GP Αυστραλίας: Θρίαμβος Rosberg στην πρεμιέρα!
Ο Γερμανός πήρε τη νίκη σε έναν επεισοδιακό αγώνα, με τον Lewis Hamilton και τον Sebastian Vettel να συμπληρώνουν το βάθρο.
Γεμάτος συγκινήσεις και ανατροπές ήταν ο πρώτος αγώνας της νέας χρονιάς, που έλαβε χώρα στην πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη. Παρά το δυναμικό ξεκίνημα της Ferrari, η Mercedes ήταν εκείνη που έκανε το 1-2, με τον Nico Rosberg στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου!
Αυτή ήταν η δέκατη-πέμπτη νίκη στην καριέρα του Γερμανού που φιλοδοξεί φέτος να κλέψει το θρόνο από τον teammate του, Lewis Hamilton. Και ξεκίνησε αυτή την προσπάθεια ιδανικά. Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε η πρώτη μάχη του 2016…
Όταν έσβησαν τελικά τα κόκκινα φώτα, ο Vettel εκτοξεύθηκε από το grid και χώθηκε ανάμεσα από τις δύο Mercedes, παίρνοντας την πρωτοπορία. Το ιδανικό πλασάρισμα του teammate του στη Ferrari, Kimi Raikkonen, τον έφερε δεύτερο, την ώρα που ο pole man Lewis Hamilton έκλεινε τον πρώτο γύρο μόλις έκτος! Σύντομα ο παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε τον Felipe Massa αλλά στη συνέχεια κόλλησε πίσω από την Toro Rosso του Max Verstappen.
Συμπληρώνοντας δέκα γύρους, ο Vettel είχε προβάδισμα 2.5sec από τον teammate του που δεν απειλούνταν από τον Rosberg. Και ήταν ο Γερμανός αυτός άνοιξε το χορό των αλλαγών ελαστικών (από τους πρωτοπόρους) στον 13ο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα οριακά πίσω από τον Nico Hulkenberg που ήταν πρώτος ανάμεσα στους οδηγούς που είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα.
Ένα γύρο μετά μπήκε στα pit και ο Vettel, βάζοντας όμως την πολύ μαλακή γόμα! Επέστρεψε στην πίστα οριακά μπροστά από τον Rosberg και κατάφερε σταδιακά να ξεφύγει και πάλι. Μάλιστα πέρασε πολύ άνετα τον Hamilton που είχε ελαστικά 16 γύρων, αν και πρέπει να σημειωθεί πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ενέδωσε με την ίδια ευκολία στον teammate του που βρέθηκε πίσω του λίγο μετά!
Στον 17ο γύρο είχαμε διπλό pit stop που καταδεικνύει το εύρος στρατηγικών φέτος. O Raikkonen έβαλε την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Hamilton τη μέση, προχωρώντας προφανώς σε εναλλακτικό σχέδιο.
Όμως όλα τα πλάνα των ομάδων πήγαν στα σκουπίδια στον 18ο γύρο, όταν είχαμε ένα τρομακτικό ατύχημα με πρωταγωνιστές τον Esteban Gutierrez και τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός προσπάθησε να προσπεράσει στη στροφή 3 και η σύγκρουση είχε τρομακτικά αποτελέσματα. Η MP4-31 χτύπησε στον τοίχο και ανεξέλεγκτη αναποδογύρισε και απογειώθηκε! Τελικά ακινητοποιήθηκε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά μετά την αμμοπαγίδα, ευτυχώς χωρίς να έχει τραυματιστεί ο Alonso.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε άμεσα την εμφάνισή του αλλά η πληθώρα θραυσμάτων που είχαν γεμίσει την πίστα, οδήγησαν τους υπεύθυνους του αγώνα στη διακοπή του για περίπου 20 λεπτά.
Στην επανεκκίνηση οι Ferrari επέλεξαν να συνεχίσουν με τα πολύ μαλακά ελαστικά ενώ οι Mercedes με τη μέση γόμα. Όμως για τον Raikkonen, η γνωστή γκαντεμιά χτύπησε ξανά αφού στον 24ο γύρο επέστρεψε στα pit με φλόγες να βγαίνουν από τη μονάδα ισχύος της SF16-H. Έτσι πίσω από το δίδυμο της κορυφής, πέρασαν ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull και οι δύο Toro Rosso, με τον Hamilton να ακολουθεί.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής περίμενε μέχρι τον 32ο γύρο για να κερδίσει μία θέση κι αυτό όταν ο Sainz μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ένα γύρο μετά απαλλάχθηκε και από τον Verstappen που καθυστέρησε πολύ στο δικό του pit stop.
Το ίδιο προβληματικό ήταν και το δεύτερο pit stop του Vettel, με την καθυστέρηση στην αλλαγή τους εμπρός αριστερού τροχού να ανεβάζει τον χρόνο που πέρασε ακινητοποιημένος ο Γερμανός στα 5.6sec! Έβαλε όμως ελαστικά μαλακής γόμας, επιλογή διαφορετική από εκείνη των Mercedes. Με αυτά άρχισε να κερδίζει ένα δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Hamilton που με τη σειρά του πλησίαζε γοργά τον δεύτερο Ricciardo.
Στον 42ο γύρο ο πρωταθλητής πέρασε τον Αυστραλό που συνέχιζε με τελειωμένα ελαστικά μαλακής γόμας κι έτσι η Mercedes βρέθηκε ξανά στο 1-2, όμως με τον Vettel να μειώνει συνεχώς τη μεταξύ τους διαφορά. Στον 51ο γύρο αυτή είχε πέσει στα 2.5sec ενώ ένα πέρασμα μετά, ο Γερμανός είχε πλέον βρεθεί στην ουρά της W07. Όμως το παράκανε στην προτελευταία στροφή, βγήκε στο γρασίδι και όλα τελείωσαν εκεί.
Η Mercedes έκανε και φέτος το 1-2 ενώ η Ferrari έμεινε με τα «αν…». Ο Ricciardo εξεπλάγην από το ρυθμό της Red Bull που τον έφερε τέταρτο, μπροστά από τον Felipe Massa που έκανε αθόρυβο αγώνα με τη Williams.
«Αυτή η έκτη θέση είναι σαν νίκη», φώναζε από τον ασύρματο ο Romain Grosjean για το πλασάρισμα της νεοσύστατης Haas F1! Η Αμερικανική ομάδα έγινε η πρώτη «σταχτοπούτα» που βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της, από την Toyota το 2002!
O Nico Hulkenberg χάρισε τους βαθμούς της έβδομης θέσης στη Force India, τερματίζοντας μπροστά από τον Vdata-altteri Bottas της Williams ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι δύο Toro Rosso. Υπήρξε πάντως ένταση στο στρατόπεδο της ιταλικής ομάδας, με τον Max Verstappen να παραπονιέται γιατί δεν μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών ενώ το είχε ζητήσει και προς το τέλος να έχει και μία επαφή με τον Carlos Sainz. Αμφότεροι ήταν τυχεροί που συνέχισαν.
Συνολικά πλασαρίστηκαν 16 οδηγοί και είχαμε 6 εγκαταλείψεις. Όσο για τον Alonso, επισκέφτηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας και πήρε άμεσα το «πράσινο φως» από τους γιατρούς να αποχωρήσει, αφού δεν τραυματίστηκε στο τρομακτικό ατύχημα του 18ου γύρου.
Αυτά λοιπόν έγιναν στη Μελβούρνη, στην πρεμιέρα του 2016. Μείνετε όλη μέρα συντονισμένοι στο Contra.gr για δηλώσεις από τους πρωταγωνιστές αλλά και το πρώτο Race Blog της χρονιάς όπου θα αναλύσουμε όσα έγιναν, με… τον δικό μας, ιδιαίτερο τρόπο. Και το βράδυ της Δευτέρας, επιστρέφει και το Live Chat όπου θα ανταλλάξουμε απόψεις για όσα είδαμε στο Albert Park!
ΤΟ LIVE
Το 1985 έκανε ντεμπούτο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα η πίστα της Αδελαϊδας, το 1996 πήρε τη σκυτάλη η Μελβούρνη.
Συνολικά 12 φορές ο νικητής του αγώνα έχει εκκινήσει από την πρώτη σειρά του grid. Τις εννέα από αυτές είχε και την pole position.
Πολυνίκης στο Grand Prix Αυστραλίας παραμένει ο Michael Schumacher με τέσσερις επιτυχίες (2000, 2001, 2002, 2004).
Από τους εν ενεργεία οδηγούς, τις περισσότερες νίκες έχει ο Jenson Button – 3 (2009, 2010, 2012). Οι Kimi Raikkonen και Lewis Hamilton έχουν από δύο.
Στους κατασκευαστές, η McLaren έχει 12 νίκες, η Ferrari 10 και η Williams 6. Όμως την τελευταία διετία, αυτή που κυριαρχεί είναι η Mercedes.
To σημείο μέγιστης καταπόνησης των φρένων στο σιρκουί του Albert park είναι πριν τη στροφή 3. Τα μονοθέσια επιβραδύνουν κατά 222 χιλιόμετρα την ώρα μέσα σε 122 μέτρα. Διαδικασία κατά την οποία αποβάλλονται 2,081 kW ισχύος. Ο οδηγός δέχεται δυνάμεις της τάξης των 4.6 g ενώ ασκεί στο πεντάλ του φρένου πίεση που ισοδυναμεί με 140 kg.
Ποια ήταν η χειρότερη θέση από την οποία εκκίνησε αλλά κέρδισε κάποιος στη Μελβούρνη; Η ενδέκατη, το 2003 για τον David Coulthard.
Συνολικά 16 οδηγοί από
τη χώρα των καγκουρό έχουν φτάσει στη
Formula 1. Ο τελευταίος πρωταθλητής, ήταν ο
Alan Jones το 1980 με τη Williams.
Πέρυσι ο Lewis Hamilton μετέτρεψε την pole position σε νίκη. Θα τα καταφέρει και φέτος;
Πάντως το βάθρο συμπλήρωναν οι Nico Rosberg και Sebastian Vettel, που πλασαρίστηκαν ακριβώς πίσω του στις χθεσινές κατατακτήριες.
Πάμε όμως σιγά-σιγά στη live κάλυψη του αγώνα από την ομάδα του Contra.gr και θα μπορούμε να πούμε περισσότερα κατά τη διάρκεια της μονομαχίας του Albert Park. Με σχόλια, τοποθετήσεις, στατιστικά και παρασκήνιο. Καλή διασκέδαση!
#arnoldschwarzenegger on the grid for the #AusGP #F1 #F12016 #firstrace #melbourne pic.twitter.com/c8KWeLPfgj
— sutton-images.com (@suttonimages) March 20, 2016
KYVAT OUT!!! #aUSgp #F1 pic.twitter.com/LwJO00iYHK
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
Tyres now!!! #AusGP #F1pic.twitter.com/5YoxMNjkta
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
VETTEL P1 #F1 #AusGP pic.twitter.com/yyrn56jwEO
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
Race will settle down then Mercs will start pushing
— Nigel Mansell CBE (@nigelmansell) March 20, 2016
When your guys absolutely nail the start...#AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/1F5v8qv6Mt
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
LAP 9/57
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
1 VET
2 RAI
3 ROS
4 VES
5 HAM
6 MAS
7 SAI
8 RIC
9 HUL
10 ALO#AusGP
A look back at the busy first lap @ausgrandprix #AusGP #WeAreRacing pic.twitter.com/HEU6yXYnTq
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) March 20, 2016
When Call of Duty meets Formula 1... #AusGP pic.twitter.com/g1SBsbFBKC
— Giedo van der Garde (@GvanderGarde) March 20, 2016
LAP 14/57: Vettel follows Rosberg into the pits - and emerges in front of his rival...but only just #AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/kPqIwLZqFd
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
#Kimi7 pit stop on Supersofts #AusGP #redseason pic.twitter.com/ZufltRri1S
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 20, 2016
RED FLAG: Crash at turn 3, Alonso clipping Gutierrez, with the McLaren flipping & hitting the barrier #AusGP pic.twitter.com/N9WsKOqEDm
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
Alonso - Gutierrez CRASH!! pic.twitter.com/5tQNUv12od@123pnz
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
Dang... Luckily they walk away
— V3rstapp3n #33 (@Racingnews2015) March 20, 2016
#F1 #MaxVerstappen #AusGP #GOTOROROSSO pic.twitter.com/XgYGkkJfME
Don't think FOM will be getting that camera back. #F1 #AusGP https://t.co/KFT4uDMhrB pic.twitter.com/kFr15CZNx9
— F1 Fanatic (@f1fanatic_co_uk) March 20, 2016
LAP 18/57 (RED FLAG)
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
1 VET
2 ROS
3 RAI
4 RIC
5 VES
6 SAI
7 HAM
8 MAS
9 GRO
10 BOT
11 HUL
12 PAL
13 PER
14 ERI
15 BUT
16 NAS
17 WEH
18 HAR
Asi ha quedado el Mclaren. ALonso esta bien #F1 Va a pasar un chequeo medicopic.twitter.com/3hToTawipP
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
These real-time replays just show how lucky Alonso was to walk away from that - pic.twitter.com/qTjE6sB0Hc (via @Mattzel89) #F1
— Grand Prix Times (@GrandPrixTimes) March 20, 2016
Race Control have confirmed the #AusGP will re-start at 1655 local time (0555 UK time) pic.twitter.com/pQMegdA5Hz
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
Goedemorgen! Go @Max33Verstappen #wakkervoormax pic.twitter.com/VI7NOvFgou
— Coronel (@CoronelKart) March 20, 2016
Lot of damage on that McLaren before it digs into the gravel & rolls. Gravel sometimes doing more bad than good #F1 pic.twitter.com/xgCAhAHLmY
— Mark Gallagher (@_markgallagher) March 20, 2016
Alonso returns to the paddock and says hello to Gene #AusGP #F1 @HaasF1Team pic.twitter.com/iJGnstNHtO
— F1 in America (@F1US) March 20, 2016
The Iceman is on fire... #F1 #AusGP
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 20, 2016
BIG FERRARI PROBLEM!!! pic.twitter.com/lBboRurIUb
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
CC @michaelaffabili #via @123pnz
LAP 24/57: The drama continues
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
Raikkonen's race is over - we don't really need to explain why... #AusGP pic.twitter.com/36whr7enPT
SPEED TRAP: He's on mediums but Rosberg is still absolutely flying out there #AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/ds4tif2Lr4
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
LAP CHART: We've passed the halfway point in Melbourne #AusGP #F1IsBack pic.twitter.com/LM43zT7Q8s
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
A shot showing for @alo_oficial had to exit his #crashed @McLarenF1 #AusGP #F1 pic.twitter.com/PAa8NZOllD
— sutton-images.com (@suttonimages) March 20, 2016
LAP 40/57
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
1 ROS (2 stops)
2 RIC (2 stops) +9.1
3 HAM (2 stops) +10.2
4 VET (3 stops) +17.7#AusGP pic.twitter.com/snWl7xIAJ4
WATCH: Kimi #Raikkonen retires from the #AusGP with his Ferrari in flames >> https://t.co/iAFjqRHaqs pic.twitter.com/WVr5T5X3Qb
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
PROVISIONAL CLASSIFICATION (LAP 39/57) #AusGP pic.twitter.com/5ARXZMMiMB
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
LAP 42/57: Hamilton flies past Ricciardo to take P2 #AusGP pic.twitter.com/QDASFKADjS
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
Here's what remains of Fernando Alonso's car.
— BBCF1 (@bbcf1) March 20, 2016
We're very thankful he's okay https://t.co/dLg61WVKkb #AusGP #F1 pic.twitter.com/nwULKI9tym
LAP 47/57: Ricciardo passes Massa to take P4, to the delight of the home fans at Albert Park #AusGP pic.twitter.com/vbJQfVcdhV
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
LAP 53/57: Vettel has closed right up to Hamilton's tail as he looks to snatch P2 from the world champion #AusGP pic.twitter.com/yIt23N55Rt
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) March 20, 2016
LAP 54/57: Trouble between the Toro Rossos as Verstappen goes into the back of Sainz #AusGP pic.twitter.com/kJxojFCUZV
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
BOCA ABAJO by @CoppelHeraldSun #F1 #AusGPpic.twitter.com/ILcGvrWVoI
— F1Writers™ (@f1writers) March 20, 2016
HAMILTON: "I've had it much worse in the first race: I take it this as a real bonus to come back from 7th" #AusGP pic.twitter.com/PunyjZsy7m
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016
VETTEL: "I went for it. The start was mega and we settled into a rhythm. The red flag didn't help us" #AusGP pic.twitter.com/FmXE4IzCG3
— Formula 1 (@F1) March 20, 2016