Παγκόσμια πρωταθλήτρια η Renault

Η Renault κατέκτησε την πρώτη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών, αφού ο Fernando Alonso τερμάτισε πρώτος στο grand prix της Κίνας και έδωσε τους απαραίτητους βαθμούς στους Γάλλους. Στη δεύτερη θέση ο Kimi Raikkonen με McLaren και τρίτος ο Ralf Schumacher με Toyota

Παγκόσμια πρωταθλήτρια η Renault
Ο φετινός παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso κυριάρχησε στο grand prix της Κίνας, με αποτέλεσμα η Renault να εξασφαλίσει τον τίτλο των κατασκευαστών. Ο Kimi Raikkonen "σκαρφάλωσε" μέχρι τη δεύτερη θέση, ενώ ο Ralf Schumacher ήρθε τρίτος. Οπως στην Ιαπωνία, ο Juan Pablo Montoya (εγκατέλειψε) ήταν ο μοιραίος πιλότος της McLaren, ο οποίος έκρινε εν πολλοίς την έκβαση της κόντρας με την Renault.
Τα αποτελέσματα

1. F. Alonso Renault 1:39:53.618
2. K. Raikkonen McLaren + 4.000
3. R. Schumacher Toyota + 25.003
4. G. Fisichella Renault + 26.001
5. C. Klien Red Bull + 31.008
6. F. Massa Sauber + 36.004
7. M. Webber Williams + 36.008
8. J. Button BAR + 41.002
9. D. Coulthard Red Bull + 44.002
10. J. Villeneuve Sauber + 59.009
11. T. Monteiro Jordan + 1:24.006
12. R. Barrichello Ferrari + 1:32.008
13. A. Pizzonia Williams + 1 γύρος
14. R. Doornbos Minardi + 1 γύρος
15. J. Trulli Toyota + 1 γύρος
16. C. Albers Minardi + 5 γύρος














Εγκατέλειψαν
17. T. Sato BAR + 22 γύροι
18. N. Karthikeyan Jordan + 28 γύροι
19. J. P. Montoya McLaren + 32 γύροι
20. M. Schumacher Ferrari + 34 γύροι



Η εκκίνηση ήταν ενδεικτική του τι θα ακολουθούσε. Ο Alonso, έχοντας την pole position, όρμηξε μπροστά, ενώ ο Fisichella, από τη δεύτερη θέση, έστρεψε αριστερά, κλείνοντας τον τρίτο Raikkonen. Πιο πίσω ο Montoya δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Ετσι κύλησε και ο αγώνας των πρωτοπόρων, με τον Ισπανό να κάνει τον έναν γρηγορότερο γύρο πίσω από τον άλλον και τον Ιταλό να εμποδίζει τις McLaren. Όχι με κόπο, όμως, αφού ήταν φορτωμένες με καύσιμα και δεν ήταν σε κατάσταση για επίθεση.

Στον 18ο γύρο, ένα θραύσμα που βρέθηκε στην πίστα έκανε ζημιά στον Montoya, με αποτέλεσμα ο Κολομβιανός να μπει στα πιτς για να αλλάξει ελαστικό, ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στην πίστα. Ο Montoya επέστρεψε μετά από ένα γύρο στα πιτς για ανεφοδιασμό, ενώ το ίδιο συνέβη και με τους υπόλοιπους πιλότους.

Ο Barrichello επωφελήθηκε και ανέβηκε τέταρτος, ενώ ο Ralf Schumacher και ο Webber πέμπτος και έκτος αντίστοιχα. Ο Button και ο Coulthard έκαναν το πιτ στοπ πριν την είσοδο τουαυτοκινήτου ασφαλείας, με αποτέλεσμα να χάσουν θέσεις. Ο Michael Schumacher, με την εφεδρική Ferrari, αποχώρησε από τον αγώνα στον 23ο γύρο, καθώς τα κρύα ελαστικά και τα κρύα φρένα δεν τον βοηθούσαν να τη συγκρατήσει και βγαίνοντας σε μία στροφή εκτός πίστας, παρέμεινε εκεί.

*** Το grand prix άρχισε πριν… ανάψουν τα φώτα, αφού ο Christijan Albers (Minardi) τράκαρε με τον προπορευόμενο και κινούμενο αργά Michael Schumacher (Ferrari), κατά την πορεία τους στο grind. Αμφότεροι άρχισαν από τα πιτς.

*** Χαρακτηριστικές ήταν οι οδηγίες των υπευθύνων της BAR προς τον Sato στην εκκίνηση. "Αριστερά, αριστερά, δεξία", ακουγόταν από την ενδοεπικοινωνία, προφανώς για να κατευθύνουν τον Ιάπωνα, ώστε να μην καταστρέψει πάλι την κούρσα του, αλλά και κανενός άλλου οδηγού (όπως στο παρελθόν, πρόσφατο και μη).

*** Το αυτοκίνητο ασφαλείας παρμένει στην πίστα για 16 γύρους, πράγμα που δείχνει την ολιγωρία των ανθρώπων της πίστας να την καθαρίσουν από τα θραύσματα, που δεν ήταν και πολλά.

*** Ο Fisichella τιμωρήθηκε με ποινή για την ενέργειά του να εμποδίσει τα διερχόμενα μονοθέσια κατά την έξοδό του από το δεύτερο πιτ στοπ.

*** Ο Alonso ήταν τόσο χαρούμενος, που μόλις τερμάτισε άφησε το μονοθέσιό του στα πιτς, ξεχνώντας αναμμένο τον κινητήρα που πήρε φωτιά.

Εν τω μεταξύ, ο αγώνας άρχισε και πάλι, ο Montoya ήταν πια 13ος, με τις ελπίδες της McLaren για τον τίτλο να εκμηδενίζονται. Μάλιστα, ο Κολομβιανός μπήκε στον επόμενο γύρο στα πιτς, με το μονοθέσιό του να δείχνει αρκετά καταπονημένο για να συνεχίσει. Λίγο αργότερα, ήταν η σειρά του Karthikeyan να εγκαταλείψει, όταν, με πλήρη ταχύτητα, έχασε τον έλεγχο και έπεσε πάνω στα προστατευτικά, αλλά βγήκε από το αμάξι σώος, με το αυτοκίνητο ασφαλείας να βγαίνει και πάλι στην πίστα της Σανγκάης.

Ο Alonso μπήκε στα πιτς, με τον Fisichella να… κρατάει τους υπόλοιπους, μέχρι να επανέλθει ο ομόσταυλός του στη γαλλική ομάδα. Εν τούτοις, δεν τα κατάφερε με τον Raikkonen, αφού ο Φινλανδός προσπέρασε και πίεζε, πλέον, για τη νίκη και το… θαύμα, αφού η διαφορά που τον χώρισε με τον Alonso ήταν μεγάλη (συν το ένα πιτ στοπ). Ανάμεσα στους δύο οδηγούς, οι Ralf Schumacher, Massa και Klien, με ένα πιτ στοπ λιγότερο.

Ο πιλότος της McLaren κατάφερε να περάσει τους τρεις από τους τέσσεριςοδηγούς που βρέθηκαν μπροστά του και όχι αυτόν που τον ενδιέφερε. Ο Alonso απλώς διατηρούσε το μονοθέσιό του στην πίστα, χωρίς να τρέχει, χωρίς να πιέζει, χωρίς να ρισκάρει. Η Renault στέφθηκε πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές, για πρώτη φορά στην ιστορία της ως αυτόνομη ομάδα, ενώ ο νεαρότερος παγκόσμιος πρωταθλητής πήρε την έβδομη φετινή του νίκη.


Το hall-of-fame των κατασκευαστών

Τελική κατάταξη (Οδηγοί)

1. F. Alonso (Renault) 133
2. K. Raikkonen (McLaren) 112
3. M. Schumacher (Ferrari) 62
4. J. P. Montoya (McLaren) 60
5. G. Fisichella (Renault) 58
6. R. Schumacher (Toyota) 45
7. J. Trulli (Toyota) 43
8. R. Barrichello (Ferrari) 38
9. J. Button (BAR) 37
10. M. Webber (Williams) 36
11. N. Heidfeld (Williams) 28
12. D. Coulthard (Red Bull) 24
13. F. Massa (Sauber) 11
14. J. Villeneuve (Sauber) 9
= C. Klien (Red Bull) 9
16. T. Monteiro (Jordan) 7
17. A. Wurz (McLaren) 6
18. N. Karthikeyan (Jordan) 5
19. P. de la Rosa (McLaren) 4
= C. Albers (Minardi) 4
21. P. Friesacher (Minardi) 3
22. A. Pizzonia (Williams) 2
23. T. Sato (BAR) 1
= V. Liuzzi (Red Bull) 1
- R. Doornbos (Minardi) 0























Τελική κατάταξη (Κατασκευαστές)

1. Renault 191
2. McLaren 182
3. Ferrari 100
4. Toyota 88
5. Williams 66
6. BAR 38
7. Red Bull 34
8. Sauber 20
9. Jordan 12
10. Minardi 7









Επόμενο ραντεβού στις 8 Μαρτίου του 2006 για την έναρξη της νέας χρονιάς, πιθανότατα (θα αποφασιστεί προσεχώς), στην πίστα του Μπαχρέιν.

2005 Renault
2004 Ferrari
2003 Ferrari
2002 Ferrari
2001 Ferrari
2000 Ferrari
1999 Ferrari
1998 McLaren Mercedes
1997 Williams Renault
1996 Williams Renault
1995 Benetton Renault
1994 Williams Renault
1993 Williams Renault
1992 Williams Renault
1991 McLaren Honda
1990 McLaren Honda
1989 McLaren Honda
1988 McLaren Honda
1987 Williams Honda
1986 Williams Honda
1985 McLaren Porsche
1984 McLaren Porsche
1983 Ferrari
1982 Ferrari
1981 Williams Ford
1980 Williams Ford
1979 Ferrari
1978 Lotus Ford
1977 Ferrari
1976 Ferrari
1975 Ferrari
1974 McLaren Ford
1973 Lotus Ford
1972 Lotus Ford
1971 Tyrrell Ford
1970 Lotus Ford
1969 Matra
1968 Lotus Ford
1967 Brabham Repco
1966 Brabham Repco
1965 Climax
1964 Ferrari
1963 Lotus Climax
1962 BRM
1961 Ferrari
1960 Cooper Climax
1959 Cooper Climax
1958 Vanwall














































24MEDIA NETWORK