Τρένο δίχως φρένο

Ο Πάνος Σεϊτανίδης σχολιάζει τη ξέφρενη πορεία του Nico Rosberg.

Τρένο δίχως φρένο

Μπορεί ακόμα να μην έχουμε διανύσει καν το 1/5 του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος, μπορεί να έχουμε δει μόνο 4 από τις 21 παραστάσεις του θιάσου που ακούει στο όνομα Formula 1 αλλά φαίνεται πως το πρώτο όνομα στη μαρκίζα δύσκολα θα αλλάξει. Ένα τρένο δίχως φρένο που ακούει στο όνομα Nico Rosberg, μία υπερταχεία έως τώρα, που κατευθύνεται προς τον τερματικό σταθμό – το θρόνο του παγκόσμιου πρωταθλητή.

Όταν το Σάββατο ο Lewis Hamilton προδιδόταν από τη μονάδα ισχύος της Mercedes και ο Sebastian Vettel μετρούσε κουκιά λόγω της ποινής 5 θέσεων στο grid για αλλαγή κιβωτίου, ο Rosberg παραδεχόταν πως όλοι δούλευαν για εκείνον. Άποψη που πρέπει απλά να ενισχύθηκε μετά το τέλος του ρωσικού Grand Prix.

 

Ο Γερμανός έκανε το πρώτο Grand Slam της καριέρας του: από την pole στη νίκη, έχοντας την πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο! Φτάνοντας τις επτά σερί νίκες, πράγμα που έχουν πετύχει μόνο οι Michael Schumacher, Alberto Ascari και Sebastian Vettel. Φέτος είναι αήττητος και τις προηγούμενες τέσσερις φορές στην ιστορία του σπορ που κάποιους ξεκίνησε τη σεζόν με 4x4 (Nigel Mansel, Ayrton Senna και Schumi x2), κατέκτησε στη συνέχεια τον τίτλο. Σημάδια, στατιστικές, αριθμοί που βάσει μαθηματικών μοντέλων καταλήγουν σε μία αλήθεια που αγωνιστικά ακόμα δεν μπορεί να επιβεβαιωθεί. Αλλά ποιός μπορεί να ποντάρει με σιγουριά σε ανατροπή; Προς το παρόν η τράπουλα μοιάζει πειραγμένη και όποτε τραβάει από φιγούρα ο Rosberg, φέρνει άσο!

Πίσω του ο Hamilton δέχεται το ένα πίσω από το άλλο τα χτυπήματα, ενίοτε και κάτω από τη μέση. Το ίδιο ακριβώς πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος, στο ίδιο ακριβώς χρονικό σημείο (στο τέλος του Q2) για δεύτερο συνεχόμενο Grand Prix! Καμωμένος από τις ατυχίες αλλά πεισματάρης, κέρδισε επτά θέσεις μέσα σε επτά γύρους, προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει τις ζημιές και το κατάφερε πλαισιώνοντας τον Rosberg στο τριακοστό 1-2 της Mercedes. Όσο για το πρόβλημα πίεσης υγρών στη μονάδα ισχύος που τον ανάγκασε να κόψει ρυθμό όταν στα μισά του δρόμου ψαλίδιζε τη διαφορά, δεν μπορεί παρά να φαντάζει ως καλυμμένες team orders. Ενδεχομένως εκεί οι Γερμανοί να του είπαν πως αφού ο Rosberg πάει σε ρυθμό safe mode, το ίδιο θα έπρεπε να κάνει κι εκείνος. Για μένα ενδεικτικό είναι πως λίγο αφότου ο Hamilton έκοψε ρυθμό, ο Rosberg έκανε στιγμιαία επίδειξη ισχύος, δείχνοντας πως αν έπρεπε, αν ήθελε, αν υπήρχε λόγος, μπορούσε και εκείνος να κατεβάσει τους χρόνους.

Όμως τις θεωρίες συνωμοσίας θα τις δεχθώ μέχρι εκεί. Αν θέλετε να στήσετε σενάριο πως του ρίχνουν πορτοκαλάδα αντί για λάδια στον κινητήρα ή πως στο ERS του έβαλαν μπαταρίες από το σούπερ μάρκετ, προσφορά 6+2, δεν θα με έχετε σύμμαχο. Όπως είπε και ο Lauda, χίλιοι άνθρωποι δουλεύουν σκληρά για να βοηθούν τους δύο οδηγούς της ομάδας να φτάσουν στην κορυφή. Και είναι τουλάχιστον αστείο να υπονοεί κανείς πως σαμποτάρουν τον ίδιο τους τον οδηγό. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που αυτός τους έχει χαρίσει δύο παγκόσμιους τίτλους! Είναι χαρακτηριστικό πως για να αποφύγει την ποινή για αλλαγή μονάδας ισχύος, η Mercedes χρησιμοποίησε Turbo, MGU-H, CE και ES (υπερτροφοδότη, μικρό ηλεκτροκινητήρα, σύστημα αποθήκευσης ενέργειας και σύστημα ελέγχου ηλεκτρονικών αντίστοιχα) από τη μονάδα ισχύος που ο Hamilton είχε στην Αυστραλία και έστειλε από το Μρίξγουορθ της Αγγλίας, με ιδιωτικό αεροπλάνο, το νέο σύστημα παροχής καυσίμου. Αν ήθελαν να τον χαντακώσουν, θα τον άφηναν να εκκινήσει τελευταίος.

Μένει να δούμε αν ο Lewis θα πεισμώσει, θα περιορίσει τα υπερατλαντικά ταξίδια και τα ντεφιλέ και θα δουλέψει ακόμα πιο σκληρά με στόχο να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση. Το έκανε και το 2014 και μάλιστα πολύ πιο αργά στη σεζόν. Αν πραγματικά το θέλει, μπορεί να το κάνει και τώρα. Όμως για το πραγματικό του κίνητρο, εξακολουθώ να έχω ερωτηματικό. Οι 43 βαθμοί διαφοράς είναι πολλοί. Με τη βοήθεια της τύχης μπορεί να καλυφθούν σε 2 αγώνες αλλά μπορεί, ακόμα και αν ο Lewis κερδίσει 6 αγώνες σερί, πάλι πίσω να είναι!

 

Στη Ferrari το 700 βάθρο δεν το γιόρτασαν όσο ήθελαν. Μόνο o Raikkonen, που από το 2013 στην Κορέα είχε να δει βάθρο υπό το φως του ήλιου και επιτέλους γεύτηκε λίγο αλκοόλ πριν το λουτρό σαμπάνιας. Η τρίτη θέση του τον έφερε και τρίτο στη βαθμολογία, την ώρα που ο Daniil Kvyat έβαζε από τώρα ταφόπλακα σε όποιες, ελάχιστες ελπίδες είχε ο Sebastian Vettel να «παρενοχλήσει» στο κυνήγι του τίτλου της Mercedes, αφού είναι 67 πόντους πίσω από την κορυφή! Πώς να μην είναι έξαλλος…

Σχετικά  με τα συμβάντα με τον Kvyat, αυτή τη φορά δεν είναι αμφιλεγόμενα. Στα φρένα για τη δεύτερη στροφή το λάθος είναι 100% του Ρώσου, ενώ στην έξοδό της υπάρχει ανεπαίσθητη επαφή της εμπρός πτέρυγας της RB12 με το πίσω δεξί ελαστικό του Γερμανού. Κι έπειτα, στα μισά της στροφής 3 έχουμε τη νέα σύγκρουση που βγάζει εκτός μάχης τον Vettel (και παραλίγο και τους Hamilton/Verstappen). Ειδικά από λήψη από θεατή που βρισκόταν στην κερκίδα εκείνη και μπορείτε να τη δείτε λίγο πιο κάτω, νομίζω πως είναι σαφές πως ο Vettel δεν είναι τέρμα γκάζι. Όμως ακόμα κι έτσι, δεν δικαιολογείται η οδήγηση δίχως αύριο από πλευράς Kvyat.

 

Πάντως ο οδηγός της Ferrari αυτή τη φορά ήταν πιο ήρεμος – αν φυσικά εξαιρεθεί το team radio όπου δεν ήξερε καν ποιος του έφταιγε. Οι δηλώσεις του ήταν ήπιες, η πρώτη αντίδραση όταν είδε το συμβάν ήταν απλά ένα ειρωνικό χαμόγελο ενώ η επίσκεψη στο pit wall της Red Bull ήταν ένα πολύ έξυπνα στημένο επικοινωνιακό παιχνίδι. Πληροφορίες που τον θέλουν να το έπαιξε gentleman φοβούμενος πως στην πίστα ήταν και γεροδεμένοι φίλοι του Kvyat, κρίνονται τουλάχιστον αβάσιμες. Η τελευταία φορά που όλα είχαν τελειώσει στον πρώτο κιόλας γύρο για τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή, ήταν το 2011 στο Άμπου Ντάμπι, όταν βγήκε εκτός πίστας λόγω κλαταρισμένου ελαστικού. Έχοντας ήδη κατακτήσει τότε τον τίτλο. Αυτό στο οποίο θα ήθελα να σταθούμε και να μη το περάσουμε στο ντούκου, είναι πως για πολλοστή φορά είδαμε απερίσκεπτη κίνηση από οδηγό που είχε εγκαταλείψει. Η εικόνα του Vettel να οδηγεί το σκουτεράκι χωρίς κράνος, θα έπρεπε να φέρει τουλάχιστον επίπληξη από τη FIA.

 

Όσο για τον Kvyat, αντέδρασε άσχημα στη μεικτή ζώνη αλλά τον καταλαβαίνω. Τα είχε ακούσει από πολλούς στην Κίνα – εντελώς άδικα. Τώρα ήξερε πως η ευθύνη ήταν όλη δική του, κατέστρεψε τον εντός έδρας για εκείνον αγώνα όπου είχε υψηλές προσδοκίες και ταυτόχρονα και του teammate του, μιας και το ντόμινο της δεύτερης στροφής έφερε Red Bull πάνω σε Ferrari και Ferrari πάνω στην άλλη Red Bull! Όταν τα πράγματα πάνε στραβά ο Helmut Marko υποπτεύομαι πως δεν θα είναι ο πιο φιλικός άνθρωπος στον κόσμο και έτσι ο Ρώσος τα άκουσε από κάθε πλευρά. Τουλάχιστον ανέλαβε την ευθύνη, ζήτησε δημόσια συγνώμη και φέρεται να πήρε και τηλέφωνο τον Vettel να απολογηθεί, μιας και ο Γερμανός είχε φύγει από την πίστα πριν το πέσιμο της καρό σημαίας.

Για να πιάσουμε και τις άλλες ομάδες, η Williams είχε για μία ακόμα φορά διπλό τερματισμό στους βαθμούς, για τρίτο GP στα τέσσερα φετινά πέτυχε το ταχύτερο pit stop αλλά παρότι έφυγε από τη Ρωσία με τους 22 πόντους των θέσεων #4 και #5, βάσει των θέσεων εκκίνησης ήλπιζε σε κάτι παραπάνω. Ο Bottas δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τους Hamilton/Raikkonen κι έτσι αρκέστηκε στην τέταρτη θέση. Πίσω του ο Massa είχε αρκετή αβάντα για να κάνει και δεύτερο pit stop για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα, ελπίζοντας πως ένα αυτοκίνητο ασφαλείας θα του επέτρεπε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στο τέλος. Και κάπου εκεί ολοκληρώθηκε η σύντομη λίστα των μόλις πέντε οδηγών που βρέθηκαν στον ίδιο γύρο!

 

Είδηση αποτέλεσε σίγουρα η έκτη θέση του Fernando Alonso που βαθμολογήθηκε πρώτη φορά φέτος. Ο Ισπανός που σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο γύρο του αγώνα, επωφελήθηκε του χάους του πρώτου γύρου και βρέθηκε στην τιμητική έκτη θέση, χωρίς να απειλεί ή να απειλείται. Ο διευθυντής της βρετανικής ομάδας, Eric Boullier, δήλωσε πως αν δεν έκαναν εξοικονόμηση καυσίμου ο Alonso θα μπορούσε να είναι 50 δευτερόλεπτα μπροστά αλλά αν έχουμε μάθει κάτι διαχρονικά σχετικά με τις δηλώσεις των μελών των ομάδων της Formula 1, είναι ποτέ να μη δίνουμε σημασία σε προτάσεις που ξεκινούν με το «εάν…».

Έβδομος ήταν ο Kevin Magnussen που χάρισε στη Renault τους πρώτους βαθμούς της νέας εργοστασιακής εποχής αν και αμφότεροι πρέπει να δεχθούμε πως βρέθηκαν τόσο ψηλά, χωρίς να δώσουν σπουδαίες μάχες και επωφελούμενοι από την απουσία του Vettel, των Red Bull και των Toro Rosso που συνήθως πλασάρονται λίγο (ή πολύ) ψηλότερα. Όμως ειδικά για τη McLaren, πιστεύω όλο και περισσότερο πως η βελτίωση είναι σταθερή. Έχει επιτευχθεί ικανοποιητική αξιοπιστία, φαίνεται να υπάρχει αξιοπρεπής ταχύτητα και με τον Jenson Button δέκατο, η ιστορική ομάδα είχε τον πρώτο της διπλό τερματισμό στους βαθμούς από πέρυσι στην Ουγγαρία.

 

Για τον Grosjean που εξακολουθούσε να μη νιώθει την VF-16 να «πετάει» σαν F16, η επιστροφή στους βαθμούς ήταν μία ακόμα επιβεβαίωση πως ο «γάμος» του με τη Haas ήταν από τους πλέον επιτυχημένους. Όσο για τον ένατο Perez, αν έχεις ανέβει στο βάθρο ενός αγώνα, το να πλασάρεσαι στη δεκάδα δεν φαντάζει σπουδαίο. Αν όμως είναι οι πρώτοι σου φετινοί βαθμοί και μάλιστα στο 100 σου Grand Prix στην F1, τότε έχουν άλλη αξία.

Κλείνοντας, αυτό ήταν το πρώτο Grand Prix από τη Μόντσα το 2012, που δεν είχαμε κανένα «ταύρο» στους βαθμούς! Οι RB12 αλληλοεξουδετερώθηκαν στον πρώτο γύρο, ο Max Verstappen έβλεπε πεντάδα προτού προδοθεί από τη μονάδα ισχύος της Ferrari ενώ ο Carlos Sainz ήταν οριακά εκτός βαθμών αλλά πήρε και ποινή 10 δευτερολέπτων γιατί έσπρωξε τον Jolyon Palmer εκτός πίστας. Σε μία από τις πολλές μάχες για τις πιο πίσω θέσεις, σε ένα Grand Prix που έως τώρα μπορεί να μη μας προσφέρει νικητές μετά από θρίλερ αλλά αγώνες όπου συνήθως γίνεται κακός χαμός!

Δημοψήφισμα Ιταλία ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ

Τρομάζει τους πάντες η πολιτική ήττα Ρέντσι

Ο Ιταλός καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης Franco Panvocelli εξηγεί στο NEWS 247 τι πρέπει να περιμένει η Ευρώπη από την Ιταλία την επομένη του δημοψηφίσματος, γιατί ο Ματέο Ρέντσι ρίσκαρε το πολιτικό του μέλλον και πως μπορεί να επηρεαστεί η Ελλάδα από τη νίκη του "Όχι" (Pics)

Σχόλια

 

Πρώτη Σελίδα