Showtime - F1 Review 2004

Showtime - F1 Review 2004
Η μεγάλη ώρα έφτασε. Η Φόρμουλα 1 μετά από απουσία πέντε περίπου μηνών επιστρέφει και παίρνει ξανά την θέση της στην εκκίνηση, στο πρώτο Γκραν Πρι της χρονιάς στην Μελβούρνη της Αυστραλίας, προκειμένου να μας χαρίσει πιθανότατα το συναρπαστικότερο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών. Οι έριδες που είδαμε πέρυσι σε συνδυασμό με το κλείσιμο της ψαλίδας που χώριζε την Ferrari στο πρόσφατο παρελθόν από τους έτερους διεκδικητές του τίτλου, τις Williams, McLaren αλλά και την Renault, που έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα εξαιρετικό μονοθέσιο, μας προϊδεάζουν για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα χρονιά.

Ολοι οι "μεγάλοι" θα είναι εκεί, όπως άλλωστε και αρκετοί νέοι. Ομως η φετινή χρονιά, πέραν των αλλαγών στα πρόσωπα, χαρακτηρίζεται από πολλές και ιδιαίτερα σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς. Σημαντικότερη όλων η χρησιμοποίηση ενός κινητήρα από τις ομάδες σε όλη τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου, μιας και η πρόκληση της δημιουργίας ενός αξιόπιστου κινητήρα που θα μπορεί παράλληλα να διατηρήσει την δύναμη του δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμο. Πάντως ήταν μια αναγκαία αλλαγή μιας και μειώνει κατά πολύ το κόστος της συμμετοχής των ομάδων στην Φόρμουλα 1.

Επιπλέον η κατάργηση του launch control(ηλεκτρονικό σύστημα εκκίνησης) θα δώσει την ευκαιρία στο άθλημα να ανακτήσει αρκετή από την εμπλοκή του ανθρώπινου παράγοντα που τα τελευταία χρόνια είχε περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό. Το πρόγραμμα του αγωνιστικού τριημέρου έχει επίσης αλλάξει, μιας και πλέον οι κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου θα γίνονται την ίδια μέρα, το Σάββατο πριν από τον αγώνα. Η Παρασκευή πλέον θα είναι κάτι σαν μια μέρα ελεύθερων δοκιμών και θα δίνει την ευκαιρία στις ομάδες χωρίς πίεση να βγάλουν πολύτιμα συμπεράσματα.

Δικαίωμα να τρέξουν την Παρασκευή θα έχουν και οι οδηγοί των τρίτων μονοθεσίων (μόνο οι ομάδες που βρίσκονται από την πέμπτη θέση και κάτω στην βαθμολογία), κάτι που θα δώσει στις ομάδες την δυνατότητα να αξιολογούν καλύτερα μελλοντικούς πρώτους οδηγούς και να μην "φορτώνουν" με επιπλέον χιλιόμετρα τα μονοθέσια που θα τρέξουν στους αγώνες. Ακόμα με τις νέες αλλαγές των κανονισμών θα δούμε αυξημένες ταχύτητες στην διαδικασία εισόδου και εξόδου στα πίτς, ενώ παράλληλα καταργούνται οι ποινές χρόνου στη διάρκεια του αγώνα και πλέον θα επιβάλλονται μετά το πέρας αυτού.

Στα των ομάδων να πούμε πως οι δοκιμές του χειμώνα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να μας δώσουν ένα απόλυτα αξιόπιστο δείγμα, όμως σίγουρα μπορούν να βγουν κάποια πρώτα συμπεράσματα για τη δυναμική των 10 μονομάχων. Οπως όλα δείχνουν οι Ferrari, Williams και McLaren φέτος δεν έχουν καπαρωμένη την πρώτη τριάδα, μιας και η Renault φαντάζει ως ένα πολύ ισχυρό αουτσάιντερ που μπορεί να μπει σφήνα στους μεγάλους.

Καταρχήν να πούμε πως για ακόμα χρονιά η Ferrari μπαίνει στο πρωτάθλημα φέροντας τον τίτλο του φαβορί για την κατάκτηση των πρωταθλημάτων στους οδηγούς αλλά και τους κατασκευαστές. O Schumacher θα ψάξει τον 7ο τίτλο του αλλά το έργο του μόνο εύκολο δεν πρόκειται να είναι, μιας και οι αντίπαλοι της ήδη από πέρυσι της έστειλαν το δικό τους μήνυμα.

Η McLaren στο πρόσωπο του Κimi Raikkonen έχει βρει ένα μελλοντικό παγκόσμιο πρωταθλητή όμως μέχρι στιγμής η Βρετανική ομάδα δεν έχει καταφέρει να πείσει, αφού παρά την ταχύτητα της υστερεί σημαντικά σε αξιοπιστία του μονοθεσίου της. Η Williams στον αντίποδα φαντάζει πιο δυνατή και τουλάχιστον στην αρχή της χρονιάς και περισσότερο ικανή να χτυπήσει την Ferrari, στην τελευταία χρονιά του Juan Pablo Montoya στην ομάδα.

Ισχυρό αουσάιντερ η Renault, έχοντας στις τάξεις τον χαρισματικό Fernando Alonso, τον οποίο έχει εφοδιάσει με ένα θαυμάσιο μονοθέσιο, έχει την δυνατότητα να τα πάει ακόμα καλύτερα από πέρυσι και να κοντράρει όλες τις μεγάλες ομάδες. Πολλές δυνατότητες έχει όμως και η BAR, που ωστόσο ακόμα δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την Γαλλική ομάδα που αναφέραμε παραπάνω.

Η Sauber από την πλευρά της έχει χαρακτηριστεί ως μια μικρή Ferrari και πράγματι φέτος το μονοθέσιο της Ελβετικής ομάδας μοιάζει να έχει βγει κατευθείαν από το Maranello. Η ομάδα του Peter Sauber έχει πολλές δυνατότητες και δεν αποκλείεται να την δούμε στους βαθμούς στην Μελβούρνη. Θετικά μηνύματα έχουμε και από την Toyota, που μετά από τρία χρόνια στα οποία έκανε ουσιαστικά το "αγροτικό" της στον χώρο δείχνει αρκετά ώριμη ώστε να θερίσει τους καρπούς των κόπους της. Καλός κινητήρας, που αν υποστηριχτεί ανάλογα από το σασί έχει αρκετά καλές προοπτικές.

Η Jaguar με την Jordan αν και υποτίθεται πως έχουν κάνει βήματα μπροστά μάλλον θα κληθούν να παίξουν τον άχαρο ρόλο του κομπάρσου, αφού αν εξαιρέσουμε τον εξαιρετικό Mark Webber οι υπόλοιποι τρεις οδηγοί των ομάδων δεν έχουν ακόμα αποδείξει την αξία τους. Τελευταία και καταιδρωμένη όπως άλλωστε συμβαίνει και στους αγώνες η Minardi, με το σημαντικότερο γεγονός όσον αφορά τη συγκεκριμένη ομάδα να είναι πως εξακολουθεί να αγωνίζεται στην Φόρμουλα 1. Κατά πάσα πιθανότητα και φέτος θα είναι η τελευταία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Οσον αφορά τους οδηγούς θα δούμε συνολικά έξι νέα πρόσωπα φέτος, εκ των οποίων οι δυο έχουν και στο παρελθόν οδηγήσει μονοθέσια της Φόρμουλα 1. Οι Bruni, Baumgartner, Pantano και Klien είναι οι ρούκις, ενώ οι Takuma Sato και Felipe Masa θα έχουν εκ νέου την ευκαιρία να αποδείξουν την αξία τους. Στα των αποχωρήσεων πρώτη και καλύτερη είναι αυτή του Jacques Villeneuve, του μοναδικού παγκόσμιου πρωταθλητή εν ενεργεία, πλην φυσικά του Michael Schumacher, που αγωνιζόταν το 2003.

Ο Villeneuve τα τελευταία χρόνια αδίκησε τον εαυτό του, με συνέπεια να μην καταφέρει να κερδίσει την ανανέωση του συμβολαίου του με την ομάδα της BAR και να μείνει εκτός Φόρμουλα 1. Το παρών ακόμα δεν θα δώσουν οι Heinz Harald Frentzen, o Justin Wilson, o Antonio Pizzonia, o Jos Verstappen αλλά και ο Chiesa. Τα πρόσωπα όμως συνεχώς έρχονται και παρέρχονται στη Φόρμουλα. Αυτό που μένει είναι ο απόκοσμος ήχος των κινητήρων τη στιγμή που ο παρθενικός αγώνας της χρονιάς, το Γκραν Πρι της Μελβούρνης θα απέχει μόλις μερικά λεπτά από την εκκίνηση του.
























Ομάδες και οδηγοί





Το καλεντάρι του2004




DATES COUNTRIES CIRCUITS
07/03/2004 AUSTRALIA MELBOURNE
21/03/2004 MALAYSIA SEPANG
04/04/2004 BAHRAIN SAKHIR
25/04/2004 SAN-MARINO IMOLA
09/05/2004 SPAIN BARCELONA
23/05/2004 MONACO MONACO
30/05/2004 EUROPE NURBUGRING
13/06/2004 CANADA MONTREAL
20/06/2004 USA INDIANAPOLIS
04/07/2004 FRANCE MAGNY-COURS
11/07/2004 GREAT-BRITAIN SILVERSTONE
25/07/2004 GERMANY HOCKENHEIM
15/08/2004 HUNGARY HUNGARORING
29/08/2004 BELGIUM SPA-FRANCORCHAMPS
12/09/2004 ITALY MONZA
26/09/2004 CHINA SHANGHAI
10/10/2004 JAPAN SUZUKA
24/10/2004 BRAZIL INTERLAGOS

24MEDIA NETWORK