To ρίσκο της Ferrari που 'επιβράβευσε' τον Λεκλέρ και 'χαντάκωσε' τον Φέτελ

Η Pirelli ολοκλήρωσε την έρευνα που έκανε για τα διαλυμένα λάστιχα της Silverstone και κατέληξε στο ότι δεν φταίει, με τη Ferrari να διευκρινίζει πως δεν χειρίζεται διαφορετικά τους οδηγούς της και τον Σέρχιο Πέρεθ να κάνει ό,τι μπορεί, ώστε να μην του πάρει τη δουλειά ο Σεμπάστιαν Φέτελ.

O Σεμπάστιαν Φέτελ φέρεται να είπε, off the record, πως δεν 'νιώθει' το αυτοκίνητο και έχει 'χάσει' τον εαυτό του.
O Σεμπάστιαν Φέτελ φέρεται να είπε, off the record, πως δεν 'νιώθει' το αυτοκίνητο και έχει 'χάσει' τον εαυτό του. AP PHOTO/FRANK AUGSTEIN

Πέντε -και όχι τρία- ήταν τα αυτοκίνητα που παρέδωσαν όχι πνεύμα, αλλά λάστιχα στη Silverstone, την περασμένη Κυριακή (2/8). Η Silverstone γενικά, δεν είναι από τις εύκολες πίστες, αλλά από εκείνες που δοκιμάζουν οδηγούς και μονοθέσια. Χαρακτηριστικό είναι το τελευταίο post που έκανε ο επίσημος λογαριασμός της Formula 1 στο Twitter.

Στα των -μπροστινών αριστερών- ελαστικών που 'έσκασαν' (στις δυο Mercedes και στη McLaren του Κάρλος Σάινθ), η Pirelli τα πήγε στο εργαστήριο της, για να μελετήσει το φαινόμενο στην έρευνα που διέταξε. Για την ακρίβεια, πήρε στο εργαστήριο όλα τα ελαστικά που 'χαν τρύπα (συμπεριλαμβανομένου του Νίκολας Λατίφι, που θα αποσταλεί στα αρχηγεία, στο Μιλάνο).

Τα αποτελέσματα έδειξαν πως δεν φταίει η εταιρία, αλλά οι οδηγοί που πίεσαν τις καταστάσεις.

Στην επίσημη ανακοίνωση του πολυεθνικού κολοσσού αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι "ο κύριος λόγος (του προβλήματος) αφορούσε μια σειρά διαφόρων ατομικών, αγωνιστικών συνθηκών που οδήγησε στην εξαιρετικά μακρά χρήση του δεύτερου σετ ελαστικών. Το δεύτερο Safety Car (μπήκε στην πίστα, μετά την πρόσκρουση του Ντανιίλ Κβιάτ, λόγω ελαστικού -σύμφωνα με την έρευνα, οφείλεται σε θραύσμα που 'χε μείνει στην πίστα) ώθησε σχεδόν όλες τις ομάδες να κάνουν νωρίτερα το δεύτερο πιτ στοπ. Έτσι κάλυψαν, με αυτό το σετ ελαστικών -σκληρής γόμας- πολύ μεγαλύτερη απόσταση, διάρκειας σαράντα γύρων. Ήταν πάνω από τα 3/4 της συνολικής διαδρομής, σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες που υπάρχουν στο καλεντάρι".

H Pirelli σημείωσε πως φέτος τα αυτοκίνητα είναι πιο γρήγορα από ποτέ και αυτό αύξησε -επιπρόσθετα- την επιβάρυνση στα ελαστικά, στους τελευταίους γύρους. Βλέπεις, τα μονοθέσια έγιναν πιο γρήγορα, τα λάστιχα όμως, ήταν ίδια με πέρυσι, καθώς οι ομάδες απέρριψαν την εκδοχή που 'χε ετοιμάσει η εταιρία για το 2020. Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά αυτού του σαββατοκύριακου, θα είναι τα ίδια. Δεν θα ήθελα να ξεχάσεις πως αυτήν την εβδομάδα θα εορταστούν τα 70α γενέθλια των Grand Prix.

"Ο Φέτελ νιώθει χαμένος"

Αν αναρωτιέσαι πώς κατάφερε ο Σαρλ Λεκλέρ και τερμάτισε τρίτος, δεδομένης της αδυναμίας που 'χει παρουσιάσει η Ferrari σε ζητήματα στρατηγικής και στην ταχύτητα των αυτοκινήτων της (ο σύμβουλος της Red Bull, Χέλμουτ Μάρκο δήλωσε 'είναι μυστήριο το πώς ήταν πιο γρήγορος από εμάς στην ευθεία'), σύμφωνα με άρθρο στο site της Formula 1, το θέμα ήταν κατασκευαστικό. Έκαναν αλλαγή που μεγιστοποιούσε τα αεροδυναμικά οφέλη, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου -'παίρνοντας' κάτι από την ιπποδύναμη του κινητήρα, που θα έλεγες ότι χρειαζόταν στις μεγάλες ευθείες του circuit. Στην περίπτωση του Μονεγάσκου. Γιατί σε ό,τι αφορά τον Σεμπάστιαν Φέτελ συνέχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα με το αυτοκίνητο -που ξεκίνησαν από την Παρασκευή 31/7. Σε τέσσερις αγώνες, ο Λεκλέρ έχει ανέβει δυο φορές στο βάθρο. Ο Φέτελ δεν έχει τερματίσει σε θέση, καλύτερη της έκτης.

Tην περασμένη Κυριακή πήγαν όλα τόσο λάθος, ώστε από το γκαράζ του τον ενημέρωσαν πως ήταν 12ος -πριν του πουν τη σωστή θέση (10η). Ο Ματίας Μπινότο προσπάθησε να σώσει την κατάσταση, λέγοντας πως όλοι είχαν δύσκολο σαββατοκύριακο. Υποσχέθηκε ότι ο επόμενος αγώνας θα είναι καλύτερος. Απάντηση δεν πήρε, με τον Φέτελ να εμφανίζεται κάποια λεπτά αργότερα, για να αναφέρει τα προβλήματα που αντιμετώπισε ("κάθε φορά που προσπαθώ να πιέσω, 'χάνω' το αυτοκίνητο") και να συγχαρεί τον Λεκλέρ.

Ο Μαρκ Ουέμπερ, Αυστραλός βετεράνος οδηγός αγωνιστικών αυτοκινήτων, τρίτος στην κατάταξη της F1 το 2010, το 2011 και το 2013 με τη Red Bull, αποκάλυψε -με δηλώσεις του στο Channel 4- ότι “έχω μιλήσει με τον Σεμπάστιαν και μου έχει πει πως δεν μπορεί να 'νιώσει' το αυτοκίνητο. Νιώθει χαμένος και δεν το εμπιστεύεται. To νιώθει ελαφρύ στο πίσω μέρος και ότι είναι σαν να το κυνηγάει το μονοθέσιο. Ο τρόπος δε, που λειτουργεί το γκαράζ δεν τον βοηθά να νιώθει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται, ώστε να βγει στον αγώνα και να πιέσει τα όρια του αυτοκινήτου. Τον έχουμε δει να τσεκάρει ο ίδιος το μονοθέσιο, κάτι που είναι τρομακτικό για έναν οδηγό".

Το Race προσπάθησε να εξηγήσει τι έκανε ο Λεκλέρ που δεν κατάφερε να κάνει ο Φέτελ, εξ ου και η διαφορά που 'χαν. Εξήγησε πως οι αλλαγές που έκανε η Ferrari στο αυτοκίνητο υποχρέωναν τους οδηγούς να χάσουν το μικρότερο δυνατό χρόνο στις στροφές. Οι ειδικοί εξήγησαν πως ο Λεκλέρ πήρε το μάξιμουμ από το μονοθέσιο, δεδομένων των συνθηκών και των αδυναμιών και ευννοήθηκε από την αποχώρηση του Μπότας -για να ανέβει στο πόντιουμ. Κυρίως έδειξε υπομονή, δεν εκβίασε καταστάσεις και έτσι φρόντισε τα λάστιχα του -που ήταν το κύριο πρόβλημα άλλων.

Πώς ο Πέρεθ προσπαθεί να κρατήσει τον Φέτελ μακριά από τη Racing Point

Ο Φέτελ έχει ήδη ενημερώσει πως δεν θα συνεχίσει στη Ferrari, με το τελευταίο σενάριο να τον θέλει να πιάνει ένα αυτοκίνητο στη Racing Point -που από το 2021 θα τη λες Aston Martin. Ως αντικαταστάτης του Σέρχιο Πέρεθ -με τον γιο του ιδιοκτήτη, Λανς Στρολ να κρατά τη θέση του. Σε σχετική ερώτηση, ο αρχηγός της Mercedes, Τότο Γολφ θύμισε πως ο Μεξικανός κουβαλάει μαζί του χορηγίες (μεταξύ τους είναι τρεις εταιρίες τηλεπικοινωνιών της χώρας του), που ξεπερνούν τα 30 εκατομμύρια δολάρια.

Σημείωσε κάτι ακόμα: ο Πέρεθ βρέθηκε θετικός στον Covid-19 και δεν 'έτρεξε' την Κυριακή. Είχε μόλις επιστρέψει από τη χώρα του, όπου πήγε για να κάνει μια νέα επιχειρηματική συμφωνία. Δηλαδή, πήγε να πείσει τον πέμπτο πιο πλούσιο άνθρωπο του πλανήτη (τον 80χρονο Μεξικανό Κάρλος Σλιμ) που ήδη επενδύσει στη Racing Point, να δώσει άλλα 10.000.000 δολάρια, ώστε να μην υποχρεωθεί η εταιρία να κρατήσει το ροζ χρώμα και ως Aston Martin -κάτι που θέλει ο βασικός χορηγός, BWT.

Ο Γολφ είπε στο Sport.oe24 πως τα χρήματα που προσφέρει στην ομάδα του ο Πέρεθ τον κάνουν απαραίτητο. Έσπευσε να προσθέσει πως στο μυαλό του ο Φέτελ είναι καλύτερος -οδηγός- του Πέρεθ “και ενδεχόμενη μεταγραφή θα είναι win win για τον Σεμπάστιαν και την Aston Martin. Δεν θέλω όμως, να πείσω την εταιρία για τίποτα”. Να μη ξεχάσω να σου πω ότι ο Γολφ έχει μετοχές στην Aston Martin.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ