Το ΝΒΑ έγινε... ΕΟΤ

Ο Κώστας Κεφαλογιάννης γράφει για την τζάμπα διαφήμιση που κάνουν οι παγκόσμιοι σταρ του αθλητισμού στην Ελλάδα.

Το ΝΒΑ έγινε... ΕΟΤ

Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς, ο Λεμπρόν Τζέιμς, ο Κριστιάνο Ρονάλντο και ο Κόμπε Μπράιαντ έχουν μαζί περί τα 60 εκατομμύρια «ακολούθους» στα social media.

Ο αριθμός είναι μεγαλύτερος αν προσθέσουμε τους λογαριασμούς των τριών σταρ σε facebook, twitter και instagram, ωστόσο επειδή κατά πάσα βεβαιότητα οι ίδιοι άνθρωποι τους ακολουθούν σε διαφορετικά μέσα, ας μείνουμε σε αυτόν και ας πάμε παρακάτω.

Δεν βλέπουν φυσικά και τα 60 εκατομμύρια όλες τις αναρτήσεις τους. Πολλές περνούν σχετικά απαρατήρητες. Ας πάρουμε την περίπτωση του Λεμπρόν, ο οποίος κατά τη διάρκεια των διακοπών του στην Ελλάδα (Μύκονος, Σαντορίνη και τώρα Αθήνα) δεν σταματάει να ανεβάζει στο instagram μικρούς ύμνους για τη χώρα μας .

Κάθε ανάρτηση του έχει περισσότερα από 200.000 like. Μέχρι το βράδυ της Τετάρτης (19/8) η φωτογραφία του μπροστά στα αρχαία της πρωτεύουσας (την ανέβασε το μεσημέρι της ίδιας μέρας) είχε 260.000 like.

Η φωτογραφία του από το ηλιοβασίλεμα της Σαντορίνης (με σχόλιο: «Το ωραιότερο ηλιοβασίλεμα στον κόσμο») είχε 230.000 likes. Ακόμα και ένα πιάτο με αστακοσαλάτα που ανέβασε από τη Μύκονο είχε 170.000 like. Τα δε hashtags του «Βασιλιά» δείχνουν απόλυτα και τη διάθεση του: #amazing#Mykonos.

Αντίστοιχα ήταν τα νούμερα και για τις φωτογραφίες που ανέβασε ο Κόμπε μετά την επίσκεψη του στον Παρθενώνα και το Παναθηναϊκό Στάδιο. Ο Μπράιαντ προσέφερε μάλιστα στους Αμερικανούς φίλους του και ένα μικρό μάθημα ιστορίας, εξηγώντας όταν βρέθηκε στο χώρο που φιλοξενήθηκαν οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες της σύγχρονης εποχής.

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ο αθλητής με το μεγαλύτερο κοινό στα social media παγκοσμίως ανέβασε στις 3 Ιουλίου μια αρκούντως καλλιτεχνική φωτογραφία με φόντο το ηλιοβασίλεμα της Μυκόνου. 620.000 άνθρωποι έκαναν like. Ο Πορτογάλος δεν ήταν βέβαια τόσο θερμός στους χαρακτηρισμούς του για την Ελλάδα , ωστόσο και πάλι οι αναρτήσεις του με τις ελληνικές ομορφιές έφτασαν σε κάμποσα εκατομμύρια μάτια.

Η καλύτερη καμπάνια

Θα έχετε αντιληφθεί φαντάζομαι που το πάω. Ο απλός κόσμος που δεν έχει λεφτά ούτε για να πάει στον Άλιμο, όχι απλώς δεν εκτιμά τα νέα από τις διακοπές των πλούσιων και διάσημων στην Ελλάδα αλλά εκνευρίζεται κιόλας. Σου λέει, τι με νοιάζει εμένα ρε φίλε αν ο Λεμπρόν κωλοβαράει στη Μύκονο; Θα μου πληρώσει μήπως τον ΕΝΦΙΑ επειδή του άρεσε το ηλιοβασίλεμα. Κι όμως, κατά μια έννοια ναι, θα στον πληρώσει. Ή έστω θα βοηθήσει μπας και κάποια στιγμή μειωθεί.

Δεν ξέρω αν το καταλαβαίνετε αλλά στη σημερινή εποχή, στην εποχή δηλαδή όπου ένας μπασκετμπολίστας πηγαίνει για μπάνιο μαζί με τη γυναίκα του, τα παιδιά του και είκοσι εκατομμύρια διαδικτυακούς «φίλους, η επίσκεψη του Λεμπρόν συνιστά κολοσσιαία διαφημιστική καμπάνια. Ο ΕΟΤ θα χρειαζόταν να δαπανήσει πολλά εκατομμύρια για να πετύχει το διεθνές θετικό αντίκτυπο που πετυχαίνουν για την Ελλάδα οι αναρτήσεις και τα καλά λόγια του «Βασιλιά», του Μπράιαντ, του Ρονάλντο, του Νόβακ Τζόκοβιτς, του Μάικλ Τζόρνταν που ήρθε πέρυσι κ.λ.π.

Φεύγουν ικανοποιημένοι

Όσο κι αν μας αρέσει να μιζεριάζουμε λοιπόν, αυτό που συνέβη φέτος και οδήγησε τον Guardian να ανακηρύξει τη Μύκονο «νικήτρια του καλοκαιριού» είναι εξαιρετικά σημαντικό. Και ακόμη σημαντικότερο είναι ότι παρά τις εγγενείς αδυναμίες του ελληνικού τουρισμού, φαίνεται ότι καταφέραμε να ανταποκριθούμε. Όχι μόνο φέραμε στα νησιά μας μερικούς από τους μεγαλύτερους celebrities της γης, αλλά τους «διώξαμε» και απολύτως ικανοποιημένους.

Δεν συμβαίνουν και πολλά πράγματα γύρω μας που μας δίνουν το δικαίωμα να αισιοδοξούμε για το μέλλον. Στην πραγματικότητα, το καλύτερο πράγμα για την Ελλάδα τους τελευταίους μήνες, μετά ίσως από την ανακάλυψη του τάφου στην Αμφίπολη, ήταν το instagram του Λεμπρόν...

News 24/7

24MEDIA NETWORK