Το πιο 'κλειστό' MotoGP των τελευταίων 48 χρόνων

Φέτος, στο MotoGP, πέφτουν πραγματικά κορμιά. To φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στα MotoGP είναι το πιο 'κλειστό' σχεδόν του τελευταίου μισού αιώνα, με τους τέσσερις πρώτους κατασκευαστές να 'χουν διαφορά 33 πόντων και τον Μαρκ Μάρκεθ να απειλείται από δυο Ducati.

Το πιο 'κλειστό' MotoGP των τελευταίων 48 χρόνων
Ο Ντανίλο Πετρούτσι οδηγεί την 'κούρσα', με τους Ντοβιτσιόζο και Μάρκεθ να είναι... στο λαιμό του. AP PHOTO/ANTONIO CALANNI

Αυτό που συμβαίνει στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP δεν είχε ξαναγίνει, από το σωτήριον έτος 1971. Ήταν τότε που για τελευταία φορά υπήρχαν πέντε κατασκευάστριες εταιρίες στο ΤΟΡ10 της βαθμολογίας, μετά τον έκτο αγώνα. 

Σαράντα οκτώ χρόνια μετά, τρεις διαφορετικοί κατασκευαστές έχουν πανηγυρίσει νίκες, τέσσερις διαφορετικοί έχουν πατήσει το πόντιουμ και έξι δίνουν τη μάχη τους στην κορυφαία δεκάδα της κατάταξης.

Το καλύτερο στο άφησα για τώρα: μεταξύ των τεσσάρων κορυφαίων υπάρχει διαφορά 33 πόντων και αυτό είναι ό,τι πιο συναρπαστικό έχει γίνει, στη δεδομένη χρονική περίοδο της σύγχρονης ιστορίας του σπορ. Πρόσθεσε κάπου εδώ ότι ουκ ολίγοι οδηγοί βρίζουν για τις μηχανές που 'χουν και συνεχίζουμε.

Η Honda βρίσκεται στην κορυφή με 121 πόντους, ακολουθεί η Ducati με 115 και οι Yamaha και Suzuki έπονται με 88. Να πάμε όμως, και στους οδηγούς που δίνουν τους πόντους. O Μαρκ Μάρκεθ (Honda) πάτησε το πόδι του στο βάθρο, για πέμπτη φορά σε έξι αγώνες. Τη μια που απουσίασε, δεν τερμάτισε. Στην Ιταλία έγινε ο κακός χαμός στο φινάλε, όπως μπορείς να δεις στο video που ακολουθεί. Σε αυτό θα παρατηρήσεις πως ο Ισπανός πίεσε, όσο δεν πήγαινε τον Ντανίνο Πετρούτσι, αλλά ο Ιταλός δεν 'λύγισε'.

Στη μάχη λοιπόν, του Μάρκεθ, με τους δυο αναβάτες της Ducati, Ντανίλο Πετρούτσι και Αντρέα Ντοβιτσιόζο στον τελευταίο γύρο, επικράτησε ο Πετρούτσι, εμπειρία που 'χε να ζήσει εδώ και 123 αγώνες.

“Στην αρχή της σεζόν σκέφτηκα πως ίσως να μη ξανανικήσω ποτέ. Κατέληξα στο ότι θα κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ, χωρίς να σκέφτομαι τίποτα άλλο. Βλέπετε, δεν έχω συμβόλαιο για την επόμενη χρονιά, οπότε σκεφτόμουν πιθανά επαγγέλματα στα οποία θα μπορούσα να στραφώ”.

Ξέσπασε σε κλάματα, μετά τον τερματισμό και ζήτησε συγγνώμη από τον Ντοβιτσιόζο, τον οποίον προσπέρασε για να κάνει δουλίτσα “γιατί με βοήθησε πολύ το χειμώνα”. Οι δυο τους δούλεψαν πολύ παρέα, στην off-season, ώστε ο Πετρούτσι να προετοιμαστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και πλέον δηλώνουν φίλοι. Ξεκάθαρα εκτός πίστας. Ο Ντοβιτσιόζο εξήγησε πως ήταν επιλογή του να δουλέψει με τον συμπατριώτη και ομόσταυλο του “γιατί είδα πως έχει ικανότητες και ότι χρειαζόταν να αλλάξει κάποια πράγματα, ώστε να καταφέρει να νικήσει”. Και νίκησε.

Σαν να μην έφτανε στον Μάρκεθ ο ένας οδηγός της Ducati που απειλεί να του 'φάει' τη θέση, ως κυρίαρχου του πρωταθλήματος, έχει πια να νικήσει δύο. Είναι στο Νο1 της βαθμολογάις με 115 πόντους, ακολουθεί ο Ντοβιτσιόζο με 103, ο Ρινς με 88, ο Πετρούτσι με 82 και το ΤΟΡ5 συμπληρώνει ο Ρόσι με 72π.

Η μοίρα το θέλησε να χαρεί ο Πετρούτσι στην πατρίδα του και στην πόλη του, με την ιταλική εταιρία να 'χει γιορτή. Για να αποθεωθεί η ιστορία των Ιταλών στη δική τους πίστα, έμενε να διακριθεί και ο Βαλεντίνο Ρόσι (Yamaha).

Ατυχώς όμως, ο 'γιατρός' είχε ένα κακό σαββατοκύριακο, με λάθος και την 18η θέση στην εκκίνηση και μετά την πτώση στον αγώνα. Ήταν ένας από τους έξι που δεν τερμάτισαν (μαζί με τους επίσης Ιταλούς Μπανιάια -Ducati- και Μορμπιντέλι-Υamaha).

Η Υamaha υπολείπεται στο θέμα της ταχύτητας που ξεκάθαρα έπαιξε καθοριστικό ρόλο, στη μεγάλη ευθεία στο Mugello, όπου η Ducati έκανε τον καλύτερο χρόνο στην τελική, με 339 χιλιόμετρα την ώρα. Για αυτό και ο Ρόσι ξεσπάθωσε.

“Ποιο είναι το πρόβλημα με τη Yamaha; Είναι η ίδια τα τρία τελευταία χρόνια. Πλέον δεν αναζητώ τα θαύματα. Θα συνεχίσουμε τη δουλειά στην Ιαπωνία, αλλά δεν ξέρω τι μπορώ να περιμένω υπό την έννοια της βελτίωσης. Κάνουμε μόνο μικρά βήματα, ενώ χρειαζόμαστε κάτι πολύ πιο σοβαρό για να ανταγωνιστούμε με τις δυο άλλες μηχανές”.

Ο βασιλιάς του comeback

Η Suzuki είναι στην τέταρτη θέση (μαζί με τη Yamaha), με τον Άλεξ Ρινς να είναι ο βασιλιάς των  comebacks μέχρι αυτήν τη φάση της σεζόν. Στην Ιταλία ξεκίνησε από την 13η θέση και κάποια στιγμή βρέθηκε στην πρώτη.

Η επίσημη ιστοσελίδα του MotoGP μέτρησε τις θέσεις που 'χει αφήσει πίσω του, συγκριτικά με την εκκίνηση και τον τερματισμό και κατέληξε ότι είναι 48 -και συνεχίζει. “Είμαι τυχερός γιατί κάλυψα πολλές θέσεις στον πρώτο γύρο, αλλά πέρασα δύσκολα στην ευθεία. Ερχόμενοι στο Mugello ξέραμε ότι η μεγάλη ευθεία θα είναι πρόβλημα”.

Ένας άλλος οδηγός που είναι εκνευρισμένος με τον εαυτό του -και τη μηχανή του- είναι ο Χόρχε Λοθάνο, ο οποίος βρίσκεται στην 14η θέση της συνολικής κατάταξης, χωρίς παρουσία στο βάθρο -όπως παλεύει να επιστρέψει από τραυματισμούς που απείλησαν την καριέρα του.

Νιώθω ότι βελτιωνόμαστε σε κάποιους τομείς και γινόμαστε χειρότεροι σε άλλους” δήλωσε την Κυριακή 2/6.

Επειδή εξακολουθεί να νιώθει άβολα στη μηχανή του, η Honda κανόνισε να πάει στην Ιαπωνία να δουλέψει με τους μηχανικούς και να λύσουν τα όποια προβλήματα. “Η εταιρία πληρώνει τα εισιτήρια και έχει πάντα τη διάθεση να διαχειριστεί τις όποιες καταστάσεις προκύπτουν. Αλλά για κάποιο λόγο δεν κάνουμε βήματα προς τα εμπρός. Είναι ξεκάθαρο ότι έχουμε πολύ δυνατή μηχανή, αλλά δημιουργεί προβλήματα αλλού. Ξέρουμε πως ο Μαρκ νικά, αλλά αν υπάρχει εταιρία που μπορεί να φτιάξει και ένα plan B, αυτή είναι η Honda”.

Πριν σε αφήσω, να σου πω ότι το Μαρκεθέικο είχε μια πρωτιά και αυτό το σαββατοκύριακο: ο αδελφός του Μαρκ, Άλεξ ήταν ο καλύτερος για δεύτερο διαδοχικό αγώνα στο Moto2.