Διάρκεια: το μυστικό συστατικό των θρύλων

Διάρκεια: το μυστικό συστατικό των θρύλων

Έχοντας δει το πρώτο Grand Prix της χρονιάς και την σαφή υπεροχή της Ferrari απόρησα με τα συμπεράσματα και τις προτροπές ανθρώπων που αγαπάνε το άθλημα προς τον Μίκαελ Σουμάχερ για να τερματίσει την καριέρα του. Συμφωνώ με την λογική οτί η απόσυρση στο απόγειο της δόξας είναι προτιμότερη από την προσκόλληση και εν τέλει την απαξίωση, όμως εν προκειμένω είναι σαφές οτί ο Σούμι παραμένει μακράν ο κορυφαίος οδηγός της F1 και κατά την γνώμη μου δεν κινδυνεύει άμεσα να χάσει τα πρωτεία του.

Το περσινό φαινομενικό κλείσιμο της ψαλίδας ήταν περισσότερο αποτέλεσμα της κακής απόδοσης των ελαστικών της Bridgestone παρά οτιδήποτε άλλο. Ούτε η F2003-GA ήταν αργή, ούτε ο Σούμι δείχνει σημάδια κοπώσεως. Πέρα από τις οδηγικές ικανότητες που είναι το κύριο και πρωταρχικό προσόν για κάθε οδηγό μονοθεσίου ο Σούμι έχει και άλλες εξαίρετικά χρήσιμες αρετές που μάλιστα είναι ίσως και μοναδικές στον χώρο. Πηγαίνοντας στην Ferrari βρήκε μια ομάδα σχεδόν διαλυμένη και κατάφερε να την μετατρέψει μέσα σε λίγα χρόνια στην τωρινή αυτοκρατορία. Εκτός από το να είναι ταχύτατος εντός πίστας λοιπόν ο Σούμι έχει την ικανότητα και το κύρος να πετύχει ένα άριστο κλίμα στις τάξεις της ομάδας.

Το ακριβώς αντίθετο το βλέπουμε στη Williams με τους Montoya και Ralf να αλληλοκατηγορούνται με την πρώτη ευκαιρία. Προφανώς σε αυτό συμβάλει και η σαφής υπεροχή του Σούμι έναντι του Barrichello, αφού έτσι δεν τίθεται ζήτημα πρώτου και δεύτερου οδηγού. Όπως και να έχει πάντως έχει δημιουργήσει μια dream-team γύρω του που δουλεύει αρμονικά με τα γνωστά αποτελέσματα. Ας δούμε όμως τι θα άφηνε πίσω του ο Σούμι αν ακολουθούσε τις προτροπές κάποιων και εγκατέλειπε σήμερα την Formula 1. Νέοι οδηγοί υπάρχουν και μάλιστα αρκετά ταλαντούχοι, όμως αυτοί που έχουν εμπειρία από διεκδίκηση πρωταθλήματος είναι ελάχιστοι. Ονομαστικά ο πολύς Montoya είναι μια περίπτωση.

Ο Κολομβιανός (όπως απέδειξε και στην πρώτη στροφή της χρονιάς) οδηγάει χωρίς τον παραμικρό σεβασμό για τους υπόλοιπους οδηγούς. Πολλά από τα προσπεράσματα που κάνει ή δέχεται καταλήγουν σε επαφές, σε βόλτες στο χορτάρι ή ακόμα και σε εγκαταλείψεις, όχι ακριβώς ότι θα περίμενε κανέις από έναν πρωταθλητή. Από την άλλη ο εξαιρετικός οδηγικά Kimi Raikkonen μοιάζει να φορά μια μάσκα ακινησίας κάθε φορά που μιλάει σε δημοσιογράφο. Εντός πίστας δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από πολλούς μεγάλους του αθλήματος, όμως δεν ξέρω πόσο θα βοηθούσε το άθλημα ένας τόσο αντικοινωνικός πρωταθλητής. Ο Barrichello είναι ένας γρήγορος οδηγός, όμως έχει ταυτιστεί με τον ρόλο του 2ου πλέον. Ο Coulthard έχει αποδείξει περίτρανα ότι δεν έχει τις ικανότητες για να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Τέλος ο Alonso είναι πολύ νέος για να τον κρίνουμε, ίσως με την απαραίτητη εμπειρία να γίνει εξαιρετικός οδηγός. Είναι προφανές λοιπόν οτί δεν υπάρχει ισάξιος αντικαταστάτης του Σούμι προς το παρόν.

Από την άλλη η φιλοδοξία (και όχι η ματαιδοξία) του Γερμανού είναι αυτή που δεν του επιτρέπει να εγκαταλείψει από τώρα. Σίγουρα αυτή τη στιγμή έχει κερδίσει μια θέση στο πάνθεον της F1, όμως πιστεύω πως διεκδικεί την θέση του απόλυτου κυρίαρχου στην ιστορία της F1. Οι συζητήσεις για τον καλύτερο οδηγό ήταν και θα είναι γοητευτικές, αφού δεν υπάρχει κάποιο καθορισμένο κριτήριο. 8 πρωταθλήματα όμως και η κατοχή κάθε πιθανού ρεκόρ θα δίνουν στον Σούμι το "πάνω χέρι" σε κάθε συζήτηση.

Άλλωστε κανείς δεν έχει το δικαίωμα να του πει να σταματήσει προτού γευθεί στο έπακρο τους καρπούς αυτού που δημιούργησε και που πιθανότατα είναι η πιο άρτια οργανωμένη ομάδα στην ιστορία της F1. Επειδή λοιπόν η διάρκεια είναι το μυστικό συστατικό με το οποίο χτίζονται οι θρύλοι ο Σούμι θα παραμείνει στην F1 για να δώσει στον δικό του θρύλο επικές διαστάσεις.