ΣΤΗΛΕΣ

TV or not TV

Τηλεόραση. Ένα μέσο που κρίνεται καθημερινά. Ένα μέσο που ζει και βασιλεύει μέσω του τηλεκοντρόλ.

default image

Η ίδια κοπέλα που κουνούσε τα στήθη της με σεξουαλικότητα και νάζι πριν από περίπου ένα τέταρτο, μας παρουσίασε λίγο αργότερα, με κάθε σοβαρότητα και επαγγελματισμό που ξεχείλιζε τόσο όσο χρειαζόταν για να μας πείσει ότι η εκπομπή δεν είναι από τις κλασικές μεσημεριανές lifestyle κουτσομπολίστικου ενδιαφέροντος, μια συνέντευξη με έναν άνδρα με ειδικές ανάγκες. «Η συνέντευξη αυτή είναι αφιερωμένη σε αυτούς που λένε ότι είμαστε μια μεσημεριανή εκπομπή», είπε με σοβαρό δημοσιογραφικό ύφος η ξανθιά παρουσιάστρια εκ Θεσσαλονίκης ορμώμενη.

Αμέσως μετά τη συνέντευξη, την όντως σοβαρή και συγκινητική αλλά άστοχη για τέτοιου είδους εκπομπή συνέντευξη, η ξανθιά παρουσιάστρια και το πάνελ της επέστρεψαν στα σοβαρά θέματα. Ανέλυσαν τα καλλιτεχνικά δρώμενα και μοίρασαν ευρώ μέσω SMS. Η μάσκα φορέθηκε για λίγο, η ασφυξία ήταν εμφανής, το ίδιο και η αμηχανία. Το πολύ μπλα-μπλα θέλει και μεταξωτούς κώλους.

Τηλεόραση. Ένα μέσο που κρίνεται καθημερινά. Ένα μέσο που ζει και βασιλεύει μέσω του τηλεκοντρόλ. Αυτό είναι η καρδιά της τηλεόρασης. Το τηλεκοντρόλ. Και τα κουμπιά είναι οι φλέβες. Αν σταματήσεις να τα πατάς, η φλέβα σπάει, το αίμα τρέχει και ο τηλεοπτικός θάνατος έρχεται.

Την τηλεόραση αγαπητοί δεν τη φτιάχνουν οι αστέρες. Διάττοντες και μη. Τη φτιάχνουν τα ίδια τα κανάλια. Δεν τη φτιάχνει ο Κατέλης, η Βροχοπούλου, η Σαρρή, ο Γιούγκερμαν και ο Φιλιππίδης. Τη φτιάχνουν τα κανάλια με τις επιλογές τους. Αν ο Πέτρος Φιλιππίδης κάνει σειρά για το Alter, τότε αυτομάτως το κανάλι αποκτά τη στόφα του σοβαρού. Αν το Star επέλεγε να δείξει τη σειρά Γιούγκερμαν, τότε αυτομάτως θα γινόταν ποιοτικό. Αν το Mega επέλεγε να φέρει την Ανίτα Πάνια τότε θα άλλαζε ύφος και θα μετατρεπόταν σε ένα ελαφρολαϊκό κανάλι αμφιβόλου ποιότητας.

Σε μια κοινωνία που ασχολείται με το αν η Ρούλα Βροχοπούλου έγραψε κι άλλο σπίτι στον Αλβανό εραστή της, αν η Βέρα Λάμπρου έβγαλε καινούργιο cd κι αν το φόρεμα της Ελλης Κοκκίνου προέρχεται από ξένο οίκο μόδας, τότε έχουμε την τηλεόραση που μας αξίζει. Δεν φταίει η Βροχοπούλου, δεν φταίει η Σαρρή, δεν φταίει ο Βας-Βας. Φταίνε τα κανάλια που τους δίνουν λόγο, που τους δίνουν βήμα. Φταίμε κι εμείς που εμμέσως πλην σαφώς λέμε στα κανάλια να τους δώσουν λόγο, να τους δώσουν τα περίφημα 15 λεπτά δημοσιότητας του Ουόρχολ, τα οποία βέβαια πολλές φορές ξεπερνούν τη μία εβδομάδα.

Δεν κατακρίνω τη Ρούλα Βροχοπούλου που βγαίνει στα κανάλια και κλαίει και οδύρεται. Δεν την κατηγορώ γιατί απλούστατα βρίσκει και τα κάνει. Από τη στιγμή που βρίσκει πόρτες ανοιχτές, θα κάνει ό,τι θέλει, όπως το θέλει και όσο το θέλει. Από τη στιγμή που υπάρχουν κανάλια που από το πρωί, το πολύ πρωί, μέχρι το βράδυ (εκεί γύρω στις 20:00) δίνουν βήμα σε άτομα που χρίζουν ψυχιατρικής επίβλεψης, δεν υπάρχει λόγος να γκρινιάζουμε.

Κύριοι και κυρίες. Δεν φταίνε αυτά τα άτομα. Σταματήστε να γκρινιάζετε. Η αγνώστου ταυτότητας ερασιτεχνική τηλεόραση έχει όλη την ευθύνη. Αν δεν τους δείξει την πόρτα εξόδου, αν δεν τους κλείσει το τηλέφωνο όταν ξαναπάρουν εκλιπαρώντας για μια θέση στο πάνελ, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα.

Και μη σας φταίει μετά ο Λαζόπουλος όταν σας σατιρίζει. Γιατί εσάς σατιρίζει. Εσάς που νομίζετε πως είστε υπεύθυνοι καναλιών και προγραμμάτων. Εσάς σατιρίζει-κοροϊδεύει. Εσάς που δίνετε λόγο σε αυτά τα άτομα. Εσάς. Όχι τα ανθρωπάκια που βγαίνουν στα παράθυρα. Εσάς σατιρίζει αγαπητοί και αγαπητές. Εσάς που ανοίγετε αυτά τα παράθυρα. Αλλά, το ξέχασα. Είστε τόσο ηλίθιοι που νομίζετε ότι σας κάνει και διαφήμιση από πάνω. Θα μου πείτε, η καλύτερη διαφήμιση είναι η δυσφήμιση. Και όπως είχε πει κάποιος, κάποτε: «Δεν έχει σημασία να σε βρίζουν. Αρκεί να προφέρουν το όνομά σου σωστά».

Ε, τότε το μόνο που έχουμε να ζητήσουμε από τον Λάκη Λαζόπουλο είναι να προφέρει σωστά τα ονόματά τους. Και αν γίνεται να τα προφέρει σε κάθε του εκπομπή. Και να τα σατιρίζει. Και να μας κάνει να γελάμε μέχρι δακρίων. Γιατί είμαστε για γέλια και για κλάματα. Δεν είναι κακό αν τα συνδυάσουμε.

Το κείμενο γράφτηκε με αφορμή την πρόσκληση που δέχθηκα από την ιστοσελίδα foititakos.gr και η οποία το φιλοξένησε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ