Τι δουλειά έχει το πράσινο χρώμα στη Ferrari

Μια πράσινη κηλίδα που χαλά την κόκκινη αρμονία της SF21. Στο τέλος βέβαια το αποτέλεσμα θα μετρήσει.

Η SF21 διαφοροποιείται χρωματικά από την προκάτοχό της
Η SF21 διαφοροποιείται χρωματικά από την προκάτοχό της FERRARI.COM

Ως η τελευταία του χορού, η Ferrari έκλεισε την περασμένη Τετάρτη (10/3) τον κύκλο των παρουσιάσεων των δέκα μονοθεσίων της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2021. Μόλις 16 ημέρες πριν από την έναρξη των επίσημων διαδικασιών στο grand prix του Μπαχρέιν, κατά το τελευταίο ΠΣΚ του Μαρτίου (26-28), η ηγετική ομάδα της Scuderia προχώρησε στα (διαδικτυακά ως είθισται πια) αποκαλυπτήρια της SF21. Του υπ’ αριθμόν 67ου κατά σειρά μοντέλου που 'γεννήθηκε' στο Μαρανέλο, με τον ιταλικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας να προδοκά μια αποδοτικότερη, σ’ όλες τις πτυχές της, πορεία απ' αυτήν που είχε η SF1000, της οποίας αποτελεί αναπόφευκτη συνέχεια, αφού η χρονιά οριζόντιων μεταβολών είναι το 2022. Μην ξεχνάμε ότι η περυσινή 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών ήταν η χαμηλότερη της Ferrari από το 1980, αφήνοντάς την για 12η σερί χρονιά μακριά από την κορυφή!

Εκ πρώτης η SF21 μοιάζει με μια ελάχιστα πιο σκούρα εκδοχή της προηγούμενης. Με μια προσεκτική ματιά όμως παρατηρεί κανείς τη διαφοροποίηση στο χρωματισμό. Διότι το μονοθέσιο που θα οδηγούν ο Μονεγάσκος Σαρλ Λεκλέρ και ο Ισπανός Κάρλος Σάινθ, ένα δίδυμο μέσου όρου ηλικίας 25 ετών, συνδυάζει από τη μία το μπορντό της πρώτης-πρώτης αγωνιστικής Ferrari (125 S), απόχρωση που είχε χρησιμοποιηθεί τιμητικά για το 1000ο grand prix της στο Μουτζέλο, και από την άλλη το πιο παραδοσιακό κόκκινο, που έχει υιοθετηθεί ως βασικό τα τελευταία χρόνια. "Αυτή η χρονιά παρουσιάζει πολλές προκλήσεις και μέσω αυτής της διχρωμίας ξεκινάμε από το παρελθόν για να κατευθυνθούμε στο μέλλον", σημείωσε ο ιθύνων νους Ματία Μπινότο. Κι όποιος πείστηκε, πείστηκε.

Αλήθεια είναι πως το καλαίσθητο αυτό οπτικό τρικ ήταν μια έμπνευση του σχεδιαστικού που άρεσε και αντιμετωπίστηκε με ενθουσιασμό από τους τιφόζι της ιταλικής ομάδας. Εν αντιθέσει με τη δυσαρέσκεια, σχεδόν αποστροφή, που προξένησε σε μια υπολογίσιμη μερίδα αυτών η πράσινη, αναπάντεχη, πινελιά, σε μικρότερη επιφάνεια από της Aston Martin, στο υπερηψωμένο σημείο του κινητήρα, ακριβώς πίσω από το cockpit του οδηγού. Το ζουμ σ' αυτήν την περίσταση βοηθάει.

Τι δουλειά έχει το πράσινο χρώμα στη Ferrari

Από τύχη η πιτσιλιά δεν μπήκε εκεί. Πρόκειται για το σήμα κατατεθέν του βασικού σπόνσορα της Scuderia, της Mission Winnow, σε μια διαφορετική, πολύ πιο έντονη, βερσιόν συγκριτικά τουλάχιστον με τις προηγούμενες. Αν και το λογότυπο της θυγατρικής υπηρεσίας που το 2018 δημιουργήθηκε -τεχνηέντως- από την Philip Morris για την προώθηση και ανταλλαγή 'καινοτόμων ιδεών', όπως διαφημίζει, και όχι των διάφορων καπνικών προϊόντων της μαμάς εταιρίας, είναι μαύρο και θα ταίριαζε υπέροχα, αποφασίστηκε εφέτος να έρθει σε μια τέτοια μορφή που θα δημιουργεί το απόλυτο κοντράστ πάνω στον υπόλοιπο καμβά.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η επιλογή αυτή παραπέμπει στο πράσινο της ιταλικής σημαίας, που παρέα με το κόκκινο του σασί και το λευκό της αναδιαμορφωμένης αρίθμησης αλληλοσυμπληρώνονται. Το επικαλέστηκαν αρκετοί ως ερμηνεία για το σχεδιαστικό εγχείρημα. Είτε έτσι είτε αλλιώς, δεν είναι ψέμα ότι πάνω στο συγκεκριμένο φόντο 'κλωτσάει' πολύ. Μοιάζει ξένο στοιχείο, ανένταχτο και μάλλον δεν πετυχαίνει το σκοπό της μεταφοράς του μηνύματος που θέλει να στείλει. Κάπου σκαλώνει.

Δεν αποκλείεται βέβαια να ήταν και χειρότερα τα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, φυσικά, το αισθητικό κομμάτι ακολουθεί το αγωνιστικό και θα μείνει στη σκιά του, αν στην πίστα η SF21 εμφανιστεί σ' ένα επίπεδο που δεν αμαυρώνει την ιστορία που κουβαλά στη ράχη του το περήφανο 'καλπάζον άτι' του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το μονοθέσιο του 2020 αντιμετώπισε άλυτα προβλήματα ταχύτητας καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και σχεδόν ψυχορραγούσε στις ευθείες. Εφέτος η μονάδα ισχύος είναι ολόφρεσκη και ταυτόχρονα έγινε αναθεώρηση της αεροδυναμικής προσέγγισης. "Πιστεύω ότι η ταχύτητα δεν θα είναι πια τόσο μεγάλο ζήτημα. Ελπίζουμε ότι θα ίμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά αυτό θα το μάθουμε στο Μπαχρέιν, όταν δούμε τι κάνουν και οι άλλοι. Με όσα έχω δει στο δυναμόμετρο και στην αεροσήραγγα, πιστεύω ότι κάναμε μια σημαντική προσπάθεια. Πρέπει όμως να είμαστε ρεαλιστές, γιατί η διαφορά μας από τους καλύτερους ήταν πολύ σημαντική αι τόση που δεν μπορεί να καλυφθει μέσα σε έναν χειμώνα" κατέληξε ο Μπινότο.

Αν επιβεβαιωθεί, το παράταιρο πράσινο θα χάσει πολλή από τη ισχύ του. Αν διαψευστεί, θα μεγαλοποιηθεί εκ νέου και θ’ αποδειχθεί ο (νέος) κρυπτονίτης της Scuderia.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

24MEDIA NETWORK