Ξεκίνησε η δράση στο WRC
Στο Μονακό δόθηκε την Πέμπτη (16/1) η εκκίνηση για το φετινό πρωτάθλημα του WRC, με τις ομάδες και τους οδηγούς ετοιμοπόλεμους, αποφασισμένους να προσφέρουν δυνατές μονομαχίες. Δείτε αναλυτικά το καλεντάρι του νέου πρωταθλήματος, τις αλλαγές στους κανονισμούς από τη FIA, καθώς και την τελική σύνθεση των ομάδων.
Το Μονακό, το παλαιότερο ράλι της διοργάνωσης, το οποίο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι το 1911 και θα πραγματοποιηθεί φέτος για 82η φορά, άνοιξε την αυλαία του φετινού πρωταθλήματος του WRC. Με στόχο το πρωτάθλημα να γίνει πιο ανταγωνιστικό και να προσφέρει περισσότερο θέαμα, η FIA ανακοίνωσε νωρίτερα μέσα στο μήνα ριζικές αλλαγές στους κανονισμούς, ενώ σε αλλαγές προχώρησαν και οι ομάδες, με σημαντικά ονόματα να μένουν εκτός. Παράλληλα εκτός προγράμματος έμεινε φέτος το διάσημο ράλι Ακρόπολις, το οποίο αντικαταστάθηκε από το ράλι της Πολωνίας.
Οι ομάδες
Η αποχώρηση του Σεμπαστιάν Λεμπ από το WRC, αφήνει ένα μεγάλο κενό στο φετινό πρωτάθλημα, από το οποίο λείπουν τα μεγάλα ονόματα, με αποτέλεσμα οι εναπομείναντες οδηγοί να αποτελέσουν το “μήλον της έριδος” για την πλειοψηφία των ομάδων. Δείτε αναλυτικά ποιοι έμειναν και ποιοι έφυγαν στο μεταγραφικό παζάρι του πρωταθλήματος, καθώς και την τελική σύνθεση των κατασκευαστριών.
Volkswagen
Η Volkswagen έγραψε ιστορία το 2013, καθώς έγινε η πρώτη κατασκευάστρια που κατέκτησε αμφότερα τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών στην παρθενική του σεζόν στο WRC. Όταν η ομάδα ξεκίνησε την πορεία της στο Μόντε Κάρλο, είχε ήδη περάσει 17 μήνες προετοιμασίας για την διοργάνωση. Φέτος, η Volkswagen ακολουθεί την ίδια συνταγή και διατηρεί το οδηγικό δίδυμό της, με τον πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέ και τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα να κάθονται στο τιμόνι του ανανεωμένου Polo R WRC. Ο 24χρονος Αντρέας Μίκελσεν θα είναι ο τρίτος οδηγός της ομάδας, αναλαμβάνοντας χρέη οδηγού για την Volkswagen Motosport II.
Citroen
Το φετινό πρωτάθλημα για τη Citroen αναμένεται να είναι πιο δύσκολο από τα προηγούμενα, καθώς θα ξεκινήσει τη χρονιά αποδυναμωμένη, χάνοντας ένα από τα βασικά όπλα της, τον Σεμπαστιάν Λεμπ, στο τελευταίο πρωτάθλημα της καριέρας του στο WRC κατετάγη 8ος έχοντας συγκεντρώσει 68 βαθμούς. Ο 9 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής θα συνεχίσει την καριέρα του στο WTTC, με την Citroen να ξεκινάει το πρωτάθλημα με τους Κρις Μικ και Μαντς Όστμπεργκ, οι οποίοι με τη σειρά τους θα επιχειρήσουν να καλύψουν το κενό που άφησε ο Γάλλος.
Ford
Ιδιαίτερα ανταγωνιστική αναμένεται τη φετινή χρονιά η Ford, η οποία έκανε την έκπληξη της τελευταίας στιγμής, εντάσσοντας στο δυναμικό της τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα, ο οποίος την περσινή σεζόν έτρεχε στο WRC2 με την Citroen και φέτος θα οδηγήσει το Ford Fiesta RS WRC για λογαριασμό της RK M-Sport World Rally Team και στους 13 αγώνες του πρωταθλήματος.
Στη Ford επιστρέφει και ο Μίκο Χιρβόνεν, ο οποίος άφησε τη Citroen για την ομάδα της καρδιάς του. Ο Φινλανδός θα τρέξει για λογαριασμό της M – Sport World Rally Team μαζί με τον Έλφιν Έβανς σε μια προσπάθεια της κατασκευάστριας να συνδέσει τα νιάτα με την εμπειρία. Ο Τσέχος, Μάρτιν Προκόπ, αναλαμβάνει χρέη οδηγού στην Jipocar czech national team στους 12 από τους 13 αγώνες του νέου πρωταθλήματος του WRC, καθώς θα παραμείνει εκτός μόνο στο ράλι της Αυστραλίας.
Hyundai
Μετά από 11 χρόνια απουσίας από τις πίστες του WRC, η Hyundai επιστρέφει στο πρωτάθλημα, με ολοκαίνουργια ομάδα και πολλές φιλοδοξίες. Η ομάδα έχει στη φαρέτρα της μερικά από τα πιο δυνατά ονόματα της αγοράς και συγκεκριμένα τους Ντάνι Σόρντο, Γιούχο Χάνινεν και Κρις Άτκισον αλλά και τον Τιερί Νουβίλ, ο οποίος κατέκτησε πέρυσι τη δεύτερη θέση με τη Ford. Οι τέσσερις οδηγοί αναμένεται να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να κλέψουν τα πρωτεία από τις Citroen και Volkswagen.
Οι αλλαγές στους κανονισμούς
Η FIA προχώρησε σε μια σειρά αλλαγών στο πρωτάθλημα του 2014, προκειμένου να το καταστήσει πιο ανταγωνιστικό και να αυξήσει το ενδιαφέρον του κοινού.
Οι πιέσεις της Citroen έπιασαν τόπο και πλέον οι κατασκευάστριες ομάδες δεν χρειάζεται να ορίζουν έναν οδηγό για όλο το πρωτάθλημα, όπως ίσχυε μέχρι φέτος, αλλά για τουλάχιστον 10 από τους 13 αγώνες της σεζόν.
Η απουσία πολλών κορυφαίων οδηγών οδήγησε σε αυτήν την απόφαση, ώστε οι ομάδες να έχουν τη δυνατότητα να αλλάζουν οδηγούς μεταξύ αγώνων σε χώμα ή σε άσφαλτο, ειδικά όταν έχουν ανάγκη τους βαθμούς για το πρωτάθλημα.
Από το 2014, όλα τα ράλι εναρμονίζονται στο πρόγραμμά τους. Η τελετή έναρξης θα διεξάγεται τις Πέμπτες κάθε εβδομάδας ράλι και η τελευταία ειδική διαδρομή, το power stage, θα έχει μήκος τουλάχιστον 10 χιλιομέτρων. Για τα ευρωπαϊκά ράλι, μάλιστα, οι αγώνες θα ολοκληρώνονται περίπου στις 12:00 το μεσημέρι της Κυριακής.
Μεταξύ άλλων, δημιουργούνται και νέα πρωταθλήματα και κατατάξεις, που θα αποφέρουν τρόπαια στους νικητές, ενώ το Ράλι Σαρδηνίας μεταφέρεται μία εβδομάδα νωρίτερα, μεταξύ 6 και 8 Ιουνίου.
Το καλεντάρι του 2014
Το φετινό καλεντάρι του πρωταθλήματος του WRC περιλαμβάνει 13 αγώνες, οι 10 από τους οποίους θα πραγματοποιηθούν επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το Ράλι Ακρόπολις δεν συμπεριλήφθηκε στο πρόγραμμα από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), λόγω των ασταθών οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στην Ελλάδα. Τη θέση του πήρε το Ράλι Πολωνίας, το οποίο επιστρέφει στο καλεντάρι μετά το 2009. Την αυλαία του πρωταθλήματος θα ανοίξει το ράλι του Μόντε Κάρλο, το οποίο αποτελεί τον παλαιότερο αγώνα στο WRC, αφού ξεκίνησε το 1911 και θα πραγματοποιηθεί φέτος για 82η φορά.
Αναλυτικά οι αγώνες και οι ημερομηνίες διεξαγωγής τους:
16-19 Ιανουαρίου: Μόντε Κάρλο (άσφαλτος, χιόνι)
07-09 Φεβρουαρίου: Σουηδία (χιόνι, πάγος)
07-09 Μαρτίου: Μεξικό (χώμα)
04-06 Απριλίου: Πορτογαλία (χώμα)
09-11 Μαΐου: Αργεντινή (χώμα)
06-08 Ιουνίου: Ιταλία – Σαρδηνία (χώμα)
27-29 Ιουνίου: Πολωνία (χώμα)
01-03 Αυγούστου: Φινλανδία (χώμα)
22-24 Αυγούστου: Γερμανία (άσφαλτος)
03-05 Οκτωβρίου: Γαλλία – Αλσατία (άσφαλτος)
24-26 Οκτωβρίου: Ισπανία – Καταλονία (άσφαλτος)
14-16 Νοεμβρίου: Μεγάλη Βρετανία – Ουαλία (χώμα)