Πώς ένας τενίστας σερβίρει με 200χλμ/ώρα μετά από 4 ώρες αγώνα

Ο trainer και fitness editor Βαγγέλης Πολυμερόπουλος εξηγεί στο Contra.gr τόσο τη δουλειά στο πνευματικό κομμάτι ενός τενίστα, όσο και τη σωματική άσκηση που επιβάλλεται ώστε να μπορεί να αγωνίζεται στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του σε παιχνίδια των 5 σετ. Ποια είναι τα τρία προγράμματα ασκήσεων που δουλεύουν οι κορυφαίοι τενίστες.

Πώς ένας τενίστας σερβίρει με 200χλμ/ώρα μετά από 4 ώρες αγώνα

Ζούμε πλέον μια παράλογη πραγματικότητα η οποία αποφέρει πολλά περισσότερα από αυτά που θα έπρεπε να λάβουμε. Για να μην παρεξηγηθώ, αυτό που εννοώ είναι ότι σε μια χώρα με μηδαμινές αθλητικές υποδομές, χωρίς γήπεδα, χωρίς πάρκα, χωρίς σοβαρή οργάνωση σε όλα τα επίπεδα, από σχολικό αθλητισμό μέχρι επαγγελματικό πρωταθλητισμό, έχουμε την τεράστια τύχη και φυσικά χαρά να ζούμε την εποχή του Αντεντοκούνμπο, του Πετρούνια, της Κορακάκη, της Σάκκαρη και φυσικά του τρομερού Τσιτσιπά. Κορυφαίοι αθλητές στο κόσμο είναι Έλληνες.

Ο Στέφανος Τσιτσιπάς έβαλε το τένις στην ζωή μας μετά από πολλά χρόνια και έκανε χιλιάδες Έλληνες να ξενυχτάνε προκειμένου να δουν αγώνα στο Australian Open. Οι στιγμές που μας προσφέρει αυτός ο φοβερός αθλητής είναι μοναδικές. Ο κόσμος βλέπει ένα 20χρονο παιδί να τα δίνει όλα μέσα στο γήπεδο και το πανηγυρίζει με την καρδιά του. Αυτό που βλέπουμε μέσα στο γήπεδο είναι το αποτέλεσμα ετών με θυσίες, σκληρή προπόνηση και μοναχική ζωή.

Την ώρα που εσύ κάθεσαι στο καναπέ σου και βλέπεις αγώνες Champions League ή περνάς ξεκούραστες στιγμές με την οικογένεια σου, ο Τσιτσιπάς μπορεί να μπαίνει από αεροπλάνο σε αεροπλάνο ώστε να πάει στην άλλη άκρη του κόσμου για να παίξει σε ένα τουρνουά. Αυτό δεν το κάνει μια φορά, αλλά συνέχεια, για δεκαετίες.

Η ζωή του τενίστα είναι πολύ μοναχική και φυσικά όσο ταλέντο και να έχεις κανείς δεν σου εγγυάται την επιτυχία. Στο επίπεδο που παίζει ο Στέφανος Τσιτσιπάς είναι τόσο μεγάλος ο ανταγωνισμός που ένας τραυματισμός, 2-3 κακά αποτελέσματα μπορεί να σε ρίξουν στα τάρταρα. Πρέπει να κλείνεις μάτια και αυτιά σε κρεπάλες, ξενύχτια, και κακή ζωή. Αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία σε όσους βρίσκονται για χρόνια στην κορυφή.

Το τένις είναι ένα ατομικό άθλημα το οποίο δεν έχει χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι μέσα στο γήπεδο είσαι εσύ και η ρακέτα σου. Δεν έχεις κανέναν να καλύψει κάποιο λάθος η αδυναμία σου. Πρέπει το μυαλό σου να σκέφτεται μόνο τον αγώνα. Κάθε φάση είναι ξεχωριστή και το πιο σημαντικό είναι ότι όσο μπροστά και να βρίσκεσαι στο σκορ, ποτέ δεν θεωρείται σίγουρη η νίκη παρά μόνο όταν πάρεις το match ball. Έχουν γίνει πολλές κηδείες σε αγώνες που ο αθλητής νικούσε 2-0 σετ με match ball και στο τέλος έχει χάσει 3-2. Σοφή η κουβέντα που μου είχε πει προπονητής μου στο βόλεϊι. "Να ξέρεις ότι άθλημα το οποίο δεν έχει χρόνο είναι πολύ... άτιμο". (Ο προπονητής δεν χρησιμοποίησε τη λέξη 'άτιμο', αλλά μια πιο βαριά. Το νόημα δεν αλλάζει)

Ένα άλλο κομμάτι στην ζωή του τενίστα είναι η προπόνηση του. Εκεί πρέπει να τελειοποιήσει την τεχνική του με άπειρες επαναλήψεις, να βελτιώνει τη φυσική κατάσταση του κατάσταση αλλά και να κρατάει το μυαλό του πάντα σε εγρήγορση. Ο προπονητής πρέπει να τον εκπαιδεύει πως να βλέπει και να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες του αντιπάλου. Αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου εύκολο και θέλει πολλά χρόνια εξάσκησης και εμπειρίας.

Ο γυμναστής πρέπει να φτιάξει ένα αθλητή που να έχει τεράστια αντοχή στην μέγιστη προσπάθεια ώστε πχ. μετά από 4 ώρες αγώνα να μπορεί να κάνει σερβίς 200χλμ, πρέπει να τον κάνει γρήγορο και φυσικά εκρηκτικό

Για να γίνουν όλα αυτά, χρειάζονται 6-8 ώρες προπόνησης κάθε μέρα. Αν σε αυτή την εξίσωση προσθέσεις και τα πολλά ταξίδια, καταλαβαίνεις πόσο focused πρέπει να είναι το μυαλό και πόση εκπαίδευση χρειάζεται ο χαρακτήρας ενός αθλητή ώστε να αντέχει όλη αυτή την πίεση.

Παρακάτω σου δείχνουμε 3 προγράμματα που κάνουν οι αθλητές του τένις. Δοκίμασε να τις βάλεις στο πρόγραμμα σου για να αποκτήσεις έκρηξη και δύναμη.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1: FOOT WORK

Τα πόδια ενός τενίστα πρέπει να είναι γρήγορα και εκρηκτικά.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2: ΚΟΡΜΟΣ

Όλη η δύναμη των χτυπημάτων βγαίνει από τον κορμό του αθλητή.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 3: MEDICINE BALL

Κινήσεις με βάρος για να δυναμώνουν τα χτυπήματα.

Από τον Βαγγέλη Πολυμερόπουλο, trainer και fitness editor. Μπορείτε να βρείτε στο Instagram στο @vpolimero.

(κεντρική φωτογραφία: AP Photos)

24MEDIA NETWORK