Της Ferrari τα δεινά δεν λύθηκαν με μια εσωτερική μετάταξη

Την ώρα που στη Mercedes πανηγύριζαν άλλη μία pole position του Λιούις Χάμιλτον, στη Scuderia έψαχναν τι έφταιξε και οι Φέτελ - Λεκλέρ δεν ολοκλήρωσαν καν τη συμμετοχή τους στις κατατακτήριες του Γερμανικού GP. Δεν τους βάρεσε η ζέστη, μηχανικά ήταν τα προβλήματα.

Μηχανικός της Ferrari προσπαθεί να εντοπίσει πρόβλημα στο μονοθέσιο του Ζεμπάστιαν Φέτελ
Μηχανικός της Ferrari προσπαθεί να εντοπίσει πρόβλημα στο μονοθέσιο του Ζεμπάστιαν Φέτελ AP PHOTO/JENS MEYER

Προ 5 ημερών η Ferrari προχωρούσε σε ανατροπή του οργανογράμματος, της εσωτερικής δομής που αφορά τη λειτουργία της. Ο Ματία Μπινότο, ο Ιταλο-ελβετός επικεφαλής της Scuderia από τον περασμένο Γενάρη έχοντας διαδεχθεί από την έβδομη ημέρα του νέου έτους τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε, άφηνε τη θέση του τεχνικού διευθυντή και παραχωρούσε όλες τις ευθύνες της θέσης στην τριανδρία των Ενρίκο Καρντίλε, Ντάβιντ Σάντσες και Κοράντο Ιότι.

Ο Ματία Μπινότο, ο υπεύθυνος για όλο το σχεδιασμό της Ferrari
Ο Ματία Μπινότο, ο υπεύθυνος για όλο το σχεδιασμό της Ferrari AP PHOTO/ANDY WONG

Με την υποχρέωση, βέβαια, να τον κρατούν ενήμερο, ως προϊστάμενό τους, για τις πρωτοβουλίες - αποφάσεις που λαμβάνουν προκειμένου, αν κρίνει αναγκαίο, να έχει τον τελευταίο λόγο πάνω σ' αυτές. Να τις αποδεχθεί ή να τις απορρίψει. Τουλάχιστον έως ότου αποφασιστεί (από τον ίδιο πάλι), αν θα γίνει μια νέα πρόσληψη ή η κατάσταση θα προχωρήσει ως έχει.

Προφανώς ούτε ο χρόνος αρκούσε ούτε κάτι συνταρακτικό μετεβλήθη στη λειτουργία και την ασυνεννοησία που έχει παρατηρηθεί, ενίοτε, στην ιταλική ομάδα για να προκύψουν εγγυήσεις πως όλα θα δουλέψουν ρολόι μέσα σε μια νύχτα. Κι αν οι σπουδαίοι χρόνοι των δύο κόκκινων μονοθεσίων στις ελεύθερες δοκιμές του γερμανικού grand prix, τη στιγμή που οι αντίπαλοί της 'καίγονταν' από τις υψηλές θερμοκρασίες της βόρειας Ευρώπης, προκάλεσαν αισιοδοξία για την εξέλιξη το τριημέρου στο Χοκενχάιμ, λίγες ώρες αργότερα το τελικό αποτέλεσμα, κυρίως δε η ανταπόκριση στην πίστα, ήρθαν να γκρεμίσουν κάθε πιθανότητα. Μάλιστα, κάποιος το είχε προβλέψει όλο αυτό.

Να σκεφτεί κανείς πως ο Ζεμπάστιαν Φέτελ δεν συμμετείχε καν στη διαδικασία. Από την πρώτη απόπειρά του στο Q1 αντιλήφθηκε το χοντρό πρόβλημα που υπήρχε στη μηχανή του. Ειδοποίησε πως του λείπει ενέργεια, του ζήτησαν να επιστρέψει στα pits για να ελέγξουν τι είχε συμβεί και να βγει στην πίστα για να 'γράψει' χρόνο συνεχίζοντας τη μάχη του. Ο Γερμανός, μέσα στο σπίτι του, ένιωσε τουλάχιστον αμήχανα όταν τον ενημέρωσαν ότι δεν προλάβουν να διορθώσουν τη βλάβη στο τούρμπο του κινητήρα του και επί της ουσίας τον ανάγκασαν ν' αρχίσει από την 20η θέση στον αγώνα της Κυριακής κυνηγώντας ανεμόμυλους.

Έμενε ο Σαρλ Λεκλέρ να υπερασπιστεί τα χρώματα των Ιταλών μέσα στο άντρο της Mercedes. Που γιόρταζε με τη διχρωμία του λευκού-ασημί στα δικά της μονοθέσια το 200ο grand prix από την πρώτη παρουσία της στον κόσμο της Formula 1. Ο Μονεγάσκος πιλότος πήγε πολύ καλά έως το Q2. Δεν ήταν μπροστά, αλλά καταδίωκε τον Χάμιλτον και διεκδικούσε την τρίτη δική του pole. Μόνο που από το τρίτο κομμάτι των κατατακτήριων ήταν απών. Το 'πρόδωσε' ένα πρόβλημα στην τροφοδοσία καυσίμου, με αποτέλεσμα και το δικό του μονοθέσιο να καταλήξει εκτός. Τουλάχιστον ο Λεκλέρ θα είναι στην 5η σειρά της εκκίνησης, δίπλα στον Νίκο Χούλκενμπεργκ και πίσω από τον Σέρχιο Πέρες. "Είναι ντροπή αλλά θα προσπαθήσουμε να δούμε τι συνέβη και να μην το αναπαράγουμε", ανέφερε με στωικότητα ο Λεκλέρ μετά το φιάσκο της κόκκινης αρμάδας.

"Η Ferrari είναι άρρωστη και πρέπει να γιατρέψει την αρρώστια της, γιατί τη χρειαζόμαστε σ' ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα", επεσήμανε ο Τότο Βολφ, επικεφαλής της Mercedes, οπότε αντιλαμβάνεστε ποιο το κλίμα στη Γερμανία. Υπό αυτές τις συνθήκες η πρωτιά του Λιούις Χάμιλτον ήταν αδιαπραγμάτευτη, μπροστά από Φερστάπεν και Μπότας.

Όπως και η 'καζούρα' στη Ferrari που παρέα με τον Φέτελ θα πρέπει μάλλον να ξεχάσουν τους τίτλους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ