Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Ο Zastro γράφει για το επεισοδιακό ντέρμπι του 1999 στην άδεια Νέα Φιλαδέλφεια. Ο Δημητρόπουλος, το πρόωρο τέλος, τα επεισόδια και τα πιστολίδια στο Members Club, σε μία από τις πιο πολυσυζητημένες αναμετρήσεις της ΑΕΚ με τον Ολυμπιακό.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Είναι από τα πιο πολυσυζητημένα και πολυθρύλητα ντέρμπι ΑΕΚ-Ολυμπιακού στην ιστορία. Για την ακρίβεια όχι μόνο στην ιστορία των δύο ομάδων, αλλά σε ολόκληρη την ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου. Είναι τόσες οι παράπλευρες ιστορίες, τόσο το παρασκήνιο, τέτοιο το πέπλο δυσπιστίας και αμφισβήτησης για το ελληνικό ποδόσφαιρο, που μπορεί να γραφεί βιβλίο για εκείνο το παιχνίδι και όλα τα sidestories που το συνοδεύουν.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Χρονικά βρισκόμαστε ενάμιση μήνα πριν τη νέα χιλιετία, τέλη Νοεμβρίου του 1999, όταν οι ψίθυροι έχουν γίνει κραυγές και αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι τα «κόζα» στο ελληνικό ποδόσφαιρο έχουν αλλάξει, Βαρδινογιάννης και «βαρδινογιαννισμός» δεν υπάρχει πλέον και έχει ξεκινήσει η δυναστεία του Ολυμπιακού υπό τον Σωκράτη Κόκκαλη. Έχουν προηγηθεί οι θρυλικές εκλογές της ΕΠΟ στην Αλεξανδρούπολη - εκεί που ο Θωμάς έριξε το σπόρο και γεννήθηκε αυτό που μεταγενέστερα όλοι αποκάλεσαν «παράγκα» - και το καλοκαίρι του 1998 ακολούθησε η ενθρόνιση του Βίκτωρα στην ΕΠΑΕ, ολοκληρώνοντας το παζλ.

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΠΑΡΝΤΙΝΑ

Αγωνιστικά, ο Κόκκαλης έχει αποφασίσει να απολύσει το Ντούσαν Μπάγεβιτς που απέτυχε να επαναλάβει την ευρωπαϊκή εποποιΐα της προηγούμενης σεζόν και τον αντικαθιστά με μια από τις πιο συζητήσιμες επιλογές προπονητή στην ιστορία του Ολυμπιακού: με τον «καμπαρντίνα» Αλμπέρτο Μπιγκόν.

Το ντεμπούτο του Ιταλού στον πάγκο του Ολυμπιακού επρόκειτο να γίνει σε ένα από τα πιο καυτά παιχνίδια της σεζόν, απέναντι στην πληγωμένη και αδηφάγα για «εκδίκηση» ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια, τέσσερις μόλις ημέρες μετά την πρόσληψή του. Η ΑΕΚ ήταν άνω κάτω ως συνήθως διοικητικά, περίμενε όμως τον Ολυμπιακό με το μαχαίρι στα δόντια, σε ένα παιχνίδι κατά τεκμήριο εξαγνισμού της όποιας αποτυχίας στη σεζόν. Η πρόσφατη παράδοση ήταν αποκλειστικά μαζί της, αφού με Μπάγεβιτς στον πάγκο, ο Ολυμπιακός έφευγε από το «Νίκος Γκούμας» μονίμως με το κεφάλι κάτω και όλα έδειχναν ότι θα παρακολουθούσαμε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα ντέρμπι όλων των εποχών.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Στην ΑΕΚ και τότε κυριαρχούσε η μορφή του Δημήτρη Μελισσανίδη, ανθρώπου που θεωρείτο από την ιδιοκτησία της ΠΑΕ ικανός να αντιμετωπίσει το «σύστημα» του Θωμά και γνώριμου των δύσβατων μονοπατιών από τον καιρό της δικής του κυριαρχίας στο παρασκήνιο του ελληνικού ποδοσφαίρου την τριετία 1992-95.

Αποτελούσε βέβαια κοινό μυστικό, ότι ο Μελισσανίδης ήταν στα πρόθυρα της αποχώρησης, έχοντας αποτύχει οικτρά και στο οικονομικό και στο αγωνιστικό σκέλος (το άνοιγμα της ΠΑΕ επί Μελισσανίδη-Στάθη ανέρχετο στα 5 δισεκατ. δραχμές) πληρώνοντας την επιλογή Τουμπάκοβιτς και τον οικονομικό στραγγαλισμό που επέφερε ο αποκλεισμός από την ΑΙΚ Στοκχόλμης στα προκριματικά των ομίλων του Champions League. ENIC και η Netmed περίμεναν από το Μελισσανίδη να ενεργοποιήσει την option αγοράς των μετοχών της ΠΑΕ για να απεμπλακούν από την ΑΕΚ, ο Μελισσανίδης από την άλλη εμφανιζόταν αποστασιοποιημένος και κατηγορούσε ευθέως το σάπιο σύστημα που είχε εγκαθιδρύσει ο Θωμάς και κάπως έτσι το ντέρμπι έκαιγε πριν καν ξεκινήσει.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Στα στέκια και στο χαλασμένο τηλέφωνο της εποχής, επικρατούσε η άποψη ότι από το παιχνίδι της 15ης Νοεμβρίου, ο Μπιγκόν πρέπει να φύγει οπωσδήποτε νικητής. Ολόκληρος ο οργανισμός ΑΕΚ είναι επί ποδός πολέμου, έχει μπει σε μια διαδικασία αίσθησης αδικημένου πριν ακόμη αδικηθεί, η δυσπιστία έχει χτυπήσει κόκκινα και η ένταση παρά τον κεκλεισμένων των θυρών χαρακτήρα του παιχνιδιού, είναι πρωτόγνωρη και έχει μεταφερθεί ακόμη και στους ποδοσφαιριστές.

Η Δεκελείας από νωρίς το απόγευμα έχει μετατραπεί σε πεδίο μάχης μεταξύ των δυνάμεων των ΜΑΤ και των οπαδών της ΑΕΚ, με ασύλληπτο ξύλο, στημένα οδοφράγματα και καμένους κάδους, όλα μυρίζουν μπαρούτι. Όλα είχαν ξεκινήσει δι’ ασήμαντον αφορμή, αφηνιασμένοι οπαδοί είχαν κινηθεί εναντίον ενός διερχόμενου μοτοσικλετιστή της Τροχαίας ονόματι Δημήτρη Αντωνόπουλου, που είχε κρυφτεί σε μια πολυκατοικία για να προφυλαχθεί, αλλά τον κυνήγησαν, τον βρήκαν και τον έδειραν προκαλώντας του εκδορές και κάταγμα στο χέρι. Η αστυνομία όπως γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις έθεσε σε λειτουργία τους γραπτούς και άγραφους μηχανισμούς της και διμοιρίες των ΜΑΤ επενέβησαν δίχως οίκτο.

ΚΑΙΓΟΤΑΝ ΤΟ ΠΕΛΕΚΟΥΔΙ

Έπεσε ανείπωτο ξύλο, χρησιμοποιήθηκαν ουκ ολίγα δακρυγόνα, η συμπλοκή γενικεύτηκε με αποτέλεσμα να προκληθούν εκτεταμένες ζημιές σε μια ταβέρνα στη συμβολή Δεκελείας και Φωκών, διερχόμενα αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκαν και καταστράφηκαν, ξεκίνησε μια «βεντέτα» που κράτησε πολύ καιρό. Ενώ πέριξ του γηπέδου καίγεται το πελεκούδι, ο Πατρινός διαιτητής Βαγγέλης Δημητρόπουλος, καταφθάνει φρουρούμενος και βγαίνοντας να επιθεωρήσει τον αγωνιστικό χώρο, διαπιστώνει ήδη υπεράριθμους οπαδούς της ΑΕΚ στη θύρα 18, μια ανάσα μακριά από τα «μάρμαρα» των επισήμων. Παίρνει το βλέμμα του πι οκάτω και βλέπει κατά σειρά τον Πρόεδρο του Ολυμπιακού Σωκράτη Κόκκαλη, τη σύζυγό του Ελένη, το Γιώργο Λούβαρη και άνω των 30 ατόμων της προσωπικής τους ασφαλείας. Ο Δημητρόπουλος ξεφυσάει, έχει καταλάβει ότι η βραδιά θα είναι πάρα μα πάρα πολύ δύσκολη.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Λίγα μέτρα πιο πάνω από τον Πρόεδρο του Ολυμπιακού, ο Πρόεδρος της ΕΠΑΕ Βίκτωρ Μητρόπουλος, επίσης συνοδευόμενος από τους άνδρες της προσωπικής του ασφάλειας, συνομιλεί στο κινητό, κοιτάζει δεξιά αριστερά στην κερκίδα, βλέπεις στο βλέμμα του ανησυχία, γιατί οι περισσότεροι διαπιστευμένοι προσκληθέντες της ΠΑΕ ΑΕΚ είναι επίλεκτα μέλη της Οriginal 21 και φάτσες πολύ γνωστές στη νύχτα. Οι ομάδες κάνουν την πρώτη εμφάνισή τους στον αγωνιστικό χώρο, τον Αλμπέρτο Μπιγκόν συνοδεύει ο Πέτρος Κόκκαλης και οι δύο άνδρες δείχνουν σε καλή διάθεση, αντιστρόφως ανάλογη με το κλίμα στην εξέδρα που μυρίζει μπαρούτι. Καταφθάνουν στα δημοσιογραφικά οι ενημερώσεις για την παράταξη των δύο ομάδων.

Ο Μπιγκόν, θέλοντας να δείξει εξ αρχής ότι βάζει το στίγμα του στον Ολυμπιακό, διατηρεί μεν το μόνιμο επί Μπάγεβιτς 4-4-2, αλλά διαφοροποιεί τα πρόσωπα. Απουσιάζει ο σιωπηρά τιμωρημένος Ζλάτκο Ζάχοβιτς, ο Μπιγκόν όμως επαναφέρει το «δυσαρεστημένο» Νινιάδη, ξεκινά προς έκπληξη όλων το Σάββα Πουρσαϊτίδη ως αριστερό μπακ και αντί του Σίνισα Γκόγκιτς βάζει βασικό τον επίσης παραγκωνισμένο Αλέξη Αλεξανδρή ως παρτενέρ του Τζιοβάνι στην επίθεση. Ο Τουμπάκοβιτς από την άλλη, παρουσιάζει τη γνωστή ΑΕΚ του, κάτι σαν 4-3-2-1 με το Μαλαδένη και τον Τσίριτς στην πλάτη του Νικολαϊδη και την τριάδα Μάρκου, Σαβέβσκι και Ζήκου στη μεσαία γραμμή. Το παιχνίδι ξεκινάει, είναι πολύ κακό, με αργό τέμπο και αισχρό θέαμα. Ο Ολυμπιακός είναι εντελώς ανόρεχτος, η ΑΕΚ νοσεί από την έναρξη της σεζόν και το άδειο γήπεδο δεν είναι αρωγός στο χαρακτήρα που θέλει να δώσει στο ματς.

ΦΤΗΝΗ ΒΙΝΤΕΟΚΑΣΕΤΑ ΤΡΟΜΟΥ

Στην αποκρουστική εικόνα του πρώτου εικοσαλέπτου έρχεται να κουμπώσει άψογα η σουρεαλιστική έμπνευση των ιθυνόντων της γηπεδούχου να επιστρατεύσουν ηχητικά εφέ με μακρόσυρτες αποδοκιμασίες και ουρλιαχτά που έπαιζαν διαρκώς από τα μεγάφωνα, μετατρέποντας το σκηνικό σε φτηνή βιντεοταινία τρόμου. Όλα κρέμονταν σε μια κλωστή και ήταν βέβαιο ότι αναμενόταν η αφορμή για την έκρηξη. Με τη συμπλήρωση του εικοσαλέπτου, ο Χρήστος Μαλαδένης στρώνει τη μπάλα καθαρά με το χέρι μπροστά του και στη συνέχεια ανατρέπεται από τον Κυριάκο Καραταΐδη.

Το πέναλτι είναι ξεκάθαρο, το ίδιο ξεκάθαρο με το χέρι που προηγήθηκε. Ο ανεκδιήγητος Δημητρόπουλο δεν σφυρίζει τίποτα. Διαμαρτυρίες, σπρωξίματα, βρισιές – χοντρά μπινελίκια – προπηλακισμοί και τα μυαλά θολώνουν. Από το σημείο εκείνο κι έπειτα, δεν υπάρχει παιχνίδι, κάθε απόφαση του Δημητρόπουλου, ακόμη και σωστή, χλευάζεται και αμφισβητείται, τα μεγάφωνα παίζουν μονίμως κραυγές λύκων, ξεκινά οχετός ύβρεων από τους «προσκεκλημένους» που λόγω του άδειου γηπέδου φτάνουν κανονικά στα σπίτια όσων παρακολουθούν από το συνδρομητικό.

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Ποδόσφαιρο έχει σταματήσει να παίζεται στον αγωνιστικό χώρο, οι παίκτες της ΑΕΚ, προεξέχοντος του Γιάννη Καλιτζάκη, είναι υπέρ το δέον σκληροί και προκαλούν σε κάθε φάση το Δημητρόπουλο να τους τιμωρήσει, την ίδια ώρα που ο Ολυμπιακός πραγματοποιεί το χειρότερό του ημίχρονο από την αρχή της σεζόν. Το παιχνίδι θα κυλήσει με αλλεπάλληλα φάουλ στη μεσαία γραμμή, κραυγές διαμαρτυρίας και ατέλειωτο εκνευρισμό για κάθε απόφαση του διαιτητή και των βοηθών. Κατά την αποχώρηση των ομάδων, Τάσος Μητρόπουλος και Γιάννης Καλιτζάκης βρίζονται με αχαρακτήριστες φράσεις στη φυσούνα, ενώ Κασάπης, Ατματσίδης και Ζήκος διαμαρτύρονται και προπηλακίζουν το Δημητρόπουλο. Στην εξέδρα το κλίμα είναι το χειρότερο δυνατό, ο Μητρόπουλος έχει δυσανασχετήσει από τα μπινελίκια των οπαδών της ΑΕΚ και τους κοιτάζει με νόημα.

ΤΟ ΝΤΟΥ ΤΟΥ "ΝΙΝΤΖΑ" ΣΤΟΝ ΒΙΚΤΩΡΑ

Κάποιοι θα ισχυριστούν αργότερα, ότι ο Πρόεδρος της ΕΠΑΕ έκανε και χειρονομία εναντίον τους, κάτι σε στυλ «θα τα πούμε έξω» συνοδευόμενο από το μεσαίο δάχτυλο, αλλά μπροστά στο χαμό που πρόκειται να ακολουθήσει, το μεσαίο δάχτυλο φαντάζει πταίσμα και αστείο. Το δεύτερο ημίχρονο ξεκινά ακριβώς από εκεί που τελείωσε το πρώτο: οι παίκτες της ΑΕΚ βαράνε στο ψαχνό, ο Ολυμπιακός του Μπιγκόν είναι αισχρός και δεν συμβαίνει το παραμικρό μπροστά στις δύο εστίες. Όλα συνηγορούν σε ένα βολικό 0-0 γεμάτο ανούσιες διαμαρτυρίες, αφού κανείς δεν έχει ούτε τη διάθεση ούτε την ικανότητα να δημιουργήσει κάτι το αξιοσημείωτο ποδοσφαιρικά, μέχρι που το ρολόι δείχνει το 65ο λεπτό: ο Γιάννης Καλιτζάκης κάνει ένα ακόμη αναίτιο δολοφονικό τάκλιν στο Τζιοβάνι κάπου στη σέντρα. Ο Βραζιλιάνος σωριάζεται και σφαδάζει και ο Δημητρόπουλος βγάζει κάρτα. Είναι δεύτερη κίτρινη και συνεπώς αποβολή του «Νίντζα».

Ακολουθεί πανδαιμόνιο, ο Καλιτζάκης πετάει τη φανέλα, βρίζει πρόσωπο με πρόσωπο το Δημητρόπουλο και κατευθύνεται προς τη θύρα των επισήμων που κάθεται ο Βίκτωρας με απειλητικές διαθέσεις. Τον συγκρατεί ο πάντοτε νηφάλιος Νίκος Πανταζής που αποσοβεί τα χειρότερα. Το παιχνίδι έχει τιναχτεί στον αέρα, οι οπαδοί κινούνται προς το μέρος του Βίκτωρα, πετούν μπουκάλια και βρίζουν εν χορώ. Σπεύδει ο Νίκος Στράτος που καλεί τον Τάσο Μητρόπουλο να αποχωρήσει για να αποφευχθούν τα χειρότερα, το κλίμα δείχνει να αποφορτίζεται έστω προσωρινά. Ο Τουμπάκοβιτς στον κόσμο του, βρίσκει ευκαιρία να κάνει αλλαγή, αντικαθιστά σωστά το Σαβέβσκι με τον Τραϊανό Δέλλα για έχει δεύτερο στόπερ και προς έκπληξη όλων αντικαθιστά και το Χάρη Κοπιτσή με τον Ευρυπίδη Κατσαβό. Με μία κίνηση έδωσε το παιχνίδι στον Ολυμπιακό.

Ο Δέλλας του πετά με δύναμη μια μπάλα στο πρόσωπο, ο αρχηγός της ΑΕΚ Μιχάλης Κασάπης, τον κλωτσάει με δύναμη στο αριστερό γόνατο και του φωνάζει εκτός εαυτού «είσαι στημένος και αλήτης, γ@μώ το μ@νί της μάνας σου.

Ο πάγκος του Ολυμπιακού αντιδρά σχεδόν άμεσα, με την κίνηση που θα κρίνει το παιχνίδι: στη θέση του αρνητικού Αλεξανδρή θα περάσει ο Σίνισα Γκόγκιτς και λίγο αργότερα ο Κωστούλας, θα περάσει στη θέση του Πουρσαϊτίδη. Ο Ολυμπιακός μπορούσε πλέον να ρισκάρει και μαζί με την αλλαγή του Πασσαλή στη θέση του Γιαννακόπουλου στο ημίχρονο, έχει τους κατάλληλους ποδοσφαιριστές στο τεραίν για να εξυπηρετήσει το παλιομοδίτικο αλλά αποτελεσματικό 3-5-2 του Μπιγκόν. Η υπεροχή δεν αργεί να μετουσιωθεί σε γκολ, όταν ο Σίνισα Γκόγκιτς θα βγάλει τον Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς πρόσωπο με τον Ατματσίδη και ο Δέλλας θα του "μαζέψει" τα πόδια, για να αποσοβήσει τον κίνδυνο. Πέναλτι και αποβολή. Η ΑΕΚ με 9. Εκτελεστής του πέναλτι ο ίδιος ο Πρέντραγκ Τζόρτζεβιτς και η σεμνή τελετή λαμβάνει τέλος ένα τέταρτο πριν το τελικό σφύριγμα του Δημητρόπουλου.

Ο Σωκράτης Κόκκαλης και η συνοδεία του, αποχωρούν εσπευσμένα από το γήπεδο δεχόμενοι σωρεία αντικειμένων, ύβρεων, ενώ ορισμένοι πλησιάζουν αρκετά κοντά με τους σωματοφύλακες και φτύνουν και προπηλακίζουν όποιον βρίσκεται μπροστά τους. Στο γενικό χαμό πέφτει αναίσθητος ένας φίλος της ΑΕΚ και μεταφέρεται άμεσα στο πλησιέστερο νοσοκομείο κατόπιν υπόδειξης του ιατρού και σημερινού Προέδρου της ΠΑΕ, Βαγγέλη Ασλανίδη. Ο ατυχής Ευάγγελος Θωμαΐδης διακομίζεται στο νοσοκομείο «Αγία Όλγα» όπου αργότερα δυστυχώς διαπιστώνεται ο θάνατός του από οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου σε ηλικία μόλις 50 ετών. Το ντέρμπι έχει και νεκρό.

Με την ΑΕΚ να αγωνίζεται με 9 ποδοσφαιριστές, όλους τους παριστάμενους να ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο πλην του παιχνιδιού και τον Ολυμπιακό απελευθερωμένο, φαινόταν από μίλια μακριά ότι δεν θα αργούσε να έλθει και το δεύτερο γκολ, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του βοηθού Τάπρατζη ο οποίος μετά το γκολ του Ολυμπιακού, έκοβε τους ερυθρόλευκους με ανύπαρκτα offside σε κάθε τους επίσκεψη στα καρέ του Ατματσίδη. Στις καθυστερήσεις ο Νινιάδης δίνει την τελική πάσα στον Τζιοβάνι και ο Βραζιλιάνος δεν δυσκολεύεται να γράψει το τελικό 0-2. Ότι χειρότερο σε εξέλιξη, δευτερόλεπτα πριν το τελικό σφύριγμα του Δημητρόπουλου. Η συνέχεια είναι οργουελική. Ο Βίκτωρας προσπαθεί να φύγει, κατευθύνεται στα σκαλιά που οδηγούν στο Members Club του γηπέδου, ενώ ένα μπουλούκι αφιονισμένων τον βρίζει, τον φτύνει και προσπαθεί να σπάσει τον κλοιό των σωματοφυλάκων για να τον χτυπήσει.

Κάποιος κατορθώνει και ξηλώνει τη συρόμενη πόρτα του Members Club, τη σηκώνει και την πετάει προς το μέρος του Προέδρου της ΕΠΑΕ, ο οποίος προσπαθεί να περάσει το διάδρομο δεχόμενος μπουνιές, κλωτσίες και λογής αντικείμενα. Το ξύλο μεταξύ σωματοφυλάκων και οπαδών είναι ανείπωτο και δυστυχώς η ίδια εικόνα επικρατεί και εντός αγωνιστικού χώρου. Οπαδοί από τη θύρα 18 έχουν εισβάλει στον αγωνιστικό χώρο και επιτίθενται στο Δημητρόπουλο, που προσπαθεί να αποχωρήσει προστατευόμενος από ένα αυτοσχέδιο τείχος που έστησαν αστυνομικοί γύρω του, ορισμένοι σπάνε προσωρινά τον αστυνομικό κλοιό, ο Δημητρόπουλος δέχεται μπουνιές, κλωτσιές, ακούει να τον απειλούν ότι δεν θα επιστρέψει ζωντανός στην Πάτρα. Μέσα στο γενικό χαμό αναγνωρίζει και ποδοσφαιριστές της ΑΕΚ που του επιτίθενται, ο Δέλλας του πετά με δύναμη μια μπάλα στο πρόσωπο, ο αρχηγός της ΑΕΚ Μιχάλης Κασάπης, τον κλωτσάει με δύναμη στο αριστερό γόνατο και του φωνάζει εκτός εαυτού «είσαι στημένος και αλήτης, γ@μώ το μ@νί της μάνας σου».

Όταν βγήκαν τα πιστόλια!

Λίγα μέτρα πιο πέρα, Ατματσίδης και Μητρόπουλος έχουν πιαστεί στα χέρια επειδή κάποιος είπε στον Ηλία ότι ο Τάσος έκανε άσεμνη χειρονομία στο τέλος του αγώνα και η σύρραξη γενικεύεται. Κλωτσίες, μπουνιές, σπρωξίματα στη φυσούνα με Ατματσίδη, Ζήκο, Καλιτζάκη, Μαλαδένη από τη μία και Μητρόπουλο, Καραταΐδη, Καραπιάλη, Πουρσανίδη από την άλλη. Αυτόπτες μάρτυρες ορκίζονται ότι το σκηνικό συνεχίζεται και εντός αποδυτηρίων, με ποδοσφαιριστές της ΑΕΚ να βγαίνουν από τα ντουζ ημίγυμνοι, με τις πετσέτες ζωσμένες στη μέση και να χτυπούν με δύναμη την πόρτα στο καμαράκι των διαιτητών, απειλώντας τους ότι θα πληρώσουν πολύ ακριβά αυτά που έκαναν, λίγο πιο πέρα ο Κώστας Νεστορίδης σε έξαλλη κατάσταση βρίζει έξω από την πόρτα το Δημητρόπουλο και απειλεί ότι θα τον πνίξει με τα ίδια του τα χέρια.

Τι ποιος είμαι εγώ ρε π@@@η; Τι‘να αυτά που κάνατε στην ΑΕΚ; Δε ντρέπεστε λίγο ρε;

Οι αστυνομικοί δεν ξέρουν ποιόν να πρωτοπροστατεύσουν, αφού την ίδια στιγμή στο Members Club που έχει καταφύγει προσωρινά ο Βίκτωρας, εκτυλίσσονται σκηνές από ταινία με πυροβολισμούς, μαχαίρια, μπουνιές, καρεκλιές, σπασμένα τζάμια και ιπτάμενα τραπέζια. Σχεδόν ταυτόχρονα με τη λήξη, ο Δημήτρης Μελισσανίδης έχει καταφθάσει στο γήπεδο και βρίσκεται κι αυτός στο Members Club ψάχντοντας το Βίκτωρα. Τον βρίσκει σε μια γωνία της αίθουσας να παρακολουθεί σε μια τηλεόραση στιγμιότυπα του αγώνα από το συνδρομητικό, παρουσία δύο ανδρών της προσωπικής του ασφάλειας.

Ο Τίγρης εκτός εαυτού φωνάζει «αν είσαι άντρας διώξε τους φουσκωτούς σου κι έλα έξω να τα πούμε σαν άντρες οι δυο μας», ο Βίκτωρας απαντάει «και ποιος είσαι εσύ; Τι είσαι εσύ;» και ο Μελισσανίδης θολώνει: «Τι ποιος είμαι εγώ ρε πούστη; Τι‘να αυτά που κάνατε στην ΑΕΚ απόψε γ@μώ την κοινωνία μου; Δε ντρέπεστε λίγο ρε πούστηδες;» Εκείνη τη στιγμή, ένας εκ των μόνιμων συνοδών του Βίκτωρα Μητρόπουλου, ο Νίκος Γιαννουδάκος, βγάζει από την εσωτερική θήκη ένα 22άρι περίστροφο και πυροβολεί δύο φορές στον αέρα.

Ο μποντιμπιλντεράς με την περούκα ήταν ο σωματοφύλακας του Βίκτωρα και είχε συμμετάσχει σε βιντεοταινίες της δεκαετίας του ’80.

Κάποιοι αυτόπτες θα ισχυριστούν αργότερα ότι έριξε και δύο ακόμη στο πάτωμα. Ως φυσικό επακόλουθο, έγινε της... ελευθέρων ηθών εκδιδομένης γυναικός το κιγκλίδωμα: καρέκλες και τασάκια ίπτανται στον αέρα, βγαίνουν μαχαίρια και παρευρισκόμενοι σπάνε ότι βρίσκουν μπροστά τους. Ένας όμιλος ατόμων πέφτει πάνω στους γεροδεμένους συνοδούς του Βίκτωρα, που φυγαδεύεται από το Βασίλη Δημητριάδη μαζί με το Μελισσανίδη στα αποδυτήρια της ΑΕΚ.

Στο Members Club πέφτει απίστευτο ξύλο, με το Γιαννουδάκο να καταλήγει αιμόφυρτος στο πάτωμα και τις αστυνομικές δυνάμεις να καταφθάνουν αργοπορημένες στο χώρο αφού έπρεπε αφ’ ενός να συνοδεύσουν την αποστολή του Ολυμπιακού στο πούλμαν και κατά δεύτερον να προστατεύσουν το διαιτητικό τρίο που έμενε κλειδαμπαρωμένο στο καμαράκι περικυκλωμένο.

Η κατάσταση δείχνει να εκτονώνεται, ο Γιαννουδάκος μεταφέρεται άμεσα στο «Αγία Όλγα» προκειμένου να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες και, στην αίθουσα του Members Club εισβάλλουν τα ΜΑΤ που ποδοπατούν και ξυλοκοπούν όσους έτυχε να παραμείνουν στο χώρο. Ο Γιαννουδάκος, όπως διαπιστώνεται στο νοσοκομείο, φέρει τραύμα στον αριστερό μηρό από γυαλί που χρησιμοποιήθηκε ως αυτοσχέδιο μαχαίρι και κατόπιν τίθεται υπό κράτηση για παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία. Η επίσημη διαπίστευσή του ήταν «οδηγός του Προέδρου της ΕΠΑΕ», όλοι όμως γνώριζαν το θηριώδη μποντιμπιλντερά με την περούκα που εκτελούσε χρέη σωματοφύλακα του Βίκτωρα και είχε συμμετάσχει μάλιστα και σε ορισμένες βιντεοταινίες της δεκαετίας του ’80 σαν κομπαρσος, υποδυόμενος πάντοτε το «σκληρό» και το μπράβο.

Θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους μετά την απολογία του στον ανακριτή, και αφού ορίστηκε χρηματική εγγύηση 2 εκατ. δραχμών. Υποχρεώθηκε να εμφανίζεται δύο φορές το μήνα σε αστυνομικό τμήμα της περιοχής του και του επιβλήθηκε και απαγόρευση εξόδου από τη χώρα. Πολύ αργότερα και επειδή αντιμετώπιζε ποινή ακόμη και ισόβιας κάθειρξης, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών μετέτρεψε την αρχική κατηγορία της «απόπειρας ανθρωποκτονίας κατά συρροή» που είχε απαγγελθεί στον κατηγορούμενο σε «απόπειρα επικίνδυνης σωματικής βλάβης». Κάπως έτσι γλύτωσε τα ισόβια...

Στα απόνερα του ματς, ο Πέτρος Στάθης παραιτείται από Αντιπρόεδρος της ΕΠΑΕ και καταφέρεται με ανακοίνωση προσωπικά εναντίων του Βίκτωρα Μητρόπουλου, ενώ το εντυπωσιακό του πράγματος είναι ότι εκδίδει ανακοίνωση για πρώτη φορά στα χρονικά και η ίδια η Netmed, ως συνιδιοκτήτρια της ΠΑΕ ΑΕΚ, στην οποία αναφέρει ότι «δεν θα ανεχθεί τα αποτελέσματα των αγώνων να εξαρτώνται από οτιδήποτε άλλο εκτός από την αγωνιστική αξία των ομάδων. Σήμερα στρατεύεται με όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή της σε μια σταυροφορία για να εξασφαλίσει ότι φαινόμενα παρακμής σαν το σημερινό δεν θα επαναληφθούν. Στον αγώνα αυτόν καλούμε να συμπαραταχθούν οι αρμόδιοι δημόσιοι φορείς, η EΠΟ και η EΠAE, κάθε ποδοσφαιρική ομάδα και οι φίλαθλοι».

Κατά την έξοδό τους από τα αποδυτήρια, Ατματσίδης, Κασάπης και Νικολαΐδης ανακοινώνουν στους δημοσιογράφους ότι αποχωρούν από την Εθνική ομάδα, ενώ το φύλλο αγώνα καίει την ΑΕΚ και κυρίως τον αρχηγό Μιχάλη Κασάπη που τιμωρείται αργότερα με εξοντωτική ποινή 23 αγωνιστικών για την κλωτσιά και τις ύβρεις στο Δημητρόπουλο, τιμωρία που ουσιαστικά του τελειώνει την καριέρα.

Η κατάσταση έκανε πολύ καιρό να εκτονωθεί, επέφερε επιπλέον δυσπιστία στο δύσμοιρο ποδόσφαιρο, αποτέλεσε άλλοθι για μετέπειτα παραβατικές συμπεριφορές και πολύ δύσκολες καταστάσεις, όπως το ντέρμπι στο ίδιο γήπεδο με τον Ποντίκη, όπου παρ’ ολίγο να θρηνούσαμε πολλά θύματα. Προϊόντος του χρόνου βέβαια, το ντέρμπι του 1999 αποκτά μυθικές διαστάσεις, ακόμη και σήμερα 17 χρόνια μετά, κυκλοφορούν ουκ ολίγες ιστορίες, παρασκήνια και ανέκδοτα. Πέραν όμως από το ιλαρό του πράγματος, πρόκειται αναμφίβολα για μια από τις μελανές σελίδες στην ιστορία του ελληνικού ποδοσφαίρου.

News 24/7

24MEDIA NETWORK