Αλλαγές για πιο γρήγορα μονοθέσια στη Formula 1 από το 2017

Σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς του 2017 συμφώνησαν οι ομάδες και αναμένεται να επικυρωθούν σε λίγες ημέρες.

Σε καλύτερους χρόνους μέχρι και κατά τρία δευτερόλεπτα ανά γύρο αποσκοπούν οι αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 που προτάθηκαν και κατ' αρχήν συμφωνήθηκαν από τις ομάδες για το 2017, ωστόσο δεν έχουν επικυρωθεί.

Οι νέοι κανονισμοί θα προσφέρουν στο κοινό πιο γρήγορα μονοθέσια, χάρη σε πιο πλατιές και χαμηλές αεροτομές, πιο βαριά μονοθέσια και μεγαλύτερους διαχύτες.

Τα πλάνα βασίστηκαν γύρω από την πρόταση που είχε υποβάλει η Red Bull στην αρχή του περασμένου έτους και τα οποία στόχευαν σε μείωση του χρόνου κατά 5-6 δευτερόλεπτα ανά γύρο.

Οι ανησυχίες σχετικά με την αντοχή των ελαστικών της Pirelli σε τέτοιες ταχύτητες, μετά και από τις πρόσφατες δοκιμές, μείωσαν τις προσδοκίες, με τη Mcaren να προτείνει μία μέση λύση, η οποία συμφωνήθηκε την Τρίτη στη συνεδρίαση της Επιτροπής F1.

Μία επιπλέον αλλαγή που πιθανότατα να εφαρμοστεί από το 2017 είναι η περαιτέρω ασφάλεια την πιλότων, μετά και από την αύξηση της ταχύτητάς των μονοθεσίων με τους νέους κανονισμούς. Οι ομάδες συμφώνησαν σε ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας των στολών που φορούν οι οδηγοί στο cockpit, το οποίο, όμως, θα παραμείνει ανοιχτό.

Επιπλέον, αναμένεται να θεσπιστεί ο "Οδηγός της Ημέρας", ένα βραβείο που θα αυξήσει τη συμμετοχή του κοινού κατά τη διάρκεια ενός grand prix. Οι τηλεθεατές των αγώνων θα έχουν τη δυνατότητα να ψηφίσουν online κατά τη διάρκεια του GP την προτίμησή τους και ο νικητής θα ανακοινώνεται από τους τηλεοπτικούς δέκτες αμέσως μετά από το πέσιμο της καρό σημαίας.

Στη συμφωνία περιλαμβάνεται και παράταση του χρόνου για την έγκριση των νέων αθλητικών και τεχνικών κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ το 2017, για τις 30 Απριλίου του 2016.

Το τελικό πλάνο κανονισμών θα πρέπει να συμφωνηθεί από όλες τις ομάδες μέχρι τότε και ακολούθως να εγκριθεί από το παγκόσμιο συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Εάν οι ομάδες που ψήφισαν τους κανονισμούς την Τρίτη επιμείνουν στη νεπιλογή τους, τα πλάνα θα προχωρήσουν. "Συμφωνήσαμε, αλλά μέχρι τα δεδομένα να υπάρξουν εγγράφως ως κανονισμός, όλα είναι θεωρητικά. Το πρόβλημα είναι ότι εάν ένας θέλει να μπλοκάρει την  ψηφοφορία, μπορεί να το κάνει και ξαφνικά όλα γίνονται δύσκολα. Πήραμε μία απόφαση χωρίς επικύρωση, οπότε δεν αποφασίσαμε ακριβώς", τόνισε στο "ESPN" o αρχιμηχανικός της Williams, Pat Symonds.

Παράλληλα με τους νέους κανονισμούς διεξαγάγεται η συζήτηση για τους νέους κινητήρες, με προθεσμία επίσης την 30ή Απριλίου. Αντικείμενο συζήτησης και αντιπαράθεσης μεταξύ κυρίως Mercedes-Ferrari και FIA-Bernie Ecclestone είναι το κόστος των κινητήρων, η απόδοσή τους, η υποχρέωση των κατασκευαστών να προμηθεύουν άλλες ομάδες και η βελτίωση του θορύβου.

 

Οι αλλαγές κανονισμών που συμφωνήθηκαν

Πίσω αεροτομή

2016: 750χιλ. πλάτος, 950χιλ. ύψος

2017: 950χιλ. πλάτος, 800χιλ. ύψος

Μπροστά αεροτομή

2016: 1.650χιλ. έκταση

2017: 1.800χιλ. έκταση

Αμάξωμα

2016: 1.400χιλ. (μέγιστο πλάτος)

2017: 1.600χιλ.

Διαχύτης

2016: 125χιλ. ύψος, 1.000χιλ. πλάτος

2017: 175χιλ. ύψος, 1.050χιλ. πλάτος

Βάρος

2016: 702κ.

2017: 722κ. + ελαστικά (εκτ. 5κ.)

Μπροστά ελαστικά

2016: 245χιλ. πλάτος

2017: 305χιλ. πλάτος

Πίσω ελαστικά

2016: 325χιλ. πλάτος

2017: 405χιλ. πλάτος

 

Πάνος Σεϊτανίδης

VIDEO

F1 AGENDA