν 'έχει' αυτοκίνητα.
O Ματία Μπινότο, στην Κίνα, τον Απρίλιο του 2019, όταν η Ferrari είχε ως κύριο πρόβλημα τα στρατηγικά λάθη. Φέτος, δεν 'έχει' αυτοκίνητα. AP PHOTO/ANDY WONG

Την τελευταία φορά που ρώτησαν τον Ματία Μπινότο για τις συνεχόμενες αποτυχίες της Ferrari να δει προκοπή (το βάθρο έμοιαζε πιο μακρινός στόχος από ό,τι είναι αυτός που 'χουμε όλοι να γίνουμε εκατομμυριούχοι, μέσω λοταρίας), ήταν στο Spa. Όταν οι Σεμπάστιαν Φέτελ και Σαρλ Λεκλέρ δεν είχαν καταφέρει να πάρουν πόντους (o Γερμανός ήταν 13ος και ο Μονεγάσκος 14ος), με τα αυτοκίνητα τους να μην έχουν ρυθμό -αρχή, μέση και τέλος. Ο team principal της Scuderia είχε ξεκαθαρίσει πως η ομάδα δεν είναι σε κρίση. Kαι θέλω να θυμάσαι πως έχει την απόλυτη στήριξη του ιδιοκτήτη.

Είχε πει στο Sky Italia πως “είναι λάθος να χρησιμοποιήσουμε αυτήν τη λέξη. Σίγουρα πρόκειται για κακό αποτέλεσμα, μέσα σε μια δύσκολη σεζόν που ζούμε γενικά. Αλλά ξέραμε τι μας περιμένει, από τα τεστ που είχαμε κάνει το χειμώνα. Μετά αποφασίσαμε να 'παγώσουμε' τις ανανεώσεις στα μονοθέσια, έχοντας καταλήξει πως είναι αδύνατο να εξελίξουμε τα αυτοκίνητα”. Είχε εξηγήσει πως όλοι έχουν μερίδιο ευθύνης και εκείνος, ως επικεφαλής είχε το μεγαλύτερο. “Είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα, που είναι εν μέσω τρικυμίας. Παραμένουμε ενωμένοι” είχε ειδοποιήσει, δηλώνοντας βέβαιος πως η οργή θα γίνει αντίδραση και αποφασιστικότητα.

Έναν αγώνα αργότερα, στην 'έδρα' της Ferrari (Μόντσα) τα SF1000 δεν τερμάτισαν καν. Ο Λεκλέρ τράκαρε και ο Φέτελ 'έμεινε'. Oι δημοσιογράφοι έκριναν πως είχε ένα νόημα να ρωτήσουν τον Μπινότο μην τυχόν ήθελε να κάνει διορθωτική δήλωση, με τη Scuderia να είναι πια στην έκτη θέση του πρωταθλήματος των κατασκευαστών της Formula 1, πίσω από τη Renault και με μόλις +17 πόντους από την Alpha Tauri.

Δεν πίστευα πως είμαστε σε κρίση την τελευταία φορά που με ρωτήσατε και επιβεβαιώνω ότι αυτό ισχύει και τώρα. Μπορώ να συμπεράνω σήμερα πως ολοκληρώσαμε άσχημα έναν δύσκολο αγώνα, ειδικά από τη στιγμή που υπήρχαν θέματα αξιοπιστίας του αυτοκινήτου, σαν και αυτό που αντιμετώπισε ο Σεμπ. Ήταν το χειρότερο τέλος σε ένα δύσκολο σαββατοκύριακο. Ξέραμε πως το Spa και η Μόντσα θα είναι πολύ δύσκολοι αγώνες για εμάς, ότι θα είναι οι χειρότεροι. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο επόμενος (η Ferrari συμπληρώνει τους 1000 αγώνες στη Formula 1) θα είναι λίγο καλύτερος. Γενικά ωστόσο, θα πω ότι η απόδοση του αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι αυτή που θα θέλαμε. Το σημαντικότερο όμως, είναι να κοιτάξουμε μπροστά και να εκλάβουμε όσα έχουμε ζήσει ως μαθήματα, για το μέλλον, ώστε η ομάδα να γίνει πιο δυνατή”.

Ομολόγησε πως θα ήθελες να 'χεις το mentalité του Ιταλού -να έχεις την πολυτέλεια να βλέπεις κάτι θετικό, εκεί όπου όλα πηγαίνουν σκατά- πριν σου πω ότι σε μια απόπειρα να του εξηγήσουν πως εκείνος έχει τον τρόπο του να αντιμετωπίζει την πραγματικότητα, αλλά την ίδια ώρα οι φαν της Ferrari δεν μπορούν παρά να είναι απογοητευμένοι. Σχολίασε ότι "καταλαβαίνουμε πώς νιώθουν οι φίλαθλοι μας. Και λυπούμαστε. Νιώθουμε άσχημα για εκείνους. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι το αυτοκίνητο έχασε δύναμη, κάτι που συνέβη με όλους τους κατασκευαστές κινητήρων. Σε εμάς συνέβη περισσότερο από τους άλλους. Πέρυσι οι κινητήρες μας κάλυπταν τα όρια της μηχανής. Αυτή τη χρονιά δεν ισχύει αυτό. Τα όρια της μηχανής αναπτύσσονται και πρέπει να βελτιωθούμε σε αυτό”.

Από το Channel 4 τον ρώτησαν και για την απόρρητη συμφωνία που έκανε η Ferrari με τη FIA, μετά τις καταγγελίες (των άλλων ομάδων) για παρανομίες στα περυσινά αυτοκίνητα, στον κινητήρα και την power unit. Που φέτος δεν υπάρχουν εξ ου και η απώλεια σε δύναμη.

“Eιλικρινά πιστεύω πως ακούγονται πολλές μ... Πολλές φήμες που δεν θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν, γιατί οφείλουμε να μείνουμε συγκεντρωμένοι σε αυτό που κάνουμε. Στο συμβιβασμό αναφέρεται πως δεν έγινε ποτέ παράβαση κανονισμών”. Η συμφωνία δεν δημοσιεύτηκε ποτέ, γιατί δεν το επέτρεψε η Scuderia. Και σύμφωνα με τον Μπινότο, το ΟΚ δεν δόθηκε γιατί “αφορούσε στοιχεία που είναι πνευματικής ιδιοκτησίας της Ferrari -και ήταν συνεπή με τις οδηγίες της FIA”.

Και πότε με το καλό βλέπει πως η ιταλική ομάδα θα εμφανίσει, ξανά ανταγωνιστικά αυτοκίνητα; “Το 2020 είναι η καλύτερη ευκαιρία που έχουμε, γιατί θα υπάρχει μεγάλη οικονομική πρόκληση με το budget cap που θα καθιερωθεί -και δεν θα είναι μόνο τεχνολογικής φύσεως. Η επόμενη χρονιά είναι επίσης, σημαντική για εμάς -δεν θα πω ότι θα διεκδικήσουμε νίκες. Καλώς εχόντων των πραγμάτων, μπορούμε και να βελτιώσουμε την υπάρχουσα κατάσταση”. Πες μου. Δεν τον θες για φίλο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ